Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:12

@patatkraam heb wel een beetje een route uitgezocht die iets vlakker is. Maar verschil in hoogte meters is volgens strava 60m

Ik ben ook nog een beetje in dubio met de wedstrijd van zaterdag wat eigenlijk mijn doel was.. T lopen gaat me wel goed af, maar 5km in een stuk red k gewoon nog niet.. Bijkomend dat het misschien toch ook wel heel erg warm word.... Ik twijfel! Wat zouden jullie doen?

Ik ben trouwens ook voor het eerst in me leven in een decatlon geweest. Halloooo he wat een spullen haha! Is der iemand die wat over de kwaliteit van kleding kan vertellen? Ben nog even in dubio als k vast een broek en shirtvoor de winter haal

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:19

Patatkraam, zwemmen is ook lekker inderdaad!

Daan, wat een hitte! Pff ik snap dat je twijfelt. Zou het lekker niet doen. :+

Judith, kwaliteit van de decathlon vind ik altijd erg wisselend. Al moet ik zeggen dat de vaak iets duurdere producten meestal wel goed zijn.

Nou ik heb vanmorgen lekker even een rondje gelopen. Heb 1 les minder zwaar in m'n schema gedaan dan waar ik was gebleven. Vond het de eerste 15 minuten al eigenlijk onzin want het lopen ging superlekker, alleen toen kwam ineens de 'man met de hamer' en vond ik de laatste 10 minuten heel zwaar. Dus blij dat ik niet een zwaardere training heb gedaan in die hitte. 4,7km gelopen in een half uurtje. Prima dus :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 14:53

Ik had in mijn hoofd vanmiddag uit het werk te gaan lopen. Begin alleen wel te twijfelen of het met deze hitte nog wel verstandig is of eigenlijk gewoon een beetje zelfterror :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:14

Als je een beetje ergens in de schaduw kan lopen zou je het kunnen proberen. Het is wel zwaarder dus rustig aan!

Ik heb gisteren met 28 graden een rondje door de duinen en over strand gedaan. 19km. Laatste 4km gelukkig over strand langs de waterlijn, was echt warm! Afspraak stond al paar weken gepland en we konden beide niet echt een andere dag, dus maar gewoon gegaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:26

Wauw Noisy, die is ook echt heel gaaf!

Dankje voor het delen!

Ik heb toch maar besloten om deze week even rust te nemen ivm tatoeage en temperatuur.
Misschien ook niet heel slecht gezien het vorige week echt voor geen meter ging na de week daarvoor weer 3 pr's te hebben gelopen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:57

Judith ik zou de wedstrijd niet lopen.afgaande op mezelf id het voor mij te zwaar,kan me voorstellen dat dat ook voor anderen geldt

Verstandig robijntjah misschien inderdaad beter

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 18:07

Robijntjah na een flinke up en down is het imo juist goed ff rustiger aan te doen. Kans is groot Dat je tijdens je up teveel belast hebt...

Ik hen morgenavond in de planning, maar als t dan nog zo warm is, rustig rondje ipv interval

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:48

Idd in de tape. Aanhechting is geïrriteerd en knieschijf spoort niet goed. Hopen dat t werkt. Morgenochtend uitproberen Afbeelding

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:24

Net weer gelopen! Mijn vader ging mee fietsen, moet hij doen voor zijn reuma. We zijn onderweg gestopt bij de ijssalon en hebben een ijsje gegeten daarna kreeg ik wel last van m'n milt. Maar verder ging het super goed! Ik ben echt blij haha

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:13

Hihi goede stop!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:18

Judith ik zit ook al in dubio over wel of niet wedstrijd lopen. Maar denk dat ik het gewoon ga doen. Als jij zin hebt om te gaan moet je het gewoon doen. Doe je toch gewoon rustig aan, je zal niet de enige zijn die last heeft van de warmte.

Nel toch weer lekker gelopen :)

Bienotje nog gaan lopen?

