Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:26

Ik heb ondertussen geen woorden meer, hoe kan het steeds zo tegen zitten...
Dikke knuffel vanaf hier!

Mungbean

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:43

Jeetje, ik dacht niet dat er nòg meer fout kon gaan.
Ik vind het echt te bizar voor woorden Y;(

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:49

Jezus mina.. wat een prutsers.
Maar, gewoon nieuwsgierig, waarom wil je niet dat ze het eruit halen als het je zo veel last bezorgd? (Of heb ik daar nou overheen gelezen) ben je de operaties enzo zat? Of zit er wat anders achter?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:51

Maar enfin... Wat een stuk ******

Jeetje Quir... :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:10

Jeetje, ik snap dat je je voorlopig niet wil laten opereren, maar toch... Dit is toch geen leven, ik kan me niet voorstellen dat je èn kan wennen aan die heftige onderdruk èn kan wennen aan dat stuk drain dat op je zenuw drukt.
Als dat stuk echt los zit kan het dan ook nog aan de zwerf gaan en organen gaan aanprikken?
Hoe krijgen ze het eigenlijk voor elkaar met zo'n blindedarmoperatie, waarbij ze weten dat die drains er zitten en het dan ook nog eens verzwijgen ook. Nu is het bij jou, die medisch goed onderlegd is en een vriend heeft die dat ook is, maar wat als je "gewone" Nederlander bent en je dit overkomt, dan moet je er kennelijk maar mee leren leven zonder dat je weet wat er mis is gegaan...

Ik zou toch eens een second opinion overwegen hoor, misschien kunnen ze er op een andere manier die minder gevaarlijk is ook bij komen om dat losse stuk eruit te halen. Als jij al niet plotseling mag opstaan en geen plotselinge bewegingen mag maken is paardrijden waarschijnlijk ook niet echt geslaagd...

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:18

wat een ellende zeg. Ik weet gewoon niet echt wat ik moet zeggen...
dikke :(:) in ieder geval

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:28

Al lange tijd een stille meelezer.. Maar wat een ellende zeg..
Onwijs veel sterkte en dikke knuffel! :(:)
Als je behoefte hebt aan een kaartje, wil je dan even je adres pb'en?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 22:30

Het is niet gebeurd met de blinde darm operatie, maar met het plaatsen van die drain zelf. De operatie daarvoor dus.

De (losse) drain kan alleen in mijn wervelkanaal komen, dus niet bij andere organen. Op een andere manier weg halen dan de wervel bogen verwijderen kan dan ook niet.

Dat is ook de reden dat ik dat nu niet wil. Ze halen dan de helft van de wervels weg om bij het spinale kanaal te kunnen komen. Het is ook niet dat mijn rug zo goed is, die is al behoorlijk versleten met al kapotte wervels. Hoop ergens gewoon echt dat m'n hersenen en zenuwen er aan gaan wennen, al weet ik onder tussen wel beter.

T zit me ook echt niet lekker. Ergens wisten we t al, maar toch.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:36

Ik zou het hier in elk geval niet bij laten ten opzichte van de dokter die je dit heeft aangedaan, en er vervolgens zn mond over hield.

Wat gebeurd er, stel je zou het laten doen? Als de halve wervelbogen weggehaald worden, wat voor gevolgen heeft dat dan?
Vraag ik me gewoon af hoor. Totaal los van je keuze om t wel of niet te doen
Laatst bijgewerkt door Dott op 27-01-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:39

pfff.. nog meer slecht nieuws, wat vreselijk balen. je hebt echt de wet van murphy xxxxl hier, bijna 100 pagina's ellende.
heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:52

Hoe hebben ze die drain daar dan gekregen , zonder die wervels weg te halen dan in eerste instantie? Mijn excuses als ik nu een domme vraag stel, maar ik vind het maar een raar verhaal van die doc. Sterkte Quir!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:11

Volkomen logisch dat je deze operatie nu niet wilt. Los van de problemen met je rug, ook de risico's en problemen van weer een OK en inderdaad infectiegevaar. Heeft doc ook aangegeven waarom hij niks gezegd had?
Neet niet weg dat ik het echt ontiegelijk rot voor je vind, ik vind je zo sterk! Komend half jaar dus ook niet rijden, als je geen onverwachte bewegingen mag maken?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 23:20

Ze prikken met een dikke holle naald tussen twee wervels door het spinale kanaal in en via die naald voeren ze de drain op naar binnen. Er uit halen trekken ze gewoon aan de drain die uit steekt. Het losse stuk steekt alleen niet meer uit waardoor die er niet meer zo uit kan, alleen door de wervel boog weg te halen kunnen ze er bij.

Als ze de wervel boog weg halen, is een grote operatie en lange revalidatie met weinig kunnen. Ik weet niet of er blijvende consequenties zijn, mijn geluk kennende... :=

Ik vraag me af of hij t wist direct na OK. Het kwam nu best als een verrassing. Nu blijkt alleen dat t prikken/opvoeren van de drain in de rug niet zo soepel ging als dat hij eerst zei. Hij ontkende verder ook helemaal niets of zo.

Afbeelding
Niet alleen maar ellende. <3

Oh en of t mag of niet, ik stap binnen kort op mijn knappe dame! Lang genoeg geduurd.

