[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje1981

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:18

Na 10 jaar een spiraaltje gebruikt te hebben heb ik afgelopen januari hem eruit laten halen en ik gebruik nu niks. Tja, niks, een condoom dan zeker wel ;)
Ik vind het heerlijk. Was al die hormonen in mijn lijf zat. En ik moet je zeggen het bevalt me prima.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:29

wat weet ik nog niet... ik ben er nog niet uit... maar ik heb allemaal vage klachten die ik voor de pil niet had... en kwa medich en andere oplossingen heb ik echt alles al geprobeerd... alleen stoppen met de pil nog niet. vriendje is ook niet zo van het condoom maargoed ik heb al 5 jaar voor bescherming gezorgd.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:40

Ja inderdaad zo denk ik er ook over. ;) Alleen wil mijn vriend het alleen als het echt niet anders kan... Ik wil nog wel de prikpil gaan uitproberen. Ik heb nu 9 jaar de Diane 35 pil gebruikt en daarna anderhalf jaar de Nuvaring en tussen die twee was ik er al helemaal klaar mee. Oke het is handig dat je cyclus regelmatig is, maar voor de rest...

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:01

Tja, ik heb ook een beetje het gevoel van ik heb 10 jaar voor bescherming gezorgd en vind het nu wel even genoeg. En naast alle hormonen voor de vrouw heb je niet zoveel keuze als een condoom.
Dus het is niet anders.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:26

Ik heb ook weer een vraagje,

ik heb de koperspiraal, nu 4 maanden, alleen ik wordt ineens ongesteld terwijl ik net een week geleden ook al ongesteld was? Wat ia dit? kan dit zomaar?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:33

Voor diegene die nu geen hormoon-anticonceptie meer gebruiken. Merken jullie verschil in jullie stemmingen?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 11:55

Emytje schreef:
Voor diegene die nu geen hormoon-anticonceptie meer gebruiken. Merken jullie verschil in jullie stemmingen?

Dat kun je wel zeggen ja! Toen ik nog aan de pil was had ik eens per maand last van wat ik zelf de kill-mode noemde. }> Dan kon ik dus echt wel bijna iemand vermoorden of een uur in tranen zijn omdat de hagelslag op was, bij wijze van spreken. :+

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:01

Haai! Ik heb een vraagje!

Ik zit nu sinds 2,5 week aan de prikpil. Normaal als ik ongesteldwas was ik het ongeveer 4 dagen. Nu ben ik het al een week en behoorlijk heftig. Is dit normaal, kom dit vaker voor?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:11

goeroe schreef:
Dat kun je wel zeggen ja! Toen ik nog aan de pil was had ik eens per maand last van wat ik zelf de kill-mode noemde. }> Dan kon ik dus echt wel bijna iemand vermoorden of een uur in tranen zijn omdat de hagelslag op was, bij wijze van spreken. :+

Maar daar heb je nu geen last meer van? Lekker joh! Ik heb zelf het idee dat ik een beetje depri word van al die hormonen, voornamelijk zo rond de stopweek.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:14

Ook al is het voor mij dus nog kort. Maar ik merk inderdaad ook dat ik veel minder stemmingswisselingen heb. Alsof ik veel relaxter op alles reageer. Terwijl ik hiervoor ook om alles kon huilen, een gebroken nagel bijvoorbeeld ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:17

Emytje schreef:
goeroe schreef:

Maar daar heb je nu geen last meer van? Lekker joh! Ik heb zelf het idee dat ik een beetje depri word van al die hormonen, voornamelijk zo rond de stopweek.

Nee, sinds ik een koperspiraaltje heb gekregen heb ik daar geen last meer van. Wel heb ik wat meer pijn voordat ik ongesteld word (vooral de eerste zes maanden waren soms verschrikkelijk) maar ondanks dat ben ik beter te genieten dan toen ik nog aan de pil was.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:22

@ Daantje: Misschien een beetje een persoonlijke vraag, maar jullie gebruiken nu dus alleen condooms? Iemand hier ervaring met een pessarium?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:29

Ik heb geen hormomen meer met de spiraal van koper, maar merk weinig.

Wil iemand mijn bovenstaande vraag beantwoorden?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:35

denice schreef:
Ik heb ook weer een vraagje,

ik heb de koperspiraal, nu 4 maanden, alleen ik wordt ineens ongesteld terwijl ik net een week geleden ook al ongesteld was? Wat ia dit? kan dit zomaar?

Heb je lang anti-conceptie met hormomen gebruikt? Het kan dat hierdoor je ciclus nog niet helemaal hersteld is. Daarbij hoeft het neit zo te zijn dat je menstruatie uitblijft met een spiraaltje, zeker mt een koper spiraaltje heb je deze garantie niet... dus je hebt kans dat dit blijft!

