Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 22:03

:wave:

Ik merkte dat ik hier niet meer zoveel meepraatte omdat ik vooral veel hetzelfde deed. Sinds 2 weken eindelijk de knoop doorgehakt om een wedstrijd te gaan doen (bikinifitness) dus ik heb allemaal nieuwe schema's en wil graag weer meer meekletsen hier, ook wel een fijne stok achter de deur :D Jullie gaan hard!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 03:45

Gianti schreef:
Vind de sfeer tussen crossfitters en powerlifters altijd zo fijn. Mis dat nu ook echt bij mijn sportschool

Ik ben zo happy! Nu net maandje bezig na jaar niets doen en squat 45kg lukt weer. Niet waar ik op zat maar gaat goede kant op!

front squat, back squat, of overhead squat?
maken hier een enorm verschil :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:22

Eulogy schreef:
:wave:

Ik merkte dat ik hier niet meer zoveel meepraatte omdat ik vooral veel hetzelfde deed. Sinds 2 weken eindelijk de knoop doorgehakt om een wedstrijd te gaan doen (bikinifitness) dus ik heb allemaal nieuwe schema's en wil graag weer meer meekletsen hier, ook wel een fijne stok achter de deur :D Jullie gaan hard!

Super gaaf!

Zou willen dat ik in mei mijn doel heb behaald *\o/*
Maar durf niet een concreet doel op papier te zetten, omdat ik wel merk dat ik strakker word, maar ook zwaarder.... Heel graag zou ik een gezond BMI willen hebben. Maar anderzijds als ik 1-2 kledingmaten kleiner kan ben ik ook tevreden. En strak in m'n jurkje kan voor geregistreerd partnerschap <3
Ben nu 1.77 en 98.7
En in september zou ik toch wel beter in mijn bikini willen zitten :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:28

Ik heb nu als doel, dat ik hoe dan ook, voor de sixpack ga... Geen idee of ik het ga halen, maar als anderen het kunnen moet ik het ook kunnen halen :j

Oh en door de verhalen hier gekeken naar Crosstraining.. bij mij om de hoek zit een school die dat doet, en het ziet er supergaaf uit :j maar ook de fotos op de site zijn allemaal strakke hippe mensen, dus dat durf ik gewoon nog niet.
Eerst met een vriendinnetje boksen, morgen de eerste les, zo'n zin in! En als ik denk dat ik het aankan, ga ik wellicht ook crossfitten.

Gelukkig zijn er nu ook steeds meer 3mnd abonnementen en strippenkaartsystemen zodat je nog eens kan wisselen of kan mixen.. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:55

Crossfit community is wel echt heel gezellig.
Mijn lijf trok het alleen niet.
Maar nu ben ik ook wel een apart geval. Haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:46

elenaMM77 schreef:
Gianti schreef:
Vind de sfeer tussen crossfitters en powerlifters altijd zo fijn. Mis dat nu ook echt bij mijn sportschool

Ik ben zo happy! Nu net maandje bezig na jaar niets doen en squat 45kg lukt weer. Niet waar ik op zat maar gaat goede kant op!

front squat, back squat, of overhead squat?
maken hier een enorm verschil :')

Back squat _O- de rest mag helaas nog niet en stelt dus nog steeds weinig voor :’)

@cer ik zou echt een keer gewoon keer mee trainen :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:02

ja ik ga het zeker ook wel doen hoor, maar de boksschool en de crossfit school zijn twee verschillende scholen :') dus tzt zal ik eens kijken hoe ik dat ga doen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:32

Ik heb weer front squats in m'n nieuwe schema en vind ze zo vervelend, stang glijdt van m'n schouders af en sowieso is het oncomfortabel :')

Goed bezig Gianti!

