[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:24

CleovG schreef:
Maar van vocht kom je toch niet echt zichtbaar aan als in een grotere kledingmaat? Dus als je gewoon hetzelfde eetpatroon vasthoudt kom je niet veel aan? Waarom krijg je dan meer trek?

Volgensmij kan dat wel zichtbaar zijn hoor. Je kan hetzelfde eten maar door de pil meer vocht vasthouden dan je altijd al deed. Waarom je meer trek zou krijgen weet ik niet.. In ieder geval door de hormonen :+

_Daniella schreef:
Geryon schreef:
Ah thanks :D

Ik kwam ook op internet van die thuistesten tegen voor schimmelinfectie. Is het handig dat eerst te doen?

Maar denken jullie dat deze klachten nog over kunnen gaan na deze drie maanden? En is het wel verstandig om door te gaan? Hoop niet dat ik door de pil altijd gevoelig blijf voor infecties :oo

maar trouwens, een zalf helpt toch alleen de symptomen te verminderen? want de infectie zit echt van binnen

Je hebt ook tabletten.

Verder zelf geen ervaring mee, heb het zelf nog nooit gehad.

Ik denk dat ik mijn vriend wel even in de drogist ga laten vragen :P

lillytjuh

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:29

Zijn vaginaal tabletten. Kun je gewoon inbrengen!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:31

Ik moest de prikpil omdat ik Endometriose heb maar wel zeker dat ik ben aangekomen. Nu net de nieuwe laten zetten en in 3 maanden al 7 kilo aangekomen. Dit komt omdat je heel veel honger krijgt en er bijna niet om heen kan omdat je elke minuut van de dag honger hebt en geen nee kan zeggen omdat je hoofd echt zegt dat je honger hebt....nu weet ik dat ik niet sterk genoeg ben omdat ik niet goed in mijn vel zit :o |( maar ook ik hou heel veel vocht vast en wel zeker kom je daar van aan ook in kleding maat helaas....het is niet zo dat vocht niet dik maakt helaas. Ik ben nu bezig om af te vallen en dat is zo mega moeilijk omdat de drang naar eten zo groot is nu met de prikpil en dat was hier voor nooit zo. Ben altijd een lekkerbek geweest maar kon heel goed nee zeggen als ik te zwaar werd maar nu :9 en dan heb ik het nog niet eens over de rest van de bijwerkingen... |(

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:39

Waarom je vriend? :+
Dat kun je toch zelf ook vragen? daar kijken ze heus niet raar hoor, het komt zoveel voor.

Ze zullen juist raar gaan kijken als een man zulke dingen komen vragen denk ik :P haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:01

dames even vraagje slik al een tijdje de Diana 35 maar ben er eens over na gaan denken, en als ik me menstruatie heb zit ik beter in me vel als dat ik de pil slik, nu slik ik deze pil ivm acne.
las ook op internet dat de yasemin eventueel als andere optie zou kunnen dienen ook voor acne en toch een lichtere pil als de diana35 iamand ervaring.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:02

_Daniella schreef:
Waarom je vriend? :+
Dat kun je toch zelf ook vragen? daar kijken ze heus niet raar hoor, het komt zoveel voor.

Ze zullen juist raar gaan kijken als een man zulke dingen komen vragen denk ik :P haha

Hij kan toch gewoon zeggen voor zijn vriendin? :?

Ik wil het liever niet vragen, daarom ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:11

Zijn er ook mensen die een implanon hebben? Hoe zijn de ervaringen hiermee? Gebeurt het vaak dat die verkeerd gezet wordt en voel/ zie je dat?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:16

Ik heb hem nu 1,5 maand, de implanon :j

Tot nu toe bevalt hij perfect, nog niet ongesteld geweest.
Wel heb ik de laatste maand 2 kleine pukkeltjes gehad terwijl ik die normaal niet vaak krijg.
Maar weet niet of dit perse door de implanon komt :)

Ik zie hem niet, maar voel hem wel zitten :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:35

Ik heb nu trouwens ook een pukkeltjes uitbarsting, ofja.. 3 pukkeltjes/plekken open linker slaap, en in m'n haargrens zeg maar ook wat bubbeltjes . En in m'n hals/ nek wat kleine plekjes.
Hoop ook dat t weg trekt want ben t ook niet gewend, maar als t hierbij blijft kan ik Er ook wel mee leven

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:37

Mijn pukkels zijn nu 3 mnd na het stopprn met anticonceptie weer terug! Bah!!!!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:51

En even verder gezocht iemand ook ervaring met de nuvaring/acne

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:02

Met ring nergens problemen mee! Top huidje! En na 3 mnd zonder...... Ellende!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 09:21

en qua inbrengen voel je zo iets nou zitten. en breng je het makkelijk in.. vind het nogal een raar en lijkt onveilig idee.. als zal dat niet zo zijn anders was het niet op de markt,

zit erg te twijfelen ben tevreden over mijn pil wat betreft me huid ... maar me libido en gevoel (depressie) zijn echt niet normaal. en denk dat het aan de pil ligt want vorige week weer ongest. geweest ik vond het gewoon heerlijk

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:14

Ik heb even een vraagje ter bevestiging..
Na deze strip wissel ik namelijk van microgynon 30 naar yasmin, volgende week zou ik m'n stopweek hebben.
Maar nu moet je als je wisselt van pil de stopweek overslaan en gelíjk met de nieuwe pil beginnen als het goed is.
Ben je dan gewoon direct veilig? Want er staat verder in de bijsluiter niet bij of ik wel/niet veilig zou zijn.
Maar als dat niet zo zou zijn, dan zou dat er wel bij moeten staan toch??

Ook heb ik de vorige keer ook al mijn stopweek overgeslagen, dus dan zou ik twee keer achter elkaar een stopweek overslaan.
Dat kan verder ook geen kwaad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:15

Volgens mij mag je toch juist wel een stopweek houden tussen twee strips, ookal stap je over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:16

Hoe wissel ik van pil?
Wanneer u om wat voor reden dan ook op een andere pil wilt overstappen, kunt u dit het best met uw huisarts bepreken. Heeft u, samen met uw huisarts, besloten op welke pil u wilt overstappen dan kan dit op verschillende manieren:

Aanbevolen wordt zonder stopweek over te stappen van de ene naar een andere soort combinatiepil. Dus op de dag na inname van de laatste werkzame tablet van de vorige pil direct met de nieuwe pil te beginnen. Op deze manier is de nieuwe pil direct betrouwbaar.

Wilt u liever toch eerst één stopweek inlassen, dan kan dat ook. Uiterlijk kan na de stopweek van de oude pil met de nieuwe pil worden begonnen. De pil blijft dan betrouwbaar. Denk eraan dat als de stopweek langer dan 7 dagen duurt, de nieuwe pil de eerste 7 dagen na begin van de strip niet veilig is en aanvullende maatregelen (condooms) nodig zijn.

Belangrijk voor starten of stoppen van de minipil (Cerazette®). Bij overgaan van een combinatiepil op de minipil wordt aanbevolen zonder stopweek over te stappen. De minipil is dan direct betrouwbaar. Bij stoppen van de minipil en overgaan op een combinatiepil wordt aanbevolen de eerste 7 dagen van gebruik van de combinatiepil aanvullende maatregelen te nemen (condooms). Sla in dit geval de laatste 6 tabletten van de minipil over, omdat deze geen werkzame stof bevatten. Ga dus na 22 tabletten door met de eerste pil van de nieuwe combinatiepil.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:19

Hmm oké, had inderdaad ook gehoord dat het wel wordt aanbevolen om de stopweek over te slaan.
Maar om eerlijk te zijn, las ik hem liever wel in deze keer.
Dus dan denk ik dat ik hem maar gewoon inneem op de dag waarop ik anders mijn oude pil weer zou nemen. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:22

Laux schreef:
Ik heb even een vraagje ter bevestiging..
Na deze strip wissel ik namelijk van microgynon 30 naar yasmin, volgende week zou ik m'n stopweek hebben.
Maar nu moet je als je wisselt van pil de stopweek overslaan en gelíjk met de nieuwe pil beginnen als het goed is.
Ben je dan gewoon direct veilig? Want er staat verder in de bijsluiter niet bij of ik wel/niet veilig zou zijn.
Maar als dat niet zo zou zijn, dan zou dat er wel bij moeten staan toch??

Ook heb ik de vorige keer ook al mijn stopweek overgeslagen, dus dan zou ik twee keer achter elkaar een stopweek overslaan.
Dat kan verder ook geen kwaad?

