Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:46

@DaanCats: Primperan zetpillen, ik zweer erbij, ik ga de deur niet uit zonder die dingen! (en ook niet zonder mn imigran) Hopelijk slaat het allemaal goed aan bij jou!

Hier nog steeds migraine EN hoofdpijnvrij, kan het bijna niet geloven dat het al zo lang goed gaat... Bizar gewoon! Zou het dan toch met dat vitamine D gebrek te maken hebben?!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:00

Joyce, zou wel geweldig zijn als dit de oplossing voor je blijkt te zijn! ;)

DaanCats, jammer voor je maar dan hoor je hier dus echt thuis! :D }>

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:59

Hier helaas vanaf maandag al behoorlijk koppijn, weet nu ff niet meer waar ik t zoeken moet. En moet wel werken...kan me echt niet weer ziekmelden..maar pff.

Klink goed Joyce!!!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:45

hoi hoi,
ik kom ook weer even langs...heb geen migraine maar al wel een paar dagen gigantische zeurende hoofdpijn...

@ DaanCats: bij deze officieel welkom bij de club...
@ Joyce: ik hoop voor je dat je nu de oplossing hebt gevonden...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:18

Joyce dat zou geweldig zijn als dat helpt. Al heb je maar minder vaak een aanval, dan is het al winst.

Hier gaat 'ie gelukkig nog goed. Voor iedereen bij wie het niet zo is beterschap.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:23

T is heel bizar, want soms denk ik, pfoe, last van mn nek, dan gaat er nu een aanval komen! Maar er komt maar geen aanval... Elke keer dag denk ik weer, het kan nu niet lang meer duren, haha. Maarja, of ik nu gewoon mazzel heb, of dat het echt met die vitamine D te maken heeft, durf ik nog niet met zekerheid te zeggen...

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:01

Nou hier ook iemand met Migraine...
In mijn mavo tijd had ik het elke maand en was dan een week uit de running. Toen heb ik t jaren alleen maar 2 x in het jaar gehad. Helaas drie weken geleden een hele zware gehad en precies een week later nog 1 waardoor ik bij de eerste hulp in het ziekenhuis belande.. Ik loop nu al bijna 2 weken met naklachten zoals: Minder goed uit mn woorden komen, slecht zicht en "raar" zicht, moe en flauwval neigingen...
Mijn aanvallen:
- aura's en een pijnlijk linkeroog
-Slecht zien soms helemaal blind Toen belande ik dus bij de eerste hulp)
-rechts hoofdpijn
-links verlamming van hoofd, arm en been
-niet kunnen praten
-Misselijk

Tot nu toe hielp ibuprofen 800 mij wel bij een aanval en is de hoofdpijn en misselijkheid minimaal. Ik heb alleen zo vreselijk lang last van een nasleep, 3 tot 5 weken.....
Hoe gaat dat bij jullie?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:26

Hoi allemaal
Appalin, welkom bij de club!!!!!! jeetje jij hebt wel hele erge aanvallen zeg, als ik een aanval heb heb ik geen auras en dat soort dingen, maar er zijn wel bokkers die dat wel hebben,

joyce, geweldig dat je nog steeds geen aanval gehad hebt, missschien is vitamine D toch de oorzaak geweest, ik hoop het van ganser harte, waar zit vitamine d eigenlijk in????
ps, Bedankt!!!!!!!!!!!! Het pakje is aangekomen!!!! :D

Pinacolada en Lammie, wat rot nou dat jullie weer een half hoofdje hebben, lammie, kan Peter geen verlichting brengen?

Laurabram, ik heb net als jij al een paar dagen geen last!!

Voor alle andere halve hoofdjes, beterschap

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 22:29

@Rocy: Fijn dat het pakje aan is gekomen! Hopelijk heb je dr straks veel plezier van :D

Vitamine D zit overigens voornamelijk in zonlicht...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 06:11

rocymax schreef:
Hoi allemaal
Appalin, welkom bij de club!!!!!! jeetje jij hebt wel hele erge aanvallen zeg, als ik een aanval heb heb ik geen auras en dat soort dingen, maar er zijn wel bokkers die dat wel hebben,

joyce, geweldig dat je nog steeds geen aanval gehad hebt, missschien is vitamine D toch de oorzaak geweest, ik hoop het van ganser harte, waar zit vitamine d eigenlijk in????
ps, Bedankt!!!!!!!!!!!! Het pakje is aangekomen!!!! :D

Pinacolada en Lammie, wat rot nou dat jullie weer een half hoofdje hebben, lammie, kan Peter geen verlichting brengen?

Laurabram, ik heb net als jij al een paar dagen geen last!!

Voor alle andere halve hoofdjes, beterschap

ik ga het hem vanmiddag vragen, maar ik heb nu ook niet echt het gevoel dat mijn nek vastzit ofzo dus denk dat een massage ook niet echt de oplossing is...
maar goed...net 2 paracetamol met codeine ingenomen en nu zo maar richting werk...en daarna naar raalte (neem voor de zekerheid wel mijn imigran mee voor het geval dat)

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:49

Nou hier was het gister weer raak... Stramme nek en pijn achter mijn oog, dan weet ik weer hoe laat het is. De Imigran bleek echter niet te werken, een nachtje lopen uitzieken, maar nu gaat het toch al iets beter...

