Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:58

anne_bento schreef:
Wow 75km?! Ongelooflijk! Echt heel knap. Ik heb afgelopen zomer een wandeltocht gedaan van 110 km in 24 uur en letterlijk door mijn benen gezakt op 86 km. Moet er niet aan denken daarvan 75 te hebben hardgelopen.

Heb al een paar keer een 100km hardloopwedstrijd gedaan. De laatste keer er 9hr20 over gedaan. Maar dat is op de weg en dan kom je in een ritme. Is toch anders dan een trail.

anne_bento

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:04

Allemachtig, ik moet er niet aan denken, maar wel echt heel gaaf als je dat kunt!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:23

100km?????? Jeetje, respect voor jou. _/-\o_
Ben al blij als ik straks 5 haal _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:58

Ik heb vandaag een uurtje hardgelopen. Heerlijk in een t-shirtje! Ook nog een uur krachttraining gedaan in de sportschool.
Zondag doe ik mee met de stevensloop in Nijmegen, 10km.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:25

s1993 schreef:
Hahaha prachtig antwoord Greetje! Knappe prestatie weer!

Piekosj ik vind mezelf pushen qua snelheid ook lastig, daarom probeer ik in ieder geval 1x per week naar de atletiek te gaan, dan loop ik met een groepje de trainingen en gaat het makkelijker. Al vind ik het wel altijd een drempel om te gaan en komt het vaak niet helemaal lekker uit met mijn planning

Ik vond het inderdaad heel fijn om in Engeland met de running club mee te gaan! Zodra ik iets meer Zweeds spreek ga ik ook zeker op zoek naar een club hier, ook voor het sociale contact!

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:27

Ik heb vandaag ook ‘hardgelopen’. Was in de sportschool voor oefeningen van de fysio en kon het niet laten op de loopband te gaan staan. Heb 1 km hardgelopen op mijn favoriete pace (4 min/km) en dat ging lekker. Nu pijn in m’n lies en rug. Maar was wel even lekker :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 18:50

100 km? :wow: respect! Ik moet er niet aan denken :')

Veel succes zondag supervixen :)

Ik heb vanmorgen weer 5x3 minuten gelopen maar wel minder rust tussendoor. Ging op zich wel oke, maar deed wel behoorlijk zeer aan mijn kuiten. Denk dat ik nog moet wennen aan het rennen of zo. Dit weekend ga ik 5x4 minuten proberen te lopen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:09

Unique6 schreef:
Ik heb vandaag ook ‘hardgelopen’. Was in de sportschool voor oefeningen van de fysio en kon het niet laten op de loopband te gaan staan. Heb 1 km hardgelopen op mijn favoriete pace (4 min/km) en dat ging lekker. Nu pijn in m’n lies en rug. Maar was wel even lekker :D

zo jij bent snel . Wat is jouw 10km wedstrijd tijd dan wel niet?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:20

Greetje63 schreef:
Unique6 schreef:

zo jij bent snel . Wat is jouw 10km wedstrijd tijd dan wel niet?

10 km gaat niet zo snel hoor, denk dat mijn tong dan op m’n tenen hangt :P . Over 10 km doe ik zo’n 50 minuten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:32

Dat vind ik nog behoorlijk snel.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:03

Nogal :')

Ik heb vanavond 8,5 km gelopen (in 0:55). Morgen en/of zondag nog ff een korter maar sneller rondje. Had wat vage klachtjes vandaag, denk dat m'n benen graag een extra dagje rust hadden gehad :Y)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 08:59

Unique6 schreef:
10 km gaat niet zo snel hoor, denk dat mijn tong dan op m’n tenen hangt :P . Over 10 km doe ik zo’n 50 minuten.

En hoe kan dan 4min/km je favoriete pace zijn. Ik moet mijn longen uit mijn lijf lopen voor 1km in 4min (doe ik dus ook nooit in trainging) dus veruit van favoriete pace. Maar mijn 10km tijd is 41min40. Begrijp niet hoe jij dan dat tempo gemakkelijk weg kunt lopen op 1 km.
de pijn in rug en lies inmiddels weg?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:25

10 km in 50 minuten vind ik ook snel hoor. Mijn snelste tijd is 53 minuten op de 10 km.

