2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:44

Britt_Sisi schreef:
Hoe kunnen jullie leven op zo weinig calorieen dan haha. Ik heb echt moeite om rond de 1700/1800 te blijven (wat voor mij rond mn BMR is). maar 1200 kan ik echt de dag niet op doorkomen hoor!

ik ook niet.. dan plunder ik binnen drie dagen de kasten of prop mij vol koolhydraten omdat er gewoon te weinig brandstof is om mijn lichaam te laten draaien.. en koolhydraten is nu eenmaal de voorkeursbrandstof van je lichaam.. vandaar dat je daar snel naar grijpt mentaal als je te weinig eet.

hier op rustdagen (dus echt geen bal doen) zo'n 1500
op dagen dat ik sport zo rond de 1750
de hersteldagen er ergens tussen in..

t verschil zit m in de koolhydraten.. die minder ik op dagen dat ik er weinig mee doe.

Mlies

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:58

Afbeelding

*\o/* Niet allerbeste dag qua eten, ook niet heel slecht. Wel genoeg bewogen.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:45

Mizora schreef:
[ [url=m/aLMnpn.png]Afbeelding[/url] ]

Het lijstje is min of meer verdubbeld, maar hier is dan de definitieve versie.

zou je mijn nick nog even willen veranderen naar kuNamosity? :o

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:00

Gister een goede dag, gezondigd met een wit puntje met een kroket (smaakte héérlijk), maar vervolgens in de avond wel 8 km hardgelopen. Zo typisch hoe hardlopen verslavend werkt maar toch ook weer niet. Als ik net heb gerend kan ik niet wachten tot ik weer kan, maar voor het rennen denk ik altijd: Ik lijk wel gek :+

Hoeveel calorieën telt jullie ontbijt meestal? Vaak ontbijt ik met thee met melk en een eiwitshake met havermout. Dat is bij elkaar 246 calorieën. Vanochtend mijn ouderwetse ontbijt genomen met muesli (50g), havermout (40g), rozijnen (15g) en melk (200ml) en dat is bij elkaar 467 calorieën. Ik vraag me af of dat niet veel is voor een ontbijt want het lijkt nu dat ik zo weinig calorieën over heb voor de rest van de dag.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:03

Ik tel geen calorieën dus ik weet het niet, maar als ik een actieve dag heb ontbijt ik liever stevig en als avondeten wat lichter..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:32

Qua kcal wil ik ongeveer 20-25% voor mijn ontbijt gebruiken. Zónder goed ontbijt krijg ik vaak rond 4 uur (dus na lunch en tussendoortje) een vreetbui.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:40

Ik probeer voor mijn ontbijt meestal rond de 200-250 kcal te zitten. Bij mij maakt het niet uit hoeveel ik ontbijt, maar zonder ontbijt ben ik erg snel heel licht in mijn hoofd. Ik wil meestal zo veel mogelijk kcal overhouden voor later op de dag, dus ik probeer wel mn ontbijt een beetje te beperken altijd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:41

Mijn ontbijt zit ook rond de 400kcal hoor met minder ga ik tussendoor meer eten en dan loopt het over de dag veel hoger op.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:43

Linda_Fleur schreef:
Gister een goede dag, gezondigd met een wit puntje met een kroket (smaakte héérlijk), maar vervolgens in de avond wel 8 km hardgelopen. Zo typisch hoe hardlopen verslavend werkt maar toch ook weer niet. Als ik net heb gerend kan ik niet wachten tot ik weer kan, maar voor het rennen denk ik altijd: Ik lijk wel gek :+

Hoeveel calorieën telt jullie ontbijt meestal? Vaak ontbijt ik met thee met melk en een eiwitshake met havermout. Dat is bij elkaar 246 calorieën. Vanochtend mijn ouderwetse ontbijt genomen met muesli (50g), havermout (40g), rozijnen (15g) en melk (200ml) en dat is bij elkaar 467 calorieën. Ik vraag me af of dat niet veel is voor een ontbijt want het lijkt nu dat ik zo weinig calorieën over heb voor de rest van de dag.

Hahaha herkenbaar met dat hardlopen :') Moet me er zó toe zetten altijd maar t is wel fijn als ik gelopen heb haha.