Afbeelding
<3 <3 <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:30

Oh je mooie knappie. <3 Gelukkig is zij er nog. :) En je vriend. :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:42

Groot gelijk. Als je t kunt verdragen, gewoon doen

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:53

Och jeetje... klinkt heel heftig die operatie... maar even HEEL realistisch... hoelang ga je dit volhouden? :( -O-

Wel ontzettend knappe fotos van je knollie!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 00:09

Geen half jaar in ieder geval...

Hoe dan ook, ga me nu richten op mijn lieve merrie en op mijn studie. Ik ga dit jaar gewoon alles halen en dan zien we wel weer verder. Wil september beginnen met stage. Dus afleiding genoeg, nu alleen nog een mee werkend lijf.

Had gewoon echt oprecht gehoopt dat ze er wat mee konden doen vandaag. Ook al wist ik dondersgoed dat die kans heel klein was. Hoop doet leven, zullen we maar zeggen. Nu er maar mee leren leven, als dat een leven is.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:19

Ik kan echt niet begrijpen hoe jij je kunt richten op een studie... kan ik echt met mn pet niet bij! :oo als je toch altijd maar ZOVEEL pijn hebt!

Maar daardoor alleen maar meer respect natuurlijk!

Maar ik zou alles maar achter de rug willen hebben denk ik... rop m er maar uit... en blijf daarna van mn lijf af... daarna richten op de toekomst!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:00

Ah, nu snap ik het beter. Wat een probleem zeg, begrijpelijk dat je nu eerst wil afwachten, hopelijk ( waarschijnlijk dus tegen beter weten in) gaat je lijf toch wennen aan dat losse vreemde ding in je wervelkanaal.

Ik hoop voor je dat je je toch kunt richten op je studie en je knappe dame en dat je gaat slagen voor je opleiding!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:34

Ongelooflijk. Er zullen vast risico's zitten aan de operaties die je hebt gehad, maar dan meldt je als arts toch even dat er iets niet goed is gegaan?!

Jij heel veel sterkte Alice. Wederom weet ik weer niet wat te zeggen. Je krijgt zoveel voor je kiezen. Gelukkig haal je veel positieve energie en plezier uit je paardjes. Hopelijk gaat je lichaam er aan wennen en kun je straks nog meer van ze genieten evenals je opleiding afmaken. Ke hebt ons al vaker doen verbazen in positieve zin!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:40

Je richten op je studie en je merrie is idd verstandig. Hopelijk geeft het je veel plezier en ontspanning. Wie weet versterkt het rijden je lijf weer.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:54

Slim even studie, merrie en vriend. Gewoon even rust aan je lijf en je hoofd en vooal even afleiding. Heb het toch zo te doen met je Alice maar vind je ook zo'n bikkel! Vind mijn eigen situatie ineens een stuk minder zielig...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 21:02

Juist door altijd veel pijn te hebben wil ik andere dingen doen en vind ik motivatie om verder te gaan. Me toch nog nuttig voelen. Ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat ik ooit een uitkering zal krijgen. Nooit. Al kan ik m'n bed niet uit, werken zal ik en nuttig zijn voor de maatschappij ook. Ga liever dood dan thuis zitten en niks doen. Er is altijd iets dat ik kan doen, hoe ziek ik ook ben, hoeveel pijn ik ook heb of hoe uitzichtloos het ook is...

Je wil niet weten hoeveel pijn t mij deed om te moeten vragen of MIJN paard fijn zit... Daarentegen gaf t mij wel een enorme boost: hoe dan ook, ik ga weer op het paard, op mijn paard. Al kost t mij weer dagen om iets te kunnen, al is t alleen maar stappen.

Ik genoot er echt oprecht van om mijn paard onder het zadel te zien. Trots op haar dat ze van mij is, trots dat ze het zo onwijs goed deed. Ondanks dat ik t onwijs moeilijk vind dat ik niet kan wat ik voor heen deed en kon, dat ik niet zelf gewoon op kan stappen en voelen hoe ze is. Maar t motiveert wel, ik stap weer op en ooit rij ik weer op t niveau dat ik reed en beter.

Nu ga ik me dus storten op mijn lieve knappe merries (en straks natuurlijk ook het veulentje), mijn studie en natuurlijk mijn vriend. Ga geen energie stoppen in beter worden, want dat word ik toch niet. :+

Afgelopen maandag toets gemaakt (niets voor gedaan, maar is een ja/nee toets en dus gewoon gemaakt zonder verwachtingen) en t ging beter dan ik had verwacht. Of ik m gehaald heb, waarschijnlijk net niet (had ongeveer 65% goed, meestal moet je rond de 70% goed hebben maar toets schijnt slecht gemaakt te zijn... Dus wie weet). Als ik m heb is dat alleen maar mooi mee genomen. :=

Morgen ook nog toets maken en volgende week vaardigheid, maar twijfel nog of ik heen ga. Halen doe ik die in ieder geval toch niet.

En zaterdag stap ik op t paard! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:24

That's the spirit :D What doesn't kill you makes you stronger zeggen ze toch?

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:45

Ik heb zo ontzettend veel bewondering voor je!