[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:12

eefj33 schreef:
Zilverpoets is niet zo goed voor je gaatje geloof ik :=

Nja dan is het maar goed dat ik het nog niet gebruikt heb. :P

BloemBloem

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:13

Mijn piercing is weer rustig? Maf toch :))

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:15

_CP schreef:
Vumana89 schreef:
9 gram zeezout op 1 liter afgekookt water :)

Tip voor de mensen die een helix laten zetten: kies altijd eerst voor een staafje en bespaar jezelf een hoop irritaties :( . Ik ben naar een andere piercing shop gegaan en daar hoorde ik dat de genezing van een helix met een ringetje twee keer zo lang duurt als bij een staafje (minimaal 1,5 jaar).

Zoals al vaker in dit topic is benoemd, een ringetje is niet beter of slechter dan een staafje. Wie weet had je met een staafje dezelfde problemen gehad. De een heeft er namelijk wel last van met een staafje, en de ander niet. Idem met een ringetje. Ik heb zelf bijvoorbeeld nergens last van gehad en sliep de avond van het zetten al weer op mijn gepiercete oor.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:20

Pff vandaag voor 't eerst dat ik 'm snug niet constant voel.. Vind 't toch spannend dat ie zo dik is. Er komt ook helemaal geen viezigheid ofzo uit..

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:32

Weet iemand of NaCl ampullen hetzelfde zijn als zeezout? :+ heb ze nog liggen (ouders werken in de zorg) en mijn oorbellen zijn na bijna 2 jaar nog steeds niet rustig :(
Ik heb een neppe septum besteld, ouders blij ik blij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:37

NaCl is de wetenschappelijke benaming voor zout als ik mij dat nog goed herinner van school.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:39

Spruitjee schreef:
NaCl is de wetenschappelijke benaming voor zout als ik mij dat nog goed herinner van school.

Klopt! Alleen misshien is het net wat anders ofzo, dat weet ik dus niet precies. Lijkt me dat zeezout wat anders is dan keukenzout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:42

Keukenzout is fijner en daar zit soms nog jodium in. NaCl is gewoon zout.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:46

Klopt, maar het is wel degelijk goed te gebruiken. :)
Het is ook de juiste verhouding.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:49

NaCl is als het goed is fysiologische zoutoplossing, wat ook wordt gebruikt voor infuus en vanalles en nog wat.. die waarden zijn precies goed, dat is ook hetgene wat je probeert te maken als je zelf een zeezoutoplossing maakt.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:50

Cindeeh schreef:
Hmm, ik heb oorbelletjes gehaald, gewoon zilver, bij de lucardi. Maar de ene die ik in mijn "verse" piercing gat had zitten, werd helemaal zwart... Dus die eruit gehaald, onder het mom van, die maak ik vd week schoon. Wat me niet lukte(had ook niet veel moeite gedaan though, lol), Wil ik hem weer in doen, hele ding verbogen en sluitinkje helemaal kaduk.. Dus nu heb ik een ringetje en een staafje, lekker suf maargoed haha. Dus vanmiddag maar even een nieuw setje halen. En zilverpoets. _O-

(of mochten jullie nog geheime oma trucjes hebben voor het schoonmaken van zwart zilver, be my guest)

Tandpasta wil nog wel eens werken

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:51

Hmm ga ik dat eens proberen! Mijn ringen slaan namelijk ook zwart uit. Thanks

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:28

Dyphusion schreef:
_CP schreef:

Tip voor de mensen die een helix laten zetten: kies altijd eerst voor een staafje en bespaar jezelf een hoop irritaties :( . Ik ben naar een andere piercing shop gegaan en daar hoorde ik dat de genezing van een helix met een ringetje twee keer zo lang duurt als bij een staafje (minimaal 1,5 jaar).

Zoals al vaker in dit topic is benoemd, een ringetje is niet beter of slechter dan een staafje. Wie weet had je met een staafje dezelfde problemen gehad. De een heeft er namelijk wel last van met een staafje, en de ander niet. Idem met een ringetje. Ik heb zelf bijvoorbeeld nergens last van gehad en sliep de avond van het zetten al weer op mijn gepiercete oor.

Ik had de eerste tijd ook nergens last van, maar een ringetje is dus beweeglijker dan een staafje waardoor het minder goed de kans krijgt om volledig te genezen. Deze mensen zullen niet voor niks een staafje aanbevelen. ;)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:38

Ik heb bij m'n eerste helix een staafje gehad, en bij deze een ringetje en merk weinig verschil. Mijn haar zat vaker vast in het staafje. Kan wel schelen dat mijn ringetje van nu lager zit.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:41

_CP schreef:
Dyphusion schreef:

Ik had de eerste tijd ook nergens last van, maar een ringetje is dus beweeglijker dan een staafje waardoor het minder goed de kans krijgt om volledig te genezen. Deze mensen zullen niet voor niks een staafje aanbevelen. ;)

En mijn piercer piercete (toentertijd) niet voor niks alleen maar met ringetje. ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:30

Ik heb ook een helix gehad, een staafje. Zat continue haar in vast, werd er gek van. Zal dan ook zeker voor een ringetje gaan de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:37

Spruitjee schreef:

Net niet helemaal waar. NaCl is een zout ja, maar alle combinaties van een zoution met een niet-zoution (grofweg) zijn een zout. Er zijn dus nog wel een paar honderd verschillende soorten zout :P

NaCl is gewoon keukenzout. Zeezout is een mix van meerdere zouten, maar het grootste gedeelte bestaat daarvan wel uit NaCl :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:42

Iemand een tip voor mij? Mijn balletje van mij helix piercing is er af, ik heb wel reserve liggen maar ik krijg hem er niet op gedraaid.. Met een tangetje doen? Of toch maar morgen naar de shop?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:42

Dyphusion schreef:

Zoals ook al vaker is benoemd is het idd algemeen bekend dat ringetjes minder snel genezen dan staafjes.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:43

elinebakker schreef:
Iemand een tip voor mij? Mijn balletje van mij helix piercing is er af, ik heb wel reserve liggen maar ik krijg hem er niet op gedraaid.. Met een tangetje doen? Of toch maar morgen naar de shop?

Iemand anders vragen om 'm er op te draaien?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:07

Ik woon alleen Loes :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:15

Heb je hem al lang? Anders zou je een labretje erin kunnen doen en die aan de achterkant vast plakken met een stukje pleistertape. Kun je morgen ff langs een shop of langs een handige vriendin oid :D En wat bij mij vaak werkt: latex handschoenen, heb je net wat meer grip

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:21

Er zit nu een labret in, al meer dan een jaar. Helaas is het van tijd tot tijd erg dik, ben niet zo heel erg volhardend met zoutoplossing. Wilde weer beginnen omdat hij weer gevoelig was, toen zag ik dat het bolletje er af was.
Pleister ga ik zoeken, anders maar wachten tot morgen en ff naar de shop.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:24

elinebakker schreef:
Ik woon alleen Loes :D

Iemand opzoeken. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:25

Zwart geworden sieraden kun je gewoon schoonmaken met zilverpoets. Ook oorbellen, alleen die moet je daarna even afspoelen met warm water.