[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:01

Ik slaap al jaren met een tampon in het weekend slap ik wel uit en zit hij vaak 10 uur tot nu toe nog geen problemen mee gehad, ik ga geen wekker zetten om een tampon te verwisselen dan kom ik nooit meer in slaap.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:03

Krijg hier de kriebels...

Morgen krijg ik de essure veertjes geplaatst.. Ben heel zeker van mijn ondanks dat ik nog maar 26 jaar. De kriebels zijn voor het onbekende en evt. pijn...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:05

Zo dacht ik dus ook.
alleen gaat het in dit geval om overdags.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:09

DQ, heb een keer een docu gezien van iemand die juist tamponziekte had van het té frequent wisselen. Er was een plukje watten blijven zitten....
S nachts heb ik nooit een tampon of iets.... Als ik lig, komt er al helemaal niets uit :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:23

Meestal wissel ik wel om de max.6uur.
maar dacht dat t voor af en toe geen kwaad kan langer te laten zitten.
Snachts wissel ik eigenlyk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:56

Af en toe kan het ook geen kwaad. :n TSS is ontzettend zeldzaam en kwam vooral voor in de jaren 70 bij tampons van het merk Rely:

Aan het einde van de jaren zeventig werden vooral de gebruiksters van tampons van het merk Rely getroffen door TSS.[1] Deze tampons waren gemaakt uit synthetische vezels en hadden een hoge absorptiegraad. De tampons werden van de markt gehaald in 1980, en andere merken gingen veiligere tampons maken die minder absorbeerden en van natuurlijke katoen werden gemaakt.
Het risico op TSS is echter niet helemaal uitgebannen. Men dient daarom de tampon regelmatig te vervangen (minstens 3 keer per dag).
Uit onderzoeken is gebleken dat er een relatie bestaat tussen TSS en het gebruik van tampons.[2] Het is belangrijk de tampon niet te besmetten alvorens hij wordt ingebracht. Staphylokokken zijn meestal aanwezig aan de vulva; contact met de schaamstreek moet dus worden vermeden. Indien men zweertjes op de vingers heeft dient aanraking van de tampon te worden vermeden. Deze vermoedens werden bevestigd in een uit 1982 daterende studie die de wijzigingen die optreden in de bacteriële flora van de vagina tijdens de menstruele cyclus bestudeerden, om zo een verband te kunnen leggen met TSS.[3] Er werden kweken genomen in het midden van de cyclus en tijdens de menstruatie bij twaalf vrouwen die maandverbanden en veertig vrouwen die tampons gebruikten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:57

Als ik bovenstaande zo lees snap ik eigenlijk niet waarom er in Nederland voornamelijk tampons zonder inbrenghulzen verkrijgbaar zijn. Met lijkt me dan veel hygienischer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:01

Ik vind inbrenghulsen echt ondingen... Kan het er niet mee worden :')

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:36

hallo!
ik heb een vraagje, ik ben 15 en sinds het begin van mn 14e ongesteld, alleen echt heel erg onregelmatig, elke keer ongeveer om het halve jaar en soms tussendoor een klein beetje, ik ben het ongeveer nog maar 4 keer echt geweest... ik heb even op internet lopen zoeken alleen dan kom ik allemaal enge syndromen enzo tegen dus daar durf ik ook niet meer op te kijken :=
ik ga woensdag naar de dokter maar zouden jullie weten of het iets ernstigs ofzo is??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:39

Voordat ik aan de pil ging (op mijn 15de) was ik 3 keer ongesteld geweest in een periode van 2 jaar...
Het hoeft niet perse iets ernstigs te betekenen, hoor :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:08

In het begin is het volgens my vry normaal dat het onregelmatig is.

als ik hierboven zo lees kan die 10uur dus best.

DaiskeLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:12

ik ga volgendeweek maandag naar de dokter, en zal het jullie dan wel ff laten weten

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 21:56

saszuidema schreef:

Morgen krijg ik de essure veertjes geplaatst.. Ben heel zeker van mijn ondanks dat ik nog maar 26 jaar. De kriebels zijn voor het onbekende en evt. pijn...

oehh spanend ik heb hier ook na zitten kijken maar er stond dat ze niet echt voor je 30ste doen of je huisarts moet acoord zijn er mee ook

ik ben wel erg benieuwd na je evaring morgen mag ook via pb natuurlijk

ik ga na de zomer me spiraal er uit laten halen
en heb nog enige twijfel voor die optie of toch nog 1 keer 5 jaar en spiraaltje

