Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:51

Maanlicht schreef:
Ben tijdens de pauze weggegaan, kon het niet echt volgen en er zaten irritante meiden achter me die de hele tijd zaten te giebelen en te praten.

Welke film was je heen? Dat is inderdaad super irritant. Merk ook dat ik mij heel erg kan ergeren aan geluiden, zal ook wel met de depressie te maken hebben in combinatie met vermoeidheid.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:15

Ah zonde zeg! Geluid is hier ook een grote trigger. In bv de bios of op werk durf ik dan wel te vragen of het wat zachter kan. :-)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:05

Ik had geen energie om er wat van te zeggen, waren ook van die meiden die zich daar niets van aan trekken.
Ik was naar Black Panther.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:10

Net zelf naar de bios geweest met een date, maar ik merk dat ik dat gewoon niet kan. Kost me veel te veel energie, voelde me continu ongemakkelijk. Ik bedoel als ik mijzelf al niet leuk vind, hoe kan iemand anders dat dan wel? Dus dan maar weer energie voor mijzelf houden.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:24

Moeilijk is dat he.. Ik heb daar ook last van.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:30

Maanlicht schreef:
Moeilijk is dat he.. Ik heb daar ook last van.

Jup en heel frustrerend ook. Ik weet dat het de depressie is die zegt: je bent niet goed genoeg/leuk genoeg etc. Waar mensen echt kunnen genieten van nieuwe mensen ontmoeten/daten etc, dat kan ik niet merkte ik nu. Ik vind het doodeng, kan me niet ontspannen en kreeg zelfs bijna een paniekaanval in de bioscoop, wat ik gelukkig wist te onderdrukken. Bios zelf geen problemen mee.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:43

Dan zou ik toch het daten even op een laag pitje zetten.
Ik heb gelukkig een hele fijne vriend, alleen is mijn zelfbeeld ook heel laag nu, maakt het leven niet makkelijker. Ik heb zelfs geen zin om leuke kleding aan te doen of make-up op te doen. Ik leef zo'n beetje in een trainingspak nu.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:45

Maanlicht schreef:
Dan zou ik toch het daten even op een laag pitje zetten.
Ik heb gelukkig een hele fijne vriend, alleen is mijn zelfbeeld ook heel laag nu, maakt het leven niet makkelijker. Ik heb zelfs geen zin om leuke kleding aan te doen of make-up op te doen. Ik leef zo'n beetje in een trainingspak nu.

Ja deed ik sowieso al niet, dit was gewoon na een hele lange tijd toch maar een keer wel. Maar ik kan het niet, nog steeds niet. Dus dan maar niet maar het blijft frustrerend. En daarnaast elke keer super moe van 2 uurtjes school per week.. het is maar 2 uur.. en moet vanaf april weer ruim 20 uur per week gaan doen. En dan dinsdag een herkansing, waar ik weer het gevoel van heb dat ik die weer niet ga halen. Heb gewoon 0 energie om echt goed te leren.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:47

Ik zou willen dat ik fantastisch advies zou hebben, maar helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 01:35

Het is bijna zomer!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:31

Lekker wat zon.

Maar ik voel mij behoorlijk alleen. Ga wel bij mensen langs, spreek dingen af. Maar toch...
kijk op de klok of ik alweer naar bed mag... soms al 2 uur in de middag. Eet weer slechter.
Vriendlief wil meer ruimte. Dit gaat echt de verkeerde kant op.
Ik mis een maatje. En niet om alleen te klagen.. maar het gevoel te hebben dat er iemand is.

Soms ben ik het zo zat dat het eigenlijk niet meer hoeft van mij. Waarom opstaan als ik mij toch alleen voel? Wie gaat mij missen?

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:33

Knert schreef:
Lekker wat zon.

Maar ik voel mij behoorlijk alleen. Ga wel bij mensen langs, spreek dingen af. Maar toch...
kijk op de klok of ik alweer naar bed mag... soms al 2 uur in de middag. Eet weer slechter.
Vriendlief wil meer ruimte. Dit gaat echt de verkeerde kant op.
Ik mis een maatje. En niet om alleen te klagen.. maar het gevoel te hebben dat er iemand is.

Soms ben ik het zo zat dat het eigenlijk niet meer hoeft van mij. Waarom opstaan als ik mij toch alleen voel? Wie gaat mij missen?

