Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:43

hoi allemaal :)
Ik moet eigenlijk vanavond maar nog heel veel dingen te doen dus nog even kijken of dat lukt.
Anders gaan we vrijdag gewoon!

Fanneke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:05

Ik had vandaag een sollicitatiegesprek en was eigenlijk net iets te laat thuis. :( Na het eten was het al 20 uur. Aangezien ik morgen in het centrum van Amsterdam ga steppen, mocht ik van mijzelf wel skippen :D

Goed bezig meiden!! We zouden eigenlijk tzt eens moeten afspreken op een Ladiesrun of zo. Gezellig de 5km lopen. Idee?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:14

Heel goed idee, Fanneke, die ladiesrun!!! :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:25

Ik moet alleen nog even oefenen, loop net 30 meter, maar ik ga hard op weg. Anders kom ik supporten! :D

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:27

Volgend jaar :j
Ik moet nu ook niet 5 km rennen, dan val ik uit elkaar vrees ik :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:35

*gniffel* uit elkaar vallen? Hoe dat zo?
Ik vrees dat ik alles afscheur.Spiertjes hebben een beetje last van mijn overgewicht, maar daar werken we druk aan. :)

Dames wat denken we van de Rotterdam Marathon ? De 5 km dan he?! :j Dat is toch een mooi streven? Dan moeten we maar bijhouden hoe alles verloopt en of we op "schema" liggen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:18

Rotterdam is voor mij echt te ver weg :n een ladies run volgend jaar in het noorden zie ik wel zitten :j

En dan te bedenken dat ik vroeger op de basisschool elk jaar de 5 van alphen mee liep en ook gewoon zonder problemen uitliep! :')

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:36

Rotterdam is ook voor mij tever weg (woon in prov. Groningen). Mijn knieën voelen momenteel als een heul instabiel bouwpakket ;) Spieren die afscheuren klinkt ook niet zo lekker, rustig aan doen dan maar! :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:37

Mirkim schreef:
Rotterdam is ook voor mij tever weg (woon in prov. Groningen). Mijn knieën voelen momenteel als een heul instabiel bouwpakket ;) Spieren die afscheuren klinkt ook niet zo lekker, rustig aan doen dan maar! :j

misschien dat wij dan samen volgend jaar de run in groningen kunnen lopen? eventueel met nog wat meer bokkers? Laten we leuke bokt.nl shirtjes drukken met roze enzo :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:56

Ik heb inderdaad de ladiesrun in Groningen gelopen! Ik vond dit erg leuk en ook echt een aanrader! Ik stond bij de start samen met Sakkia :) Het is inderdaad wel fijn om niet alleen te starten!
Bokt.nl shirtjes hoeft van mij niet zo nodig :D
Mochten we beiden nog actief zijn hier in dit topic én in het hardlopen, lijkt me het leuk! De winter lijkt mij echt een barre tijd om te blijven lopen...!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:58

Mirkim schreef:
Ik heb inderdaad de ladiesrun in Groningen gelopen! Ik vond dit erg leuk en ook echt een aanrader! Ik stond bij de start samen met Sakkia :) Het is inderdaad wel fijn om niet alleen te starten!
Bokt.nl shirtjes hoeft van mij niet zo nodig :D
Mochten we beiden nog actief zijn hier in dit topic én in het hardlopen, lijkt me het leuk! De winter lijkt mij echt een barre tijd om te blijven lopen...!!

Agh als je met een grote groep zou zijn, zou het wel tof wezen natuurlijk ,maar met maar een paar is het indd niet zo nodig :)
moeten iig in het voorjaar maar even kijken wie er nog over zijn, ik hou het iig wel in mn achter hoofd als motivatie middel haha.

SheridaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:09

Wat een ellende weer vanochtend. Ik wil echt gaan hardlopen, maar het komt met bakken uit de lucht :S Beetje regen is niet erg.. maar dit is niet leuk meer!