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:15

DaiskeLover schreef:
ik ga volgendeweek maandag naar de dokter, en zal het jullie dan wel ff laten weten

wees maar blij dat je het nog niet bent, en als ze in de klas weer zitten te zeuren, dan neem je maar iets maandverband mee naar school, en dan zeg je gewoon dat je ongesteld bent

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:16

monique1983 schreef:
saszuidema schreef:

oehh spanend ik heb hier ook na zitten kijken maar er stond dat ze niet echt voor je 30ste doen of je huisarts moet acoord zijn er mee ook

Ik heb 2 jaar lang een spiraal gehad en achteraf was het alleen maar ellende.. Elke week wel een dag licht bloedverlies, constant het gevoel dat ik op bal zat, depressieve gedachtes enz.. Dat ding is eruit en alle klachten zijn gewoon weg!!! Ik heb en half jaar na mn bevalling van mn jongste al aangegeven dat ik geholpen wou worden, toen was ik volgens mn ha te jong. Nu 2 jaar later denk ik er nog net zo over en weer om een verwijsbrief gevraagd. Ik heb 2 gesprekken gehad en bij die laatste zei de gyn ook echt van; je bent er echt zeker van he! Ik wil geen kinderen meer, ik heb 2 schatten en het is goed zo. Als ik mn lichaam nog een zwangerschap aandoe komt het niet goed lichamelijk en geestelijk gezien niet. Mocht er ooit wat gebeuren tussen mijn man en mij dan kan mijn nog wel kinderen krijgen. Maar ik wil absoluut niet nog een keer zwanger worden....

Als je het echt zeker weet dan ziet de gyn het ook wel in...

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:26

ja idd ik zou er opzich ook voor in aanmerking komen als ik na de dokter ga krijg ik het gelijk wel denk
zeiden ze 5 jaar terug al

maar ja ik twijfel nog wel voor nu denk ik echt nee nooit meer maar ja ben nog redelijk jong ook

maar ben benieuwd morgen na je evaring met het zetten er va

mijn spiraal is bijna 5 jaar en ben er echt heel blij mee want nergens geen last van
geen onverwachte zwangerschap dat wat ik met de pil wel gehad heb helaas

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 07:17

Kan je man zich niet laten helpen. De mijne was 35 toen hij zich liet helpen. Wij willen geen kids.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:31

als ik alleen al over begin word ie al gek hahaha hij zegt van mij zakkie blijven ze af :P

ach opzich is spiraal ook zo gezet en kan 5 jaar mee
maar ja ben nu toch wel aan het denken me te laten helpen via die manier zonder operatie

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:37

mijn man wil zich wel laten helpen maar ik ga zelf liever... Puur omdat ik 100 procent zeker weet dat IK geen kinderen meer wil. Mocht er in de toekomst iets tussen mijn man en mij gebeuren en hij vind dan iemand dan kan hij nog kinderen krijgen. Ik vind het wel prima zo, geen hormonen meer geen gedoe aan mijn lijf.. Tis mijn lijf en mijn keus..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 11:16

essure veertjes, wat zijn dat ?
ook een vorm van anticonceptie?

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:12

sterillisatie zonder narcose en operatie...

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:26

monique1983 schreef:
saszuidema schreef:

Nou mijn ervaring;

stond binnen 10 minuten weer buiten en dat is incl. aan en uitkleden... De ingreep kost iets meer dan vijf minuten en dan was het ook nog even zoeken geblazen aangezien mn baarmoeder gekanteld ligt naar achteren. Het is niet geheel pijnloos trouwens hoor, had een uur van tevoren al een naproxen ingenomen maar dan nog was het even flink tanden bijten. Die pijn kwam grotendeels doordat mn baarmoeder zodanig gekanteld ligt dat ze erg moest drukken en dat is geen fijn gevoel. Sinds de behandeling heb ik nu flink last van menstruatie achtige krampen en wat bloedverlies. Maar ik zou het zo weer doen eigenlijk.. Nu 12weken wachten op de controle echo en dan is het klaar.

Maar nu eerst eff kalmpies aan en straks als de kids op bed liggen onder de hete douche en door naar bedje.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:48

vergelijkbaar qua pijn met een spiraaltje of niet?

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:51

was wel wat meer pijn... tja waar kun je het mee vergelijken. Denk erge krampen of beginnende wee achtige pijn. Ja moeilijk uit te leggen maar voordat je er erg in hebt is het alweer voorbij

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 18:35

fijn dat het zo snel gebeurt was zeg
en ondanks het zoeken nog zo snel ook

ga er toch zeker nog maals eens over na denken en mischien eens praten met me dokter

werd het vergoed trouwens door je ziekenfonds want is nog al wisselend wel niet wat ik las