Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
avaluna schreef:En één kind is idd bij velen ook al not-done en dan is het net of je al spijt hebt van die ene en er daarom absoluut geen meer bij wilt...
Ik/wij hebben ook een tijd lang getwijfeld, maar ik kan nu met een gerust hart zeggen dat dit voor ons (let op: "voor ons") echt prima is. De standaardvraag wanneer bij ons de tweede komt, wordt nu beantwoord met met "niet, bij ons was de eerste meteen goed...".
Men is er tot nog toe, niet meer verder op in gegaan
Only_Hellen schreef:Ik ben zelf ook ouderwets opgevoed. Logisch, want ik ben ook al 43. Ik zal niet zeggen dat ik iets goed heb gedaan, of beter doe. Want opvoeden is moeilijk. Het is zo dat mijn geduld minimaal is en ik heel snel mijn grens heb bereikt wanneer het om oeverloos gejengel gaat, graagi-handjes enzovoort.
Evengoed zal ik ongetwijfeld steken hebben laten vallen in die opvoeding, maar wat zijn steken laten vallen. In elk geval eten ze met mes en vork en helpen ze bij andere mensen de tafel afruimen.
Maar ik ben zeker wel van mening dat kinderen hun plaats moeten weten, zonder dit denigrerend te bedoelen. Als ze steeds de volle aandacht krijgen, zullen ze ten eerste stierlijk vervelend zijn en ten tweede moeten ze ook leren dat ze niet altijd te pas en te onpas gesprekken kunnen onderbreken. Is mijn mening hoor. Kunnen anderen heel anders over denken.
avaluna schreef:Over dat moeders zich ergeren aan andermans kinderen... ik erger me ook aan die van mezelf, hoor, en dan krijg ik nog veel complimentjes ook over d'r. Pfff, je zal maar zo'n strenge en veeleisende moeder hebben![]()
.
En één kind is idd bij velen ook al not-done en dan is het net of je al spijt hebt van die ene en er daarom absoluut geen meer bij wilt...
Ik/wij hebben ook een tijd lang getwijfeld, maar ik kan nu met een gerust hart zeggen dat dit voor ons (let op: "voor ons") echt prima is. De standaardvraag wanneer bij ons de tweede komt, wordt nu beantwoord met met "niet, bij ons was de eerste meteen goed...".
Men is er tot nog toe, niet meer verder op in gegaan
kamsel schreef:Dus als een kind gewoon niet opgevoed is, ligt het aan de tolerantie van de rest van de maatschappij?
kamsel schreef:Ik denk dat de meeste vrouwen met kinderen gewoon teveel willen en dat gaat ergens ten koste van....
Only_Hellen schreef:Nou Sparta. Ik weet niet eens of het zozeer tolerantie is. Ik denk eerder dat het een gevolg is van het feit dat je een grote mond terug krijgt op het moment je er iets van zegt. Of zelfs een scheldpartij. Want eigenlijk accepteren we het helemaal niet, maar bijten we onze tong er maar af.
Kaja schreef:kamsel schreef:Ik denk dat de meeste vrouwen met kinderen gewoon teveel willen en dat gaat ergens ten koste van....
Ik heb er bewust voor gekozen om thuis te blijven voor mijn kroost, dus waarschijnlijk ben ik niet de juiste persoon om hier met jou over te praten, want ik vind dat mama's thuis moeten zijn voor hun kinderen, zeker tot een bepaalde leeftijd.
Maar ik vind wel dat je gelijk hebtHet gaat ten koste van het kind, het kind moet hier in leveren!
Sim0ne schreef:Helaas gaat het hier weer over moeders die de schuld krijgen. Ik hoop dat dit woord vervangen zou kunnen worden door ouders. Wat is er erg aan een moeder die veel wil, bij vaders is het wel normaal als ze fulltime blijven werken. Ik zou zeker niet fulltime blijven werken, maar verwacht ook van mijn partner dat hij een papadag neemt. Kinderen krijg je samen, kijk niet alleen de moeder er op aan.
Hilli schreef:Sim0ne schreef:Ik zou zeker niet fulltime blijven werken, maar verwacht ook van mijn partner dat hij een papadag neemt. Kinderen krijg je samen, kijk niet alleen de moeder er op aan.
Dan moet je het ook géén papadag noemen. Je partner is elke dag vader. Jouw dag thuis heet toch ook geen mamadag?
Sim0ne schreef:Heb je helemaal gelijk in, zo heet dat hier bij ons helaas.
Only_Hellen schreef:Nou Sparta. Ik weet niet eens of het zozeer tolerantie is. Ik denk eerder dat het een gevolg is van het feit dat je een grote mond terug krijgt op het moment je er iets van zegt. Of zelfs een scheldpartij. Want eigenlijk accepteren we het helemaal niet, maar bijten we onze tong er maar af.
Kaja schreef:Bijzonder jammer dat er nog altijd zo vaak off topic gesproken word en sneren uitgedeeld worden
Get over it and grow up!
On topic -> Kindjes horen mijn inziens NIET thuis in een restaurant, ik snap ook niet dat ouders het hun kinderen aan doen, maar ook zichzelf... Of je moet een voorbeeldig kind hebben![]()
Voor wat betreft de supermarkt, geen enkel kind word voorbeeldig geboren, oefening baart kunst en dus moet het kind leren zich te gedragen in een supermarkt, winkel etc.
Het gedrag van een kind word grotendeels bepaald door de ouders, MAAR elk kind heeft een eigen willetje en een eigen karakter. Ook al heb je zelf geen kinderen, je kunt jezelf toch altijd nog wel verplaatsen in je jongere versie.
Autoritair gedrag werkt naar mijn mening niet, daar bereik je niets mee.
Maar ook daar zijn de meningen over verdeeld en dat reikt direct het volgende aan.
De manier van opvoeden word bepaald door de ouders, hoe zij daarover denken en hoe zij hen kind op willen voeden, is hen goed recht. Of dat in jou ogen de juiste manier is, doet er niet toe.
Er is niet één manier van, als je begrijpt wat ik bedoel![]()
De tolerantie in deze huidige maatschappij, en misschien ook wel dit topic, is ver te zoeken....