Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:41

jarrah schreef:
Goodmorning... Het is rustig hier (goh, hoe zou dat toch kunnen op dit tijdstip? :D )

Ik ben gisteravond met mijn vader naar de bioscoop geweest (the tourist.. vind het een echte aanrader!). Ik heb nog nooit iets 1 op 1 met mijn vader gedaan (heb nog een broer en twee zusjes), dus dat vond ik echt ontzettend leuk! Daarna gingen we nog even een drankje doen in een cafeetje daar om de hoek..
Alleen was dat me net even iets teveel... ik raakte half in paniek daar tussen die gezellige mensen allemaal, ik moest echt zo snel mogelijk weer naar buiten... Had zin om gewoon flink te gaan janken daar...
Was gelukkig op de fiets, dus kon daarna nog even lekker buiten uitwaaien en daarna was ik het weer kwijt...

Ben benieuwd of iemand dit soort rare acties herkent.. het is voor mij geheel nieuw, voorheen kwam ik altijd graag met wat vriendin in zulk soort tentjes, en nu probeer ik echt met man en macht ak dat soort dingen te mijden...

Hoop dat iemand het herkent en mij kan vertellen hoe je ermee om kan gaan...

Dit is heel herkenbaar!! Ik ga nog steeds niet uit om die reden. Ik word dan duizelig, voel me raar en krijg vluchtneigingen. Echter heb ik het nu gelukkig niet zo erg meer. Het word vanzelf minder. Maar in het begin had ik dit zelfs op mijn werk, in de supermarkt of in de stad.. Een enorme drang om te vluchten van drukte, geluiden en teveel prikkels. Kon ook zo gaan janken als ik in de stad liep en het was druk, dan wist ik niet hoe snel ik weg moest komen.
Hoe ermee om te gaan? Voorlopig teveel prikkels mijden, jezelf rust gunnen. Je bent overspannen en overprikkeld, dus alles komt dubbel zo hard aan en kost ook dubbel zoveel energie om te verwerken. En die energie heb je op dit moment niet en moet je zoveel mogelijk zien te sparen en bewaren.
Een troost, het word echt minder. Ik kan er al veel beter tegen, al kost me een avondje in de kroeg nog steeds meer energie als dat dat me voor de burnout deed.

Bobomelo: wat je schrijft over je zwangerschap en kinderen opvoeden kan ik me zo goed voorstellen! :(:)

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 20:53

Goedeavond!
Leuk om weer te lezen dat er weer wat "oude"bekenden hier ook om het hoekje komen kijken! Alleen jammer dat het met jullie dus ook nog niet helemaal jut van het gaat!
Maar ook wel weer goed om te lezen dat je dan veel herkent in wat de "nieuwen"schrijven, betekent toch dat je wel ziet dat je al een heel eind bent gekomen!

Ik reageer even in het algemeen hoor, ben moe moe en nog eens moe!
Dus vanavond lekker lui en vroeg mijn nest in hoop ik!

Zwangerschap verloopt tot nu toe verder goed. Ben niet meer zo misselijk, kan weer normaal eten, alleen moet ik af en toe gewoon es ff "kotsen", en heb hele dag zure smaak in me mond....bleg, lang leve kauwgum!

En wat betreft die 2 nare collegas, eentje was ziek! :+ lekker rustig!
En de fout die ik weer maakte, hele weekend zit dat kind toch in je hoofd, al betrapte ik mezelf er wel op en dacht ik ook vaak: niet aan denken, zij is het niet waard, en volgende week gewoon doen alsof ze lucht is, gewoon wel "netjes"blijven op werk gebied, maar op persoonlijk gebied.....vooral GEEN interesse in d'r tonen....Nja, wel moeilijk hoor!

En hoe is het met jullie allemaal?

