[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:30

Wat gaaf aardbeitje!!

Wat jammer Deniejs :(:)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:25

Mijn tong heeft nu de hele dag al een laagje, hoe maken jullie dit schoon? Want ik durf er eigenlijk niet aan te zitten :=

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:34

Ik meld me ook weer eens!

Heb nu sinds een jaartje een navelpiercing, geen problemen mee gehad alleen hij is een klein beetje uitgegroeid (naar mijn idee) eerder zat een 10mm staafje prima, nu ziet 8mm er mooier uit omdat je anders een erg groot stuk van het staafje ziet.

Ik heb ook een Helix sinds een jaartje of 10. De helix is geschoten maar weet nu beter. En dan nog 2 gaatjes in elk oor, ook geschoten. Mijn ''1e gaatje'' heb ik al sinds mijn 5e en mijn "2e gaatje'' heb ik laten schieten toen ik 13 was. Ook heb ik nog een "3e gaatje" gehad, deze gingen alleen ontsteken, en vond het achteraf toch niet zo mooi dus heb ze dicht laten groeien ;)

Ook wil ik al een hele tijd een tongpiercing maar moet echt nog even wachten totdat alle kaakoperaties op de lijst zijn weggewerkt. (Hopelijk is dat begin 2011)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:53

@Deesiej:
Ik moet helaas ook nog kaakoperaties, hoe oud ben jij nu?
Ik moet op mijn 18e/19e geopereerd worden (ben nu 15) , ook aan mijn kaken, dus heel erg lang zal ik mijn tongpiercing niet hebben, aangezien hij er dan uitmoet en in die tijd wel dichtgroeit.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:01

jillie1994 schreef:
Mijn tong heeft nu de hele dag al een laagje, hoe maken jullie dit schoon? Want ik durf er eigenlijk niet aan te zitten :=

Gewoon poetsen met je tandenborstel! :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:49

Nee juist NIET poetsen, want dan wordt het alleen maar erger. Is normaal,gewoon laten zitten,trekt vanzelf weg.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:18

jillie1994 schreef:
@Deesiej:
Ik moet helaas ook nog kaakoperaties, hoe oud ben jij nu?
Ik moet op mijn 18e/19e geopereerd worden (ben nu 15) , ook aan mijn kaken, dus heel erg lang zal ik mijn tongpiercing niet hebben, aangezien hij er dan uitmoet en in die tijd wel dichtgroeit.

Ik ben nu 17 en heb 3 kaakoperaties achter de rug. Eigelijk zouden het er maar 3 moeten zijn in totaal maar door een foutje her en der bij de chirurg mag ik nu nog minstens 3 keer extra, wat het totaal op 6 brengt.
Ik heb speciaal even gewacht wat het idee dat ik bij elke poep of scheet die piercing eruit moet halen (zelf voor de vele r-fotos) leek me geen fijn idee.

Maar ik denk dat het misschien ook afhankelijk is van wat ze precies moeten verbouwen, zoals je misschien al begrepen hebt is mijn smoelwerk aardig aangepast :o

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:21

En hoe langer je je tongpiercing hebt, hoe langer je hem eruit kan laten. Die van mij kan ik nu minimaal 4 uur eruit laten.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:36

ik denk niet dat dat per definitie waar is Lous.
Er is een punt waarbij het stopt en dan groeit hij weer dicht, ongeacht hoelang je hem al hebt.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:39

hoe lang heb jij hem lous..
ik moet in december voor neus en keel amandelen.. ik zou heel erg balen als men tongpiercing niet in mag blijven.. bedoel kan ie er daarna nog in???

ik heb hem nu zoon 2 jaar
en ik wil hem eigenlijk niet kwijt.. opnieuw laten zetten vind ik niet echt een optie.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:54

Lous schreef:
En hoe langer je je tongpiercing hebt, hoe langer je hem eruit kan laten. Die van mij kan ik nu minimaal 4 uur eruit laten.

Dat snap ik, en even voor de foto is het probleem niet.
Maar na zo'n operatie kan ik 1,5 week lang bijna niet eten, en mijn mond kan minimaal open.
Om dan even je piercing terug erin te doen ;)

@hrappur: Het lijkt me dat ie bij het weghalen van je amandelen er sowieso uitmoet. Dan moeten ze natuurlijk achterin je mond zijn.

Dokters zijn meestal geen fan van piercings dus hebben sowieso altijd liever dat je ze uit doet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 00:15

Ik heb de mijne nu 2 jaar. Mijn vriendin heeft hem nu 3 jaar en die heeft hem de hele nacht uitgelaten ( 7/9 uur) en de volgende dag kon hij er nog makkelijk in.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 00:49

dat ligt aan je lichaam, niet hoelang ie er inzit, mijn tongpiercing krijg ik na 10 minuten al bijna niet meer erdoorheen, terwijl mijn navelpiercing na een jaar nog steeds open is.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 01:47

Toch kreeg ik hem vorig jaar na 1,5 uur al bijna niet meer in.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 05:34

pff... naja ga maar proberen dan.. op hoop van zegen dat hij er daarna weer in kan.

