Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 22:05

Ah, dat zou prettig wezen ;-) Ik had trouwens niks in de Loteria de Navidad gisteren.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:49

Even over de Cozmo: ik heb ook een Cozmo en 'mijn' termijn loopt komend najaar af. Enkele maanden geleden zat er een scheur in de behuizing en heb ik 'gewoon' een nieuwe (cozmo) pomp gekregen, wél eentje met dezelfde looptijd, dus ik krijg gewoon nog steeds komend najaar een pomp van een ander merk.

Het ligt er denk ik ook een beetje aan welke leverancier je hebt, ik bestel altijd alles bij Farmadomo. Want wat ik van hen begreep is dat ze Cozmo pompen met een lopende termijn gewoon nog zullen repareren/vervangen, maar dat er dus geen nieuwe termijnen afgesloten kunnen worden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:52

Farmadomo is in principe je hulpmiddelenleverancier. Toevallig is dat ook degene die de service voor Cozmopompen doet namens de fabrikant Smiths-Medical. Zij hebben er inderdaad belang bij dat je zolang mogelijk je Cozmo blijft gebruiken en bij hen de middelen afneemt.

Maar de andere pompfabrikanten zullen je graag een andere pomp leveren ;-)

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:54

Dat bedoel ik met dat het er waarschijnlijk aan ligt welke leverancier je hebt :D Maar dat had je waarschijnlijk al wel begrepen }>

Ik ben tevreden over mijn Cozmo, dus ach.....nieuwe pomp is leuk, ik vind het ook prima om deze nog even te houden. Ben er ook nog niet helemaal over uit welke ik hierna wil. Heb even zitten kijken naar die pomp zonder infusieset/slang, maar ik weet niet of ik dat iets vind.....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:28

Ik ben bewust voor een nieuwe gegaan, maar dat is meer omdat Medtronic ook hier in Spanje levert. Heb mijn Cozmo best gemist, eerlijk gezegd.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:07

mijn zorgverzekering vergoed geen nieuwe totdat ik de cozmo dus 4 jaar heb gehad..baal er dus best wel van dat is dus nog twee jaar...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:16

sjips anita daar heb ik ook nog een lot van, hoe check ik dat va hier????

en als ie nu stuk is dan toot?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:29

tootje71 schreef:
terug naar de spuit niet, je kan met de pomp veel beter instellen wanneer je meer of minder insuline nodig hebt zo kan je je bloedsuikers veel beter regelen.
Zo blijkt dat ik s'nachts heel weinig nodig hebt dus geeft de pomp veel minder af.
Ook als je gaat sporten of inspannen kan je je pomp even of uitschakelen of wat minder laten geven zodat je veel minder kans op een hypo hebt en zo zijn er nog veel meer voordelen van een pomp.

Alleen kan ik dus slecht tegen de naaldjes ik ga wel andere proberen en andere insuline (kan zijn dat ik daar gevoelig voor ben) dus wie weet !

dat had ik dus ook en heb nog steeds littekens op mijn buik, ik ben dus weer terug gegaan naar de spuit en was alle motivatie kwijt, moest afgelopen woensdag naar het ziekenhuis alleen door alle drukte (school, kerst etc) ben ik helemaal vergeten op dat kaartje te kijken, oliebol!

meikemarieke schreef:
ik gebruik verder geen medicijnen, behalve de pil. Daar kan het toch niet aan liggen?

ik gebruik ook de pil en sinds ik die gebruik is het wel lastiger om mijn bloedglucoses op een lijn te houden.

ano0uk schreef:
Pff als ik dat allemaal lees ga ik helemaal nooit meer aan de pomp!

Artsen zitten nu wel erg te pushen.. hba1c van 8,1 naar 8,6 en ze hebben me de dag na de afspraak gebeld dat ik gelijk volgende week een nieuwe afspraak moest maken ivm lekkende eiwitten ;(

Maar de mensen waarbij de naaldjes niet helemaal lekker zitten, zouden jullie niet terug willen naar de gewone spuit? En waarom niet of wel?

als je het zelf niet wil, ook vooral niet doen hoor, bij mij hebben ze ook zitten pushen en daarmee heeft de pomp mij nogal verpest. zit nu alweer 1,5jaar erg onregelmatig (en ook mijn eetgewoontes zijn veranderd, hoop dat het ooit nog goed komt.. en ja dat ligt ook wel echt aan mijzelf, vind het alleen heel moeilijk.)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:22

bij mij gaat het opzich wel goed :) heb niet meer van die uitschieters naar boven, nu eerder naar beneden. das ook niet fijn maar wel minder schadelijk :)

fijne kerstdag nog allemaal!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:23

Uitschieters zijn zo en zo niet goed (ook niet naar beneden...) :P je kunt eigenlijk nog beter iets te hoog zitten, maar dan constante waardes.....