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:08

@ikbennellie: ik ben momenteel bezig met haptonomie en dit bevalt echt super goed, de persoon waar ik ga is een beetje een mengelmoes van alles, haptonoom, accupunturist, chinese geneeskunst en is ook paranormaal begaafd.
heb gisteren voor het eerst naaldjes gehad met accupuntuur en het viel me al bij al nogal mee.
de dingen kloppen gewoon en het past allemaal in het zelfde straatje zo apart!!
dit houd ik zeker vol het voelde gewoon zo fijn om iets aan te geven waar meteen een antwoord op kwam wat wel in je hoofd zit maar dat je er zelf niet in die woorden uit kan krijgen ZO FIJN !!!

verder op het werk gaat het op en neer, het ene moment loopt alles soepel het volgende loopt alles in de soep, ach ja zolang ik het mentaal wat van me af kan zetten hoop ik toch door te kunnen gaan.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:18

klinkt wel goed dus! ik heb er zelf helemaal geen ervaring in!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:40

Ikbenellie is dat traject al bijna klaar wat je volgde?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:04

bobomelo: Fijn dat je zwangerschap iets makkelijker verloopt nu.
Loslaten is moeilijk hè :D
Hou het ook gewoon op het werk en zeg tegen haar dat ze een collega is, geen vriendin die je in de leven toe laat.
Dat heb ik ook met mijn collega gedaan en na wat gemopper werkt dat eigenlijk prima :j

ikbenellie: geen ervaring met haptonomie.
Vervelend dat je een terugval hebt zeg :\

MissCharlie: ik ken je niet, maar welkom terug dan maar :D
Je bent inderdaad wel jong zeg :(:)

Hier weer een update van mijn kant. Na de heftige boodschap van vorige week heb ik een paar dagen in een dip gezeten.
Het hield me erg bezig waarom iemand uit het leven kon stappen, er geen hulp was, enz.
Niet zozeer wat met haar persoonlijk te maken had, maar het hele gebeuren maakte in mij erg veel los.
Inmiddels heb ik het los gelaten. Ik kan er over nadenken en over praten zonder dat het me erg aangrijpt.
Het gaat erg goed met me. Werk zijn we aan het opbouwen en privé bouw ik ook weer van alles op.
Ik voel me ook ontzettend sterk, heel positief en straal kracht uit.

Ik ga al een jaar naar een spiritueel therapeut. Wat begonnen is als sessies om van podiumvrees af te komen is over gegaan in sessies om weer in balans en bij mezelf te komen.
Vanavond had ik mijn laatste sessie. Het gaat zo goed met me dat hij me loslaat :D
Tuurlijk ben ik er nog niet en zal ik best nog eens een terugval hebben. Maar volgens mij leer je heel je leven. Maar ik ben ontzettend dicht bij mezelf gekomen en kan er ook naar leven.
Het harde werken en het willen leren heeft resultaat en ik ben er zo onwijs blij mee.
Ik heb zoveel rust en positiviteit in mezelf dat ik heel de dag loop te glimlachen en te genieten :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:09

bobomelo Fijn van je zwangerschap!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:41

@Bobomelo: Inderdaad de herkenning is ook een goed teken dat ik wel de goede kant op ga.
Kotsen.. bah.. gelukkig niet meer zo heel misselijk dus. Lastig dat je collega's ook invloed hebben op je gedachten wanneer je weekend hebt.. Maar ken maar al te goed dat gevoel dat je je toch op loopt te vreten, maar er moeilijk vanaf komt.

@crazyshar: Fijn om te horen dat je goede ervaring met haptonomie hebt. Accupunctuur heb ik ook eens over zitten denken, maar dat valt dus ook reuze mee.
Ik ben er ook erg benieuwd naar. Deze week word ik als het goed is teruggebeld door die vrouw voor de haptotheraphie.

Sorry als ik dingen mis, maar ik heb een beetje doorgelezen en als ik het goed begrijp heb je een week thuis gezeten nadat je bij de dokter bent geweest (deze heeft aangegeven dat je overspannen bent/ burnout?) en moet je nu ander werk gaan zoeken als het niet goed gaat op je werk..? Nogmaals misschien heb ik het fout.., maar als het klopt, laat je niet afschepen door wat anders te gaan zoeken als het met jou gezondheid niet gaat, want dan heb jij gewoon recht om de ziektewet in te gaan en in dienst te blijven bij je baas. Als je daar weg gaat heb je namelijk helemaal niks! En in deze situatie is nieuw werk zoeken ook niet ideaal hoor.

