Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:59

Ik ben een echte voorstander van bv. Fv tegenwoordig is wel beter dan vroeger maar het benadert nog niet de kwaliteit van bv. Bv past zich aan aan de behoefte van je kindje en er zitten antistoffen en dergelijke in die niet in kv zitten. Bovendien is het altijd op temperatuur en heb je het altijd bij je. verder heeft het geven van bv op korte en lange termijn veel voordelen voor (de gezondheid van) moeder en kind. Borstgevoede kindjes zijn bijvoorbeeld het eerste jaar minder snel ziek dan fv kindjes.

Voor goede informatie over borstvoeding kun je kijken op borstvoeding.com of op het forum borstvoedende bokkers en borstvoedende bokkers II.

Degenen die bv gaan geven, wil ik wel adviseren om het boek van S. Kleintjes over borstvoeding te lezen of naar een informatie avond of cursus te gaan. Tijdens de kraamweek komt er veel op je af en dan s het erg prettig om wat basiskennis te hebben. Al is het alleen maar om alle goedbedoelde adviezen op waarde te kunnen schatten. Borstvoeden is niet moeilijk maar je moet het wel even leren. Als het lukt heb je er heel lang plezier van!

Rinske

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:04

Ik heb vanavond mijn eerste avond van de cursus borstvoeding :D .

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:15

ik doe ff bijleespost

Iemand vroeg naar thuis of in het ziekenhuis
*Ik moet in het ziekenhuis -O-

@Sharmila... ook trouwen? Zo grappig om hier ineens mensen tegen te komen die ook in aug trouwen
Ik hoop dat je snel op knapt

@Eertjuh.. Das leuk nieuws een jongen en 29 okt schiet ook al op

MissToseland schreef:
Maandag was baby al de hele avond rustig, we liggen in bed en vriend legt hand op mijn buik en meteen een dikke schop er tegen aan., zo lief!

aaah <3 ik wil dat ook nog eens voelen.

Fantast schreef:
Paard is gelukkig de nacht goed doorgekomen.

Over het bevallen, ik wil thuis bevallen als dat kan.

Wie gaat er straks trouwens een deel 3 maken??

Ooh das fijn om te horen zeg, hoe gaat het nu met hem?
Deel 3 van wat?

MissToseland schreef:
Ja, ik kan mijn kruidvat cadeaus ophalen nu!
Had ook al heel veel van ze van de 9 maandenbeurs

Daar wil ik dan ook naar toe :=

tessie1985 schreef:
Hoi allemaal

Mn beeb is zo goed gegroeit dat ik over 2 weken terug hoef te komen
Ik ben blij! Gynaecoloog was nu ook heel tevreden :-)

*\o/* Goed nieuws zeg

Ik geloof dat ik weer bij ben

en dan mn vragenrondje weer :+

Hebben jullie dingen gedaan zoals een fotoshoot oid tijdens je zwangerschap? Of wil je nog iets speciaal doen?

en.. kan het ook zo zijn dat je geen borstvoeding kunt geven.
Mn vriendin kon dat namelijk niet, kolfen enzo niks hielp.
Volgens mn schoonzusje is dat complete onzin en kan iedereen borstvoeding geven
Laatst bijgewerkt door MarianneV op 08-08-12 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:17

Zo jeetje ben ik even vier dagen ziek en ?????? moet ik 26 pagina.s doorlezen grrrr :D :o

Kletskousen :o .

@Zahlina, weet je al iets meer?

@ Fleur, van harte gefeliciteerd!!!

Welkom alle nieuwe meiden!!!

Is er al iets bekend over Hakkie? spannend hoor!

@Esplendido, geef jij op dit moment BV terwijl je zwanger bent? ik dacht dat als je zwanger werd de BV automatisch stopte.

Mijn melk kwam pas opgang bij de geboorte, geen lekkage daarvoor gehad. Maar na de bevalling was er geen houden meer aan hihihihi :D
Wil nu weer graag BV geven, omdat het makkelijk is en gezond&goedkoop hihi.
Wel wil ik dit keer een goed kolfapparaat hebben, scheelt een hoop.

Wel hoop ik dat Uk een beetje doorslaapt als hij er is,want dat vind ik wel een groot nadeel van BV, ik moet er uit in de nacht! Elke keer weer, als mijn vriend een fles zou geven in de nacht wordt ik zwetend en met pijn wakker omdat mijn borsten veel te vol zitten dus dat heeft ook totaal geen zin.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:24

Toverbal schreef:
Wel hoop ik dat Uk een beetje doorslaapt als hij er is,want dat vind ik wel een groot nadeel van BV, ik moet er uit in de nacht! Elke keer weer, als mijn vriend een fles zou geven in de nacht wordt ik zwetend en met pijn wakker omdat mijn borsten veel te vol zitten dus dat heeft ook totaal geen zin.

