Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:03

Kadanzlover schreef:
Cindy, mmm das niet leuk! Gewoon klacht indienen
en je was met antibiotica gestart? Vond ze dat nodig?

Danique, Hoe groot ben je? en hoe zwaar? Daar kijkt de zorgverzekering namelijk ook naar als z egaan kijken of je goedkeuring krijgt.
Dat gebruikt worden is niet leuk nee.. Ik kleedde me altijd erg af, toen ik vertelde dat ik een bvk kreeg keken ze me allemaal aan van: jij grote borsten? Heb ooit 1x een iets blote shirtje aangehad tijdens een voetbalwedstrijd.. noooit meer daarna.

Ik ben 1.80 en 62 kg.
Ik ben wel nogal breed gebouwd enzo, en ben bang dat het me ook niet staat als ik een bvk doe maar mijn rug doet zo veel pijn....

Irre

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:21

Bij die lengte en gewicht heb je een keurig BMI en kom je echt wel in aanmerking voor vergoeding. Sterkte.

Vandaag geopereerd aan mijn knie. Ze kregen de naald van de ruggenprik niet door mijn bindweefsel heen dus moest er een grotere naald komen maar op de ok voelde ik ze alsnog snijden, dus pijnstiller in infuus en daar werd ik helemaal dizzy van.. Hahaha Vervolens trok de ruggenprik te hoog op en verdoofde het mijn longen dus mocht ik lekker aan de zuurstof. Maar nu terug op de afdeling en gaat goed. Wel veel pijn aan mijn knie. Heb tramadol en paractemol achter mijn kiezen maar doet weinig.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:01

Danique, dat is een prima bmi! Daar zullen ze niet moeilijk over doen.
Oma gaat nu praten, hihi. Toen ik jouw leeftijd was had ik ook al last van mijn borsten. Ik kwam om anderen redenen in het ziekenhuis bij een chirurg terrecht en hij drong vanaf dag 1 aan op een bvk. Om dezelfde redenen als jou schoof ik mijn pijn onder het tapijt. Want wat als ik er spijt van zou hebben? En wat als het de pijn niet zou oplossen? Uiteindelijk heb ik 4 jaar later noodgedwongen de ok laten doen. Ik werk in de zorg en kon niet meer dan 2 dagen werken omdat de nek-en rugpijn dan zo erg werden dat ik uitstraling naar mijn handen had.
Ik wil niet zeggen dat dat ook bij jou het geval zal zijn, maar wil je wel laten weten dat het mijn leven zoveel verbeterd heeft.. lekker cliche, hihi. En denk dat iedereen hier hetzelfde zegt: zou het zo weer doen. Ikzelf had het echter wel eerder moeten doen. Maja.
Ik zou zeggen, ga met je ouders om de tafel en ga een keer bij je huisarts langs. Dat kost geen geld en je bent niks verplicht. En mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust hier ;) succes!

Irre, mmm das niet leuk. Geeneens een pijnpompje? Niet de pijn te hoog laten worden he!! Dan is het zo moeilijk om weer draagbaar te maken. beterschap!

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:04

Ik ga mee met kadanzlover, laat je rustig informeren en heb het erover met je ouders en de chirurg... Het is zo'n verlichting *D

Ik heb er inmiddels weer een gaatje bij.. pfff. Het zal ook wel voor een gedeelte mijn eigen schuld zijn want rustig aan doen zit er niet in, het gezin moet toch doordraaien. Ik heb wel hulp voor in huis dus dat laat ik ook (met alle plezier :) ) aan andere over maar de baby moet verzorgd en de andere moeten naar school. Hadden jullie ook last van de gordel in het begin? Verder heb ik zo goed als geen pijn, meer een beetje irritant gevoel.
Het wondvocht komt er ook nog in grote hoeveelheden uit maar dat is natuurlijk alleen maar goed!!
Ik laat s'avonds na het douchen de boel even lekker luchten en loshangen, heeeeerlijk is dat... kan niet wachten tot de verrekte bh uit mag blijven, heb nooit zonder bh gekunnen en nu geniet ik van dat uurtje.

