Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:31

Even je eetpatroon nog een keer goed nalopen :j
Als je al een tijdje bezig bent sluipen er gemakkelijk wat dingen met bijvoorbeeld meer suikers ofzo in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:31

ittheclown schreef:
Wow wat gaat het hier enorm snel lol.
Ik probeer idd zelf af te vallen ooit een crash dieet gevolgd en in het ziekenhuis beland, daarnaast ook nog 3 been operaties ondergaan dus hoppa 20 kilo erbij. Ik zal nooit een sprietje worden accepteer ik ook maar minimaal 10 kilo eraf zou erg fijn voelen.
Ik heb super slechte ervaring met dieetistes op de een of andere manier kom ik altijd aan als ik via een dieetiste een dieet volg, net of mijn lichaam de standaard maniertjes niet aan wilt pakken ofzo ik heb echt geen idee. Ik merkte zelf ook dat ik s middags me soms heel erg flauw voelde ik denk idd toch voeding tekort, ideen suggesties voor dingen die ik kan proberen graag, ben overgens geen vegetarieer maar meer een... ehrm kook niet voor mezelf persoon als mijn vriend hier eet kook ik wel vaak gewoon ik ben echt van de makkelijke maaltijden dus sla etc.

Hoe lang heb je zo'n voedingsadvies van een diëtiste volgehouden? Een week? Een maand? Zes maanden?
De eerste reactie van een lichaam op iets nieuws is vaak vocht vasthouden, daardoor lijk je zwaarder. Je lichaam moet wennen en ik weet zeker dat je uiteindelijk wel zal afvallen. Met het voedingspatroon van nu ga je iig niet op een gezonde manier afvallen. Je zal dit niet je hele leven volhouden dus zal je altijd blijven schommelen. Leer jezelf liever een gezond voedingspatroon aan ipv zo te sukkelen.

Ik zou zo'n dieet van een diëtiste toch zeker eens een half jaar tot een jaar aankijken en dan pas beoordelen.

N0a, jij geeft deze dame nu het advies om weer meer suikers te eten. Koolhydraten zijn suikers! Skip de suikers eens volledig in een maaltijd en kies gewoon voor een gekookt ei bijv, met wat groenten.
Muesli, cruesli, zuivel, fruit, havermout, het zijn allemaal suikers!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:33

A_nouk schreef:
Even je eetpatroon nog een keer goed nalopen :j
Als je al een tijdje bezig bent sluipen er gemakkelijk wat dingen met bijvoorbeeld meer suikers ofzo in.

Maar ik blijf wel netjes onder m'n calorieendoel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:34

Hoe lang ben je nu bezig sharon?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 09:34

Kayleigh_ schreef:
Hoe lang ben je nu bezig sharon?

Vanaf 6 januari

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:43

De beweging die je doet sharon, tel je die calorieen er weer bij? Bij wat je mag eten?
Iemand die ik ken deed dat eerst ook, maar nu dat werkt nu niet meer.
Zij moet echt onder de calorieen blijven van die dag, ongeacht hoeveel calorieen ze verbrand met het sporten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:59

doorzetten sharonn. Hoeveel kcal eet je nu onder je behoefte?
Ik sta nu 2 maanden stil. Verlies wel nog 1 kg vet per maand en kom 1kg spier aan dus de weegschaal staat volledig stil en ide aanpassing van vet naar spier zie ik ook niet echt terug in de cm's. Ik ben nu begonnen met reversed dieting, omdat ik er helemaal klaar mee was. Met de gedachte "in het gunstigste geval werkt het en verlies ik gewicht, in het minst gunstige geval kan ik iig weer meer eten en blijf ik alsnog stabiel" ben ik gaan opbouwen en eet ik nu weer 1700kcal (begon op 1500). 2 maanden geschommeld tussen de 75,5kg en de 74,5kg en vandaag zag ik voor het eerst de 73 op de weegschaal. Geen idee of dat zo blijft.
Het is goed om af en toe een pauze in te lassen en met kleine stapjes (50kcal per dag meer en dan eens in de week opbouwen) weer meer te gaan eten tot je 2 weken achter elkaar bent aangekomen. Dan zit je dus rond je onderhoud. En dan kun je daarna er voor kiezen een volgende poging in te lassen.
Ik blijf nu op 1700 omdat ik op vakantie ga en dan gewoon minder kan tracken. Na de vakantie denk ik nog wat verder op te bouwen tot ik op onderhoud ben. En dan misschien nog een keer afbouwen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:03

Kayleigh_ schreef:
N0a, jij geeft deze dame nu het advies om weer meer suikers te eten. Koolhydraten zijn suikers! Skip de suikers eens volledig in een maaltijd en kies gewoon voor een gekookt ei bijv, met wat groenten.

