Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:13

enamorada schreef:
Heb je een paar specifieke nummers voor me [naam]? :D

Ik sport veel op Danny Brown en Denzel Curry, IshDARR doet het ook wel goed. Als ik in een iets lichtere mood ben luister ik meestal chance the rapper, Kanye of bryson tiller ofzo. Maar ik luister sowieso eigenlijk vrijwel alleen maar hiphop dus als je dat niet doet zou ik een spotify of Apple music lijstje aanzetten :))

ItsMe2

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:02

Heeft iemand van jullie er ervaring mee dat je totaal geen vol/verzadigd gevoel kent?
En is hier wat voedingspatroon/eetstijl wat aan te doen?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:22

Ik heb twee goede lijsten op deezer die zichzelf regelmatig updated! Het is de EDM sport hits en de FLTR workout!

Ik ben ook vanaf 2 januari weer aan het opletten en ergens is dat heel fijn maar vandaag was ik een dagje thuis en had ik zoooo zin in snaaien. Niet gedaan en dan toch wel blij ermee.
Hopelijk kan iedereen zich na de feestdagen weer goed herpakken!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:24

ItsMe2 schreef:
Heeft iemand van jullie er ervaring mee dat je totaal geen vol/verzadigd gevoel kent?

Ik heb het ook heel erg, maar helaas nog niks erop gevonden. Zag wel op tv 'hunger buddies' oid van XLS. Iemand daar ervaring mee?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:12

Enamorada: ik ben geen voorstander van dat soort producten :n. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar het is in mijn ogen niet gezond.

Ik denk vaak dat het toch komt door de persoonlijke manier van eten. Of in ieder geval door het structureel te veel eten 'vroeger' in mijn geval, en dat daardoor het seintje is uitgeschakeld is of zo..en nu wil ik dat seintje weer 'aan' hebben

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:16

ItsMe2 schreef:

Wat bedoel je precies? Ik weet wel dat ik moeite heb verzadigd te raken, kan aardig dooreten zeg maar en zelfs als ik misselijk ben kan mijn lijf soms nog roepen om eten. Vaak is er dan 1 of andere behoefte die ik me niet besef: mondhonger (het is zo lekker) of echt fysieke behoefte aan iets dat ik te weinig binnen krijg. Ook dorst kan de oorzaak zijn.
Verzadiging kun je verbeteren door langzaam te eten, veel te kauwen, bewust te eten en voldoende eiwitten en vetten binnen te krijgen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:23

Sec: ik kan altijd eten zonder dat mijn lichaam aangeeft: joh je hebt genoeg gehad. Gewoon geen verzadigingsgevoel krijgen. Ik word ook bijna niet misselijk van eten. Kan bij wijze van rustig 3 maaltijden achter elkaar eten, zonder dat mijn lichaam aangeeft je hebt genoeg en misselijk worden doe ik ook niet.
In ieder geval bedankt voor je tips. Ik ga eens even kijken of ik er morgen al mee aan de gang kan, wat vetten & eiwitten betreft. Langzaam kauwen gaat sowieso wel lukken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:37

Ik herken het ook heel erg. Op een gegeven moment zit ik echt vol maar tot ik dat punt bereikt heb kan er bij mij echt wel flink wat naar binnen. Ik probeer nu ook tijdens mijn maaltijd meer water te drinken, dat helpt al iets. Op een gegeven moment stop ik gewoon, en als ik 's avonds echt nog trek heb dan neem ik een kop drinkbouillon oid.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:22

Ik had dat ook altijd. Tot ik op verbruik ging eten. Nu weet ik dat als ik het aantal calorieën inneem dat ik ook heb verbrand, ik een verzadigd gevoel heb. Dit is ook deels iets mentaals denk ik. Mocht ik wel nog honger hebben aan het einde van de dag dan drink ik gewoon extra water.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:29

Ik heb juist dat ik niet veel in 1x kan eten. Maar als ik bijvoorbeeld avondeten op heb en dan ook vol zit, heb ik na een (half) uur weer 'honger'. := Als ik een gebakken ei eet met brood krijg ik alleen maar meer honger van (en wordt misselijk van ei). :') Tja ik zit apart in elkaar.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 21:42

De beste wensen nog allemaal!!