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:51

Ik moet hem tijdens mijn werk uit doen, als de "grote" baas er is. en dan moet ik hem wel elke pauze "doorprikken" anders kan hij aan het eind van de dag er echt niet meer in hoor...

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:22

Mijn piercer zei dat een tongpiercing in 10 minuten al dicht kan groeien.
Maar even een vraag, de 3e dag is toch het ergste? Dan is hij toch het dikste.
Sorry voor al de vragen maar bij de piercer heb ik bijna niks meegekregen omdat ik dus flauwviel :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:42

wat dacht je ervan geen dag te prikken maar gewoon af te wachten wat je tong doet ;)

mijn tong was de 2de dag het ergst, zegt dus niets

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:46

hrappur schreef:
hoe lang heb jij hem lous..
ik moet in december voor neus en keel amandelen.. ik zou heel erg balen als men tongpiercing niet in mag blijven.. bedoel kan ie er daarna nog in???

ik heb hem nu zoon 2 jaar
en ik wil hem eigenlijk niet kwijt.. opnieuw laten zetten vind ik niet echt een optie.

Bij geen enkele operatie mag je piercing blijven zitten... zeker als er narcose aan te pas komt.
Ze moeten je dan intuberen en dan mag de piercing er niet in zitten.
Als hij er wel in blijft zitten is het een grove fout van het begeleidend personeel van de OK... het kan je namelijk je tong kosten.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:52

Deesiej; Ik ben vandaag naar de kaakchirurg geweest om een verstandskies eruit te laten halen en ik moest ook een foto maken daar en mijn tongpiercing hoefde er niet uit bij die r-foto :)
En als je hem al een paar jaar hebt groeit hij niet zo snel dicht hoor, maar ik weet natuurlijk ook niet hoelang je je piercing eruit moet hebben.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:01

Ah Deesiej, dan kun jij misschien wel mijn vraag beantwoorden.
Ik moet de 20e onder het mes (kaakoperatie dus). Een paar dagen daarvoor moet ik naar het ziekenhuis voor controle, waarbij waarschijnlijk wel weer foto's gemaakt moeten worden. Zijn mijn oorpiercings dan een probleem?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:03

Volgens mij moeten de piercings in je oor er wel uit, tenminste bij mij moest dat wel altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:50

Hangt er ook beetje vanaf wat ze willen zien en wie de foto's moet gaan bekijken. Bij mijn tandarts waren ze niet blij met mijn oren toen ik er eens naar vroeg. Ze hebben ze liever zo veel mogelijk uit, maar wat niet gaat gaat niet was hun antwoord. Plus er ook zijn die heel moeilijk doen, maar dan moest ik maar gewoon volhouden dat het er niet uit kan :P

Op het moment is mijn micro aan de linkerkant aan het irriteren.. ging net zo goed met ze en normaal is het altijd de rechter. Maar goed, als die rechts zelfs nog erin zit na alle ellende, moet het nu toch ook wel weer goed komen. Vanmorgen goed schoongemaakt, met wat duwen kwam er eigenlijk niet echt iets uit, dus zal wel meevallen. Heb nogal veel gewerkt afgelopen tijd, dus veel bewogen, zal daarom wel wat gevoelig zijn. Sh*t happens :+

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:52

Ik ga voorlopig geen cola meer drinken :=
Vieze bruine tong haha.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:06

mayniac_val schreef:
Ah Deesiej, dan kun jij misschien wel mijn vraag beantwoorden.
Ik moet de 20e onder het mes (kaakoperatie dus). Een paar dagen daarvoor moet ik naar het ziekenhuis voor controle, waarbij waarschijnlijk wel weer foto's gemaakt moeten worden. Zijn mijn oorpiercings dan een probleem?

Ik moet altijd alles af en uit. Oorbellen kettingen echt alles.
En misschien is het ook afhankelijk van de plek die ze moeten bekijken op de foto(s) en met wat voor apparaat er fotos worden gemaakt.

Mijn ervaringen zijn iniedergeval als volgt:
Bij mijn tandarts, (gericht rontgen) mag ik alles omlaten
bij de ortho moest alles altijd af
de implantaloog in gorinchem ook alles af
en bij de kaakchirurg in het rijnland ziekenhuis in leiderdorp ook alles af.
De laatste 3 zijn altijd van die rondraaiende aparaten, dus misschien verschilt dat ook.

Als je het zeker wilt weten kan je het natuurlijk altijd even van te voren vragen, want misschien mag bioplast oid wel en dan kan je dat beter indoen.

@idinn: Ik heb ook over micros gedacht, alleen wou ze dan graag in combi met een tattoo. Alleen dat werd mij afgeraden omdat de kans op uitgroeien redelijk groot zou zijn.