Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:Even een vraagje, ik zit aan de doxycycline als ik het goed schrijf, en mij werd gezegt niet in de zon te gaan. Nou heb ik morgen een enorme fotoshoot en die moet natuurlijk buiten, zou deze zon sterk genoeg zijn om brandblaren te veroorzaken?
petroushka schreef:Rapido, was jij diegene die weer wilde gaan studeren? Heb je al besloten wat je gaat doen in September? Ik hoop echt zo dat je het weer kan proberen en met succes!
_Rapido_ schreef:Ja ik begin maandag met de opleiding Ergotherapie aan de HvA in Amsterdam. Ik begin gelijk al met een dag van 08.30 tot 16.20 uurIk hoop echt dat ik het vol ga houden, anders zou dit de derde keer zijn dat ik stop. Het gaat wel een stuk beter maar ik weet niet hoe ik reageer op een dag school. Dan moet je je toch meer concentreren dan normaal. Reistijd is ook niet ideaal (1,5 uur enkele reis). Als ik de studie vol kan houden, ga ik op kamers, dan zou dat weer reistijd schelen.
petroushka schreef:_Rapido_ schreef:Ja ik begin maandag met de opleiding Ergotherapie aan de HvA in Amsterdam. Ik begin gelijk al met een dag van 08.30 tot 16.20 uurIk hoop echt dat ik het vol ga houden, anders zou dit de derde keer zijn dat ik stop. Het gaat wel een stuk beter maar ik weet niet hoe ik reageer op een dag school. Dan moet je je toch meer concentreren dan normaal. Reistijd is ook niet ideaal (1,5 uur enkele reis). Als ik de studie vol kan houden, ga ik op kamers, dan zou dat weer reistijd schelen.
Goed te horen! Gewoon je best doen, en geloven dat je het kan, ook al is het eng. Niet aan het verleden denken maar aan de toekomst! Ik heb met de universiteit allerlei afspraken over wat ik mag tijdens de lessen (zoals weglopen als ik het niet meer trek, eten en drinken wanneer ik wil, etc.), ik heb een rustruimte waar ik tussen de middag een uur ga liggen als ik dat nodig heb en zo zijn er nog meer kleine aanpassingen die ik krijg. Doordat ik zoveel ondersteuning krijg heb ik ook meer vertrouwen dat het goed gaat (en ik woonde tegenover de collegezaal dus ik kon altijd even thuis relaxen tussen de lessen door). Heb jij het er al met de hogeschool over gesproken? Oh en ik heb een opneemapparaatje waarmee ik alle colleges op mag nemen, deze mag ik ook aan een vriendin geven als ik zelf niet bij de lessen aanwezig kan zijn. Dit is echt zo'n geruststelling! Zodoende dat ik niet bang hoef te zijn dat ik vitale dingen mis omdat ik even mijn concentratie kwijt ben tijdens de les. Hoe lang duren jouw lessen?
petroushka schreef:Sorry, was vergeten erbij te zetten dat ik fulltime in het buitenland studeer, in Schotland. Maar ik hoop heel erg dat ze je ook willen helpen. Bij ons hebben ze een hele organisatie binnen de universiteit die ervoor zorgt dat mensen met een handicap of ziekte met aanpassingen hun studie kunnen halen. Ik heb de recorder ook van hen geleend, maar deze kan je zelf ook kopen. Ik heb een Olympus DS-40 en die bevalt echt heel erg goed. Wie weet iets voor jou om over na te denken?
Succes morgen!