[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:48

Mi_Amore schreef:
Het zal wel raar zijn, ooit op gewicht zijn :\ Het moeilijkste gaat zijn volgens mij om ons zo mooi slank te houden.

Een oude kennis is zonet haar hond komen afzetten, ik hou hem een dagje bij omdat haar hond anders bijna 24h alleen moest zitten vandaag en dat wou ze uiteraard niet. Dus ik bood aan om hem op te vangen.

Ze heeft me al anderhalf jaar niet meer gezien dus ik doe de deur open (wij zijn verhuisd dus het is ook haar eerste keer hier thuis), zegt ze serieus: 'oooh excuseer, ik moest op nummer ** zijn :oo '

Ik zei: 'Nee hoor, je bent juist :j '

Haar blik: :wow: :oo

Ze heeft me een half uur aangestaard... Niet gelovende dat ik het was :')

Haha! Wat stoer! Dan wordt je nog eens met de neus op de feiten gedrukt dat echt heel erg veel veranderd is denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:48

Mag ik me hier ook melden?
Niet ontzettend veel overgewicht (gewoon gezond gewicht) maar ik was bij mijn zwangerschap ruim 20 kilo aangekomen waarvan ik toch wel graag de helft weer kwijt wil. Inmiddels zit mijn gewicht al erg lange tijd tussen de 61 en 63 kilo, maar mijn streefgewicht is zo'n 55 a 57 kilo.

Ik merk aan mezelf dat ik vooral ene suikerverslaving heb. Wat natuurlijk niet erg helpt met afvallen. Al heb ik hem momenteel redelijk onder controle, het blijft moeilijk om de cola te laten staan en als je op verzoek cake bakt of bij iemand op bezoek bent en dan een caketje of gebakje aangeboden krijgt dan neem ik dit altijd wel.
Zelfde met koekjes thuis, als ik ze in huis heb zijn ze ergs nel op, maar zakken chips e.d. blijf ik dan weer keurig van af.

Qua beweging loop ik veel met de hond en buggy, ik mest elke dag 3 stallen uit, en rijd ongeveer 1x p.w. paard.
Tijd om naar de sportschool o.i.d. te gaan heb ik helaas niet, evenals dat ik geen tijd heb om meer te gaan paardrijden vooral wegens gebrek aan vervoer en oppas.

Ik eet bij het avondeten ook grotere porties dan voor ik zwanger was, maar anders heb ik echt geen verzadigd gevoel en dan ga ik na het avondeten snaaien. Dan liever dat ik wat meer pasta/ rijst/ aardappels binnen krijg dan dat ik ga snaaien. Ook heb ik moeite met me in te houden te snaaien overdags. Ik heb na mn middag-broodje (2 a 3 sneetjes, beleg willekeurig) vaak geen verzadigd gevoel waardoor ik tussendoor toch meer ga snaaien. Zal dit vooral gewenning zijn? Ik zit er nu aan te denken misschien toch hulp van honger-stillende producten te gebruiken..

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:47

Wat kletsen jullie veel 's ochtends!! Welkom Shanna. Ik denk dat het verzadigde gevoel een kwestie van gewenning is, omdat je toch pas begonnen bent en je lichaam het helemaal niet meer snapt. Honger zit ook vaak tussen je oren he. :P

Wat een leuke avatar Amaris.

En wat geweldig Mi_Amore, echt super lijkt me dat haha. :D

Hier is niks gezonds in huis. Geen beleg. Geen fruit. Alleen een komkommer maar daar ga ik de middag niet mee overleven. Ben van 5 tot 8 op de manege. 's Avonds worden de boodschappen pas bezorgd. Zucht. Ik ga de keuken verder doorzoeken.

monique1983

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:26

iedereen goed bezig hier

dat is leuk geeft veel positieve energie als je het zelf in de spiegel ziet
niet herkent worden hahaha na je bent ook wel echt veranderd hoor heb die foto's gezien van je echt knap

hier flink aan het sporten nog helaas vreselijk knie pijn en pijn in me schenen
ga dinsdag na de fysio op de sportschool er voor
en daarna ga ik schema laten op stellen voor sporten hopelijk helpt het

zie hier dat altijd iedereen na de kilo's kijkt maar ooit iemand wel gekeken na zijn vet % eigelijk
ik laat me 1 x per 6 weken ongeveer meten wegen op de sportschool
is wel fijn te zien dat vet ook zakt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:28

monique1983 schreef:
iedereen goed bezig hier

dat is leuk geeft veel positieve energie als je het zelf in de spiegel ziet
niet herkent worden hahaha na je bent ook wel echt veranderd hoor heb die foto's gezien van je echt knap

hier flink aan het sporten nog helaas vreselijk knie pijn en pijn in me schenen
ga dinsdag na de fysio op de sportschool er voor
en daarna ga ik schema laten op stellen voor sporten hopelijk helpt het

zie hier dat altijd iedereen na de kilo's kijkt maar ooit iemand wel gekeken na zijn vet % eigelijk
ik laat me 1 x per 6 weken ongeveer meten wegen op de sportschool
is wel fijn te zien dat vet ook zakt

Ik heb zo'n vetpercentageweegschaal, maar ik vind dat zo niet interessant...