Phoe Djilna hoe hou je het vol om 19km te lopen in 28 graden :oo

Benangelique dat is balen zeg! Hopelijk helpt het!

Lotje_elmo haha inderdaad een goede plek voor rustpauze :D

Ik ben gisteren dus gaan lopen om te zien hoe het in de warmte zou gaan, in het kader van die wedstrijd zaterdag. Het was 31 graden, ik was echt drijfnat toen ik klaar was :') Had vooraf en achteraf wel goed gedronken. Ik vond het op zich best te doen qua warmte maar mijn benen voelde wel zwaaaaar. 4km in 20.04 gelopen, beetje langzaam wel voor mij.
Ik ga die wedstrijd denk wel lopen, maar proberen dan wel rustig aan te doen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:21

Zo mijn ronde weer gehad voor vandaag
Was al snel warm, zaterdag misschien maar uurtje eerder gaan.
Ondanks de warmte ging het weer goed, les 6 helemaal uitgelopen.

LOTJE, fijne stop haha

BENANGELIQUE hoop voor je dat het goed gaat/is gegaan met de tape.

JUDITH ik zou de wedstrijd ook niet lopen overdag met de warmte, vind het nu al haast te warm.

Djilna dat zal ook zwaar genoeg zijn geweest met die temperatuur en dan zo'n afstand

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 09:38

Ik ben gistermiddag nog even de deur uit geweest :j

Eén pad af gelopen in de schaduw en weer terug, volop in de zon ploeteren wilde ik mezelf niet aan doen. Toch weer twee keer 8 min achtereen kunnen lopen. Ik hoop echt zo dat dit doorzet en ik fysiek weer de goede kant op ga :)

p.s. Daan. Ik liep gister 2.5 km in 22 min :')

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:01

Ja vind het lastig hoor met de warmte, dinsdag ben ik rond half 8 gegaan en vond k der niets aan, vanavond wou ik weer gaan om te kijken hoe het me dan afgaat en anders pech dan doe ik een andere keer wel mee

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:53

bienotje, daan loopt wel echt heel hard hoor voor een beginner. natuurtalentje! geeft niets, jij loopt op jouw kunnen en vermogen en daar zit voor jou de uitdaging. dat maakt lopen nou zo leuk!

ik heb vanochtend om kwart over 6 de schoenen aangetrokken en heb op laag tempo 5k gelopen. 31 minuten en geen last van mijn knie. nog steeds niet (pijn ontstaat steeds na het lopen), dus dat geeft hoop! maar... nu begint mijn andere knie te klieren. ik knijp m wel voor de afsluitdijk zo

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:13

Poeh, wat een helden zijn jullie om op het heetst van de dag te gaan lopen! Ik ben gister om half 10 's ochtends gegaan en dat ging nog net. Het was de derde keer dat ik hetzelfde rondje liep en mijn gem.tempo was gister 8,9 km/u ipv 8.2. Ben dus dik tevree! Vandaag heb ik hetzelfde rondje gewandeld en morgenochtend ga ik het nog een keer rennen. Daarna maar eens kijken of ik iets verder kan (of eerst tempo nog wat verhogen?).

Jij hebt echt wel een enorm tempo Daan! Ben jij ook heel lang? Hoeveel invloed zou lengte eigenlijk hebben op je snelheid? Ik zoek een excuus voor mijn slakkentempo :D

Wat balen Benangelique! Die run op de Afsluitdijk lijkt me heel speciaal, maar je knieën zijn natuurlijk belangrijker!

Ik ben trouwens geslaagd voor schoenen. Ik had 2 paar bij Wehkamp besteld, maar ik bleek 2 maten groter nodig te hebben dan mijn gewone maat. Gister in de stinkhitte naar het outletcenter hier ind e buurt geweest en super mooie Nikes gescored voor 53 euro (ipv 110) *\o/*. En ook nu 2 maten groter dan bij gewone schoenen...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:08

Ik heb vanmorgen een kort 4km rondje gelopen in 23minuten.
Vergist in de warmte. Had de honden mee.
Wou tien km lopen maar het werd zo snel warm dat ik voor de honden het rondje heb afgekapt.
Wel fijn gelopen.