Hoe is het nu met alle andere dames?
Hoe voelt het na een poos? blijft het toch lang gevoelig?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:51

Cindy, inderdaad dat is vervelend. ik woonde op mezelf, maar mijn ouders woonde toen 100 meter verderop. Als ik hulp nodig had kwam mam. Ze heeft ook 6 weken alles voor me gedaan. Ik denk dat het niet echt willen genezen zeker samenhangt met wat je doet.. Je moet je armen ook zo min mogelijk gebruiken, elke beweging trekt aan die huid..
Hoop dat het snel beter gaat!!
Ik heb soms nog steken in mijn borsten, mijn rechterborst is helemaal gevoelig en soms ook echt pijnlijk. Weet ook niet of dat over gaat. Voor mijn is het eind oktober een jaar geleden.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:29

Voor mij is het nu 7 weken geleden en ook nog wel gevoelig. Zowel van binnen als op de hechtingen. Overal wil zich hechtdraad naar buiten werken. Heel vervelend is dat.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:47

AnneXxX schreef:
Haha wat leuk om te lezen dat bij iedereen haar moeder heeft geholpen met het haar. Zo had mijn moeder het ook bedacht, een krukje in de douche en zij deed mijn haar. Vond het wel echt heel eng om voor het eerst water er over heen te laten lopen. Mijn tape moet 3 weken blijven zitten, best lang!

Haha ja mijn moeder heeft me ook geholpen met douchen en haar wassen. Ze ging met haar badpak samen met mij onder de douche staan :P

AnneXxX schreef:
De chirurg zei dat ik na 1 week alweer mocht autorijden, is dit niet een beetje erg snel?
Het enige wat mij verder is gezegd: niet tillen.
Mag ik nu fietsen, scooter rijden? Ik heb geeeeeéeen idee
Wat deden jullie na bijv. 2 weken? Kan iemand dit een beetje op een rijtje zetten?
Wow na 1 week alweer autorijden :o Ik mocht pas weer fietsen/autorijden/sporten na 6 weken.

Voor mij is het nu 5 maand geleden en het gaat super met me! Geen complicaties gehad en de littekens genezen mooi :)
Ben echt super blij dat ik de stap genomen heb :j

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:53

Pebblesther schreef:
AnneXxX schreef:
De chirurg zei dat ik na 1 week alweer mocht autorijden, is dit niet een beetje erg snel?
Het enige wat mij verder is gezegd: niet tillen.
Mag ik nu fietsen, scooter rijden? Ik heb geeeeeéeen idee
Wat deden jullie na bijv. 2 weken? Kan iemand dit een beetje op een rijtje zetten?
Wow na 1 week alweer autorijden :o Ik mocht pas weer fietsen/autorijden/sporten na 6 weken.

Voor mij is het nu 5 maand geleden en het gaat super met me! Geen complicaties gehad en de littekens genezen mooi :)
Ben echt super blij dat ik de stap genomen heb :j

Echt? Ik mocht ook weer na 1 week autorijden. Gordel mocht niet voor je langs, dus gewoon achter mijn rug gedragen maar rijden ging prima.
Fietsen deed ik weer na 2 weken (mocht toen weer) en ging ook prima :)
Maar na 2 weken fietste ik weer, borstelde ik mijn paard voorzichtig maar de rug vanaf een kruk want kracht zetten kan niet heel goed, al helemaal niet boven de hoofd (ivm littekens). Mijn hechtingen waren eigenlijk zo goed als dicht na 2 weken behalve op 3 landen punt waar een klein puntje open was. Maar deed dus al wel dingetjes. Wandelingen, paarden in wei zetten, fietsen. Maar erg afhankelijk van hoe je jezelf voelt, hoe goed de hechtingen eruit zien e.d. :) succes!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:24