Kijk er dus nooit naar.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:29

op de sportschool zeggen ze dat je ook na je vetpercentage moet kijken niet alleen maar kilo's

en je spier massa enzo want spier weegt zwaarder natuurlijk

ohhh zo weegschaal is duur zeker? zou er zelf wel 1 willen ook die alles meet en weegt eigelijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:38

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:40

Haha ja ik zou liegen als ik zou zeggen dat het niet fijn is als men mij niet meer herkent :')

Ik besta voor 49% uit vet, viel bijna achterover!!!

Welkom Shanna! Het is puur een kwestie van wennen hoor, ik heb al in geen maanden nog frisdrank gedronken en vind het nu niet eens meer lekker :n
Gebak kan ik ook zonder problemen laten staan, puur gewenning :D

Kan je ipv snaaien geen groentjes of soep eten?
Niks 'slecht' in huis halen helpt ook een hoop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:09

Vroeger dronk ik inderdaad ook geen cola, alleen thee en water of spa-rood. Maar tijdens mn zwangerschap ben ik een echte cola-verslaafde geworden haha.. :')
Fruit is hier inderdaad erg snel op als we het in huis hebben, heerlijk vind ik dat! Soep ben ik niet zo van.. Daar moet ook weer een broodje bij omdat ik toch iets te kauwen wil hebben. Best moeilijk wel haha..

Ik zelf haal ook niet zoveel meer in huis om te snaaien, alleen chipjes enzo voor in het weekend omdat ik daar dus makkelijk af kan blijven. Het is echt de behoefte aan zoet wat ik heb.

Ik vind zo'n vet-percentage weegschaal altijd moeilijk om in te schatten in hoeverre dat waar is. Want hoe meet zo'n ding dat? Door te kijken naar je lengte (dat je moet invullen) ten opzichte van je gewicht? En hoe maakt zo'n weegschaal nou onderscheid in spieren en vet bijvoorbeeld?

Ik heb een gewone, en probeer daar ook niet te vaak op te gaan staan. Wel houd ik mijn gewicht in de gaten op een app zodat ik niet te ver buiten mn lijntje schommel en als ik weer omhoog ga boven mn startgewicht dat wil ik echt vermijden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 16:58

Maar hoe weet zo'n weegschaal nou wat je vetpercentage is? Precies wat Shanna zich ook afvraagt dus.

Ik sta zelf eigenlijk nooit op de weegschaal, de spiegel en je gevoel zeggen meer.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:03

Amaris schreef:
aha... nouja, ik sport niet, dus mijn spiermassa zal wel dramatisch zijn :+

Zodra ik maar onder de 65 blijf en in maatje 38 pas maakt het me allemaal niet uit 8-)

Tjaa wat is duur:
http://www.kieskeurig.nl/weegschaal/all ... %5D=101291

Welke type heb jij

Ik besta uit 34% vet nu

Al hoepelend bokt lezen hahaha ja gaat echt

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:26

Zo'n weegschaal meet dat dmv een stroompje wat hij door je lichaam stuurt. Hoe meer weerstand dat stroompje krijgt, hoe meer vet.

Echter, als je veel water drinkt voor het meten dan ervaart het stroompje ook meer weerstand. Daarbij moet je vaak ook je activiteitsgraad invoeren, en wie weet dat nou?

Echt betrouwbaar is een plooimeting met een tang. Alleen moet wel iemand met heeeeeel veel ervaring dat doen om een betrouwbaar resultaat te krijgen en op precies dezelfde plek hermeten is lastig.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:27

Daarbij meet zo'n ding alleen je onderlichaam, tenzij hij handvaten heeft. Dan bestaan er ook nog handmeters voor het bovenlichaam en die moet je dan bij elkaar optellen en :2.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:27

Ik heb er eentje van grundig, die heb ik bij elkaar gespaard met zegeltjes bij de jan linders...