Mijn ontbijt is meestal 300 a 400kcal, dan neem ik een shake van low calorie meal, bevroren fruit en sojamelk. Of 4x knackebrod met mager beleg. Ik bouw graag af qua calorieën in de loop van de dag, ontbijt dus wat hoger in kcal, lunch rond hetzelfde en diner het minst. Tussendoortjes dan rond 150 kcal.

Vandaag alleen geen fruit in huis dus ontbeten met een boterham en net een banaan gehad, maar merk dat dat niet zo vult als mn shake. Wel spierpijn als een malle van t sporten en vanavond mag ik weer :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:46

Mijn ontbijt is ongeveer 250kcal, maar dat is om 6 uur. Dan neem ik om 8 uur alweer een boterham en dan om 10 uur fruit.

Ik zit al op mijn streefgewicht, 64.3 kilo vanmorgen bij 1m73. Nu wil ik nog graag mijn vetpercentage wat omlaag en gezond blijven eten. Niet vervallen in gesnaai 's avonds. Ik voel dat dat beter is voor mijn lijf.
Ben benieuwd of het lukt. Ik blijf hier meelezen, want dat motiveert.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:54

Ahh met mijn 467 calorieën als ontbijt zit ik wel aan de top dus. Jammer want het is zoo lekker. Ik ga weer terug naar mijn eiwitshake met havermout want ik merk nu al dat dat meer vult én minder calorieën. Kan ik overdag wat meer eten :) Ik had om 9 uur alweer honger terwijl daar met de eiwitshake veel minder last van heb.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:30

Ik heb ook een ontbijt van zo'n 250 cal, en daar doe ik het prima op tot 11 uur, dan eet ik iets van fruit.

Overigens nu netjes mijn calorieën aan het bijhouden, en dan kom ik inderdaad eerder rond de 1500 uit dan de 1200-1400 waar ik het eerder over had.

Vanmorgen waren de ongesteldheidskilo's + iets extra eraf, de weegschaal was lief, dus nu 2,5 kg kwijt :)

Supervixen, super netjes op je streefgewicht!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:40

Mijn ontbijt is 305 kcal (havermout + sojamelk), dat is om 6.00 uur, dan krijg ik wel wat trek in de ochtend, maar in de ochtend kan ik dat wel weerstaan, wel neem ik soms een stukje fruit, dan weer om 12.30 lunch. Totaal probeer ik tussen de 1400 en 1500 kcal uit te komen.

Supervixen, super dat je, je gewichtsdoel hebt bereikt. hopelijk lukt je vetpercentage omlaag ook nog.

Linda_fleur, dat van het hardlopen is erg bekend! In de zomer lukt het me nog wel om me hiertoe te zetten, maar in de winter is de motivatie helemaal laag, daarom wordt ik in de winter ook altijd een paar maanden lid vd sportschool. Als mijn motivatie daarvoor weer daalt ga ik weer lekker buiten rennen.

Iemand nog ideeën voor melkvervanger, ik gebruik nu sojamelk, maar heb het idee dat mijn darmen hier niet heel vrolijk van worden. Is amandelmelk of havermelk een aanrader?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:47

Lieke schreef:
Mijn ontbijt is 305 kcal (havermout + sojamelk), dat is om 6.00 uur, dan krijg ik wel wat trek in de ochtend, maar in de ochtend kan ik dat wel weerstaan, wel neem ik soms een stukje fruit, dan weer om 12.30 lunch. Totaal probeer ik tussen de 1400 en 1500 kcal uit te komen.

Supervixen, super dat je, je gewichtsdoel hebt bereikt. hopelijk lukt je vetpercentage omlaag ook nog.

Linda_fleur, dat van het hardlopen is erg bekend! In de zomer lukt het me nog wel om me hiertoe te zetten, maar in de winter is de motivatie helemaal laag, daarom wordt ik in de winter ook altijd een paar maanden lid vd sportschool. Als mijn motivatie daarvoor weer daalt ga ik weer lekker buiten rennen.

Iemand nog ideeën voor melkvervanger, ik gebruik nu sojamelk, maar heb het idee dat mijn darmen hier niet heel vrolijk van worden. Is amandelmelk of havermelk een aanrader?