Ik mocht ook pas na 6 weken weer fietsen, sporten en autorijden alleen met stuurbekrachtiging. Is ook wel logisch, bij onverwachte bewegingen zet je je littekens op spanning. En dus slecht voor de genezing.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 06:41

Ik mag na 3 weken weer autorijden O:) De bh 4 weken dag en nacht aanhouden en na 2 weken weer licht werkzaamheden oppakken.
Na 6 weken weer zwaar werk,sporten en zonnebaden....

Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat het iets beter gaat, lek niet zoveel wondvocht meer en de grootste opening begint nu mooi te sluiten *\%/*
Ik had van te voren hulp geregeld voor in huis en de eerste week heeft mijn schoonzus de twee oudste naar school gebracht en weer opgehaald, mijn vriend heeft met de baby geholpen waar hij kon en nog als hij thuis is tilt hij haar in/uit bed/box maar overdag moet ik het wel zelf doen, moet ook zeggen dat het eigenlijk ook geen zeer doet tijdens het tillen, meer s'avonds dan merk ik duidelijk dat ik al teveel doe :=
Maar goed, het is niet anders en ik heb me er al op ingesteld dat het genezen waarschijnlijk wat langer gaat duren.

Kadanzlover, echt nu nog last van af en toe :oo ?

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:53

Zo goed ik na drie weken al op mijn buik en zij kon slapen, zo slecht gaat dat nu. Ook een BH verdraag ik veel slechter dan een paar weken geleden. Ik denk dat het komt omdat het hechtdraad in mijn littekens zich naar de oppervlakte wurmt. Ik zie die draden zo lopen en voel ze ook. Ik ben in staat om ze er uit te snijden zo'n rotgevoel geeft het.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:51

He wat balen Irre, heb je paracetamol geprobeerd?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 01:21

@Irre. Weet je hoe het komt dat je zo'n last hebt van de hechtingen? Hebben ze wel de goede (oplosbare) gebruikt?

@Danique. Ik ben ook 18, alleen een stuk kleiner (1.60) en had ook F. Tot nu toe nog geen moment spijt gehad!

Afgelopen dinsdag had ik mijn eerste controle, mijn plastisch chirurg gaf ze beide een 10 voor de genezing :)
Zelf heb ik ze toen ook voor het eerst pas écht gezien, want bij mij waren alle wonden 3 weken lang afgeplakt. Geloof dat andere wel eens buitenwaardse hechtingen hebben ipv de plakkers?
Zolang er niets geks gebeurd hoef ik ook niet meer terug te komen.

Alles zit netjes dicht, slaap alweer op mijn zij en soms half op mijn buik. Wel nog voorzichtig draaien etc. Het meeste kan allemaal gewoon weer, paardrijden moet ik nog even niet aan denken, dat gehobbel... Mijn tepels zijn nog wel regelmatig dik, dit zal wel gewoon nog zwelling zijn.

Het is bij mij nu 4 weken geleden. Van het weekeind voor het eerst een andere bh aan gehad, van de H&M die er uitziet als een normale voorgevormde bh maar dan zonder beugel. In de tussentijd al 2 bikini's en 3 bh's gekocht de 1e is 80B, de 2e is 75C en de 3e is 70D en ze zitten allemaal perfect haha.