Sheran: zo'n weegschaal stuurt een stroompje door je benen en meet de weerstand. DAarom werkt dat alleen als je er met blote voeten op gaat staan. Of het betrouwbaar is.... ik weet het niet.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 18:46

We zijn bijna op pagina 100 :).

Ik heb een redelijke dag vandaag. Net weer een heerlijke frambozensoyasmoothie op...

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:35

Kan niet wachten tot ik op het op gewicht topic kan aanmelden haha!

Ik heb voor deze week bijna alleen maar chocolade shakes omdat aardbei op was.. baal echt krijg ze niet weg, of met moeite maar de helft komt er gewoon uit vind ze zoooo vies! bah!
en t ergste is.. vorige week was dit minder, moest deze week een kerstbestelling doen en heb dus de heflt chocoladeshakes..

bah haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:42

Ik vond die Aardbei ook ontzettend ranzig. Ik heb nu enkel de chocolade, cappuchino, banaan en vanille shake. Bij allemaal strooi ik er een klein beetje speculaas/koek kruiden overheen. Jammie! :D En 's avonds neem ik een reep.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:47

die aardbei vind ik gaan banaan ook.. de rest vind ik echt vies! Is dat lekker koek kruiden? mag dat ook? en welke heb je dan :)?

Ik mag maar 1keer per week een reep omdat ik daardoor vorige keer in t ziekenhuis ben gekomen.. wel balen maar opzich beter ik wil dat niet weer mee maken haha!

ben wel benieuwd hoor.. volgende week nog een keer wegen en daarna 2 weken neit, das wel balen, maar wel weer een groter getal als je weer mag!!

Ben benieuwd hoe lang t nog gaat duren. sport jij er ook bij of dat niet?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 19:49

Ik ga denk ook een paar repen in huis halen,,

Misschien ga ik straks zelfs wel hardlopen....

Maar eerst paardje doen en wat oefeningen van een app op phone :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:20

XxLiindsaYxX schreef:
die aardbei vind ik gaan banaan ook.. de rest vind ik echt vies! Is dat lekker koek kruiden? mag dat ook? en welke heb je dan :)?

Ik mag maar 1keer per week een reep omdat ik daardoor vorige keer in t ziekenhuis ben gekomen.. wel balen maar opzich beter ik wil dat niet weer mee maken haha!

ben wel benieuwd hoor.. volgende week nog een keer wegen en daarna 2 weken neit, das wel balen, maar wel weer een groter getal als je weer mag!!

Ben benieuwd hoe lang t nog gaat duren. sport jij er ook bij of dat niet?

Ja, volgens mij mag het gewoon, doen meerdere op het Cambridge forum ;) Hoezo ben je in het ziekenhuis gekomen?
Ik sport niet specifiek, maar heb wel heel zwaar werk en probeer in mijn vrije tijd zoveel mogelijk naar de paarden te gaan (Aan het werk op stal), dus qua lichamelijke arbeid zit ik wel goed. Als ik helemaal klaar met cambridge ben ga ik wel weer hardlopen en zwemmen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:22

Wauw, die buikspieren app is écht zwaaar!!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:24

Ik kan de mindere kilo's ook echt merken aan kleding etc.! :D Trok vandaag mijn paarden/stal jas aan, en die zat gewoon ruim om mijn heupen! Zat altijd heel strak, kroop omhoog etc. Heeeeerlijk :D En jurkjes en andere kleding zitten ook al los rond mijn middel, broek heb ik nog niet weer aangehad. Heb nog een aantal oude broeken liggen uit een 'slankere' periode, die ga ik binnenkort maar weer eens proberen. Hopelijk kan ik over een paar kilo weer mijn oude, maat 44 Mondoni Jeans rijbroek aan :D.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:28

Ik heb net schandalig gegeten :( Nieuw pannenkoekhuis hier, en vriend trakteerde vanwege een prestatie. Kregen we gratis appeltaart omdat we de eerste klanten waren. Nu voel ik me zwaaar schuldig haha. Weekend balansweekend :+

Merk ook dat ik oude broeken weer pas, zo fijn :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:34

Heerlijk hé! Ik ga eens wat broeken opzoeken in mijn kast, in de loop van de weken eens proberen :+

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:01

Ik heb quinoa met een halve banaan, yoghurt, lijnzaad, kokos en cacaopoeder gegeten. Ik at regelmatig quinoa met hartige gerechten maar dat vond ik uiteindelijk toch maar niets. :o Dit was wel lekker! Misschien kan ik af en toe wisselen met mijn havermoutontbijt.