Ik ga zo dat eens invullen vandaag ik snoep niet meer op verjaardagen alleen nog maar stukkie taart en is er gezond en.chips dan de gezonde dingen anders ook heel klein beetje chips
Tiggs
Geplaatst: 16-09-12 12:40
Corientjuhh: eet je die salami en kaas op één boterham? Want dat is wel echt een caloriebom..
Misschien dat je je kaas kan vervangen door een 20+ of 30+ kaas en de salami door een plakje ham of kipfilet? Die kan je ook inwrijven met een teentje knoflook voor het salami effect
MightyJoe
Geplaatst: 16-09-12 12:46
Veel calorieen en vet. Kan je niet 20+kaas gaan eten? Dat is al een stuk minder vet Of afbouwen. Eerst 30+ dan 20+.. wat je wilt.
Ik stond vanmorgen voor de spiegel, en was eindelijk een keer tevreden met wat ik zag Ik heb nog steeds wel een gevormd lichaam maar wel strak heeft al dat hardlopen, dansen en gezonder eten toch gewerkt, jeeejjjjj
F_Orumster
Geplaatst: 16-09-12 12:49
Calorieen komen vab eiwit, khd en vet. 1 gram eiwit levert 4kcal, 1gram khd ook, 1gram vet levert 9kcal. Een vet product zal dus al vlot wat meer kcal kunnen bevatten.
Wel valt er onderscheid te maken tussen deze leveranciers, ik vind vet prima maar khd niet. Maar net waar je voor kiest. Als je khd besluit te eten pas dan wat op met vet. Eiwit paat overal bij ivm verzadigingsnivo.
Ik sta stil.....hmmmm....niet paardgereden of op de roeitrainer en aan de kruidnootjes .....oh ja gister 2 stukken zelfgemaakte pizza. .....maar goed, vanmorgen weer goed begonnen..... ....uur gewandeld met mn dochter op de pony....225 kcal verbrand.
ik snap helemaal niets van die caloriechecker! als ik ontbijt met 4 boterhammen, 1 met pindakaas, 2 met abrikozen jam en 1 met chocoladevlokken eet dan nog een appel en drink er thee bij
hoeveel kalorieën eet ik dan?
Glitfaxi
Geplaatst: 16-09-12 13:13
Waarom vul je de eetmeter niet in? Dat heeft mij echt zo goed geholpen met inzicht! In twee weken ben ik nu twee kilo kwijt (hotsend en klotsend)!
Laatst bijgewerkt door Glitfaxi op 16-09-12 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
YMJArabians
Geplaatst: 16-09-12 13:15
Skessa_ schreef:
Bonjoy, veel succes!
Dank je wel
Donderdag avond weer heen en wegen. Heb vanmorgen wel stiekem even gewogen om te kijken of er al resultaat was... er is al wat af Maar goed, kan een moment opname zijn, ben benieuwd hoe de vlag er donderdag bij hangt!
corientjuhh, ik zou inderdaad of kaas (20/30+) of mager vlees op je broodjes doet. Als je en vette salami en vette kaas op je broodje doet en dit x4 schrik je je dood van het aantal kcal! Wilde je nog vragen hoe snel je eet? Ik vind 4 broodjes persoonlijk erg veel. Je lichaam heeft 20min nodig om je een verzadigd gevoel te geven, als je over 2/3 broodjes 5/10 minuten doet geeft je lichaam nog steeds het honger gevoel aan waardoor jij denkt dat je nog niet genoeg hebt. Wellicht een idee om wat langzamer te eten en het dan met 3 broodjes te doen? Verder zou ik alle sapjes weglaten en gewoon lekker water drinken en tussendoor een stuk fruit en de koeken te vermijden, daar is het weekend voor.
YMJArabians
Geplaatst: 16-09-12 19:54
Ik schrijf nu ook alles op en dan wordt je ook heel bewust van wat je allemaal eet, misschien wel een handige tip (Ik doe aan Weight Watchers, dus tel de punten)
Dat is inderdaad ook een goeie! Heel veel mensen zijn zich niet bewust van wat ze nou precies eten en zijn dus ''stiekeme eters''. Aangezien corientjuhh aangaf een emotie eter te zijn is het misschien ook iets voor haar.
@ Myrna_Kyra ik snap helemaal niets van die caloriechecker! als ik ontbijt met 4 boterhammen, 4x80= 320 1 met pindakaas 15 gr = 90; 2 met abrikozen jam 15 gr = 36x2=72 en 1 met chocoladevlokken=66 eet dan nog een appel=75 en drink er thee bij
Ik vind het erg veel voor een ontbijt.....623!!
Skessa_
Geplaatst: 16-09-12 20:41
Jamaar het klopt toch echt hoor In 1 snee brood zitten zon 85 cal.
Dat zit tussen je oren. Ik at altijd een stuk of 8 boterhammen tussen de middag en sinds ik mijn levensstijl heb omgegooid eet ik er nog maar 2. Gewoon langzaam eten en 20x kauwen per hap.