@Kido: He, hoe is het met jou? Traject heb ik in december afgerond. Ik ben vanaf die datum door een arts van het uwv ook beter gemeld dus ben weer aan het solliciteren. En hoe gaat het met jou traject?

@Amanda: Je klinkt erg positief, wat fijn! (het is wel bijna eng..) Pas wel op jezelf met opbouwen van zowel werk als prive. Ik herken de positieve vibes van mezelf ook en wil je waarschuwen om niet te hard van stapel te lopen.. Maar dat je je laatste sessie hebt gehad en dat je therapeut je los wil laten is natuurlijk een onwijs goed teken! Klinkt super, geniet van je blijheid en glimlach!

@MissCharlie: He, zie nu dat jij ook weer wat gepost hebt. Je hebt een andere profielfoto, had je niet gelijk herkend. Wil je je Pabo verder gaan afronden of wil je een andere studie gaan doen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:31

Nee hoor, het is niet eng.
Ik sta al in deze modus vanaf nieuwjaar. En heb echt niet allemaal fantastische dagen gehad.
Maar ik merk wel dat ik de slechte dagen ook gewoon weer aan kan. Als ik maar de rust en de tijd neem.
En vooral bij mezelf blijf en voor mezelf kies.
Bedankt voor de waarschuwing, maar dat komt wel goed :j :)
De therapeut laat me echt niet zomaar los. En ik kan uiteraard altijd weer bellen als ik het nodig heb.
Hij kent me inmiddels door en door. Ik kwam er als doodvogeltje binnen en tegenwoordig bruis ik van de energie. Dus dat zit wel goed :D

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:41

Wow, kijk, dat zijn nog eens fijne berichten om te lezen Amanda!
Energie straalt ook gewoon van je verhaal af! heerlijk!
En ook goed, dat je je mindere dagen nog wel hebt, en dat je ze dus vooral ook kan handelen !(het zal ook raar zijn als er geen mindere dagen zijn, want die hebben zelfs de "gezonde"mensen ook!)

Maar in hoe zo'n situatie zei je dat tegen je collega dan? Om zo vanuit het niets naar haar toe te lopen lijkt me ook niks....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:58

Ik weet niet precies wat de situatie tussen jou en je collega is, maar dit was het probleem met mijn collega:

Mijn collega wil veel van mijn privéleven weten.
Ze is zelf nogal open, doet sociaal (of ze het ook echt is heb ik mijn vraagtekens bij) en mixt privé en werk heel erg.
Terwijl ik zoiets heb van: werk is werk en privé is privé.
Collega's zijn van werk en vrienden zijn privé. Over het algemeen mixt dat bij mij dus niet.
Wij een keer bij haar gegeten en toen maakte ze de opmerking: dus de volgende keer is bij jou.
Toen heb ik heel duidelijk uitgelegd dat ik mijn collega's prima kan waarderen als collega's, maar dat ik ze niet over de vloer hoef.
En dat het me irriteerde dat ze daar gemakshalve maar van uit ging.
Toen maakte ze de opmerking: ja, maar je bent ook bij mij geweest.
Ja dus? Dat is niet automatisch een reden om dat andersom ook te doen.

Sindsdien kunnen we het als collega's wel aardig vinden, we werken goed samen.
Maar meer is het ook niet. We zijn gewoon te verschillend en eerlijk gezegd irriteer ik me soms nog steeds kapot aan haar drukke en over-sociale gedrag.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ze mij daarmee met rust moet laten en dat doet ze nu ook.

Het is lastig om zoiets te zeggen, want je werkt best veel met elkaar.
Maar er niets van zeggen werkt ook niet. Daar heb je alleen jezelf maar mee.
Het is niet de bedoeling om ruzie uit te lokken, maar je kan er wel over praten.