Ik bleef in het begin ook ongesteld, na een half jaar nam dit pas af. Heb toen 4 jaar nergens last van gehad en het laatste half jaar ben ik weer regelmatig ongesteld.... hij moet er over 2 weken uit, dan krijg ik een nieuwe (weer de mirena) dus ga er vanuit dat ik dan ook de eerste paar maanden hier weer 'last' van heb...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:07

Nou vanmorgen eindelijk afspraak bij de HA en heb gekozen voor de nuvaring om te proberen voor 3 maanden :) Ben benieuwd! Als t niet bevalt kan k altijd nog naar de prikpil of een spiraaltje.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:28

Is er iemand die eerst de Diane35 slikte en nu de Yasmin?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:49

dekoezegtboe schreef:
ik ben zelf aan de microginon 30, maar ik begin steeds meer te twijfelen over al die hormonen in mijn lijf. wie is hier nogmeer gestopt met de pil om die reden? en hoe is dat bevallen?

ik!
was het beste wat ik ooit had kunnen doen..
ik slikte hem al 8 jaar en het laatste jaar ging ik echt heel erg achteruit, van de 7 dagen die er waren voelde ik me er 1 blij, ik was echt vreselijk vaak down en vooral heel snauwerig.
toen ben ik gestopt, de eerste weken kon ik huilen om alles echt echt echt alles, daarna ging ik ineens heel hard voorwaarts.

ik heb nu wel een spiraal, maar ik ben opgewekt, vrolijker en ik ben eigenlijk sindsdien niet meer down geweest :D

de eerste 2 weken waren ronduit k*t maar zo kwam ik erachter wat voor impact dat kleine pilletje op mij had..

is niet bij iedereen zo hoor! :)

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:44

Owh de stemmingswisselingen daar heb ik ook heel erg last van gehad. Zeker met mijn eerste spiraaltje. Ik bleef constant bloedingen houden en dan hield het een paar dagen op en dan kwam het weer terug. Dus mijn lichaam was elke dag bezig met ongesteld zijn of ongesteld worden. Nou daar hoorden vreselijk Mood-swings ook bij :+ en vocht vast houden. Werd dus ook zwaarder ;(

Vandaar dat ik na 3 jaar zo iets had, ik wil het nog een keer proberen met een nieuwe. En die heb ik ook gekregen nadat ik een binnenwaarts onderzoek had laten doen. Alles was goed in mijn baarmoeder. Gynaecoloog dacht nog een poliepje te zien maar dat bleek een dikke bloedprop. Dus oude spiraaltje werd vervangen voor een nieuwe.

Mijn menstruatie hield direct na 2 dagen op en kwam pas 2 weken later heel hevig terug. En inderdaad van te voren had ik ook een heftige mood-swing en weet daardoor ook altijd meteen dat het er aan zit te komen :o voorkomt ook ongelukjes en vieze broekjes :P En met het nieuwe spiraaltje werd ik elke maand 1 week ongesteld en dan bleef het weer 3 weken weg. Ook de tussentijdse mood-swings bleven weg :P

Maar toen mijn spiraaltje was afgezakt. Ja helaas kan dat dus ook nog. Kwamen de mood-swings + constante bloedingen met dagjes als tussenpozen terug.

Dus heb voor mijzelf besloten dat ik het nog 1x probeer met weer een nieuw spiraaltje en anders mag straks vriend lief voor de anticonceptie zorgen en anders algehele onthouding ofzo O:) ~~}>

Hihi.. hoop natuurlijk niet dat het tot zo ver komt ;) en dat deze 5 jaar braaf op zijn plek blijft zitten :D tot nu toe gaat het goed, heb deze net een week :o en ben zo goed als buikpijn vrij :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:25

Georgette schreef:
Is er iemand die eerst de Diane35 slikte en nu de Yasmin?

Ik!
Dit omdat ik las dat de yasmin minder zwaar is (ik slik trouwens de Yaz 24+4). Bij de Diane had ik steeds last van doorbraakbloedingen en veel hoofdpijn tijdens en voordat ik ongesteld werd.
Maar deze pil is ook niet alles. Ben er best wel van aangekomen (nouja, krijg er gewoon veel lekkere trek van :P ). En nu slik ik hem 5 maanden en sinds 2 maanden niet meer ongesteld tijdens de placebo's. Dat is opzich wel ideaal, maar heb het gevoel dat ik vocht vast houd en heb zere borsten :o
Maar niet meer ongi worden is wel lekker, hoewel ik nog wel hoofdpijn heb tijdens de placebo dagen.