Hoop dat iedereen fijne dagen heeft gehad!?!? {:)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:50

Dag Lieve Bokkers na een lange tijd meld ik me ook weer eens ! hoe gaat het met jullie allemaal? en natuurlijk de suikers?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:12

Met mij gaat wel goed, heb mijn laatste afspraak op de kinderpoli op 16 februari, omdat ik 18 ben, maar ze wilden nog 1 afspraak alleen is het nu een beetje uitgesteld, maar goed jammer dan, het gaat steeds beter met me, prik weer veel meer, en merk dat ik mijn suikers dan sneller weer onder controle heb, de motivatie miste :(.

En met jou Valeria?

@Kentaro: ik zit liever wat te laag dan steeds te hoog, te hoog heeft toch veel meer nare gevolgen dan te laag, omdat ik dat vrij snel merk en vrij snel weer normaal zit :) Constant te hoog wordt ik ook niet goed van en word ik neidig op mijzelf en ga meer spuiten, terwijl dat de oorzaak niet weg neemt.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:18

@ suikermeisje: met mij gaat het naar omstandigheden goed, inmiddels ben ik et mijn vriend verhuisd naar Duitsland en zijn we bezig om ons bedrijf op te zetten, wat niet van een leien dakje gaat (veel tegenslagen tot nu toe)
ik ben vandaag weer naar de dvk geweest. en heb een nieuwe meter gekregen de freestyle lite wellicht kent iemand deze meter?
hoe gaan jou suikers op het moment Suikermeisje?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:02

He Valeria, dat is een tijd geleden :D
Hoop dat het nieuwe jaar jullie veel goeds gaat brengen dan!!! (al die tegenslagen zijn ook niet best voor je suikers :P )

Mijn nieuwe jaar mag ook wel goed gaan beginnen........
Ben vandaag naar oogheelkunde geweest. Moest een injectie IN m'n oog halen... (Avestin, als ik het zo goed schrijf :P )
Eerst druppels ter verdoving, daarna een prik voor verdoving en dan DE prik......
Het enige dat ik kan zeggen is dat het ZOOOOO is meegevallen!!! (had een super aardige arts, dat doet natuurlijk ook wonderen :D )
Het voelt nu wel erg 'droog' aan, maar als het daar bij blijft......
Binnenkort krijg ik een oproep voor een operatie...... Heb nu al sinds september een (4e) bloeding en het blijft maar lekken. Nu moet er dus echt iets aan gebeuren. Ze gaan operatief het bloed weg halen, soort van nep glasvocht inbrengen en dan flink laseren.......
(tot dusver, begint m'n nieuwe jaar nog niet echt goed... :( )
(mochten er mensen slechte ervaringen hebben met deze ingreep, meldt dat dan A.U.B. niet hier!? Ik ben al ZO zenuwachtig...)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:09

jeeej kentaro vind t al eng zo lezende op mijn veilige stoel, meid veel succes en iedereen een super nieuw jaar natuurlijk!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:10

@ Kentaro: mijn vriendin Frederike heeft positieve ervaringen met de glasvochtoperatie ;-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:50

Dank jullie!!!!
En Monique, héél fijn om dat te horen!!!!!!!!!!!!!!! Gister begon die dokter die me ging prikken er weer over dat een operatie de groei van die foute vaatjes juist 'uit zou kunnen lokken' ................. :o
M'n oog voelt wel erg droog nu, maar dat is alles!! We gaan nu heerlijk voor een weekje weg, dus ik hoop niet dat ik last ga krijgen van de dingen die ze gister opnoemde die zouden kúnnen gebeuren...........(erg slecht zien, veel pijn of een soort 'gordijn' over je oog). Dan moest ik zeker bellen (en over komen wil ik het helemaal niet hebben als we weg zijn...)