Leuk idee een 5km run trouwens.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:12

:wave:

mag ik me ook melden hier, ben net begonnen met hardlopen, eerst rende/jogde ik wat doelloos rond,
was geen succes, nu ben ik begonnen met de start to run lessen, heb pas net les 2 gehad, dus ben pas echt net begonnen :o

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:18

Ik woon ook in het noorden trouwens :)
Ik ben alleen nog niet met les 1 begonnen :=

Welkom Splinter, je bent dus als verder op weg dan mij :')

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:27

:D les 1 en 2 heb ik gister en eergister gedaan, ze waren dusdanig simpel dat ik ze wel na elkaar durfde te doen,
nu ga ik vrijdag of zaterdag weer.

Daarna wil ik 4 keer in de week gaan zolang het me lukt :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:54

hier is het droog, nog wel... maar voor hoe lang?

mag vandaag lesje 8 lopen van renate. heb om half 8 gegeten dus ga rond half 10 even lopen, hopelijk zonder nat pak. ook even kijken hoe mijn scheentjes vandaag reageren. en anders maar even de wii uit de kast trekken om daar wat oefeningen mee te doen.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:36

welke lessen volg jij hetbommeke??

Ik heb net wat teruggelezen en had werkelijk nog nooit gehoord van shinsplints, ik voel mijn schenen ook,
mag je dan absoluut niet rennen?
Lijkt me toch logisch dat je in het begin spierpijn hebt??

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:45

Zit een heeel groot verschil tussen pijn in je schenen of spierpijn hihi :+

Goed plan van die 5 km! Rotterdam is voor mij wel leuk, al m'n opa's en oma's wonen daar hehe.
Ach, eerst maar eens afwachten wat de fysio vanmiddag zegt.

Vriend die ik had aangespoord te gaan hardlopen loopt inmiddels al 5,5 km! Ben echt trots op hm haha :=

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 09:57

Oké, ik dacht al :+ heb pas 2 keer gelopen, moet ik nou al stoppen :D
dus de beginnende scheen spierpijn is gelukkig normaal :Y)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:05

splinter ik doe de trainingen van renate wennemars, runningcoach. heb hiervoor het start to run programma gedaan, maar wilde iets anders in mijn oortjes :D

bij mij is het echt shinsplits, oude blessure die weer opspeelt helaas pindakaas.

net gelopen, ging wel redelijk, na het rekken en strekken maar direct een coldpack op mijn schenen en braaf mijn oefeningetjes gedaan :j dan gaat het wel goed komen. loop opzich nog niet veel.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:46

Ik heb besloten dat ik vanmiddag aan het einde van de middag toch les 3 nog even ga lopen. Ik kan vanaf volgende week donderdag meer dan een week niet lopen, en als ik vandaag ook nog ga en dan verder om de dag komt het precies uit dat ik de dag voor ik op vakantie nog kan lopen inplaats van nog langer niet lopen.

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:27

heet iemand voor mij een bestandje met lessen erop :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:36

die van renate kun je downloaden op

www.dutchrunners.nl/vgz

je hoeft er geen lid van te zijn maar ze vragen wel je mailadres. en het is gratis. start to run is moeilijk te verkrijgen op i-net. bestand mailen wordt moeilijk, is 1,2 gb bij elkaar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:55

ik heb net les 3 gelopen van renate :) ookal was het eigenlijk rustdag, maar op deze manier komt mn planning wat beter uit tot ik donderdag op vakantie ga haha. Als ik vanaf nu gewoon mn rustdagen plan kan ik totdat ik op vakantie ga nog 3 lessen lopen en dan heb ik een week rust.

Les 3 ging trouwens ook weer zo lekker! Is mn conditie toch niet zo slecht als ik dacht. Was 3x 3 minuten hardlopen afgewisseld met 2 minuten lopen, ma heb er nog een 4e x 3 minuten bij aan geplakt omdat het me zo makkelijk af ging. (was trouwens ook wel een kort lesje, 15 minuten!) Ben benieuwd naar les 4 :)

Is trouwens ook wel goed dat ik weer ben gaan lopen, want ik golf sinds kort en wanneer ik de baan op ga, merk ik wel dat die holes lopen ook nog veel van je vergt, naast het slaan van de ballen haha.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:59

Ik ben van plan mij in te schrijven voor de kwart marathon in Egmond 2011. Wie nog meer?