Ik wilde gisteren naar de sportschool en morgen hardlopen maar gezien de weersvoorspellingen heb ik het omgedraaid en gisteren gaan lopen. Had niet zoveel zin in een lange loop dus heb er 5 km van gemaakt, in 26:24 min. Vorige week dezelfde afstand gelopen in 27:32 min. Vorige week kwam ik misselijk en doodop terug, gister niet, en vandaag geen spierpijn of andere pijntjes, grappig hoe snel je lichaam went :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 09:47

Haiii dames,

Ik dacht al me hier af te melden maar ik ben er nog.

Greetje super prestatie, ik vind ook knap dat je er plezier in blijft houden met zulke trainingen en afstanden.

Loesje welkom en vooral blijven doorlopen, ik liep ook op asics sportschoenen gekocht bij de sportwinkel, kreeg steeds meer pijn en op een dag lag ik eruit voor bijna 2 jaar.
Elke sportwinkel keten denk aan runtoday, runningwinkel, perrysport, decathlon, en alle andere vermijd ik.
Al die looptestjes kan ik ook maken.

Schoenen laat ik echt aanmeten en behalve speciale schoen heb ik ook nog zolen, hakjes enz enz.
Maar ik ben nu al ruim 5 jaar blessure vrij, dat telt voor mij ik heb raar loopje dus moet in de gaten gehouden worden.

Afgelopen zondag lag ik eruit na 30 meter mega pijn ben door gelopen tot 1.22km maar daarna naar huis gestrompeld. De hele dag pijn gehad kon niet meer lopen of liggen.
Paar dagen rust genomen en vanmorgen weer geprobeerd. 3km in 20 min niet geheel pijnvrij maar kon wel lekker lopen nu met voldaan gevoel aan de koffie

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:14

Greetje de afstanden die jij loopt blijft bizar inderdaad, al zou het voor jou inmiddels wel vrij normaal zijn. Maar knap gedaan weer die 75km trail!
Mooie tijd trouwens op de 10km, kan ik alleen maar van dromen haha.

Supervixen het was gisteren inderdaad heerlijk weer om te lopen. Leuk dat je zondag wedstrijd gaat lopen, succes alvast!

Unique stevig tempo te pakken! Mijn 10km PR staat op 46.25 maar ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een km in 4 minuten te lopen haha. Mijn snelste km ooit is volgens mij 4.13 ofzo.

Felicxa lekker aan het opbouwen. Probeer wel je rust te blijven pakken als je je kuiten zo voelt. Is toch een signaal dat je lichaam afgeeft.

Anne_bento fijn dat het zo lekker ging!

Tita knap hoor dat je het nog doet!

Nou mensen ik ben best een beetje trots op mezelf, ik heb gisteren 32,1km gelopen. Bedoeling was samen met mijn zus te lopen maar ons tempo lag te ver uit elkaar dus na 1,5km gesplitst. Toen zag ik er heel erg tegenop om alleen die lange loop te doen maar gewoon maar verder gegaan op lekker relax tempo. Onderweg regelmatig gedronken (water en sportdrank) en 2 gelletjes genomen. Vanaf 30km begon ik wat last van mijn buik te krijgen. Ik denk in het vervolg geen sportdrank meer nemen.

Ik vond het vanaf 28km wel zwaar worden, vanaf 30km erg zwaar en toen ik zag dat ik op 32,1km zat de laatste paar honderd meter gewandeld maar mijn benen waren toen wel op. Maar ik moet zeggen dat ik me de andere keren de rest van de dag vermoeider voelde en nog beter, ik heb helemaal geen spierpijn! :D Ik denk dus dat ik nu een goed duurlooptempo te pakken had. Heb er 3 uur en 4 minuten over gedaan, gemiddeld 5.44 per km.

