Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polivy schreef:Dag meiden.
Ik ben begonnen met Lovette als anticonceptiepil. In die paar jaar ben ik zo'n 15 tot 20 kilo aangekomen. Drie maanden terug had ik dus besloten om eens met mijn huisarts te praten over een nieuwe pil. Eentje waarvan ik niet kilo's aankom en een propje word. Nu heb ik een nieuwe pil. Gewoon met een stofnaam (en thank god ook gratis, want Lovette werd maar duurder en duurder, vooral voor mij als student). Ik probeer deze pil nu dus bijna drie maanden, maar mijn gewicht neemt nog steeds toe (ondanks sporten en weinig snoepen) en ik begin ook meer puistjes te krijgen. Ik denk dat dat aan de pil ligt, want ik heb zelden last van puistjes en vaak alleen als ik heel erg ongezond eet en heel veel snoep.
Nu was ik benieuwd of anderen ook zulke ervaringen hebben tijdens het pilgebruik (vast wel) en welke pil voor hen de beste was. Op die manier wil ik kijken welke pil ik misschien in overleg met mijn huisarts het beste kan gaan gebruiken, zonder eerst weer een hele tijd en vele kilo's zwaarder verder ben.
En is drie maanden lang genoeg om een pil te testen trouwens?
De reden dat ik trouwens niet met de pil wil stoppen is de hevige buikpijn en kramp die ik ervaar als ik de pil niet slik en ongesteld ben. Dan ben ik echt één tot twee dagen letterlijk ziek van de pijn.
Alvast bedankt!
malih schreef:ja er is kans dat je afvalt. Omdat je aankwam toen je de pil gebruikte. Alleen vliegt er niet in week tijd 10 kilo af, dat gaat geleidelijk aan met de maanden.
er is dus ook kans dat je weer iets aan komt.
Diamante schreef:malih schreef:ja er is kans dat je afvalt. Omdat je aankwam toen je de pil gebruikte. Alleen vliegt er niet in week tijd 10 kilo af, dat gaat geleidelijk aan met de maanden.
er is dus ook kans dat je weer iets aan komt.
Stel ik begin weer na een paar maanden, zal ik dan ook weer opnieuw aankomen??
Marchador schreef:Heeft er iemand ervaring met het spiraaltje ( ik meen dat er 2 soorten spiraaltjes zijn)?
Graag zou ik ervaringen willen.
Ik gebruik nu langere tijd de nuvaring, maar heb al 3 weken last van bloedverlies, in de gebruiksaanwijzing staat dat dit kan. De huisarts kan niets vinden en ik moet elke dag ibuprofen slikken. Balen is, ik ben er nog steeds niet vanaf en ik moet het in de gaten houden.
Ook hiervan ervaringen gevraagd, meer mensen die dit hebben bij nuvaring gebruik?
zorro schreef:Nou die pil moet natuurlijk wel bij je passen, ik geloof dat de mg30 bij veel mensen wel past, maar bij mij dus totaal niet. De eerste jaren wel, maar later niet meer. Gewoon even overleggen met de huisarts..
ik heb nu een spiraaltje, en heb er zo'n onzuivere huid van gekregen.. Iemand hier ervaring mee? Ik had hier nooit last van, vind het zo vervelend..