Weinig gesport afgelopen twee weken, dus we gaan maar weer eens aan de gang...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:00

ILoveJip: ik heb zojuist ook een planning voor morgen zitten maken. Ik kom op 1502 kcal uit.
Via de link in de openingspost van het Afvallen zonder doel is ook koel' topic heb ik mijn kcal behoefte uitgerekend. Mijn bmr is 1569 en het maximale aantal dat ik mag eten ligt ergens rond de 1950. Aangezien ik morgen niet veel beweging zal hebben, vind ik het voor morgen deze 1502 kcal goed.
Ik wil het ook echt weer een tijdje goed bij gaan houden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:07

ItsMe2 schreef:
ILoveJip: ik heb zojuist ook een planning voor morgen zitten maken. Ik kom op 1502 kcal uit.
Via de link in de openingspost van het Afvallen zonder doel is ook koel' topic heb ik mijn kcal behoefte uitgerekend. Mijn bmr is 1569 en het maximale aantal dat ik mag eten ligt ergens rond de 1950. Aangezien ik morgen niet veel beweging zal hebben, vind ik het voor morgen deze 1502 kcal goed.

Je BMR is echt wat je in pure rust verbruikt he, om je organen draaiende te houden e.d. Zelfs als je met je ogen knippert verbruik je al meer dan dat. Ik zou je dus persoonlijk wel aanraden om daar altijd op zn minst iets boven te gaan zitten.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:39

Ik had dat nog nooit uitgerekend dus dat heb ik net even gedaan.. Nu vulde ik ook voor de eerste keer alles in op MyFitnessPal maar ik kwam nog aardig wat kcal per dag te kort volgens die app, terwijl ik gewoon ontbijt/lunch/smartbar en Savonds een bord vol avond eten (200G groente 100g kip 100g vlees). Best gek als je toch goed en genoeg eet.

En trouwens! Fitdutchies heeft een handige motivatiekalender gemaakt waarop je per dag zou kunnen aangeven hoe het ging, en per maand ook kan opschrijven wat je cm/kg zijn. Staat meer info op hun site, misschien vinden meer mensen het leuk om op die manier bij te houden!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:52

Emmaa_ normaal is dat ook zeker mijn doel :j.
Maar voor 1 dagje, zeker nog na afgelopen dinsdag dat ik teveel gesnoept heb, vind ik het niet erg.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:20

Mag ik me ook melden?
Ik ben Iselda en ben 23 jaar (volgende maand 24).
Ik was een hele fanatieke sporter, tot ik vorig jaar mei mijn enkelbanden scheurde door de laatste traptrede te missen :+ , sindsdien was het een beetje over met de pret. Ik heb besloten dat hier nu nodig weer verandering in moet komen, ik was toen aardig op weg naar een redelijk lichaam en als ik mezelf nu bekijk, dan denk ik 'neeeeee'.
Weeg denk ik momenteel zo 68-70 kg (ben 1.65), heb al mega lang niet op de weegschaal gestaan. Gister voor het eerst weer fanatiek gesport, en nu heb ik lekker spierpijn in heel mijn lichaam. Heb een sportschema van de fysiotherapeut (rugklachten) voor 2 dagen in de week. Daarnaast wil ik weer minimaal 1 dag in de week gaan zwemmen. Daarnaast nog paardrijden, maar dat verschilt zo erg per week, dat ik het niet echt meereken eigenlijk.
Ik vind voeding iets heel lastigs, heb gister wel gesproken met een sportinstructeur, maar ben er nog niet echt. Ik ga zo ontbijten met 2 roerbakeitjes met groenten denk ik. Maar verder? Ik zou niet weten wat ik op een dag moet eten. Studentenhaver, groene smoothie als tussendoortje, en in de avond zo min mogelijk pasta/rijst/aardappelen is wat de sportinstructeur adviseerde (en zo min mogelijk brood).
Maargoed, wat is dan een goede vervanger voor brood? Ik raak van brood ook gewoon echt niet vol, volgende week is de vakantie over en dan moet ik weer naar school, dan vind ik het helemaal moeilijk. Ik eet geen vlees en lust ook lang niet alles. Iemand goede ideeën voor me? Zag wel paar dingen voorbij komen aantal pagina's terug, maar dat was weer heel veel met vlees...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:18

Iselda: wat lust je wel en wat niet? Dan is het al handiger om je tips te geven wat je wel kan eten ;)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:07

Emmaa_ schreef:
ItsMe2 schreef:

Je BMR is echt wat je in pure rust verbruikt he, om je organen draaiende te houden e.d. Zelfs als je met je ogen knippert verbruik je al meer dan dat. Ik zou je dus persoonlijk wel aanraden om daar altijd op zn minst iets boven te gaan zitten.