Crossfit trekt mij niet zo heel erg, Olympic lifting wel en dat zou ik ook nog wel eens willen uitproberen met een goede (Crossfit)coach maar de rest niet echt. Ziet er inderdaad wel altijd uit als een hele gezellige community :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 18:17

Kennen jullie die flow dat je eigenlijk alleen maar weer naar sportschool wil :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:19

Nee geen last van. Geen last van verslavingsdrang ook of zo. Een keer bij andere sport meegemaakt van iemand en ik waak ervoor dat dat niet gebeurd. Sportverslaving is net zo beroerd als elke andere verslaving

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:31

Gianti schreef:
Kennen jullie die flow dat je eigenlijk alleen maar weer naar sportschool wil :')

Ja zeker -O- En net wat Karuna zegt, dat is echt niet altijd even fijn. Na een goede training in de sportschool, een duurloop, het trainen van 2 paarden én wat balans oefeningen die ik thuis doe, wil ik alleen nog maar naar de sportschool. Laatst ben ik, na zo’n dag, om 10 uur ‘s avonds nog heen gegaan. Kon het niet zo goed loslaten :Y) Maar we bekijken het vanaf de positieve kant: aan motivatie geen gebrek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:44

Gianti schreef:

Nou nee.. ga nog steeds niet met heel veel zin heen, maar ga nu tenminste :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:47

Bij mij ligt het eraan..
Soms sta ik echt te springen en ga ik zelfs extra (wil 3 keer p.w gaan).
Maar ook dagen dat ik wat meer moeite heb om te gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:50

Ik ga soms met tegenzin er heen, maar kom eigenlijk altijd wel met zin om weer te gaan terug. haha

Haat sowieso elke vorm van squats.
Maar front is idd letterlijk killing.
OLY vond ik wel leuk, maar omdat ik slecht squat kan ik ook amper cleanen en m'n schouder kan niet snatchen. Dus dat schiet niet zo op. :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 19:55

Gianti schreef:

+1

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:04

Als ik eenmaal heb gesport, wil ik niet opnieuw die dag :') Maar de dag erna is dan geen probleem (ookal zou dat een rustdag zijn). Ik weet dat ik de dag daarna toch wel moe genoeg ben om dan m'n rust te pakken :D

Vandaag weer op werk gesport, legpress van 110 kg *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:28

Goed bezig Rebel_Jits!
Daar zit ik nog lang niet op :')

Ik zit nu in mijn pyjama op de bank en te bedenken wat ik ga doen..
Normaal ga ik donderdags altijd sporten maar heb overal spierpijn van de pole & hoop fitness les van gisteren :')
Ga morgen voor het eerst met twee collega's sporten na werktijd.
Wel zin in :D

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 20:58

Ik heb een drukkend gevoel op me borst na het sporten gister en vandaag, weet iemand hoe daf kan ?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:20

Iets waarmee je beter naar een arts gaat dan hier te vragen :7 Kan namelijk vanalles zijn. Longen, hart, verkrampte spieren, verkeerde houding, hyperventilatie..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:47

Dat is niet goed, in gunstigste geval is het spierpijn in ongunstigste geval heel serieus mis en reden om huisartsenpost nu te bellen. Dus zou er even een telefoontje aan wagen nu nog en overleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:56

Idd even de hap bellen.. zou ook niet tot morgen wachten..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:27

Gianti schreef:

Jep :D Als ik dat niet heb weet ik ook meteen dat ik overtraind begin te raken en neem ik een week relatieve rust/een deload week :) Het is echt een uitlaatklep voor mij.

Ik ga elke dag meteen door uit kantoor, train 5x per week en 3x cardio momenteel. 2x rug, bis en glutes, 2x benen en glutes en 1x delts en tris.

Annikeee19, zou inderdaad even de hap bellen :(:)

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:59

Hoihoi, ik lees al een tijdje dit topic mee en ik ben sinds een paar maanden ook actief begonnen met fitnessen. Ik vroeg me af of mensen hier eiwitshakes gebruiken en zo ja, waarom en welke? :)
Ik fitness zo'n 2/3x in de week en dan doe ik een half uurtje cardio en 1/1,5 uur apparaten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 07:18

Als ik flink wat cardio heb gedaan of cardio en kracht neem ik altijd een eiwitshake na het sporten.
Bij lichte cardio niet..

Ik heb nu smart protein chocolade van b&f.
Hierna ga ik toch voor een andere shake.
Moet nog even de voedingswaarden vergelijken voor welke ik hierna ga.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 07:39

Bedankt voor jullie reacties... het is nu weg..