Er zit wel een verschil tussen pure & snelle suikers eten (waterijsjes, cruesli etc.) en koolhydraten die omgezet worden in langzame suikers. Zonder suikers kun je niet leven. Langzame suikers zorgen er voor dat je bloedsuikerspiegel niet drastisch stijgt, waardoor je die stijging het volgende eetmoment niet wilt evenaren.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 10:03

Ik heb dat toen uitgerekend, ik moet 1400 binnen krijgen en 2300 is "normaal" ik zit meestal rond de 1600, maar niet vast, soms iets meer, soms iets minder.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:08

_sharonnn schreef:
Ik heb dat toen uitgerekend, ik moet 1400 binnen krijgen en 2300 is "normaal" ik zit meestal rond de 1600, maar niet vast, soms iets meer, soms iets minder.

Als ik even een lijstje van gisteren van je mag quoten:

O: 2 boterhammen met ham --> suikers uit brood (supermarkt brood) tenzij het van de bakker is, ham is vet tenzij magere ham of achterham of grillham
T: perzikstukjes --> vers? suikers uit blik helemaal slecht, gedroogd ook veel suikers
L: 2 boterhammen met ham --> zelfde als ontbijt, wellicht meer afwisseling
T: appel
T: rozijnenbolletje --> koolhydraten bom met een beetje eiwit, is om snel energie te krijgen voor het sporten bijv.
A: waarschijnlijk bij de Makro oid

Ik zie dus vooral veel suikers en weinig eiwitten. Je sport ook toch? Dan zou ik zeker meer eiwit toevoegen aan je eten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 10:12

N0a schreef:
_sharonnn schreef:

Als ik even een lijstje van gisteren van je mag quoten:

O: 2 boterhammen met ham --> suikers uit brood (supermarkt brood) tenzij het van de bakker is, ham is vet tenzij magere ham of achterham of grillham
T: perzikstukjes --> vers? suikers uit blik helemaal slecht, gedroogd ook veel suikers
L: 2 boterhammen met ham --> zelfde als ontbijt, wellicht meer afwisseling
T: appel
T: rozijnenbolletje --> koolhydraten bom met een beetje eiwit, is om snel energie te krijgen voor het sporten bijv.
A: waarschijnlijk bij de Makro oid

Ik zie dus vooral veel suikers en weinig eiwitten. Je sport ook toch? Dan zou ik zeker meer eiwit toevoegen aan je eten.

Ham is achterham, brood inderdaad van de supermarkt, maar dat ga ik niet veranderen. Ik weet dat m'n ontbijt en lunch hetzelfde is, kon niet anders helaas, is ook niet heel vaak zo. Ik vind het lastig om meer eiwitten te eten, ik weet niet goed waar het in zit en ik heb niet altijd de mogelijkheden omdat ik gebonden ben aan thuis, dat gaat overigens over een tijdje veranderen waarschijnlijk.

Er ligt hier wel een eiwitshake, zal ik dat nemen dan? En dan als maaltijd of tussendoortje?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:20

Eiwitten kun je halen uit kwark, ei :+ , kipfilet, biefstuk, avocado, amandelen, bonen, soja producten, melk-producten, kaas, kalkoenfilet, pindakaas, vis. etc :)

Eiwitshakes zijn handig om in 1x genoeg eiwitten binnen te krijgen. Ligt aan de samenstelling van de shake en het aantal kcal. Ik had bijvoorbeeld een eiwitshake die zo dik was na het aanmaken dat het als een blok op je maag viel. Daardoor kon ik die mooi als lunch of ontbijt gebruiken. Bevatte dan ook 300 kcal ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:26

N0a schreef:
Kayleigh_ schreef:

Er zit wel een verschil tussen pure & snelle suikers eten (waterijsjes, cruesli etc.) en koolhydraten die omgezet worden in langzame suikers. Zonder suikers kun je niet leven. Langzame suikers zorgen er voor dat je bloedsuikerspiegel niet drastisch stijgt, waardoor je die stijging het volgende eetmoment niet wilt evenaren.

