Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:30

Hoi Agossie, welkom en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:33

Welkom agossi, hoop ook dat je er iets aan hebt.
Ik ben thuis komen te zitten met een burnout en daarna depressief geworden. Ik vond ook veel herkenning in het topic :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:43

Ik hoop ook dat ik er iets aan heb. Aan heel veel vrienden heb ik niet veel en verrassend genoeg iemand die ik eigenlijk niet zo goed ken, heb ik weer heel veel aan.

Het gaat op dit moment even niet goed... zie overal tegenop, zou het liefst de hele dag willen janken, voel me enorm eenzaam, terwijl ik toch echt wel vrienden heb die met me meevoelen. Gekke is dat het morgen weer over kan zijn. (hoewel het nu al wel een paar dagen weer zo is.) Gewoon niet leuk dit...

Ik heb wel mijn werkgever achter me staan, alleen vind ik mijn baan werkelijk verschrikkelijk. Is ook de reden dat ik (weer) depressief ben...

En nog iets, maar dat is nu even te veel om over te schrijven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:48

Hai Agossie :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:57

Het is lastig met mensen om je heen, vaak begrijpen ze niet hoe je je echt voelt, al doen ze nog zo hun best. Ik weet wat je bedoeld met je alleen voelen. En alles wordt op een gegeven moment teveel. Wel fijn dat je werkgever achter je staat, alleen als je je werk niks aan vindt heb je daar weinig aan. Ben je ook op zoek naar wat anders? Of wil je dit blijven doen?

Heb je ook medicijnen? (Belangstelling, ik zit sinds juni vorig jaar aan de antidepressiva)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:00

sifra01 schreef:
Ik ook niet Himyar en het lijkt me juist heerlijk. Heel soms komt er iets opzetten, maar meer als drie tranen lukt niet, want dan is het weer weg. Ik vind dat stuk hierboven eerlijk gezegd ook wel een beetje eng. Want wat moet ik doen?? denk ik dan

Die website http://www.cyquest.com/ gaat er over dat huilen de beste manier is om sterker te worden. Er staan ook tips op hoe je jezelf tot huilen kan krijgen. Ik heb het ook al een paar maal proberen op te wekken (huilen), maar het is zo verdraaide moeilijk. Ik weet dat er genoeg in mijn verleden is gebeurt waar ik eens stevig om zou moeten huilen, maar het LUKT me niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:03

Ik had nog weer een brief van mijn werkgever vandaag. Waarom nog één is me niet duidelijk, blijkbaar zijn ze bang dat ik de eerste niet begreep ofzo. Hier stond in:

"Ik hoop dat je deze moeilijke situatie waar je je in bevindt weet te overwinnen zodat je ook je energie aan andere zaken kunt gaan besteden. Ik wens je daar natuurlijk alle sterkte bij"

Als ik dat lees denk ik echt: sodemieter toch op zeg. Het maakt me boos. Nooit heb ik wat van die kerel gehoord en nu wenst hij me opeens alle sterkte. Ja hoor, hij is gewoon blij dat hij van me af is.
(Sorry hoor, moest het even kwijt, verder gaat het wel goed hier)

Zo ik ga even sporten, even mijn zinnen verzetten ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:16

Hai Len!! :wave: Leuk je weer eens te zien posten, al zou een vrolijker topic voor ons beiden (en iedereen hier) een stuk positiever geweest zijn.

@ PW: nee, ik gebruik geen medicijnen en zal er ook heel veel aan doen om dat te voorkomen. Ik slik nu wel melatonine om in slaap te vallen 's avonds, omdat ik al langere tijd erg slecht kon slapen. Slapen gaat nu beter, alleen wat veel... :\ ('t is 't één of 't ander... )
Ik wil heel graag een andere baan, maar dan ècht iets heel anders. Mijn grote probleem is, ik weet niet wàt! Ik ben nu secretaresse en dat is ècht niet mijn ideale baan... Alleen voelen vind ik nog niet eens zo erg, maar ik heb me nooit eerder zo eenzaam gevoeld. Ik heb vrienden in Amerika en daar hoor ik zo weinig van en dàt maakt me zo eenzaam. Ik voel me in de steek gelaten door ze, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Over jouw baas... zou me ook woedend gemaakt hebben hoor, zo'n brief!

