Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThornForest

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:53

Haha, ben net naar mijn paard toe gegaan op de schaatsen! :D Weer eens wat anders dan in de auto of op de fiets ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:37

Zo om jullie lekker allemaal jaloers te maken..... hier 2 foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Wederom weer een heerlijke wandeling in de sneeuw gemaakt vandaag met de woeffies en de kids. Niet hardgelopen maar beweging krijg ik genoeg :j Het begint 's ochtends al met een wandeling naar de supermarkt voor verse croissantjes en broodjes :9 En na het ontbijt lopend naar het zwembad en een lekkere boswandeling in de middag.

Wen, echt heel erg balen dat je zulke collega's hebt. Hoop dat je snel wat anders leuks vindt.
Fan, leuk kerstkado :D
Marjoleintje, hier ook veel bio food, vind het gewoon lekkerder. En dan maar wat minder vlees en vis en wat meer vega. Goed van je dat je je hebt ingeschreven, heb je wat om voor te trainen.
Juud, ik heb ook zo'n lamp en het werkt heerlijk. Word een stuk vrolijker wakker.
ThornForest, ik heb nav een loopanalyse bij Run2Day Mizuno's gekocht. Ben nu bezig met mijn 2e paar maar het loopt stukken beter dan andere sportschoenen. Moest laatst een sprintje trekken op mijn wandelschoenen, pffff, dat gaat echt niet hoor.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:28

Goedemorgen!!

Wat een heerlijke foto's Bom!

Hier gelukkig weinig sneeuw gevallen. Als er nu vandaag verder niets valt kan ik prima nog een rondje hardlopen vanavond... :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:25

Goedemorgen,

Hier wel weer wat sneeuw gevallen, straten weer flink wit. Kon gisteravond gelukkig wel goed naar huis komen, was om 0.30u thuis van m'n werk (uur gereden).

Bom, wat een prachtige foto's wat een leuk huisje ook! Dat zou ook echt iets voor ons zijn, maar dan iets verder weg dan Drenthe. :) Heerlijk zo'n vakantie, beetje boswandelingen maken, verse broodjes halen 's ochtends lekker warm zwemmen. Houden wij ook van.

Fan, haha wat leuk dat je op schaatsen naar je paard kan, heb je geen foto's gemaakt? Ik loop nu ong 5km, d.m.v. interval. Heb een heel schema die loopt tot 28mei en dan wil ik de 10km weer lopen. Heb deze in 2008 ook gelopen in 1 uur en 2 min! Hopelijk lukt 't me nu om dat te verbeteren. Ladiesrun, lijkt me ook gaaf. Rotterdam is voor mij wel erg uit de richting maar is wel leuk om zoiets eens met heel wat mensen te lopen! 19e valt in een 'even' week zie ik en dat zijn mijn werkweekenden. Zou 't evt weg kunnen ruilen.

Wen, ben je weer wat bij gekomen? Gisteren nog wel de 2 paarden gereden? En dat filmpje van die trein, zo hee! Daar wil ik geen machinist van zijn! :+

Ik heb ook al weer een kleine sneeuwwandeling met de hond erop zitten! Vandaag even wat in huis rommelen, vanmiddag naar m'n tante die gaat m'n haar knippen (ga 't s ff flink korter laten knippen). Vind de kapsels van Yvon Jaspers ook vaak zo leuk! Denk dat ik morgen even weer ga lopen...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:30

Gaaf Marjoleintje, dat je zo'n doel hebt...

Oh ik ben niet zo boos meer nee... Gister Lis aan de longe gedaan en daarna nog even losgegooit (en zelf meegespeeld haha dus was wel moe). Knol was zo gek als een deur, maar ze is het nu wel kwijt... :D Daarna projectje nog wel even gereden, die was vrolijk, dus ik heb lekker vrolijk meegedaan; wordt ie altijd erg knap van. Vandaag helemaal niet naar stal. Wel een raar idee hoor, ik ga eigenlijk altijd, maar met die gladheid wil ik het toch beperken tot de dagen dat ik ook daadwerkelijk wat met de paarden doe. Vandaag dus niet... :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:34

Dan voel je je ook nog wel een beetje schuldig he? Terwijl de paarden zich prima redden, tenminste ze staan op pensionstalling toch? Lekker even tijd voor jezelf gunnen, is af en toe ook heel belangrijk! Paardjes van jou hebben 't wel prima volgens mij en zolang jij goed voor jezelf zorgt, kan je dat ook voor hun doen!!