Dan begrijp je niet wat ik je hier probeer te zeggen. Het is veel beter, als je wil afvallen, om niet bij elke maaltijd suikers te nemen (zoals jij adviseert). Neem als lunch eens een fatsoenlijke salade met tonijn of kip, ipv boterhammen of havermout. Bij het avondeten lekker veel groenten en een stukje vis of vlees en eens een keer geen aardappel of variant daarop.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:27

Dit is mijn lijstje van vandaag;

O; XXL Nutricion Dieet eiwit shake
T; Handje ongezouten noten, gekookt ei en een appel
L; Twee speltboterhammen met Kipfilet en 1 winterpeen
T; Twee biologische rijstwafels met pindakaas
D; Biefstuk, met broccoli en aardappels of zilvervliesrijst
T; Magere kwark met banaan (na het sporten)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:27

Kayleigh_ schreef:
ittheclown schreef:
Wow wat gaat het hier enorm snel lol.
Ik probeer idd zelf af te vallen ooit een crash dieet gevolgd en in het ziekenhuis beland, daarnaast ook nog 3 been operaties ondergaan dus hoppa 20 kilo erbij. Ik zal nooit een sprietje worden accepteer ik ook maar minimaal 10 kilo eraf zou erg fijn voelen.
Ik heb super slechte ervaring met dieetistes op de een of andere manier kom ik altijd aan als ik via een dieetiste een dieet volg, net of mijn lichaam de standaard maniertjes niet aan wilt pakken ofzo ik heb echt geen idee. Ik merkte zelf ook dat ik s middags me soms heel erg flauw voelde ik denk idd toch voeding tekort, ideen suggesties voor dingen die ik kan proberen graag, ben overgens geen vegetarieer maar meer een... ehrm kook niet voor mezelf persoon als mijn vriend hier eet kook ik wel vaak gewoon ik ben echt van de makkelijke maaltijden dus sla etc.

Hoe lang heb je zo'n voedingsadvies van een diëtiste volgehouden? Een week? Een maand? Zes maanden?
De eerste reactie van een lichaam op iets nieuws is vaak vocht vasthouden, daardoor lijk je zwaarder. Je lichaam moet wennen en ik weet zeker dat je uiteindelijk wel zal afvallen. Met het voedingspatroon van nu ga je iig niet op een gezonde manier afvallen. Je zal dit niet je hele leven volhouden dus zal je altijd blijven schommelen. Leer jezelf liever een gezond voedingspatroon aan ipv zo te sukkelen.

Ik zou zo'n dieet van een diëtiste toch zeker eens een half jaar tot een jaar aankijken en dan pas beoordelen.

Bedankt voor je reactie ik heb via verschillende dieetistes verschillende dingen geprobeerd maar ze lijken altijd de extreemste dingen op te zoeken de ingewikkeldste recepten etc. Zo heb ik twee maanden lang een stoomgroente dieet gedaan ik was niet alleen 5 kilo gegrooid maar ook constant aan de dunne en buikpijn. Toen op aanraden een fodmap dieet gedaan kwam ik zelfs 8 kilo in drie maanden van aan en het was voor mij niet te betalen al dat spelt etc is gewoon veel duurder. Dat van maaltijden maken en invriezen is mischien wel een goed idee zal me daar eens op in gaan lezen. Het probleem is ook een beetje dat.. ik veel dingen ook eng vind om te eten ik ben namelijk erg gevoellig voor bepaalde voedingstoffen ik krijg daar of enorme buikpijn van of ik loop twee a drie dagen met migraine ( ben aan het wachten op nog extra pillen erbij en hopen dat het dan wat verminderd) Maar je hebt groot gelijk ik eet verkeerd ik zou zooo graag eens een dieetiste vinden die naar mijn lichaam kijkt wat voor reacties het geeft op eten etc.. in plaats van alle reguliere dingen uit de kast te trekken want mijn lichaam weigerd dat gewoon. Ik hou dieeten etc wel altijd netjes vol maar als je dan in de eerste maand al 5 kilo bijkomt .. dan zakt me de moed toch wel in de schoenen ( de meeste heb ik zeker 2 maanden geprobeerd maar altijd hetzelfde resultaat helaas)