@ Himyar: opzettelijk huilen kan ik wel. Ik denk gewoon aan mijn 2 katers die ik in 2007 ben verloren, zet het liedje 'Goodbye my lover' van James Blunt op en janken joh!!! (gaat dan vooral om de jongste kater). Ik zit nu meer met dat ik om heel veel dingen moet huilen waar ik normaal helemaal niet over nadenk. De gekste dingen... en daar baal ik van.

En ik voel me enorm schuldig... vraag me ook niet waarom... Wat ik ook al een paar keer voorbij heb zien komen is 'geen zin hebben in je paard doen'. Dat ken ik dus ook... heel goed. Ik ben blij dat ze op het land staan. Ik MOET elke dag het stalletje doen en haar binnenhalen, maar meer doe ik ook niet. Dat stoot een heleboel mensen bij mij op stal tegen de borst, wat mij dus ook weer schuldig doet voelen. Ik trek het me teveel aan...

(was niet van plan zoveel te schrijven!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:20

Agossie schreef:
Hai Len!! :wave: Leuk je weer eens te zien posten, al zou een vrolijker topic voor ons beiden (en iedereen hier) een stuk positiever geweest zijn.

Helemaal waar :) Maar was er niet ooit een titel 'what doesn't kill you makes you stronger?' :D

Voor mensen die moeilijk kunnen huilen heb ik geen tips, omdat ik zelf zo ontzettend veel huil := Maar het schijnt ook dat ik heel erg meevoel met andere mensen... om verdriet van anderen ben ik ook altijd zo aan het huilen... Eigenlijk gaat me dat nog makkelijker af dan te huilen om m'n eigen verdriet :o

Dus misschien is dat toch een kleine tip... Eerst proberen mee te voelen met een ander -desnoods door zo'n zielige film- en dan eens jezelf in de derde persoon plaatsen, en je bedenken dat het toch wel heel erg is wat die-en-die voelt en doormaakt... dan is de schok van 'dat gaat over mij' vaak wel groot genoeg om je alsnog aan het huilen te krijgen schijnt :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:34

@ Agossie: Met alleen voelen bedoelde ik ook eenzaam. Het is idd heel moeilijk om niks van goede vrienden te horen, juist nu je het zo hard nodig hebt. Weten ze eigenlijk hoe je op dit moment in je vel zit? Ik had een vriendin waar ik ook niks van hoorde wat ik heel erg vond. Toen ik een kritisch naar mezelf ging kijken realiseerde ik me dat ik tegen over haar deed alsof het goed met me ging. (Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is hoor!) We groeiden steeds verder uitelkaar, terwijl het een hele goede vriendin was. Toen heb ik haar een mail gestuurd met daarin hoe het echt met me ging. We hebben een goed gesprek gehad en sindsdien is ons contact veel beter.

Volgens mij hoort het eenzaam voelen echt bij een depressie. Goed trouwens dat je het zo lang mogelijk zonder medicijnen probeert en fijn dat de melatonine helpt bij het slapen. Ik heb nu ook weer zo'n periode dat ik mega veel slaap en het liefst de hele dag in bed blijf. Echt in uitersten is het idd. Of niks of alles.

Ook het schuldgevoel is vreselijk herkenbaar. :j

@ Rock: Wat jij schrijft over mee huilen met het verdriet van een ander heb ik ook wel. Dan lukt het mij ook wel makkelijker. Maar om toe te geven aan je eigen ellende en daar eens lekker een potje om huilen is heel wat anders.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:37

Net met mijn vriend gepraat. Hij zei dat hij zich zorgen maakte. Ik ben afstandelijker volgens hem en meer in mezelf gekeerd. Hij zei ook dat ik hem bijna niet meer aan kijk. En hij heeft gelijk, want als ik me minder voel trek ik me terug en word ik afstandelijker. Wel confronterend, ik vond zelf dat het de laatste twee dagen weer een klein beetje beter ging...

(moest het even kwijt)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:57

Daarvoor zijn we hier PW! Daarom ben ik zo blij met dit forum, hier kun je het kwijt en, belangrijker, je wordt begrepen.