:(:) Herkenbaar hier, altijd maar alleen voelen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 13:58

Fijn dat iemand het herkend.
Hoe ga jij ermee om?
Ik kan mij soms zo slecht voelen dat het van mij niet meer hoeft.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:13

Sterkte!
Dat is ook een symptoom van depressie, die eenzaamheid. Ik heb er zelf ook heel veel last van gehad, ondanks dat ik best veel hele goede vrienden heb. Maar ik dacht continue dat ik ze tot last was, betrok alles negatief op mezelf. En dat was natuurlijk helemaal niet zo, maar ja, dat geloof je dan niet ;)

Er zijn niet echt oplossingen voor, behalve het gevoel uitspreken en verder 'zorgen' dat je die depressie de baas wordt of in ieder geval met 'm om kunt gaan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:15

Tiggs schreef:
Sterkte!
Dat is ook een symptoom van depressie, die eenzaamheid. Ik heb er zelf ook heel veel last van gehad, ondanks dat ik best veel hele goede vrienden heb. Maar ik dacht continue dat ik ze tot last was, betrok alles negatief op mezelf. En dat was natuurlijk helemaal niet zo, maar ja, dat geloof je dan niet ;)

Er zijn niet echt oplossingen voor, behalve het gevoel uitspreken en verder 'zorgen' dat je die depressie de baas wordt of in ieder geval met 'm om kunt gaan.

Bij mij wisselt dat sterk. Maar mijn dieptepunten worden steeds erger. Probeer hulp te krijgen maar dat duurt zooo lang. Op zijn snelst over 3 weken pas. Ik wacht al sinds november

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:17

Knert schreef:
Tiggs schreef:
Sterkte!

Bij mij wisselt dat sterk. Maar mijn dieptepunten worden steeds erger. Probeer hulp te krijgen maar dat duurt zooo lang. Op zijn snelst over 3 weken pas. Ik wacht al sinds november

Die wachttijden zijn ook echt prut ja. Zou veel sneller moeten.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:18

Knert schreef:
Tiggs schreef:
Sterkte!

Bizar is dat he, hoe lang je moet wachten op hulp...
Probeer intussen jezelf 'gezond' te houden. Ik heb een tijdje op vrij hoog niveau gesport en als ik even niet zo lekker in m'n vel zit of het te druk heb, benader ik 'het leven' als sport. Dus gezond eten, op tijd naar bed, rustmomenten inplannen etc. Dit zal natuurlijk niet voor iedereen helpen, maar het geeft mij een soort houvast.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:21

Ik ben alleen, woon alleen... werk halve dagen.
Vandaag aangeboden een oude pony te verzorgen omdat de eigenaar te oud is. Zo probeer ik wat aan te grijpen.

Menadvertentie als groom geplaatst. Geen reacties.

Sport is niet mijn ding. En ritme. Tja ik slaap 4 uur.. dus vele uren om te moeten vullen.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 24-02-18 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:22

Heb wel eens gedacht een huisgenootje te zoeken. En advertenties geplaatst.

Niet om me aan haar vast te klammen maar om iets meer levendigheid om mij te hebben.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:24

Knert schreef:

Niet om me aan haar vast te klammen maar om iets meer levendigheid om mij te hebben.

Zou ik wel doen ja, ik woon met 5 huisgenoten en merk dat ik daardoor in slechte periodes toch wel af en toe naar hun toe trek, niet altijd alleen hoef te eten. Desnoods ga ik gewoon bij hun op hun kamer tv kijken. Maar ik zou dan wel iemand nemen waar jij je echt goed bij voelt!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:28

soloro schreef:
Knert schreef:

Zou ik wel doen ja, ik woon met 5 huisgenoten en merk dat ik daardoor in slechte periodes toch wel af en toe naar hun toe trek, niet altijd alleen hoef te eten. Desnoods ga ik gewoon bij hun op hun kamer tv kijken. Maar ik zou dan wel iemand nemen waar jij je echt goed bij voelt!

Ja.. maar hoe kom ik aan een huisgenoot?
Advertentie had geen reacties

En ik woon niet nabij een studentenstad ofzo

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:29

Sorry dat het nu zoveel om mij gaat.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:31

Ach joh, maak je niet druk! Af en toe heb je het even nodig omdat je er doorheen zit! Welke omgeving zit je? Al een oproepje op fb geplaatst in groepen van jouw woonplaats? Nu ben ik zelf een student dus dan is het vrij makkelijk om iemand te vinden.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:41

Heb geen Facebook.. nooit gehad ook.

Omgeving Achterhoek Neede. Buitenaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:25

Hallo allemaal, ik zie dat dit topic al een paar weken stil ligt maar iets dat recenter en/of passender is kan ik niet vinden. Ik zou ondanks de stilte hier toch graag in contact komen met burnout lotgenoten. Ik heb dus zelf ook een burnout, sinds enkele maanden, en ondanks een begripvolle omgeving is het lastig om soms echt te kunnen overbrengen hoe ik me voel. Daar komt ook bij dat ik voor mijn gevoel niet vooruit ga de laatste tijd en ik soms niet weet of en hoe ik hier uit kom.