Over 2.5 week hoop ikmooie rondjes te lopen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Liechtenstein.
Gaan tien Dagen met een Camper op pad.

Ga vanmiddag even proberen bij te lezen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:48

Hyawatta je hebt de smaak echt te pakken, leuk :D

Bienotje ik ben denk inderdaad van nature wel redelijk snel, en train inmiddels toch ook al weer 4 maanden. Lekker bezig geweest en je hebt het toch maar mooi gedaan ondanks de warmte!

Benangelique jij was er vroeg bij! Super dat je knie nog goed voelt, maar nu dus je andere? :7 Kan me voorstellen dat je m begint te knijpen voor de afsluitdijk, wanneer is dat ook al weer?

Mrijn mooie progressie toch! Ik ben 1.70, niet zo lang dus. Maar het zit gewoon echt in mijn genen. Ik kwam er laatst achter dat ik er gewoon uit wordt gelopen door mijn tante van 66 :))
Fijn dat je bent geslaagd voor schoenen! Het is normaal dat je hardloopschoenen groter zijn dan normale schoenen.

Horsii leuk vooruitzicht :D

Ik ga denk vanavond nog een keer 4km lopen, op rustig tempo. Morgen niet en dan zaterdag gewoon die wedstrijd doen ~~}>

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:04

Succes met de wedstrijd , komt Zeker goed.

Ik heb drie september weer dogsurvival . Was alleen vergeten dat ik die ochtend uit de nacht kom, oeps..
Zal ik savonds goed slapen haha

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:25

Vind het wel knap dat jullie in deze wrmte blijven doorlopen hoor :=

ik ben een uur gaan fietsen vanochtend om 9 uur, maar toen was ik ook al behoorlijk bezweet en warm :') En inderdaad ik voel de warmte ook in mijn benen. Net driekwartier wezen wandelen, dat ging wel goed.

Gisteren ook gewoon een uur gewandeld, maar toen had ik echt wel flink warm.

Ga zo ook nog even een halfuurtje wandelen, rustig aan door de schaduw

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:32

BIENOTJE netjes hoor, komt vast goed.

JUDITH ik ga bewust in de ochtend, koelt me savonds iets te min af, misschien vanavond wel ff fietsen of skeeleren.

BENANGELIQUE je was er vroeg bij zeg!! Hoop dat het met je knieën mee zal vallen en niet erger word.

MRIJN dat scheelt een hoop met de schoenen, dat geluk hadat ik niet hihi.

HORSII dan ga je vast mooie omgevingen zien, dat is wel weer het voordeel van camper dat je op meerdere plaatsen komt.
Was al snel warm vanmorgen he, voor de honden helemaal idd.

DAAN ja blijf trouw om de dag gaan, nu merk ik vooruit gang haha.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:58

Scapino is trouwens ook heel veel sportkleding in opruiming ;)

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:21

Even ego post,daarna bijlezen van een paar dagen. Ik heb zaterdag voor het laatst gelopen en lig nu in de zon niets te doen. Zelfs mijn buik zweet! Ik wilde vanavond hardlopen, maar ik denk dat ik nog maar even rust houd...

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:39

Het is ook echt superwarm zucchero, het is geen schande als je nu niet gaat :j als je wel gaat goed drinken voor en na!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:26

Horsii oeps dat zal wel een zwaar dagje worden dan!

Patatkraam je bent wel lekker actief geweest :)

Hyawatta leuk dat je nu vooruitgang merkt, dat motiveert!

Zucchero haha ja zelfs van alleen liggen krijg je het warm met dit weer.

Ik ben gisteravond nog een heel rustig rondje gaan doen. Vandaag niks en morgen wedstrijdje lopen. Ben benieuwd, ze geven 31 graden en een zonnetje, wolkje + drupje op. Zal dus wel benauwd worden...