Voor iedereen een héle fijne jaarwisseling toegewenst!!!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:56

Voor iedereen gezellige jaarwisseling en een goed paardenjaar!

in oktober 7 dagen in ziekenhuis gelegen niet voor me suiker maar voor longontstekking

suikers waren gelukkig allemaal goed maar door de medicijnen voor je longen gaan je suikers omhoog

medicijnen zijn nu stop gezet en de suikers zijn weer in orde

voel me goed fijn dat weer oude is

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:17

@ Kentaro: Frederike heeft na de glasvochtoperaties (beide ogen) nog een staaroperatie gehad, maar is nu al een aantal jaren helemaal vrij van laseren, operaties of wat dan ook op ooggebied. Zelfs haar zwangerschap heeft geen problemen opgeleverd.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:58

ik ben me suikers maar weer gaan bijhouden in dagboekje en kan nu gelijk verbeteren als dat moet, werkt ook een stuk fijner, maarja moest gewoon weer tot mezelf komen.
@Kentaro: succes, ken niemand die dat heeft gehad, dus ook geen slechte dingen, het komt vast goed! sterkte in ieder geval ermee!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:12

Hierbij wens ik iedereen een super 2011 en dat we suikers maar onder controle kunnen houden !!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 14:04

ik wens ook iedereen een goed 2011 toe :)
heb morgen zelf eerst nog een crematie, dus dat is wel minder...

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:17

@t suikermeisje wat voor meter heb je? ik kan namelijk mijn bloedsuikers uitlezen op de pc erg makkelijk! ik had nl een hekel aan het eeuwig opschrijven van de suikers in het boekje! heb overigens een nieuwe meter gekregen deze week een heel klein ding de freestyle lite.

ohja iedereen een goed 2011 toegewenst!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:57

Iedereen een fijne jaarwisseling :)

Ik keek net in de agenda.. staat er blablabla benradette medtronic. Dus ik vraag mijn ouders wat het is. Hebben ze achter mijn rug om, zo vat ik het op want ze wisten het al een paar weken, mij aangemeld voor een of ander onderzoek omdat mijn hba1c zo hoog blijft en me waardes goed zijn. Nu krijg ik dus een week een sensor, iets waar ik een godsgruwelijke hekel aan heb, en daarna nog een week een nieuwe. En dan gaan ze onderzoek doen. En als argument geven ze "ja jij bent toch altijd zo eigenwijs en koppig dat je dat niet wil". Ja dus, ben ik niet duidelijk? Mijn lichaam, mijn ziekte, mijn keuze. Maar blijkbaar heb ik geen keuze.

Komt misschien heel arrogant over, maar vind het gewoon jammer dat zoiets achter mijn rug om moet gebeuren. hetzelfde met praatgroepen, ik haat praatgroepen. Dit is het enige wat ik meelees, maar mijn ouders hebben zo vaak doorgezeurd over een praatgroep en me toen achter mijn rug om opgegeven. Toen ben ik zo boos geworden in't ziekenhuis en heb ik met een psycholoog mogen praten , dat was wel fijn. :)

Conclusie, het is echt niet leuk om suiker te hebben als je nog lekker jong bent, je wilt uit etc. en niet telkens aan je suiker denken.. niet dat het voor volwassenen niet moeilijk is natuurlijk!

Hoop dat ik niet raar overkom want zo bedoel ik het natuurlijk niet, vind het fijn dat er onderzoek naar gedaan word, maar vraag gewoon mijn toestemming.. Of is dat raar?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:00

Ik vind dat je gelijk hebt. Ik zou ook niet blij zijn als het me niet gevraagd werd.

Bernadette van Medtronic? Goh ... mijn eerste pompconsulente daar heette zo, ben eigenlijk best benieuwd of zij dat nu doet. Ze woont wel bij jou in de buurt namelijk.

Ik kom trouwens zelf oorspronkelijk uit Made, mijn moeder woont er nog ;-)

N.B.: Ik zie net dat je bij Jespers rijdt/werkt. Grappig, daar heb ik een aantal jaren gelest, destijds nog bij Johan en/of Frenk. Préhistorie hoor, ergens begin jaren '80!