Is een cosleeper dan niks voor jou? Hoef je er 's nachts ook niet uit. Wij gaan ook een cosleeper maken :j .

MarianneV schreef:
Hebben jullie dingen gedaan zoals een fotoshoot oid tijdens je zwangerschap? Of wil je nog iets speciaal doen?

Ik doe geen fotoshoot, heb niet zo'n mooie ronde buik. Vergeet ook altijd foto's van mijn buik te laten maken door vriendlief, heb er pas 2, een van 9 weken en een van 26 weken :') .

MarianneV schreef:
en.. kan het ook zo zijn dat je geen borstvoeding kunt geven.
Mn vriendin kon dat namelijk niet, kolfen enzo niks hielp.
Volgens mn schoonzusje is dat complete onzin en kan iedereen borstvoeding geven

Nou ja, er zullen echt wel mensen zijn waarbij het écht niet gaat. Maar ik ben van mening dat er veeeeel te snel wordt geroepen: oh het lukt niet, ga maar gauw over op kunstvoeding. Ook door kraamzorgenden.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:30

Ik heb wel echt 2 dingen die ik wil gaan doen als ik zwanger ben
1. mn buik beschilderen
2. fotoshootje doen.. Maar das ook omdat ik zelf fotografeer :+

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:34

@Rinske, is dat voor aan je eigen bed? Ja dat zou indd. kunnen maar wij hebben niet veel ruimte naast het bed en ik moet toch wakker worden, slapend BV geven lukt mij niet.
En bij Fenna deed ik haar broek verschonen tussen de "borsten" door hihihi.

Ah ik weet nog dat Fenna s'nachts een uitrek sessie had om wakker te worden, zo schattig maar ow zo vermoeiend!!!! hahaah.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:51

Toverbal schreef:
@Rinske, is dat voor aan je eigen bed? Ja dat zou indd. kunnen maar wij hebben niet veel ruimte naast het bed en ik moet toch wakker worden, slapend BV geven lukt mij niet.

Maar tussen wakker worden en er echt uitmoeten, of wakker worden en kunnen blijven liggen zit wel een verschil in :) .
Het is inderdaad voor aan je eigen bed. Wij hebben ook maar een kleine slaapkamer, maar da's dan jammer voor mijn vriend, bed schuiven we wat zijn kant op, ghehehe :)) . Lijkt me zo heerlijk om je baby dicht bij je te houden.

Laten jullie het wel op jullie kamer liggen of meteen op een eigen kamer?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:52

zo snel mogelijk naar eigen kamertje is de planning tegen die tijd
ik wil wel een shoot als ik zwanger ben. maar dat doet mn moeder dan, die is hobby fotograaf

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:58

Ja hij gaat meteen in zijn eigen bedje, alle slaapkamer deuren staan wel altijd open.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:00

Een shoot zou ik op zich wel willen, maar denk zomaar dat het er niet van komt. Hoor net dat manlief morgen in de kost moet in a'dam en dus niet mee kan naar vk en echo -O- -O-
Dan het weekend thuis en volgende week weer in de kost. En met een beetje pech daarna door naar Singapore. Stommerts van zijn werk!!!! Ben echt even sip nu.
Beeb gaat als het goed is gelijk in eigen bedje in eigen kamertje. Lijkt me net wat rustiger, anders wordt ik van elke scheet wakker denk ik.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:03

ik heb mijn eerste foto gemaakt gisteren met 18 weken, verder doe ik er niet heel veel mee, echo's vind ik zoveel leuker!

Was flink zoeken want beeb was aan t schuiven en draaien, je hoort als t goed is ook op een moment iets dofs, dan krijg ik een schop en draai ik het apparaatje iets :))

wat balen FM! -O- -O-

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:04

Zelfs Thomas en ik hebben het er al overgehad... en we zijn het voor de verandering niet met elkaar eens

Ik wil de beeb graag op de kamer.. hij niet..
Zegt ie.. Als je hem/haar eerst op onze kamer laat slapen en dan op zijn/haar eigen... krijgt ie ontwenningsverschijnselen en dan slaap ik helemaal niet meer :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:05

Wat voor werk doet je man FM?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:05

Toverbal schreef:
Ja hij gaat meteen in zijn eigen bedje, alle slaapkamer deuren staan wel altijd open.