Het gaat niet om wat je vorige week of gister teveel hebt gegeten maar onder je BMR gaan zitten is gewoon ongezond. Ik zou dan ook aanraden in ieder geval boven die 1569 kcal te eten. Neem bijvoorbeeld 1700 dan zit je tussen je bmr en maximale inname in.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 07:34

ItsMe2 schreef:
Iselda: wat lust je wel en wat niet? Dan is het al handiger om je tips te geven wat je wel kan eten ;)

Uhm,wat ik echt niet lust: champignons, paprika, aubergine, geitenkaas. Er zullen vast nog wel wat dingetjes zijn, maar dat weet ik zo gauw even niet op te noemen :o
Ben wel bereid om een hoop te proberen :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:15

ILoveJip: ik houd normaal gezien ook meer dan 1569 kcal aan, mijn maximale inname staat op 1850 kcal. Ik denk als je 1 dag onder je BMR eet, dat het niet zo veel kwaad kan. Uiteraard moet je dit niet voor langere tijd doen. Met de planning voor vandaag zit ik volgens MFP netjes op 1669 :)

Iselda: met salades kan je veel combineren, en yoghurt/kwark met een muesli bijvoorbeeld. Met ei kan je ook veel verschillende dingen maken :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:42

Hmm.. hier even twijfel. Ik heb zojuist met de hond gewandeld..
Ik heb mijn activity tracker om gehouden en de app Endomondo aangezet. De afstand komt over een.. de activity tracker gaf 2.4km aan en Endomondo 2.38km. Maar in het aantal verbrandde kcal zat nog al een verschil. De activity tracker gaf 81kcal aan en Endomondo 173kcal..

Wie weet wat het beste klopt? :o

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:08

ItsMe2 schreef:
ILoveJip: ik houd normaal gezien ook meer dan 1569 kcal aan, mijn maximale inname staat op 1850 kcal. Ik denk als je 1 dag onder je BMR eet, dat het niet zo veel kwaad kan. Uiteraard moet je dit niet voor langere tijd doen. Met de planning voor vandaag zit ik volgens MFP netjes op 1669 :)

Iselda: met salades kan je veel combineren, en yoghurt/kwark met een muesli bijvoorbeeld. Met ei kan je ook veel verschillende dingen maken :j

En dan gewoon een magere yoghurt of kwark? Ik zal me eens gaan verdiepen in verschillende soorten salades, ben normaal gesproken nogal inspiratieloos. Dank je in ieder geval! :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:19

Zelf ben ik gewoon voor de volle varianten. In halfvolle producten zit vaak minder vet, maar wel veel suikers.
En ik vind het veel lekkerder :D

Edit: typfoutje

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:52

Woehoe ik eet nog steeds netjes op verbruik. Ondanks dat ik in de vakantie het totaal niet heb bijgehouden, mijn lichaam begint er echt gewend aan te raken :)

Ik ben weer met nieuwe energie gaan sporten, echt heel fijn. En ook vol goede moed weer aan school begonnen.
Morgen ga ik mijn nieuwe stageplek (voor volgend half jaar) bellen om een afspraak te maken voor een kennismaking.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:54

Zou ik me hier ook mogen melden?
Ik ben Eline, 13 jaar (word eind februari 14) en wil ook graag een gezond lichaam hebben en wat meer conditie opbouwen. Ik ben 1.58 m en ik weeg ongeveer 58 kilo. Mijn gezonde gewicht zit rond de 54 kilo, dus ik zou er ook graag wat af willen hebben. Wat ik normaal gesproken eet:
O: cruesli met magere melk of cornflakes met halfvolle optimel kwark
T: appel of banaan of een ander stuk fruit
L: 3 boterhammen, 2 met kipfilet of kaas, 1 met zoet (appelstroop)
T: handje nootjes of een snack-a-jack
A: aardappels/rijst/pasta, groente en vlees
D: bij de lunch een pakje magere chocomel, ontbijt meestal een beker optimel en tussendoor slimpie limonade
B: ik turn 1 uur in de week, rijd 1 keer paard en ben vooral op de manege. Op school loop ik veel en ik ga overal fietsend naartoe.

Ik ben best kieskeurig qua eten en maak meestal ook niks, maar misschien hebben mensen tips voor mij?