Dus als iemand in noord holland een voeddingsdeskundige weet die echt per persoon kijkt naar eten etc.. dus ook wat de portomonee en beweging toelaat, please let me know x0x

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:31

Kayleigh_ schreef:
Dan begrijp je niet wat ik je hier probeer te zeggen. Het is veel beter, als je wil afvallen, om niet bij elke maaltijd suikers te nemen (zoals jij adviseert). Neem als lunch eens een fatsoenlijke salade met tonijn of kip, ipv boterhammen of havermout. Bij het avondeten lekker veel groenten en een stukje vis of vlees en eens een keer geen aardappel of variant daarop.

Er zijn mensen die anti khd zijn, dat ben ik absoluut niet. Wat ik eigenlijk in mijn post probeerde te zeggen is dat als ze dan khd eet, eet dan khd met langzame suikers. :) Kiest bewuster dus ipv snelle suikers uit de cruesli/muesli eet langzame suikers uit de havermout.

Ik probeer altijd zelf 2 eetmomenten khd te eten, bij het avondeten eet ik vaak geen khd. En vervang regelmatig lunch of ontbijt voor een eiwitshake, maar uiteraard zijn er mensen die niet meteen zo drastisch verandering willen. Daarom geef ik bewustere/gezondere keuzes aan.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 10:48

Ik heb nu als lunch sla met kip en ei gedaan :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:04

Sharon zoveel is dat niet toch ? Welk gewicht wilde je ook al weer heen?

Misschien moeten sommige zich niet niet elke week wegen maar gewoon over een poosje.
Mijn trainer adviseerde niet elke week te meten/wegen maar na een 1 a 2 maanden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:05

Ik ben onwijs blij *\o/* *\o/* *\o/* sinds maandag alweer 0,7 kg afgevallen.

Met pasen zat ik op 76,5 en nu op 73,4 *\o/* Ben zo blij dat ik eigenlijk geen cheatdag/meal meer wil doen :Y) dit motiveert zo onwijs!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:06

Goed bezig *\o/*

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 11:08

gribaldi schreef:
Sharon zoveel is dat niet toch ? Welk gewicht wilde je ook al weer heen?

Misschien moeten sommige zich niet niet elke week wegen maar gewoon over een poosje.
Mijn trainer adviseerde niet elke week te meten/wegen maar na een 1 a 2 maanden.

Nee klopt hoor, maar als je bezig bent wil je natuurlijk resultaat zien :)

Ik had er nu een week of 3 niet opgestaan, dan wacht ik nu 6 week voor ik er weer op ga :D

Mijn lijstje:
O: boterham met pindakaas
T: boterham met pindakaas
L: sla met kip, ei en yoghurt dressing
T: eiwitshake
A: geen idee
T: banaan

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:14

Ik snap het hoor heb ik ook maar ben nog niet zolang bezig.. lees 3 weken haha dus denk ook steeds je ziet nog niks :+

Goed lijstje toch? Eet vandaag ook pindakaas met crackers.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 11:21

gribaldi schreef:
Ik snap het hoor heb ik ook maar ben nog niet zolang bezig.. lees 3 weken haha dus denk ook steeds je ziet nog niks :+

Goed lijstje toch? Eet vandaag ook pindakaas met crackers.

Ja denk ik wel! Ik hoor de feedback vanzelf haha

Kleine toevoeging:
B: 5 km wandelen

Nou ik zie wel wat, maar ben dan ook al 3,5 maand bezig haha.
Ik merk dat ik makkelijker dingen laat staan en sneller nee zeg :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:25

Haha hoop dat ik na 3,5 maand ook wel wat zie.
Dingen laten staan kan ik ook heel goed met verjaardagen sla ik taart over en heb ook geen snaai/snack behoefte..

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:38

mijn lijstje tot nu toe, ik kan helaas de komende dagen niet sporten doordat ik mijn knie gister heb verdraaid.

O: gekookt eitje met 2 crackers met sandwitchspread
T: 50 gr gedroogd fruit en 25 gr nootjes
L:
T:
A: