Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

KarinvdM

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:57

Dat geloof ik graag. ik vind het knap als je zoveel discipline kan opbrengen.
Het zou voor mij te veel zijn. :D maar ik zou je spieren wel even willen voelen. :o

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:02

Haha je mag ze wel even voelen hoor!
Veel mensen verwachten dat niet direct bij een vrouw, maar ondanks mijn spierballen zie ik er gewoon vrouwelijk uit!
Maar ik denk dat we maar even ontopic moeten blijven. Anders maar even een pb-tje ofzo...

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:33

missfitness schreef:
Hier een handige link over koolhydraten:
http://www.koolhydratentabel.nl/koolhydraten/

Na het hardlopen zou ik ook wat eiwitten innemen omdat spieren na hardlopen herstellen. Hebben ze geen brandstof dan halen ze dit uit de reserves van het lichaam, de vetten dus, en daarom val je af.

Dankjewel ! :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:58

Zooo ik zit er klaar voor! Even mijn Ontbijt laten zakken en ik kan op weg! Jammer dat ik niet direct vanaf mijn mobiel een foto kan plaatsen!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:06

Ik ga morgen beginnen! Ik zie er alleen best wel tegenop. Ik ben namelijk al eens eerder begonnen met dit schema en toen ging het de eerste keer niet zo goed. Ik moet twee keer 1 minuut lopen en 1 minuut wandelen, dan twee keer 2 minuten lopen en 2 minuten wandelen en dan twee keer 3 minuten lopen en 3 minuten wandelen. Ik kon toen die 2x 3 minuten niet.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:50

Dan doe je er toch gewoon wat langer over? Gewoo rustig opbouwen en niet te veel in 1 keer willen!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:55

Zonet heb ik les 8 gelopen. Tijdens deze les loop je steeds 2 minuten hard. Een makkie zou je zeggen, alleen de stukjes wandelen tussendoor worden steeds korter, en je wandelt steeds maar 1 minuut. Ik dacht dat hou ik wel vol, maar bleek zwaarder dan ik dacht. Op een gegeven moment kreeg ik last van mijn benen, het leek alsof ze elk moment in de kramp konden schieten. Dus toen heb ik besloten om de laatste 2 minuten hardlopen te laten zitten en naar huis te wandelen. Opzich heb ik de les dan wel aardig uitgelopen maarja ik denk dat ik 'm overmorgen nog eens overdoe.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:02

Zooo ik heb het 1-2-1-2 etc schema gelopen! Ging lekker! Had alleen mijn bidon mee en die klotste onwijs op mijn rug en dat was mega vervelend!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:51

Ik neem sowieso nooit water mee, voor mij wordt dat pas bij de 10km interessant.. En dan eigenlijk nog niet haha :')
Ik ga zo weer m'n 2,85km rondje lopen }:0

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:22

Ik wou eigenlijk zaterdag weer gaan hardlopen, maar ben vrijdag avond uitgeweest. Flink losgegaan op slechte schoenen, dus ik verga nu van de spierpijn :') Morgen maar weer proberen, haha!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:48

xRowina, volgens mij weet ik welke les je bedoelt. Is van 2006 toch? die komt in week 4 nogmaals naar voren. ik weet nog wel dat ik die les(sen) vies tegen vond vallen!
Ik ga me straks klaar maken voor les 6. denk dat ik rond een uurtje of 7 ga lopen....

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:01

Pfoe ging voor geen meter, het is echt ontzettend warm haha. Heb er gewoon meer dan 15min over gedaan, had het zo benauwd xD

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:49

Kasmir schreef:
Pfoe ging voor geen meter, het is echt ontzettend warm haha. Heb er gewoon meer dan 15min over gedaan, had het zo benauwd xD
Balen Kasmir!

Ik dacht ook dat het voor geen meter ging, heb ik gewoon 3,07km gelopen tov de 2,86 van gister! Had echt het gevoel dat ik niet vooruit kwam, maar kennelijk toch wel! Maar, wat ik gewoon het leukste vind, is dat ik door de 3km heen ben geweest :D! Lijkt nu nog niets natuurlijk, maar het is wel een leuk idee! Ook heb ik volgens Endomondo ondertussen al 2 burgers verbrand....wow!
Nu even rust tot woensdag, dan gaan we aan week 3 beginnen....over 8 weken zou ik 30 minuten achter elkaar moeten kunnen lopen....wow! Ben nu al op 1/5de deel van het trainingsprogramma....wow!

En qua wildscore, vandaag 8 konijntjes/haasjes gezien....eentje zelfs heel dichtbij, bleef stil zitten in het gras naast het fietspad waar ik liep....echt superleuk :D! Hoop binnenkort het vosje weer eens te zien!

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:57

Net les 5 & 6 uitgelopen ^^ wel een extra uitdaging met die warmte :P maar het ging prima :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:59

passowa, loop je niet te hard van stapel met 2 lessen achter elkaar? doe voorzichtig hoor, met je lijf!

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:03

denk van niet, ik ben eigenlijk totaal niet moe...heb nog wat zitten wandelen...heb zin om terug te gaan lopen
heb ook nog geen enkele keer spierpijn gehad...ik luister naar m'n lijf :P
naarmate de lessen zwaarder worden, zal ik wrs moeten overschakelen naar 1les/keer

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:07

ik was de eerste keren ook totaal niet moe, maar uit behoud van mijn onderbenen en rest van mijn lijf, ga ik niet meer lessen bij elkaar doen.....wel heb ik wat gesmokkeld met de rustdagen tussendoor (maar daar ben ik nu ook klaar mee, want zit nu op de dagen dat ik wil gaan lopen).
Doe jij trouwens de versie van 2006 of 2011 (of had ik dat al gevraagd en ben ik het alweer vergeten?)?
Woensdag is bij mij de introductie van 4 minuten lopen....ben heel benieuwd. Ook valt de 1 minuut lopen dan weg volgens mij....moet zeggen dat ik dat vandaag en gister toch ook maar kort vond hoor, die ene minuut! Maar merk wel dat ik toch even op tempo moet gaan letten. Maak te grote passen en daardoor teveel schokken.....kortom, even de rem er op voor mezelf! (al wil ik nu eigenlijk niet meer onder die 3km komen natuurlijk....)

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:15

ik heb de versie van 2011 denk ik...
Ik denk er aan te beginnen afwisselen met loopband, dus de rustdagen vervangen door tijdje op loopband
heb onlangs op loopband moeten lopen doordat ik pijnlijke open blaar had op m'n hiel en heb toen zonder probleem 3km aan 1 stuk (en op behoorlijk tempo) gelopen...en ik kon nog door doen alleen had ik geen tijd meer...
loopband is véél makkelijker dan buiten heb ik de indruk :Y)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:15

meiden ik heb even jullie hulp nodig, ik ben vorige week donderdag ziek geworden en ik ben nog steeds niet helemaal beter, dat betekent dat ik bijna 1,5 week niet heb gelopen. De laatste les was les 15, en ik heb niet de illusie dat ik het gewoon daar weer op kon pakken, maar helemaal opnieuw beginnen lijkt mij ook niet fijn. Waar zou ik ongeveer weer in kunnen stappen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:20

Na anderhalve week is je opgebouwde conditie niet gelijk weg hoor.
Als jij je er goed bij voelt om een stapje terug te doen dan moet je dat gewoon doen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:45

Goezo Danseresje *\o/* fijn dat 't bij jouw wel lekker ging, ik kan niet zo goed tegen warm weer als ik moet sportten xD
Passowa loopband is echt heel anders lopen omdat je afzet naar achteren al een soort van wordt gedaan doordat de band naar achteren loopt. Ik heb de band altijd als gemakkelijker ervaren als de weg.
Heb nu toch een beetje last van m'n schenen dus ga deze week denk ik maar 2x lopen i.p.v 3x zodat ik iets meer rustdagen tussendoor heb.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:53

Ik ga morgen nog een keer les 4 doen, denk dat ik morgenochtend maar weer ga lopen. Vanwege het weer en liep toch beter dan zaterdagmiddag.

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:19

Net terug van de laatste les van Evy (versie 2006). Had nooit gedacht dat ik het af kon maken :)

Nu even bedenken hoe nu verder.. het is toch een beetje een zwart gat zo zonder evy.. ;)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:50

Muziek op je mp3 en lekker die 10km op je eigen muziek lopen, is ook heel leuk :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:19

Zo ik heb net les 4 nog een keertje gelopen, ging nu stukken beter!! Ik denk dat ik morgen les vijf meteen ga lopen om toch enigszins wat in te halen. :)

Vandaag een record calorieën verbrand, namelijk 327!!! Ook een klein beetje verder gelopen omdat de hond moest zwemmen. Vervelend om een andere hond tegen te komen, want ik moest even teruglopen mijn hond moest snuffelen en de haren kwamen overeind te staan. Ik weet niet of hij deze hond al wel kon. Misschien wel niet. Mijn gemiddelde snelheid heb ik ook weer een record in, namelijk 6,62km/h terwijl ik aan het eind van Evy nog een minuut of tien moet om thuis te komen.
Ook weer een record op Cooper test, 1.53km.