Ik vind zelf amandelmelk super, en hoor ook veel goede dingen over havermelk! Denk dat je ze zelf het beste kan proberen en daarop baseren wat voor jou het beste is. Maar zijn denk ik allebei wel goede opties

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:50

Mijn normale ontbijt bestaat uit havermout met amandelmelk wat uitkomt op zo'n 200 kcal. Nu heb ik deze week een "breakfast burrito" oftewel scrambled eggs met paprika en bacon in een volkoren wrap wat uitkomt op zo'n 400 kcal. Dat vind ik al behoorlijk veel du volgende week maar lekker terug op de havermout. :=

Mijn weegschaal gaf vanmorgen 72,7 aan. *\o/* (-1,8)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:17

Thanks mensen. Er hoefde dan ook maar 2.5 kilo af. Vetpercentage is nu ongeveer 21.7%, over 3 weken laat ik het weer meten in de sportschool. Omdat ik naar een halve marathon toewerk is het gunstiger om wat meer spiermassa te hebben en nog een wat lager vetpercentage.

Vanmorgen 40 min krachttraining gedaan en 7.6km hardlopen.
Als ik 's morgens ga hardlopen neem ik wel vaak een ontbijt van rond de 450kcal, anders heb ik niet genoeg energie. Dit is vaak twee boterhammen met beleg, een gekookt ei en een banaan. Havermout krijg ik echt niet weg, brrr. Yoghurt valt vaak verkeerd als ik daarna ga sporten.

Goed bezig topsylover!!

Lieke ik loop meestal fijner in de herfst en winter. De zomer vind ik al snel te warm.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:38

Mijn ontbijt is al snel 600 calorieën :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:39

Zit net niet aan 250 calorieën met het ontbijt :=

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:49

Ik ontbijt niet. Wat men er ook van zegt ik word er niet gelukkig van. Een kop koffie meer hoef ik niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:49

Linda_Fleur schreef:

als je niet hoeft af te vallen is dat een prima ontbijt, immers dan heb je minimaal zo'n 2000 kcal te besteden..

450 voor ontbijt, idem ongeveer voor lunch.. +- 800 voor avondeten, is dan 1700 laat 300 over voor tussendoortjes en drinken.. drink je liever af en toe iets met kcal. dan zou ik wat lager gaan zitten met ontbijt en lunch, iets minder sausjes en of jus bij de avondmaaltijd.. en dan heb je al snel 500kcal spare over voor tussendoortjes en drinken.

als je wilt afvallen, dan zul je iets voorzichtiger moeten zijn.. wil je dat ontbijt, dan zou ik een ongebonden soep met een lekkere salade als lunch nemen. zodat het totaal van het ontbijt en luch samen zo rond de 700 max ligt.. 500-650 voor het avondeten, houd je nog zo'n 300 over voor de rest.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:10

Hier gaat het nu 2 dagen bagger. Moet ongesteld worden, ik kan mezelf dan niet inhouden. Lijkt wel of ik alleen maar aan eten denk.
Morgen er weer volop tegen aan. Ben bang als ik zo nog een paar dagen doorga, de kilo’s er zo weer aan zitten die ik er net af heb.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:35

Tortilla schreef:
Horsie84 schreef:
Wat vinden jullie van mijn eetmeter?

Ik gebruikte Mijn Eetmeter (die van het voedingscentrum bedoel je toch?) maar zie dat er op MFP veel meer producten staan.
Daarnaast vind ik het wat apart dat volle melk bij 'buiten de schijf van vijf' komt te staan, en halfvolle melk gewoon bij 'zuivel'. Verder vind ik het een prima app.

Ja die bedoel ik.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:42

Mijn ontbijt is al 500 kcal, ik ben gek op chocolade cruesli en zonder cruesli kom ik mn mandje niet uit :')

Vandaag erg weinig gedaan, had nog maar 700 stappen gezet. Om half 9 toch nog maar even een rondje gaan hardlopen/wandelen. Het kostte wat moeite om mezelf van de bank te trekken maar uiteindelijk toch blij mee. Nu lekker uitpuffen met lekker kwark en fruitsalade :9

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:50

Ik stop er mee voor deze week. Maandag zien we wel weer wat de schade is. Ik ben al de gele week zo tegen mezelf aan het vechten...

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:09

Herkenbaar..