Misschien gaat het de laatste 2 dagen ook wel beter, maar je vriend ziet dat niet aan de buitenkant. Laat je niet ontmoedigen hierdoor hoor! Ik vind het overigens heel goed dat je vriend het uit aan je. Ik denk dat hij je wil helpen.

Mijn Amerikaanse vrienden zijn niet echt 'goede' vrienden te noemen, behalve Sandy. Zij weten ook niet hoe ik in mijn vel zit en ik geloof ook niet dat ze daar iets mee zouden kunnen doen. Hoewel, Chuck misschien wel... Sandy weet dat ik depressief ben, maar zij heeft zelf nogal wat voor haar kiezen gekregen de laatste tijd en ik wil haar hier niet mee lastig vallen. Chuck kan ik misschien wel schrijven, maar die ken ik nog niet goed genoeg en van Gary weet ik dat hij het veel te druk heeft met zijn leven om ook dit er nog even bij te horen. Hij kan er niets mee.

Ik had het eenzame gevoel niet de eerste keer dat ik depressief was (sept 07 - feb 08). Ik had toen jaren geen contact meer gehad met mijn Amerikaanse vrienden, die zijn eind 08 weer om de hoek komen glippen. En dat ik nu geen reactie krijg (of weinig, want ik krijg heel sporadisch wel iets), geeft mij dus een eenzaam gevoel... Ik zou zo graag daar zijn... (maar dat is dan denk ik die depressie weer...)

*zucht*

Ik weet het gewoon niet...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:26

Zo het is druk geweest hier vandaag, heb bijgelezen maar denk niet dat het lukt om op iedereen te reageren.
Agossie welkom hier, we zijn er voor je! Goede vrienden hebben we helaas maar weinig en het is moeilijk voor iemand om te begrijpen wat wij hebben, had jullie ook niet begrepen als ik het zelf niet had gehad/meegemaakt. Hoop dat je hier de steun vind die je zoekt, zelf heb ik er veel aan.

PW fijn dat het voor je gevoel beter gaat en dat je vriend zegt hoe hij het vindt, dan kun je daar eventueel iets meedoen. Voel je je verder wel goed? Vervelend die brief van je werk, je weet het na 1x ook wel, snap dat je je daar rot over voelt.

Rock schreef:
'what doesn't kill you makes you stronger?'
Zie onderschrift en zo denk ik er dus ook over. Zelf was ik vroeger nooit zo emotioneel, drukte alles maar weg want ik wilde sterk zijn. Tegenwoordig huil ik al bij het minste geringste. Zo nog even en dan beginnen de examens, ben je er al klaar voor? Tegen die tijd vertrekt mijn vriend voor 6 mnd op uitzending, vrees dat die datum er sneller is dan we denken. Succes met studeren.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:34

Dan nog even over mezelf, vanavond bij mn paardje geweest en dat was weer niet geslaagd helaas. Een vriendin was mee en die vond het ook al niet echt leuk daar. We zouden haar gaan longeren maar doordat er anderen in de bak waren was dit niet mogelijk, we hebben een uur staan wachten en zijn daarna toch maar naar huis gegaan. Heb het idee dat ik mn hulp kwijt raak want ze vinden het wel lang duren voordat ik er zelf mee rij??? Ze zijn net 2 weken bezig en ze zouden me maanden helpen, alle tijd en die tijd heb ik ook nodig, moet geen druk voelen. Maargoed ik denk dus dat ik uit ga kijken naar een andere oplossing zodat ik ook wat meer rust krijg want dit zorgt voor teveel spanningen en wrijvingen, helaas. Heb gewoon 2 uur nodig om weer rustig te worden, loop me teveel op te fokken |o. Wist niet dat het allemaal zo moeilijk kon zijn, een eigen paard.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:10

Hoi CIV! Dank je voor je welkomstwoorden. Ik heb gelukkig 1 hele goede vriendin die hetzelfde heeft gehad als ik en dus weet hoe ik me voel. We gaan zondag de hele dag lekker de stad in om te shoppen en te praten en daarna uit te eten. Ik heb er bijzonder veel zin in, hoop echt mijn ei kwijt te kunnen dan.