En inderdaad, iedereen heeft goede en slechte dagen. Alleen ik kan er nu wel mee omgaan.
Ik kan het niet goed uitleggen, maar voorheen rende en vloog ik voor iedereen, ging confrontaties uit de weg maar trok me andermans problemen wel erg aan.
Of loste ze zelf op.
Nu heb ik een houding: ik wil best een keer rennen of vliegen, maar alleen als ík dat wil en aan kan. De 3 vragen: wil ik dit, kan ik dit, doe ik dit?
Is 1 van de 3 nee, dan gebeurt het niet.
En ik laat problemen van anderen nu ook bij anderen. Dat heeft veel moeite gekost en ik heb echt moeten leren om los te laten.
Maar wat geeft dat een rust zeg! In 1e instantie niet overigens, want het gaf ook veel wrijving en confrontaties.
Maar nu... Echt, dat ik dat nooit eerder heb gedaan... :+

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:09

IkbenEllie ik ben voorlopig nog zoet maar ik doe dan ook iets heeeeel anders dan wat jij doet...

Straks weer naar Zeist...

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:24

@ikbennellie: dat klopt ongeveer wel ja, alleen die overspannen zijn komt voort uit mijn hele leven, vanaf dat ik een jaar of 6 was loopt niets in mijn leven soepel, van familie ,ouders, school, vrienden, vriendjes, werk, alles zat echt tegen of gaf ontzettend veel stress en problemen.
zoals vele hier zullen herkennen trok ik mij dit allemaal persoonlijk aan, wilde er zelf voor zorgen dat anderen zo min mogelijk last hadden, als ik er dan last van had tja dan was dat maar zo.
het laatste half jaar was echter zo'n opeenstapeling van negativiteit, emoties en stress waardoor alles ook weer minder ging, waardoor mijn baas mij plots (voor mij vanuit het niets want ik was het allemaal al zo gewend) naar huis stuurde.
en toen heeft de dokter mij idd een week thuis voorgeschreven, eigenlijk langer maar dat is zo moeilijk met dit werk ;) maar ik heb nu vrij duidelijke afspraken met mijn baas waardoor ik daar alles wat losser kan laten ( dat probeer ik tenminste)
de rest in mijn prive leven begint nu eindelijk ook wwer wat positieve vorm aan te nemen,
alleen nog mijn taak om weer positief te gaan denken.

@amanda, dat is wel knap dat je dat toch aan gegaan bent zo'n gesprek! knap hoor, ik doe het je niet na.

@kido, wat ga je in zeist doen?

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:45

@amanda, knap van je hoor!heb er echt respect voor dat je dat zo opgelost hebt en dat je zo je grenzen duidelijk aangaf!

@crazyshar, heeeel herkenbaar, ik ben "overspannen"van mezelf zeg maar, ook door verleden, pestverleden, geen lekker thuisgevoel gehad, door alles dus mega onzeker enz enz enz...

@Amanda, en iedereen, als jullie verhaal willen weten van hoe&waarom ik me zooooo erger aan bepaalde collegas, dan doe ik dat liever per pb.....wordt wel lang verhaal, dus wees voorbereid! ik hoor het wel als ik jullie ermee mag vervelen! :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:59

Stuur maar hoor :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:15

@crazyshar en amanda
ik zal jullie pb schrijven, maar niet nu....
ben bekaf, slecht geslapen, werd met koppijn wakker(en ohja, iemand vroeg laatst in dit topic of ik op warme kamer slaap met verwarming aan....nee dus, koude kamer! :brr: , maar schiet me nu net weer te binnen dat iemand me dat week terug ofzo of 2 week terug...:+ vroeg)
gewerkt, en kom net bij psych vandaag, ben eerlijk gezegd even lichamelijk en geestelijk ehhhhh bekaf!

maar ik zal jullie 1 der deze dagen even pben! wordt nl een lang verhaal!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:17

:(:)
Lekker onder de douche gaan, kop thee op de bank en bijkomen. :(:)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:06

jep eerst zelf eventjes ademen voor je weer een heel verhaal neerzet wat je wss ook weer veel energie kost omdat die emoties dan toch boven komen, eerst eventjes rust, en als je er tijd/zin/energie voor hebt dan kan het altijd ;)