*spreekt ze wijs, haha!* Ik ga me maar 's ff douchen en aankleden. Kom niet echt op gang vanmorgen. Moet vanavond weer werken tot 24.00u Morgenochtend ook weer om 7.30u beginnen. Pfoei.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:36

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:37

Ja haha, voel me vaak te verantwoordelijk. Ze staan idd in pension, komen vandaag enkele uren buiten in de paddock, hebben eten en drinken en de stalmensen zijn gek met ze en dus worden ze ook nog ff geknuft enzo. Kortom, ik ben op een dag als dit eigenlijk overbodig, maar toch he... Haha....

Ik vind zelf wel dat mijn paard(en) het goed hebben ja. :o Kan slecht tegen al die paarden die nu 24/7 op hok staan omdat a. ze stuk gaan als het koud/nat is en b. de baas stuk gaat als het koud/nat is en die dus niet op stal komt. Heb 100x liever dat ik met tranen in mijn ogen van de kou rondloop dan dat mijn beesten op stal staan/geen water of eten hebben etc.

Lange zware dagen werk jij zeg, werk je in de zorg?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:39

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:40

Ja, ik ben altijd al tegen geweest op 24/7 stalling, daar houd ik helemaal niet van en vind het ook niet paardwaardig. Dat ze 's nachts op stal gaan, vind ik prima. Was voor mijn eigen gemoedsrust ook altijd beter, maar ze moeten echt wel enkele uren lekker hun gang kunnen gaan op de weide of in een paddock! Dus, zo te horen hebben ze het idd heel goed bij jou, geen zorgen om maken dat je een dag niet komt! :)

Ik werk inderdaad in de zorg. Ik werk op een Huisartsenpost (dus avond- nacht en weekenduren) en daarbij doe ik nog wat invalwerk in de zorg (dus die korte ochtenddiensten). Maar daar ga ik mee stoppen per 1feb, krijg dan meer uren op de Huisartsenpost.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:41

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:42

Hmm...ik doe iets verkeerd met de link.. Het is 't lange vest van 29,95

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:45

Wel heel afwisselend lijkt me dan...

Thanks... Ik ben ook heel erg tegen 24/7 stalling. Kijk, het gebeurd echt wel eens dat het weer zo belachelijk slecht is dat het niet verantwoord is om ze buiten te zetten (dit jaar 2 keer geweest, met heel heftige storm toen). Maar zelfs dan mogen ze meestal wel even los in de binnenbak. Overigens vind ik ook dat je een paard altijd, mits het kan, met een ander paard moet zetten in de paddock. Lis heeft altijd wel een vriendje (liefst ruin, gek ding), maar mijn merrie-projectje kan dat dus niet he. Die jaagt.

Ben met Lis trouwens wel zo: 'In Engeland kon ze in regen en sneeuw buiten zonder schuilstal oid, dan kan het in Nederland best een paar uurtjes als ze daarna kan opdrogen op stal, ookal is ze nu geschoren'. Lis is supervoorzichtig met lopen, als er ijs ligt trapt ze het stuk, dus daar maak ik me geen zorgen om. Zelfs vroegah op het land (had ze 24/7 buiten lopen toen) als er dan ijs op de bak lag trapte ze het gewoon stuk als ze dorst had. Die red zichzelf wel dus...

ff tussen [ url ] en [ / url ] zetten, hema-link deed bij mij ook stom. Leuk vest trouwens idd...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:50

Zo meiden, lekker aan door tikken.

Ziet er goed uit Bom! Ben zekers jaloers!
Marjoleintje, ik schaats niet hoor! Vind ik veel te eng op het water, hihi.
WenK, leuk vestje! :j

Ik ben gisteren wel wezen lopen, ik klein duurloopje, meer gaat eigenlijk niet. Het was zo glad dat ik alleen maar rustig kon lopen, heb ook hele stukken moeten wandelen. Dus eigenlijk niet heel lekker gelopen. :n
Voel me vandaag ook niet heel lekker, mijn oog doet pijn en ben wat slapjes, griepje gaat wel door zetten geloof ik. Rustig aan doen maar.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:55

Oh, ja dan is rustig aan doen wel even verstandig, Fan! Sorry dat was ThornForest die ging schaatsen. ;) Ik durf 't ook niet aan hoor, wel op kanalen die niet diep zijn dat vind ik prima maar ik ga ook no way op grote kanalen schaatsen..brr! Toch goed dat je wel even hebt gelopen, al is 't merendeel wandelen geweest. Je bent toch gegaan!

Wen, zijn ze allebei tinker of alleen Lis? Prachtig ras overigens, komt ze uit 't wild (in Engeland?).

