Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:47

Ahh ok, dus je neemt drinken mee? Met echte warme temperaturen is dat wel een goed idee denk ik...

Ben alleen zo bang dat ik ga klotsen :o

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:49

Ik kan van te voren echt niet te veel drinken dan loop ik na een paar km met een fijn geknepen blaas :P
Flesjes is ook niet zo mijn ding, maar ben bang dat ik daar in ieder geval voor de training van de dam tot dam aan zal gaan moeten wennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:51

Oh ja flesjes...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:00

Ik drink nooit tijdens het rennen. Dat half uurtje kan ik echt wel zonder, er is nog nooit iemand doodgegaan van een half uur hardlopen zonder water ;)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:01

Je kan wel merken dat het weer mooi weer wordt. Ik doe twee x per week (maandag en woensdag) groepsles in de sportschool. Normaal zitten die twee lessen propvol en maandag en woensdag was het heeel rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:02

Maar een half uurtje is wel anders dan ruim 1,5 uur behoorlijke inspanning...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:08

Amaryllis schreef:
Ik drink nooit tijdens het rennen. Dat half uurtje kan ik echt wel zonder, er is nog nooit iemand doodgegaan van een half uur hardlopen zonder water ;)

Vast niet, daarom had ik afgelopen jaar ook niet echt iets speciaals. Maar ik loop inmiddels wel wat langer dan dat.
En trouwens, ik heb helaas wel een paar keer hoofdpijn gehad vanwege vocht tekort. Zeker als je in de zon loopt gaat het hard.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:14

Ja precies, dat is ook zeker zo :) Ik ga niet verder dan 5 km dus ben altijd ongeveer een half uurtje onderweg, dat gaat prima
maar anderhalf uur is uiteraard een ander verhaal!!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:41

ik moet nu verplicht twee rustdagen nemen van mezelf :o dus we gaan vrolijk verder met 6week6pack van jillian michaels en zaterdag pas weer rennen.... :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:12

Ik heb mezelf ook twee extra rustdagen gegeven. Maandag heb ik een lekker rondje gerend en wilde gister eigenlijk weer gaan. Ik heb 's middags paardrijles gehad en ik was zo moe, mijn benen deden enorm pijn dus ik vond een dagje extra rust wel prima. Vanavond na mijn werk heb ik nog een etentje dus ik ben weer te laat thuis om dan nog te gaan. Morgen dan maar weer :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:16

Ik heb gister een heel flink stuk gelopen.. pff wat was het warm !
nu weer een dagje rust , en morgen weer . Al wil ik vandaag weer..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:47

Lente schreef:
Korte broek ja... Eerst maar eens zorgen voor mooie gespierde bovenbenen :=

:') + 10 zonnebankjes :D

Hier ook een paar verplichte rustdagen. Gister behoorlijk tot mn grens gelopen en heb over 1,5 week mn eerste wedstrijd. Dus nu even rustiger aan. Maar merk echt dat het verslavend begint te werken zeg! Meer mensen daar 'last' van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:48

Juist :')
Alleen jammer dat die zonnebankjes zoveel geld kosten :=

Hier ook verslaafd. En echt... als je me dat een jaar geleden had verteld... ik had je keihard uitgelachen :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:50

Lente schreef:
Juist :')
Alleen jammer dat die zonnebankjes zoveel geld kosten :=

Hier ook verslaafd. En echt... als je me dat een jaar geleden had verteld... ik had je keihard uitgelachen :')

Dat heb ik gelukkig niet nodig met mn getinte huid! :D
Maar die gespierde bovenbenen zijn wel heel erg welkom maar daar wordt hard aan gewerkt ;)

Ja ik vind het ook verslavend, vooral in het middenstuk van de lessen van Evy, ik kon echt niet wachten tot ik weer mocht!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:51

Nouja dan moet de zon maar gewoon gaan schijnen :Y) word je ook bruin :))

Ja gek is dat he, ik geloofde er nooit zo in, en heb ook eerder een tijdje hardgelopen maar toen had ik dat helemaal niet en werd het echt een verplichting. Nu vind ik het heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:52

Ha, jij geluk! :))

Ik vind het trouwens zó leuk om steeds meer niet-melkflessen-witte-mensen tegen te komen op bokt! :D Vroeger bij ons op de manege waren het altijd héle blanke typetjes. Klinkt fout, maar moest echt even schakelen toen ik voor het eerst een Surinaams meisje op een paard zag :o

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:53

Juist in een korte broek gaan rennen zodat je bovenbenen bruin worden! Scheelt geld en kankerverwekkende straling op je huid van de zonnebank ;-) uiteraard bij buiten in t zonnetje lopen wel insmeren hihi

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:54

jamaar dan moet ik eerst 6 keer met mn melkflesbenen door het park heen :') Zo snel word ik niet bruin namelijk -O-

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:56

Lente schreef:
Ha, jij geluk! :))