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:00

@Amanda: Je klinkt echt heel zeker en positief, wat goed zeg! En vind het ook erg knap hoe jij het opgelost hebt met die collega in het voorbeeld dat je noemde. Zo zie je maar weer wanneer je dingen waar je mee zit er meteen op een nette en eerlijke manier uitgooit, ze vaak gewoon goed uitpakken. Het opkroppen ervan neemt zoveel energie en opbouwende frustratie met zich mee.. Erg knap dat je zo stevig in je schoenen staat! Zou willen dat ik daar ook iets meer van had.. Ik sta vaak met een mond vol tanden, terwijl ik dan achteraf gefrustreerd ben dat ik datgene dat ik in me hoofd heb niet durf te zeggen..

@Kido: Ja, ik weet dat je iets totaal anders doet. Bevalt het nog goed..? Is het zwaar?

@Crazyshar: Je ziet inderdaad vaak dat een burnout of overspannenheid niet puur werk gerelateerd is, maar dat er al een aanloop van (soms vele) jaren is. En dat er iets (werk of prive) net de druppel is.. Bij mij kwam het ook niet puur door mijn werk. En hoe langer ik erin zit, hoe meer dingen ik tegenkom waar eigenlijk al veel langer sprake van was voor de burnout..
Wel heftig zeg, dat je vanaf zo'n jonge leeftijd al zoveel stress en problemen hebt gehad.. Krijg je ook hulp op dit moment?
Fijn dat er op je werk wel aanpassingen zijn. Hopelijk kom je er een beetje verder mee op die manier.. Maar zorg echt dat je in deze toestand niet zelf weggaat! Ik heb ook overwogen zelf ontslag te nemen omdat ik het niet meer trok, maar dat is het domste wat je kan doen! Als je zelf weggaat, krijg je niks, geen uitkering..

@Bobomelo: Weer een beetje bijgekomen..? Was het wel een goed gesprek bij de psych?
Ik werd gisteren ook met koppijn wakker. Had de wekker niet gezet en werd om 12 uur pas wakker! Had de slaap blijkbaar nodig, maar voelde me er de rest van de dag niet echt beter door..
Je mag mij de pb ook sturen hoor als je wilt, ik weet alleen niet of ik er een goed advies over kan geven. Ik vind dat Amanda je er wel een duidelijke en heldere kijk op kan geven!

Gister heb ik mijn werkcoach opgebeld en eerlijk verteld hoe het er voorstaat met me. Dat ik echt heel graag weer aan het werk wil en ook echt de motivatie heb, maar dat ik bang ben voor mislukkingen, dat ik het niet trek/kan dat het niet gaat.. En dat ik de afgelopen maand toch wel in een flinke terugval heb gezeten.. Dat de uwv arts mij beter verklaard heeft en dat ik toen zo blij was dat er zwart op wit stond dat ik beter was. Maar dat ik er nu achter kom dat ik er eigenlijk nog helemaal niet ben.. :( Gelukkig begreep hij het goed. Ik ga eerst wat vrijwilligerswerk doen om te kijken hoe het gaat als ik weer wat meer werkritme heb, zonder dat er echt al te veel (prestatie) druk achter zit. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat.. Ondertussen blijf ik wel sollicitaties schrijven.
Laatst had ik een goede dag en ben een stukje gaan joggen 's avonds, de volgende dag ben ik dan gelijk niks waard en kan ik de hele dag wel slapen, ben dan echt totaal energieloos en kan ook niks hebben.. Dit is dan zo'n domper..
Vanmorgen ben ik rustig een halfuurtje gaan fitnessen..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:22

ikbenellie: ik stond nooit stevig in mijn schoenen hoor. Ben van mezelf zo onzeker als de pest.
Maar ik ben er inmiddels achter dat wanneer je het opkropt jijzelf de enige bent die er last van heeft.
En daar had ik gewoon geen zin meer in. Door het uit te spreken laat je de problemen waar ze horen, bij de ander. Of kun je het samen oplossen.
Maar zolang je niets uitspreekt los je ook niets op.
Bij mij heeft het heel erg geholpen om te analyseren waarom ik dat niet durfde. En toen ik dat begreep ben ik het gewoon bij kleine dingetjes gaan proberen. En hee, het werkte :D
Dat gaf zoveel meer rust!!
Dus: waarom durf je dat soort dingen niet te zeggen?

