[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:38

Mijn navel ziet er heel blij uit, maar het staafje wordt inderdaad steeds langer. Nou ja, ik wilde hem er eigenlijk toch al uit halen, dus hij mag van mij eruit groeien.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:29

Ik heb gister een retrainer besteld! :)
voor de navel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:32

Vraagje:
Ik ben eergisteren tijdens het douchen vergeten om m´n navelpiercing schoon te maken, terwijl er wel shampoo, conditioner en dove (scrub) overheen is gekomen.. Toen ik uit de douche stapte en me afdroogde dacht ik van: o, dat kan wel een keertje..
Nu zit er sinds gisteren een verdikking naast de piercing, lijkt wel alsof het een bultje met pus is.. Hoe kan ik deze het beste schoonhouden?

Reactie op eerdere vraag:
Bij mij is m´n navelpiercing ook wel wat uitgegroeid, maar er zit nu een staafje van 10 mm in die perfect zit.. Je kunt zelf kiezen of je ze dan te klein vind worden. Ik zou zelf 8 mm ook nog niet eens zo erg vinden..

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:12

Ik heb dus sinds vrijdag mijn rook(ringetje) en vandaag is hij wat rood, nog steeds wel wat dik en doet ook zeer. Kan dit kwaad trouwens? Iemand tips? Ik spoel mijn oor al 1x per dag met zoutoplossing....
Ik heb nl. heel wat jaartjes terug een oorbel bovenin het randje gehad die ging ontsteken en toen moest ik antibiotica slikken, omdat mijn oor helemaal dik was en afstond. Ben een beetje bang voor een herhaling. Dat was toen overigens geen piercing (deden ze nog niet in die tijd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:52

Dat ie wat gezwollen is en pijn doet is normaal, je hebt 'm pas sinds vrijdag. Gewoon blijven spoelen met zeezout. :)

@Leanee; Ook spoelen met zeezout.. Gaat vanzelf weer weg, niet teveel aanzitten. :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:41

is er een zalfje ofzo dat het gaatje dichtmaakt na dat je je piercing eruithaalt?
bij mij groeit het zowiezo rap dicht maar je ziet het wel heel duidelijk...

tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:43

Zalf voor littekens?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:32

Zou er bij een verticale labret (eskimo ofzo:P ) een erg duidelijk litteken op de lip achterblijven? iemand hier ervaring ermee?:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:39

Een litteken blijf je toch houden.. en als je geluk hebt dat je snel geneest (ofzo) dan zal 't wel meevallen, maar je blijft t toch wel zien.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:04

ik word binnekort geopereerd aan mn wijsheidstanden,
DUS dat betekent, géén piercings.. nergens over je hele lichaam..
en vorige keer heb ik mn smiley ook moete uitdoen en is die dus dichtgegroeid in zo'n korte tijd, weet iemand of een plastiek staafje of zo ook mag? mijn MD zal ik hopelik moge afplakken, want anders heb ik een probleem:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:07

Dat schijnt dus per dokter te verschillen. Heb ook verhalen gehoord en gelezen dat piercings gewoon in mogen blijven tijdens de 'operatie'.

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:08

tsja.. ik moet spijtig genoeg bij tzelfde ziekenhuis gaan, en daar gelden die regels..
mijn festivalbandjes, dat ijzertje errond moest ook allemaal afgeplakt worde, eerst zelfs afgeknipt.. ja no way

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:10

Maar waarom moet dat alles af, als je alleen aan je verstandskiezen geholpen wordt? :?

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:13

geen idee, vorige keer moest 't ook, ik d8 vanwege dat ik onder narcose ging.. heel raar, want ik werd vorige keer aan mn neus geopereerd, en kdacht van, wat hebbe de bandjes van mn arm er mee te make.. maar ja

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:16

Misschien dat metaal de apparaten verstoort of een magnetische werking kunnen hebben op de instrumenten. En misschien dat je smiley toen wel in de weg zat voor de zuurstofslang.
Het kan allemaal, ik zou gewoon even voor alle zekerheid navragen waarom dat alles uit en af moet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:41

Als er wat mis gaat en ze je snel onder een MRI moeten gooien? Kan me geen enkele andere reden bedenken waarom metalen (titanium is niet eens magnetisch overigens) uit moeten... Vraag de reden eens?

Leanne: als een 10 mm staafje perfect past is die waarschijnlijk niet uitgegroeit :=

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:51

Ik moest bij al m'n MRI-scans staat alles af en uit doen.
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 28-01-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:53

Bij MRI willen ze echt geen risico lopen dat jouw piercing toch een beetje magnetisch is, dan is hun dure apparaat naar de fillistijnen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:01

Dat weet ik. Maar titanium ís niet magnetisch... Kijk op eender welke site over metalen. ;) En anders steek je er gewoon bioplast in, dan hebben ze IMO niet te klagen, dat kán niet magnetisch zijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:03

pharagirlke schreef:
Dat weet ik. Maar titanium ís niet magnetisch... Kijk op eender welke site over metalen. ;) En anders steek je er gewoon bioplast in, dan hebben ze IMO niet te klagen, dat kán niet magnetisch zijn.

Maar kennelijk geef titanium toch iets van een reactie of stoort het het beeld. Mijn zusje moest een half jaar geleden voor de MRI alles van metaal af en uit doen, ook haar navlepiercing.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:04

Titanium gaat ook niet af bij een metaaldetector. Anders zouden ze het wel heel druk krijgen op het vliegveld met al die kunstheupen en piercings. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:06

Op het beeld weerkaatst het natuurlijk. Titanium laat de stralingen niet zo makkelijk door als je bioplast (hoewel die ook wel íets vervaagt naar het schijnt maar niet zo veel als titanium. Titanium is volgens mijn piercer die ooit met vier labrets een foto van zijn kaak/tanden moest laten maken net 1 grote witte vlak :') )

Dus als je geen foto moet hebben van de plek waar je piercing "voor" zit (een navelpiercing als je een foto van je hoofd moet bv) zou je het in theorie niet uit moeten doen. Maar verplegers zijn eigenzinnig en willen perse bewijzen dat ze het beter weten dus meestal staan ze er wel op ;) vandaar dat ik bioplast had ingedaan. Zei die niets van.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:09

Alles voor de zekerheid he. MRI is niet goedkoop (ookal vergoed de verzekering het voor een deel of helemaal), en zonde als je straks nog een keer moet.
De laatste keer MRI had ik alleen nog maar oorbellen. Foto's waren van mijn onderrug, maar ook die moesten uit.

En dan zal het ook wel met de dikte van het metaal te maken hebben. Want draadjes van een beugel kun je er natuurlijk moeilijk uithalen. Dus ook die mogen blijven zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:14

ik blij. Hier mocht ik bioplast in houden, zal ook maar net van je verpleger die het doet afhangen én van wat je foto's moet hebben, moest foto's van mijn gehele rug en mocht mijn navelpiercing dus in houden... (waar ik heel dankbaar voor was ondanks dat ik hem een tweetal weken toch uit moest halen maar goed, dat wist ik toen nog niet :+)

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:30

Bah mijn rook is nu toch echt a/h ontsteken. Mijn dochter moest naar de HA en heb gelijk maar even naar laten kijken. Volgens mij is hij nogal ouderwets wat piercings betreft, want hij zei dat het altijd het beste is om hem eruit te halen.... Ik ga eerst maar smeren met antibioticazalf. Eruit halen kan altijd nog! Iemand hier nog ervaring met ontstoken rook of andere kraakbeenpiercing en antibioticazalf?