Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Mensen een vraagje;
Heb zo'n last van mijn handen/ vingers en boodschappen doen is echt een hel aan het worden. Ik kan de tas bijna niet meer dragen, mijn vingers buigen om de tas te dragen en dan dat gewicht erin is echt niet tof. hebben jullie dat ook? En hoe lossen jullie dat op?
Paintless schreef:jakkes, vervelend als niets werkt.
ik heb heel lang last overal van gehad. tot ik een keer manuele therapie kreeg en de pijn in bijv. mijn knie als sneeuw voor de zon verdween. t is dat er een vriendin mee was, anders had ik het niet geloofd. maar die kwam al vrij snel weer terug en na jaren tobben is dit er uit gekomen.
ik hoop voor je dat er iets uit komt. als het maar een naam is, dat is makkelijker dan tobben met iets wat geen naam heeft. ook al is FM niet een hele fijne diagnose.
_Chendo_ schreef:heeft iemand hier ervaring met braces?
Ik heb namelijk ook hypermobiele gewrichten.
En dat met de fybro erbij is niet heel erg ideaal.
Maar ik overbelast met werk dus heel snel polsen, schouders, enkels.
Gevolg, constant stekende gewrichten.
Laatst 3 uur auto gereden, man o man, dat is echt te zwaar, maar mijn polsen waren echt zo pijnlijk daarna.
Daarna moest ik nog een keer 4 uur rijden (1 uur file). Volgende dag wilde ik liever niet bewegen. AUW!
fannetje schreef:Ik ben dus ander werk gaan doen om die overbelasting tegen te gaan.
Ben van dierenartsassistente omgeschoold naar radiodiagnostisch laborant, sindsdien gaat het stukken beter met me. Omdat zowel het werk lichamelijk, als de sfeer beter is dan op mijn oude werk.
Want vergeet niet, FM is niet alleen lichamelijk.....
_Chendo_ schreef:15 jaar jong, ik was zelf 14 toen mijn klachten begonnen.
Diagnose pas gegeven op mijn 21e na een hoop onderzoek etc.
Maar het kan wel
Ik ging er alleen een stuk later mee naar de huisarts (pas op mijn 18e).
Omdat het toen vervelender werd en erger.
Helaas is het bij mij in de afgelopen 2 jaar heel snel en nog meer verergerd.
Ik wandel juist heel veel. Onbelast bewegen is zeer goed voor je.
Mijn grote paard is verkocht omdat ik het werk niet meer aankon met hem (gewoon te zwaar voor mijn gezondheid en rijden gaat voor mij toch niet meer). Heb nu een minipaardje en ja die moet ook naar buiten dus die zorgt voor mijn wandelingen.
Juist dat is erg goed.
MisticRider: Sint maartenskliniek vind ik erg fijn. Ben daar toen ook geweest voor second opinion en werd veel verder geholpen en er word veel tijd voor je gemaakt. wanneer moet je?
*edit: Zelf ook fysio gehad, zelfde als bij jou, daarna paar dagen ziek op bed van de pijn. En dat steeds weer. Daarbij heb ik ook een probleem in mijn rug zitten en had toen een keer geen gevoel meer in mijn linkerbeen.
Dus daar ben ik mee gestopt.
Mensendieck. Inderdaad, leuk allemaal voor houding, maar werkt verder echt niet voor mijn spieren.
Nou ben ik ook een raar geval want heb 3 dingen.
Maar dit soort therapietjes ben ik ook maar mee gestopt. (en heb echt wel doorgezet)