Wat betreft je moeheid: weet je wat bij mij heel erg geholpen heeft? 's Ochtends iets doen en de rest van de dag niets doen.
Of 's middags/'s avonds iets doen en de dag erna uitslapen en niets doen.
De rustmomenten inbouwen die je nodig hebt. Het zijn hele confronterende rustmomenten, dat was het bij mij tenminste. Maar het werkte wel.

Crazyshar: bij mij kwam het ook niet alleen door werk, maar door allerlei dingen bij elkaar en vooral mijn eigen houding. En toen barstte de bom gewoon.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:45

Hoihoi,
Ja was verder wel goed gesprek hoor!
We hebben het nl wel over dat onderwerp gehad, psych zei ook, je hebt nou eenmaal indd ook mensen die ECHT zo irritant zijn....ik droeg nl voorbeelden voor waarvan ik zelf ook wel weet dat ik me in bepaalde situaties het veelsteveel aantrek, door je pestverleden, maar ik noemde ook voorbeelden en dat was heel duidelijk gevallen van: het oog kijkt altijd van je af!. Doen zij het, dan kan en mag dat, doe jij dat, dan is het reden om over je te kletsen omdat ze gewoon afgunst hebben....

maar ik zal van't weekend lang verhaal typen, dat kost indd wel ff wat energie en zoals hierboven beschreven......Maar het is dan een kwestie van in sommige gevallen: blijf je zelf de wijste en verstandigste, of sneer je es terug.....en je weet, dat ze zullen terugsneren en dan moet je je afvragen wanneer je je beter zal voelen! Dus wat Amanda ook schreef, het is zoooo veel gemakkelijker als je het van je af kan laten glijden, dat je het kan loslaten, en es duidelijk zijn tegen hun heeft even tijd nodig, zodat je mss later er beter tegen op gewassen bent!
(Hoef ze in elk geval NIET op kraamvisite tegen die tijd :P)

maar het verhaal komt nog!

heb vandaag nl gewerkt, en op terugweg naar huis paardjes gevoerd in die harde wind en regen, en daarna voor 2uur op de bank gedoken en geslapen/gedut/raar gedroomd!Maar heb geloof ik weer periode van: ben MOE gatsie gatsie
zal nu eten maken en daarna met vriendin mee naar springles! heb zelf springles maar afgezegd voor komende tijd!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:42

Hoi allemaal,

Na het forum te hebben afgezocht naar onderwerpen zoals stress en een burnout kwam ik op dit topic terecht, en ik wil graag met jullie hierover meepraten in dit topic als dat natuurlijk mag. :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:03

hey benB wat mij betreft zeker, ben hier ook nog niet zo lang ;)
alles wat je kan helpen aanpakken toch?
welkom

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:44

Hallo BenB,
Natuurlijk ben je hier welkom!
Maar het is hier wel de gewoonte om je even aardig uitgebreid voor te stellen!

Ik heb raar geslapen vannacht, hele nacht beetje in zo'n rare net niet helemaal in slaap stand! en dan heb je weer van die rare dromen die net echt lijken! dus heb nu ook weer koppijn! had me voorgenomen geen wekker te zetten, vriendin van mij had wedstrijd en ik had wel even zin om daar te kijken! maar dat was heerlijk 's middags, maar die heeft afgezegd, was niet te doen met bijna lege trailer(trailer met zo'n licht concourskarretje.....)

zal es een begin maken met mijn pb!! heb ik nu hele dag tijd voor hihi, met tussendoor maar beetje huishouden en boodschappies doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:47

Tuurlijk mag dat. Welkom hier!

bobomelo :(:)