Tja, een eigen paard is echt een verantwoordelijkheid! Het is bijzonder jammer dat je niet een leuke tijd hebt met je paardje, maar probeer het niet te forceren, daar maak je het alleen maar erger mee is mijn ervaring. En dat mensen zich niet aan de belofte houden zegt meer over hun dan over jou. Staat jou paard op het land? Zo niet, misschien is het een optie om een stal te zoeken waar ze op het land staan de hele dag. Dan krijgen ze de beweging wel en is het 'moeten bewegen' er vanaf. Ik hoop echt dat je eruit komt, zoals wij allemaal hier...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:22

Hey Agossie (leuke naam trouwens) mijn paardje staat volpension met dagelijkse weidegang en dan ook echt een hele dag met andere paarden de wei in. Ben voorzichtig aan het kijken of er misschien iemand anders is die haar kan gaan trainen en dat ik er dan ooit ook opga. Heb me voorgenomen dat ik zo niet verder ga.

Leuk dat je zondag met een vriendin weggaat, zou ik ook zin in hebben zeker omdat ze je begrijpt. Heb jij zelf ook een paardje en werk je? Zelf heb ik dan 1 merrie en zit ik zonder werk, ben wel opzoek naar iets anders maar dat valt niet mee.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:38

Goedemorgen!
@ PW, dat is even schrikken of niet? Als jezelf denkt dat het beter gaat en je vriend blijkt het heel anders te ervaren. Maar misschien wel iets waar je wat mee kunt.

Het eenzame gevoel ken ik ook wel Agossie. Ik kom gewoon buiten mijn paard en heel af en toe een bezoekje niet zo veel de deur uit. En het leven buiten gaat gewoon door natuurlijk. Ik zou ook graag lekker de kroeg in willen met vrienden bijvoorbeeld. Aan de ene kant heb ik juist veel behoefte aan contact met vrienden en aan de andere kant trek ik me juist heel erg terug als ik me niet goed voel (en dan voel ik me ook weer alleen...dubbel he) Kreeg gisteren nog een sms van een kennis of ik mee ging naar Arnhem vandaag. Nee dus, want dat gaat gewoon niet. Maar dat kan ik dan wel heel rot vinden.

CIV, want vervelend dat het zo gaat met je paardje, of eigenlijk meer met de mensen erom heen! Misschien is het een optie om een bijrijder te zoeken van buitenaf. Kan fijn zijn als zo iemand dus jouw situatie nog niet kent, zodat je gewoon kunt afspreken dat je voor onbepaalde tijd iemand zoekt om jouw paard te rijden. En dat je er zelf opstapt als je dat aankan, maar dat ie in principe gewoon door die bijrijder gereden wordt? Hier in de buurt zou ik denk ik wel mensen vinden die dat willen. Is natuurlijk wel even zoeken naar de juiste persoon, maar misschien een overweging waard.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:41

Oja, ik was gisteravond doodmoe, lag om half 10 in bed. Om 10 uur kon ik echt mn ogen niet meer openhouden en dus tv uit en slapen.....dacht ik. Rond 11 uur nog steeds wakker en ik werd weer steeds wakkerder. Heb dus maar weer een oxazepam genomen om in te slapen en dan gaat het goed (gisternacht niets genomen en zo ongeveer de hele nacht wakker geweest). Maar ik wil dit echt niet iedere avond doen. Eerder hielp melatonine goed, maar nu dus ook niet meer. Als iemand nog een goede tip heeft dan hoor ik het graag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:21

Ik heb geen tip voor je. Heb zelf het zelfde probleem (nu dan niet door m'n medicijnen, maar voorheen ook). Fijn dat je met oxazepam wel ged slaapt, maar ik kan me voorstellen dat je dat liever niet te vaak doet.

Hebben jullie nog leuke dingen op het programma voor vandaag?
Ik niet blijf lekker thuis. Liep net met de hond en zag veel mensen druk in de tuin of in huis. Even kreeg ik er een naar gevoel van, ik moet ook nodig wat doen, maar kan me er niet toe zetten. Voelde me heel lui, maar probeer het nu ook weer van me af te zetten. Net afgesproken met mijn vriend dat we morgen even samen wat in huis doen. Dat lijkt me een mooie middenweg.

Ik weet trouwens dat mijn vriend gelijk heeft dat ik in mezelf gekeerd ben. Het is wel hard om even zo met je neus op de feiten gedrukt te worden. Ik vind het wel fijn dat hij zulke dingen bespreekbaar maakt, ook al is het niet altijd wat ik wil horen...

Edit: Lees zo even de rest bij

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:04

CIV: Wat naar hoe het allemaam loopt bij je paardje. Vervelend dat je afspraken maakt en dat die mensen nu beginnen terug te krabbelen. Hopelijk vind je een geschikt iemand die je paardje door kan trainen zodat jij absoluut geen druk ervaart. Ik vind het niet zo vreemd dat het spanningen geeft en dat je daarna echt de tijd nodig hebt om bij te komen. Hoe voel je je nu?

Agossie: Fijn dat je een hele goede vriendin hebt die je begrijpt. Ik heb ook een vriendin die hetzelfde heeft meegemaakt (en nu eigenlijk ook in hetzelfde schuitje zit) en ik merk dat ik met haar echt heel goed kan praten. Het is super fijn om elkaar zo goed te begrijpen en zondag wordt hopelijk een hele fijne dag. Lekker relaxed, alles in jullie tempo. Verwen je zelf maar lekker, je verdient het.

Sifra: Heel herkenbaar dat terugtrekken. Ik doe het ook heel erg. Mijn wereld is momenteel ook zo klein. Ik sport, ik kom op stal en af en toe in de supermarkt en that's it. Het hoort er vast bij, maar af toe word ik er behoorlijk gefrustreerd van. Wel goed van je dat je je grenzen aangeeft door niet mee te gaan naar Arnhem vandaag, hoe moeilijk dat ook is. Het is beter om niet te gaan dan koste wat kost toch mee te gaan en het later weer te moeten bezuren. Daar heb je alleen jezelf maar mee.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 14:17

ik merk nu ook dat ik een terugslag heb.
heb last van het mandelijkse probleem dan ben ik altijd al wat emotioneler ipv gewoon.
nu heb ik dat ongeluk op tv gezien in apeldoorn bij
koninginnendag.
en begon spontaan te huilen en het bleef maar doorgaan.
dat zoiets me zo kan aangrijpen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:09

Hee Janne. Het kan ook zijn dat je verder nog met wat dingen zit die er dan nu uitkomen. Zie het net op tv, wat een bizarre toestand zeg.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:47

Idd, kan heel goed de druppel zijn zeg maar. Wel vervelend dat je een terugslag heb Janne. Sterkte.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:53

Echt verschrikkelijk dat iemand zoiets doet, schrok er erg van en vraag me af waar het naartoe gaat met de wereld. Hier is alles rondom het feest afgelast. Zelf ben ik lekker in de tuin bezig geweest dus ik heb me wel vermaakt. Jullie nog iets gedaan vandaag? Hoop dat "de problemen" mbt mn paardje snel zijn opgelost maar dat komt vast ook weer goed. Ga gewoon rustig rond kijken naar iemand die haar wilt rijden. Voel me verder wel oke vandaag. Wil vanavond naar de angstvanger kijken, ben benieuwd hoe dat werkt!

Sifra, ook ik heb helaas geen tip voor je maar mocht jij erachter komen dan hoor ik het graag. Vannacht heb ik overgens wel redelijk geslapen maar mn vriend is ook weer thuis en ik was ook wel erg moe na 3 slechte nachten. Vandaag lekker rustig aangedaan?

PW heb je je vermaakt vandaag, lekker relaxen is ook geen schande, je moet doen waar JIJ je goed bij voelt! Mijn vriend vind het "gezeur" rondom mn paardje ook niet meer leuk en hij ziet ook dat het mn herstel in de wegstaat, wilde dit liever niet horen maar hij heeft wel gelijk.

Janne :(:) hoe voel je je nu? Even lekker huilen lucht misschien wel op? Geeft niks hoor, je mag huilen, sterkte.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:04

Soms wil je dingen idd niet horen CIV, had ik gisteren ook. Wel goed dat hij zo open is en jullie er dan samen over kunnen praten.

Mijn vriend had vanmiddag het idee om te gaan picknicken. Wel heel lief. we zijn naar het bos gegaan, maar echt relaxed was het niet voor mij. Ik voelde me schuldig omdat ik vond dat ik niet gezellig genoeg voor hem was. Ach, we hebben in ieder geval even een uitje gehad.