Hmm, dat zou ik persoonlijk niet doen, al helemaal niet als je borstvoeding geeft. Je hoort dan niet de eerste smak geluidjes van je baby, maar hoort het pas als het huilt. Huilen = stress en dus niet bevorderlijk voor borstvoeding.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:09

MarianneV schreef:
Ik wil de beeb graag op de kamer.. hij niet..
Zegt ie.. Als je hem/haar eerst op onze kamer laat slapen en dan op zijn/haar eigen... krijgt ie ontwenningsverschijnselen en dan slaap ik helemaal niet meer :+

Zeg maar dat dat niet waar is. Wat denk je dat stressvoller is: je baby heeft 9 maanden lang veilig in jouw buik gezeten. Wordt ie geboren, moet ie ineens moederziel alleen in een grote kamer alleen slapen....
Ik vind het zielig als een baby meteen op zijn eigen kamer met slapen, alleen omdat dat beter uitkomt voor zijn ouders.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:11

Dat is dus de reden waarom ik het liefst de beeb bij me wil houden op de kamer
daarnaast met borstvoeding lijkt me dat ook stuk makkelijker
Ik wil niet meer 3 weken wachte om te stoppen met pil :+
Die van mn schoonzusje heb 5 maanden geloof ik bij hun op de kamer geslapen

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:12

Beeb gaat hier ook gewoon op eigen slaapkamer, we slapen naast elkaar (appartement) en beide deuren staan open :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:14

Leuk idee dat filmpje Friemel. Ik sta overigens ook niet op de lijst. Heb al 4 updates voorbij zien komen en mijn naam stond er niet bij. Val niet genoeg op denk ik Hihi.

Mijn vriend vroeg net of ik een soort medische test wilt doen voor ik zwanger ga raken. Misschien wel wel een goed idee. Heb veel kwaaltjes.

Buikschildering vind ik ook zooooo gaaf! Die reclame die weleens voorbij komt over moeders met aids ook zo mooi gedaan. Maar ja dan moet je wel mooi zwanger zijn. Anders is het niet mooi....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:14

Heel goed van jou Marianne :D . Is ook veel beter voor de hechting met je kindje, aangezien je veel beter signalen leert herkennen :) .
Bovendien heb je geen kindje gekregen om maar zo snel mogelijk lekker door te kunnen slapen als ouder vind ik := . Jij moet je maar aan het kindje aanpassen, niet andersom :) .

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:16

Ik ben een dwarskop en wat dat betreft... dan slaapt ie maar op de bank :+

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:17

Ik zou juist een voorstander zijn van in het eigen bedje slapen. Dit omdat ik zooooo bang ben voor een meutbaby. Zo een die al bij het zien van een vreemd gezicht al helemaal over de rooie gaat.... Mijn moeder heeft dat ook met mijn broer en mij gedaan. Vond het eigenlijk wel goed van d'r.

Mijn tante nam haar kinderen ook mee naar bed. Gevolg ze heeft 8 jaar geen fatsoenlijk seksleven gehad met haar man.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:18

_Friemel schreef:
Beeb gaat hier ook gewoon op eigen slaapkamer, we slapen naast elkaar (appartement) en beide deuren staan open :)

Dan nog vang je niet de eerste signalen op, omdat dan de afstand tussen jou en je kindje te groot is. Smakgeluidjes hoor je niet, en je ziet het ook niet als de baby zijn vinger in de mond stopt (= hongersignaal). Dan hoor je het toch pas als het begint te huilen = stress, omdat eerste signalen niet opgevangen worden.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:19

En toch gaat de beeb in haar/zijn eigen bedje, waarom neem je anders een kinderkamer?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:20

Ik heb gelezen dat het voor 2% van de vrouwen niet mogelijk is om bv te geven. Voor de andere 98% dus wel!

Het wordt aangeraden om een baby de eerste tijd bij de ouders op de kamer te laten slapen onder meer omdat het de kans op wiegendood verkleint. Bovendien passen het slaap- en waakritme van moeder en baby zich dan goed op elkaar aan. Verder kun je inderdaad op kleine signalen reageren en meteen voeden bij de eerste vraag. Uit onderzoek is gebleken dat moeders die bv geven en hun kindje op dezelfde kamer hebben slapen gemiddeld de meeste uren nachtrust hebben van alle moeders met baby's.

Ukkie heeft zes maanden volledig bij ons op de kamer geslapen en nu vaak een deel van de nacht. Gaat prima hoor. Ze heeft echt geen stress in haar eigen bedje en slaapt bij ons ook goed.

Ik weet niet meer wie et vroeg, maar ik ben nu ruim 23 weken zwanger en geef nog bv aan ukkie. Mijn productie is wel minder geworden, maar ze kan nog steeds lekker drinken.