Hoe gaat het met de rest van jullie?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:54

:(:) voor de halve hoofdjes!

Hier gaat 't redelijk ...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:53

Sterkte voor alle halve hoofdjes, met mijj gaat het al flink wat dagen goed (afkloppen) ga zometeen met mijn zus naar huugje en wedstrijden kijken, zin in!!!
JOyce, dan kan ik geen gebrek aan vitamine d hebben, zonlicht is hier volop!!!!!!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 19:22

@Rocy: Dan kun je alsnog een gebrek hebben, het kan namelijk ook zijn dat je lichaam het niet opneemt. Het kan ook iets met je darmen te maken hebben, dat die het niet opnemen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:47

ah, dat wist ik niet, vandaag een heerlijke dag gehad lekker ontspannen, naar huugje geweest en wedstrijden daar gezien en daarna lekker geshopt, geen hoofdpijn :D

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 19:40

Appalin en Daancats welkom bij de club, ik weet alleen niet of je er zo blij mee moet zijn, maar ach.
Joyce, fijn als het zo werkt!

Verder moet ik nog even bijlezen, we zitten alweer bijna op 100 pagina's met hoofdpijn.... heftig hoor.

Dit weekend ben ik met een vriendin in Drenthe/Friesland wezen paardrijden (even 200km met de auto en trailer) en zaterdag had ik tóch weer een aanval te pakken. Ik kreeg hem natuurlijk toen we nét op de heide zaten en had geen medicijnen meegenomen.
Tegen we de middag kwamen we terug van het rijden, Sumatriptannetje gepakt, AC COD erachteraan en anderhalf uur op de hotelkamer platgelegen met een doek over mijn hoofd.
Gelukkig was het daarna een heel eind weg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:38

jeetje pieteritus, wat vervelend! Eigenlijk moet je echt altijd en overal je medicijnen bij je hebben, het komt echt op de meest onverwachte momenten de kop opsteken!

Hoe voel je je nu? En hoe voelen alle anderen zich?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 21:53

Dat is vervelend! Word je er niet enorm onzeker van als je weg gaat? Dat heb ik niet....voel het meestal ruim van te voren aankomen en zijn ook niet echt aanvallen, maar ben zelf nog steeds overtuigd dat ik geen migraine heb. Vandaag te lang uitgeslapen, heb niet een geweldig bed en dus zere nek. maar goed, als het deze week maar beter gaat dan afgelopen week..was beetje een hel week.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:42

Wat Pieteritus overkomen is is mij vandaag overkomen, vanmorgen alles lekker rustig aan gedaan op zijn zondagmorgens, daarna naar hugo geweest met mijn zus, toen knapte het weer heel erg op, is gisteravond slecht weer geweest en besloten we een lekker stuk met de hond langs het strand te lopen, was heerlijk, rustig ontspannnend en opeens voel ik het zo hup in een keer opkomen, dus ik heb thuis wat ingenomen maar het gaat niet weg wordt weer erger en dat zomig durf ik niet meer in te nemen want ik denk dat al die grote bloeduitstortingen daarvan gekomen zijn, en ibuprofen durf ik ook niet meer zo erg in te nemen, dus rest me alleen hemicraneal, gelukkig moet ik 15 november naar de neuroloog, ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen.
Voor alle andere zieke hoofdjes, sterkte, degenen die de dans deze dagen ontsprongen zijn , joepie, gelukkig!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:45

iedereen met halve hoofden: sterkte...

mijn hoofdpijn is weg dankzij peter...hij heeft al mijn wervels gekraakt en daarna gemasseerd en ik voelde me weer als herboren...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:53

Ai, Lammie, alsjeblieft, kun je peter niet met ons delen??????????????????????????????????????????????????????????

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:59

rocymax schreef:
Ai, Lammie, alsjeblieft, kun je peter niet met ons delen??????????????????????????????????????????????????????????

nee, ik ga hem niet delen...
maar hij had wervels losgekregen die mijn laatste paar fysio's niet loskregen...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:04

Ik wil alle halve hoofdjes die op de topic schrijven in de buurt van lammies huis in overijssel, peter te gaan spotten zodat we kunnen aanbellen en hij ons alllemaaaaaaaaaaaaaaaaal kan masseren :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:10

rocymax schreef:
Ik wil alle halve hoofdjes die op de topic schrijven in de buurt van lammies huis in overijssel, peter te gaan spotten zodat we kunnen aanbellen en hij ons alllemaaaaaaaaaaaaaaaaal kan masseren :D

sorry maar peter woont nog niet bij mij in he?...dus helaas...dan moeten jullie in 2 plaatsen gaan spotten...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 23:20

ah, wat jammer nou!! :D