Hoe ik nog 10km verder moet is me alleen nog steeds een raadsel...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:20

Greetje63 schreef:
Unique6 schreef:

En hoe kan dan 4min/km je favoriete pace zijn. Ik moet mijn longen uit mijn lijf lopen voor 1km in 4min (doe ik dus ook nooit in trainging) dus veruit van favoriete pace. Maar mijn 10km tijd is 41min40. Begrijp niet hoe jij dan dat tempo gemakkelijk weg kunt lopen op 1 km.
de pijn in rug en lies inmiddels weg?

Op de 5 km, dat staat er toch (oh terwijl ik dit typ zie ik dat het er niet staat). 10 km in 4min/km ga ik ook niet redden hoor. Rug is weg, lies is er nog.

Dat is snel Daan!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:25

Ik begrijp wel wat Greetje bedoeld, dat 4min per km dan niet een makkelijk tempo voor je is, wat je al fluitend loopt zeg maar.
Maar loop jij dan een 5km in 20 minuten? Dat is ook echt snel hoor! Maar dan heb je wel een groot verschil met je 10km tijd.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:51

Daan_o: wat een afstand, knap hoor. Ik denk dat die 10 erbij je echt wel gaan lukken.

Tita: waar had je pijn dan? Klinkt echt niet fijn. Gelukkig dat het vanmorgen beter ging.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:10

Wow Daan wat goed! Ik ben trots op je :*. Heeft het je ook wat meer vertrouwen gegeven voor Rotterdam? Wat voor sportdrank neem je onderweg? Ik doe het goed op isotone sportdrank van AA, die witte. Die oranje word ik kotsmisselijk van maar valt naderhand weel weer goed.

Greetje _/-\o_

Tita gelukkig heeft tijdig stoppen en rust je goed gedaan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:28

Dankjullie!

Plien lief van je :) Ik had nu ook die isotone van AA, die hebben ze bij Rotterdam namelijk ook en wilde ik daarom testen. Normaal mix ik zelf de long distance van Isostar.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 12:57

Daan_O ook al zo'n lang stuk! Ik hoop dat ook ooit nog eens te gaan halen, of in ieder geval binnen nu en een jaar de halve marathon.

Ik heb van mijn vriend wat gelletjes gehad van SIS om te proberen. Ik merk vaak onder het lopen dat ik ineens doodmoe wordt, zo moe dat ik wel zou kunnen slapen, en mijn lichaam heel zwaar voelt. Ook altijd standaard misselijk tijdens en na het lopen. Vermoedelijk doordat ik onder het lopen niet drink (en vooraf te weinig). Hij raad me aan om een gelletje te nemen halverwege en water te drinken bij de posten. Aangezien ik volgend week in Zandvoort loop wil ik uiterlijk maandag nog een duurloop doen en zo'n ding proberen, ben erg benieuwd of het me helpt. Durf het niet voor het eerst tijdens een evenement te testen dus eerst maar tijdens een training.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:17

Welke afstand ga je dan lopen in Zandvoort? Aan de hand van jouw eerdere berichten zou ik eerder denken dat je zo moe wordt doordat je gewoon te hard loopt met onvoldoende training. Je lichaam zou voldoende energievoorraad moeten hebben om tot zeker 15km zonder gelletjes e.d. te kunnen lopen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:52

12 km in Zandvoort. Ja onvoldoende training kan uiteraard ook goed de oorzaak zijn! Dat ga ik vanzelf wel merken nu ik wat regelmatiger ga lopen. Ach het valt te proberen natuurlijk :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:57

Normaal gesproken zou je voor 12km echt geen gelletje nodig moeten hebben maar je kan het natuurlijk proberen, kwaad kan het niet. Ik heb vorig jaar halve marathon gelopen zonder voeding of sportdrank, nu vind ik dat wel op het randje hoor. Maar voor kortere afstanden zou je dat normaal gesproken niet nodig moeten hebben.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:05

Dat is goed om te weten! :)