Ik vind het trouwens zó leuk om steeds meer niet-melkflessen-witte-mensen tegen te komen op bokt! :D Vroeger bij ons op de manege waren het altijd héle blanke typetjes. Klinkt fout, maar moest echt even schakelen toen ik voor het eerst een Surinaams meisje op een paard zag :o

Haha nou mooi! Ik zeg ook altijd, van binnen ben ik wit :o (soort van oreo dus)
ik ben geadopteerd en met 3 maanden naar Nl gekomen, dus ik weet niet beter, maar profiteer dus wel nog van mn kleurtje hihi

Op stal ben ik ook het enige getinte meisje, is wel grappig indd, laatst een feestje, en daarna zag ik alle foto's dan val ik ineens zo erg op, heel raar want zo voelt t niet :o

Maar back on topic! Ik ga straks na het werk weer klein rondje, denk ongeveer 4 km en dan eens goed op mn tempo letten... Zaterdag interval, en dan maandag 5 km en proberen richting de 30 min te trainen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:59

Hahaha herkenbaar inderdaad Eline :')

En zelfbruinende crème wordt altijd oranje en/of vlekkerig :')

Wat is jullie hardloopverlanglijstje trouwens? (Of ben ik de enige? :'))

Mijne;
- Korte broek
- Hardloopjasje
- Betere lange broek
- Korte hardloopsokken (heb alleen maar kniekousen die wel érg lekker lopen maar het ziet er onder een kortere broek zo dom uit)
- Band voor om m'n arm
- Handigere oortjes/koptelefoon (tips?)
- Heupgordel voor water voor de langere afstanden over een tijdje.

Wollie; Ah, dat je geadopteerd bent 'verklaart' het dan wel weer een beetje. De meiden met een tintje die ik ken zijn allemaal ofwel geadopteerd ofwel zijn een mixje. Het mag van mij best wat gevarieerder worden.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:01

Op mijn hardloopverlanglijstje staat alleen t uitlopen van de dam tot dam :P
Qua spul heb ik genoeg :-)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:03

Ja ik heb ook een lijstje, jasje en schoenen heb ik dus pasgeleden aangeschaft en ook hardloopsokken.
Nu wil ik graag nog band voor om mn arm voor tel en een hardloopbroek (3 kwart ofzo) en voor zomer nog wat shirtjes
Lente, had jij nou ook het horloge van de lidl? Ik heb het toen wel aangeschaft, maar zit nog in de verpakking, ben toen runkeeper gaan gebruiken voor afstand en tempo en dat werkt prima!

Haha ja variatie is wel kleurrijker ja, alleen wil mn vriend geen kids, dus ik zal niet mee kunnen helpen en die diversiteit :(

en indd richting de 5 km in 30 en dan richting de 10 km... :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:04

Hier geen lijstje, ik heb alles wel. Ja, misschien een leuk nieuw shirtje. :)

Vanmorgen ben ik bij de fysio geweest en ik mag twee weken niet hardlopen en dan voorzichtig weer gaan opbouwen.
Het kan van mijn nieuwe schoenen komen, daar zit toch weer een ander voetbed in. En daarnaast ben ik gewoon erg vatbaar voor dit soort blessures.
Andere hobby zoeken zou beter zijn, zeg maar… :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:05

Hier staat nog een 3/4 tight van Asics op de lijst die ga ik van de week kopen. En heb vandaag een nieuw headsetje bij de action gescoord. Die loopt achter mn hoofd langs, ipv alleen oortjes. Ben benieuwd hoe het bevalt. Verder ben ik aardig compleet wat kleding betreft. Heb nu een lange tight, hemdje, shirtje, longsleeve, jasje en schoenen natuurlijk. Ben wel al rustig aan het sparen voor nieuwe schoenen. Maar dat staat nog even op de langetermijn.

Mijn doelen zijn:

5 km wedstrijd uitlopen - die staat voor 21 april gepland!
5 km in 30 minuten uitlopen - gister heb ik m in 30:26 min gelopen, dus biiiijjnaa gehaald :D
opbouwen naar 10 km - podcast van Evy staat al klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:07

Klopt, ik heb dat horloge ook! Het bevalt wel hoor! :j Ik vind het lekker om mijn hartslag te kunnen bekijken als ik ren en straks ook als ik fiets. Er zit ook een ding bij die je op je stuur kan klikken zodat je daar je horloge omheen kan doen om het makkelijker te kunnen zien :)

Alleen de hoeveelheid verbrande calorieën klopt niet echt hoor :') Doe je hem om met een hartslag van 80 en dan zie je hem elke paar seconden er 18 calorieën bij optellen. Terwijl je op de wc zit bij wijze van spreken _O-

Flauwe vriend zeg >;) :D

WillemYn, die staat inderdaad ook op mijn verlanglijstje :D

Karin, fijn dat je duidelijkheid hebt daarover :)