Toen ik mijn bh voor de nacht voor mijn sportbh wilde verwisselen bleef ik maar aangestaard worden (door tsja, wat zullen we er van maken... na 3 jaar nog steeds 'niet benoemde' vriendje).
Even later kwam de vraag of hij ze nog eens mocht zien, omdat ie ze al zo mooi vond.
Toen toch vandaag zelf eens goed gekeken en de littekens/wonden zien er idd al mooi, rustig uit en vallen ook niet heel erg op :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:59

ik lees hier dat meerdere nu na enkele weken klachten hebben zoals pijnsteken en open plekjes; dit is geheel normaal maar let goed op als je open plekjes hebt dat je niet teveel met je armen gaat doen en er teveel druk op komt. Dan duurt de genezing langer en worden de littekens minder mooi.
Ikzelf heb van de open wond die ik had een groot extra litteken aan over gehouden maar ik had dan ook een open plek van wel zon 1,5 a 2 cm.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:47

En hoe gaat het niet met de mensen die redelijk recent zijn geopereerd?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:18

Idd vrij stil hier :D

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:22

Ik krijg onderhand het enge vermoeden dat mijn borsten aan het groeien zijn... Mijn BH die ik ruim om de cup is aangemeten, is nu aardig klein...... |(
Meerdere die er ervaring mee hebben?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:26

ben je zelf weer aangekomen in gewicht dan??
ik vind de mijne nog behoorlijk groot aan de voorkant; zijkant weer niet; maar dat heb ik altijd gehad. Ik heb wel het idee dat ze iets groter zijn dan vlak na de operatie

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:33

Ja tamarant, dat heb ik nou ook!
een 75c ging bij mij eerst wel, net aan hoor.. zit nu toch echt op de 75d !
Is bij mij nu bijna 3 maanden geleden.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 22:39

Nee ik ben zeker niet zwaarder geworden in gewicht...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:41

Tamarant, bij mij is het nu 2 jaar geleden.. En ik ben verder eigenlijk nauwelijks aan gekomen.. Maar ook mijn borsten lijken weer wat groter dan na m'n operatie.. Net of ze nu ook weer een beetje een "normale" vorm hebben?

Ik dacht iig dat ik ook wel van de bh drama's af zou zijn.. Was eergisteren in een bh winkel en daar zeiden ze ook al dat veel vrouwen na een bvk wel moeite hebben naar een goed passende bh... Ook dat nog... :P naja heb iig geen last meer van m'n rug, en dat was het doel :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:08

Pas na ruim jaar ofzo krijgen ze de echte vorm enzo terug?
Ik heb nu een 75D en ben er super blij mee. Had een 75F.
Verschil is echt wel te zien, en ook zeker te voelen aan mn rug en schouders/nek.. En stuk fijner met paardrijden.
Mensen kijken zowaar echt naar m'n ogen. :')

Plus het heeft me een nieuwe shopverslaving gegeven: Hunkemoller <3
Pas nu eindelijk weer vele soorten BH's, is erg leuk :D
En durf gewoon weer in een bikini aan meertje/zwembad te liggen, dat wou ik vroeger echt niet...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:05

joyce_eddy: dat gevoel krijg ik ook wel een beetje dat mijn borsten weer iets gegroeid zijn! Maar ik ben ook 4 kg aangekomen dus ik ga nu ook echt weer op mijn gewicht letten en zorgen dat ik zeker niet meer aankom.

MelanieB: leuk is dat he :D Ik heb nu voor het eerst sinds jaren bikinifoto's van de vakantie :D Daarvoor wilde ik echt niet in bikini op de foto!

Ik heb sinds 2 maanden ongeveer dat mijn tepel een beetje huidskleurig begint te worden vanaf de tepelhof :? Hebben jullie dat ook? Ik moet in november voor de laatste keer naar de plastisch chirurg voor controle dus dan maar even navragen....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:11

Heb ik geen last van.. maar trekt vast wel weer bij!
Jaa is stuk beter idd haha.

Moet zeggen dat je m'n littekens ook niet meer zien rond tepel hoor, kan 't zelf amper nog zien. En die naar beneden ook echt amper. Die eromheen natuurlijk wel iets, maar valt ook niet eens meer echt op.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:33

mijn littekens rond de tepel zijn nog erg goed zichtbaar; die naar beneden en eromheen een stuk minder maar wel zichtbaar