Succes met de Yasmin pil. Ik had geen bijwerkingen van een Morning After, was juist positief, maar sinds ik 5 dagen aan Yasmin zit heb ik steken in m'n tiet en waarschijnlijk een schimmelinfectie. :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:23

Laux schreef:
Hmm oké, had inderdaad ook gehoord dat het wel wordt aanbevolen om de stopweek over te slaan.
Dus dan denk ik dat ik hem maar gewoon inneem op de dag waarop ik anders mijn oude pil weer zou nemen. :)

let dan wel op.. je bent dan dus een maand lang niet veilig.
en stopweek overslaan vaker maakt echt niks uit hoor. sommige vrouwen met cerazette of spiraal worden niet eens meer ongesteld. het is niet nodig om dat te worden maandelijks.
ik slik ook weleens 4 maanden door.
met bv de cerazette geslikt en 7 maanden geslikt en cerazette mag je geen stopweek inlassen.

ik zou dus gewoon doorgaan met de volgende pil/strip.

mensen ervaring met de nuvaring en paardrijden. doet dit pijn of voel je dit

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:25

Ik heb helemaal nooit iets gevoeld met/van de nuvaring.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:32

Nuvaring voelde ik niets van.
Enige is dat ik na 5 dagen echt giga depressief was en ik pijn in mijn lijf kreeg.
Daar ben ik nu nog zoet mee, 4 december gestart met de nuvaring.
Mijn hormonen zijn nog niet op orde, ik ben bij de nuva na inbrengen (5 dagen in gehad) 2 weken ongesteld geweest.
En na 2.5 week ofzo werd ik dat weer en wéér 2 weken.
Ben ook nog echt een paar weken down geweest, nav daarvan gestart met monnikspeper en dat hielp gelukkig fijn.
(En echt kunnen janken om een vlieg als iemand die om dat moment dood zou slaan..)
Mijn borsten zijn nog steeds erg gevoelig en dat is niet gestopt bij stoppen nuvaring.
Dat zal wel zo zijn omdat de boel nog steeds niet normaal is..

Al met al mag ik van de huisarts geen dingen meer met hormonen. :+

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:55

StalNollie schreef:
Laux schreef:

let dan wel op.. je bent dan dus een maand lang niet veilig.
en stopweek overslaan vaker maakt echt niks uit hoor. sommige vrouwen met cerazette of spiraal worden niet eens meer ongesteld. het is niet nodig om dat te worden maandelijks.
ik slik ook weleens 4 maanden door.
met bv de cerazette geslikt en 7 maanden geslikt en cerazette mag je geen stopweek inlassen.

ik zou dus gewoon doorgaan met de volgende pil/strip.

mensen ervaring met de nuvaring en paardrijden. doet dit pijn of voel je dit

Oh en zonder stopweek, dus gelijk die nieuwe pil innemen, ben ik wel vanaf dag één veilig?
Zit ook vooral tussen de oren dat ik het niet fijn vind om een stopweek over te slaan..
Maar heb inderdaad al gezien dat dat geen kwaad kan voor de veiligheid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:09

Op tv heb ik zelfs eens een professor horen beweren dat het goed is om de pil regelmatig door te slikken. Een vrouwenlichaam is er niet op gemaakt om zovaak ongesteld te worden, omdat we van oorsprong vaak zwanger waren. Doorslikken zou de kans op baarmoederhalskanker verkleinen. Weet alleen niet meer welke prof dit was.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:11

klinkt wel logisch. :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:23

moonfish13 schreef:
Nuvaring voelde ik niets van.
Enige is dat ik na 5 dagen echt giga depressief was en ik pijn in mijn lijf kreeg.
Daar ben ik nu nog zoet mee, 4 december gestart met de nuvaring.
Mijn hormonen zijn nog niet op orde, ik ben bij de nuva na inbrengen (5 dagen in gehad) 2 weken ongesteld geweest.
En na 2.5 week ofzo werd ik dat weer en wéér 2 weken.
Ben ook nog echt een paar weken down geweest, nav daarvan gestart met monnikspeper en dat hielp gelukkig fijn.
(En echt kunnen janken om een vlieg als iemand die om dat moment dood zou slaan..)
Mijn borsten zijn nog steeds erg gevoelig en dat is niet gestopt bij stoppen nuvaring.
Dat zal wel zo zijn omdat de boel nog steeds niet normaal is..

Al met al mag ik van de huisarts geen dingen meer met hormonen. :+

monnikspeper? wat houd dit in of wat doet / is het?