Als je al een tijdje bezig bent sluipen er gemakkelijk wat dingen met bijvoorbeeld meer suikers ofzo in.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ittheclown schreef:Wow wat gaat het hier enorm snel lol.
Ik probeer idd zelf af te vallen ooit een crash dieet gevolgd en in het ziekenhuis beland, daarnaast ook nog 3 been operaties ondergaan dus hoppa 20 kilo erbij. Ik zal nooit een sprietje worden accepteer ik ook maar minimaal 10 kilo eraf zou erg fijn voelen.
Ik heb super slechte ervaring met dieetistes op de een of andere manier kom ik altijd aan als ik via een dieetiste een dieet volg, net of mijn lichaam de standaard maniertjes niet aan wilt pakken ofzo ik heb echt geen idee. Ik merkte zelf ook dat ik s middags me soms heel erg flauw voelde ik denk idd toch voeding tekort, ideen suggesties voor dingen die ik kan proberen graag, ben overgens geen vegetarieer maar meer een... ehrm kook niet voor mezelf persoon als mijn vriend hier eet kook ik wel vaak gewoon ik ben echt van de makkelijke maaltijden dus sla etc.
Kayleigh_ schreef:N0a, jij geeft deze dame nu het advies om weer meer suikers te eten. Koolhydraten zijn suikers! Skip de suikers eens volledig in een maaltijd en kies gewoon voor een gekookt ei bijv, met wat groenten.
Muesli, cruesli, zuivel, fruit, havermout, het zijn allemaal suikers!
_sharonnn schreef:Ik heb dat toen uitgerekend, ik moet 1400 binnen krijgen en 2300 is "normaal" ik zit meestal rond de 1600, maar niet vast, soms iets meer, soms iets minder.
N0a schreef:_sharonnn schreef:Ik heb dat toen uitgerekend, ik moet 1400 binnen krijgen en 2300 is "normaal" ik zit meestal rond de 1600, maar niet vast, soms iets meer, soms iets minder.
Als ik even een lijstje van gisteren van je mag quoten:
O: 2 boterhammen met ham --> suikers uit brood (supermarkt brood) tenzij het van de bakker is, ham is vet tenzij magere ham of achterham of grillham
T: perzikstukjes --> vers? suikers uit blik helemaal slecht, gedroogd ook veel suikers
L: 2 boterhammen met ham --> zelfde als ontbijt, wellicht meer afwisseling
T: appel
T: rozijnenbolletje --> koolhydraten bom met een beetje eiwit, is om snel energie te krijgen voor het sporten bijv.
A: waarschijnlijk bij de Makro oid
Ik zie dus vooral veel suikers en weinig eiwitten. Je sport ook toch? Dan zou ik zeker meer eiwit toevoegen aan je eten.
N0a schreef:Kayleigh_ schreef:N0a, jij geeft deze dame nu het advies om weer meer suikers te eten. Koolhydraten zijn suikers! Skip de suikers eens volledig in een maaltijd en kies gewoon voor een gekookt ei bijv, met wat groenten.
Er zit wel een verschil tussen pure & snelle suikers eten (waterijsjes, cruesli etc.) en koolhydraten die omgezet worden in langzame suikers. Zonder suikers kun je niet leven. Langzame suikers zorgen er voor dat je bloedsuikerspiegel niet drastisch stijgt, waardoor je die stijging het volgende eetmoment niet wilt evenaren.
Kayleigh_ schreef:ittheclown schreef:Wow wat gaat het hier enorm snel lol.
Ik probeer idd zelf af te vallen ooit een crash dieet gevolgd en in het ziekenhuis beland, daarnaast ook nog 3 been operaties ondergaan dus hoppa 20 kilo erbij. Ik zal nooit een sprietje worden accepteer ik ook maar minimaal 10 kilo eraf zou erg fijn voelen.
Ik heb super slechte ervaring met dieetistes op de een of andere manier kom ik altijd aan als ik via een dieetiste een dieet volg, net of mijn lichaam de standaard maniertjes niet aan wilt pakken ofzo ik heb echt geen idee. Ik merkte zelf ook dat ik s middags me soms heel erg flauw voelde ik denk idd toch voeding tekort, ideen suggesties voor dingen die ik kan proberen graag, ben overgens geen vegetarieer maar meer een... ehrm kook niet voor mezelf persoon als mijn vriend hier eet kook ik wel vaak gewoon ik ben echt van de makkelijke maaltijden dus sla etc.
Hoe lang heb je zo'n voedingsadvies van een diëtiste volgehouden? Een week? Een maand? Zes maanden?
De eerste reactie van een lichaam op iets nieuws is vaak vocht vasthouden, daardoor lijk je zwaarder. Je lichaam moet wennen en ik weet zeker dat je uiteindelijk wel zal afvallen. Met het voedingspatroon van nu ga je iig niet op een gezonde manier afvallen. Je zal dit niet je hele leven volhouden dus zal je altijd blijven schommelen. Leer jezelf liever een gezond voedingspatroon aan ipv zo te sukkelen.
Ik zou zo'n dieet van een diëtiste toch zeker eens een half jaar tot een jaar aankijken en dan pas beoordelen.
N0a, jij geeft deze dame nu het advies om weer meer suikers te eten. Koolhydraten zijn suikers! Skip de suikers eens volledig in een maaltijd en kies gewoon voor een gekookt ei bijv, met wat groenten.
Kayleigh_ schreef:Dan begrijp je niet wat ik je hier probeer te zeggen. Het is veel beter, als je wil afvallen, om niet bij elke maaltijd suikers te nemen (zoals jij adviseert). Neem als lunch eens een fatsoenlijke salade met tonijn of kip, ipv boterhammen of havermout. Bij het avondeten lekker veel groenten en een stukje vis of vlees en eens een keer geen aardappel of variant daarop.
gribaldi schreef:Sharon zoveel is dat niet toch ? Welk gewicht wilde je ook al weer heen?
Misschien moeten sommige zich niet niet elke week wegen maar gewoon over een poosje.
Mijn trainer adviseerde niet elke week te meten/wegen maar na een 1 a 2 maanden.
gribaldi schreef:Ik snap het hoor heb ik ook maar ben nog niet zolang bezig.. lees 3 weken haha dus denk ook steeds je ziet nog niks
Goed lijstje toch? Eet vandaag ook pindakaas met crackers.