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:57

Sterkte Fan! Schaatsen is alleen leuk op ondergelopen weiland, daar kan je niet erdoor zakken... _O-

Lis is tinker en die komt idd uit de kudde in Engeland (alweer ruim 9 jaar geleden inmiddels). Mijn projectjes zijn 2 merensen, 1 merrie van 5 en een ruin van 6, zij komen beide uit Frankrijk.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:02

Leuk zeg, heb je ook foto's? Had al even in je profiel gespiekt, maar kon daar zo snel niets vinden! :) Ik heb in 2008 3 maanden in Zuid-Frankrijk op een ranch gewerkt. Toen ik op een dag mee ging met een trail door de bergen, hoorden we ineens wat aankomen. Ik dacht dat is een los geslagen kudde koeien ofzo...toen 't dichterbij kwam zag ik ineens vanuit de zijkant vanuit het bos een kudde wilde merens paarden aankomen! :wow: Met een grote hengst (enorm lange manen, heel mooi) voorop, die maaide nog met z'n voorbenen toen hij er aan kwam. Ik ben nog nooit zo snel van een paard gesprongen!! Haha, gelukkig hadden we geen hengstige merries bij ons en konden we de kudde weer weg jagen met takken etc. Het bleek een wilde kudde te zijn, die in een omheind natuurgebied leefde, maar waarvan de omheining vermoedelijk kapot was.

Erg bijzondere ervaring.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:08

Dat idd heel bijzonder...

Van die 2 merensen heb ik geen (recente) foto's.

Dit is Lis:
Afbeelding

Dit is de merrie-merens vorig jaar:

Afbeelding

En dit is mijn hondje: Scrabble (vorig jaar)

Afbeelding

Van de ruin-merens heb ik hier geen foto.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:11

Wauw, mooie beesten zeg! Daar mag je trots op zijn! Lis, is prachtig, je traint ook veel met haar he? Zij loopt nu Z1?

De merens is ook heel mooi, lijkt me wel een prachtig ras! Ook om heerlijke trails mee te rijden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 12:13

Lis loopt Z1 ja. Ik rijd haar 5 a 6 dagen per week, dus zij werkt wel hard... De beide merensen lopen ieder 3 dagen in de week met mij en meestal nog 1 keer per week met hun eigenaars. Ben heel trots op alle 3 hoor. Ze doen allemaal op hun eigen niveau enorm hun best voor me. <3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:24

Heb net het hele dorp doorgelopen op zoek naar een leuk, passend vestje voor morgen. NIETS te vinden behalve dreinende kids waar je maar loopt. Was niet echt een succes dus. :(

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:35

Allemaal aan het hollen?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:36

Ow balen Wen, misschien morgen nog even ergens kijken? Online bestellen is ook niet meer op tijd he?

Ik ga ff met 't hondje eruit, die is heel vervelend aan 't doen. (normaal totaal geen vervelende hond) Soms kan ze ineens zo driftig doen, dan wil ze eruit of spelen. T is ook tijd om te lopen dus we moeten maar s gaan. ;) Daarna op naar m'n tante voor m'n haren en dan werken!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:37

Nee, heb het gewoon opgegeven. Ben bij de HEMA, de V&D, H&M en C&A geweest, dus denk echt dat het ophoud...

Online vind ik ook niet wat ik zoek. Dat vestje wat ik eerder plaatste viel heul erg tegen in het echt...

Lekker wandelen met de hond, veel plezier!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:46

Hoi :+

Zo ben gisteren weer bij mijn huisarts geweest !! :n Voelde me zo rot en mijn hart helemaal in de war :n
Heb nu een beteblokker gekregen en ik moet zeggen daar is het een stuk beter van geworden :j Nu moet ik nog even tussen de oren weer de dingen op een rijtje :+ Zodra ik hartoverslag denk dan is het er weer. Ik heb het dus zelf in de hand, de knop moet alleen nog even om :+
Niet zo makkelijk als gezegd, maar ik kan ik elk geval weer een beetje normaal functioneren :j
Als het vanmiddag niet over was moet ik eigenlijk vanmiddag weer heen, maar ik denk eigenlijk dat ik even wacht tot morgenvroeg, het is nu nog zo minimaal namelijk, dat is even de avond en nacht ook nog wil afwachten. Ik stop in elk geval met roken en ga maar weer sporten :+
Conclusie van de HA was ook dat ik misschien wat oververmoeid was, hij vond me namelijk er gewoon slecht uitzien, zo moe :o Dat voel ik natuurlijk niet omdat ik de hele dag gestresst rondloop om me af te vragen wat me kan mankeren :j Ben nu een aantal uren hartoverslag vrij geweest en zolang ik er niet mee bezig ben is er niks aan de hand.

Nou zijn jullie weer even op de hoogte!