[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naffie

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:28

Nou het valt mij nog niet zo mee hoor. Ben echt uitgeput en lig eigenlijk de hele dag op bed. De pijn valt wel mee. Ik heb alleen last van de band van de sportbh die op wonden onder de borsten drukt. hadden jullie dat ook? Ik heb er al een extra verband tussen gedaan.
Verder jeuken mijn borsten enorm. Dat is geloof ik een goed teken van genezing.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:33

jeuk had ik ook, geen last van die banden... maar de mijne zat ook onder de wonden dus drukte er niet op...
Jeuk wijst idd op genezing! Uitputting is ook heel normaal, herstel kost veel energie

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:33

Haha, wen er maar aan! Op een gegeven moment wat het motto jeuk is leuk, maar jeuk aan de tiet doet veel verdriet Tong uitsteken Ik werd er echt he-le-maal gek van! Meer dan lichtjes wrijven of duwen kun je niet doen.. Helaas

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:44

zodra de wonden zo goed als dicht zijn kan je er calendulazalf of emulsie van VSM opsmeren. Mijn chirurg adviseerde dit zelfs, zag er hele mooie resultaten van. Ben er zelf ook erg tevreden over! Vooral die emulsie, voelt erg prettig op de komende littekens, lekker verkoelend en het houd de huid lekker soepel waardoor het gelijk minder jeukt! Maar dat spul mag pas als het dicht zit jammergenoeg!

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:12

zwerte: oke dat is een goede tip.
Ben nog niet veel waard. Begin ook een beetje grieperig te worden. Maar heb even gebeld met pc en dat heeft niets met de operatie te maken.
Vanochtend wel bijna van mijn stokkie gegaan na het douchen. Zo maar weer op bed en uitrusten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:14

jeetje das balen naffie! Lekker veel slapen! Ik heb de eerste 2 weekjes ook halve dagen in bed doorgebracht (nu trouwens weer, knieoperatie) herstel kan je echt slopen! En tja dan is je weerstand iets lager en word je sneller ziek... Hou de wondjes in de gaten, zodra hier gele puntjes enzo op komen gaat het niet goed (mn moeder heeft het ook gedaan en kreeg een nare infectie, gelukkig alles wel goedgekomen)

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:55

ik heb eigenlijk nooit iets gesmeerd op de wondes en littekens, buiten isobetadine. en ik moet zeggen, dat mijn littekens overal eigenlijk heel mooi zijn. ik heb niet 1 stukje waar ik niet tevreden over ben.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:00

Naffie, dat vermoeide is heel normaal hoor, gewoon lekker veel uitrusten. Ik had ook weinig pijn maar inderdaad ook veel last van de banden. Helaas kan je niet veel meer doen dan wat je al doet.
De jeuk wijst inderdaad op genezing.

Ik mocht van mijn PC eigenlijk wel alles wat ik wilde er op smeren.
In het begin, de eerste paar weken heb ik gesmeerd met een soort vaseline met Aloe Vera erin, dat is ook herstellend en het hielp bij mij ook tegen de jeuk. (volgens mij heb ik die toen bij de Action gekocht, een groen met witte pot, heeeel fijn spul! En niet duur!) Mijn littekens trokken een beetje en dit was lekker vettig, dus dan bleef het lekker lang soepel (wel met gaasjes erop en oude shirts aan, want het geeft vieze vlekken)
Ik ben pas met Calendula gan smeren toen het echt helemaal hersteld was en mijn huid minder trok. Bij mij trekt Calendula heel snel in mijn huid dus dat bleef niet lang genoeg erop om mijn littkens soepel te houden, of ik moest er zulke hoeveelheden op gaan doen voor een olifant.
Je ziet bij mij echt helemaal niets van de littekens (alleen als je het weet en van heeeeel dicht bij kijkt, zou je het zien.)

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:16

naffie schreef:
Nou het valt mij nog niet zo mee hoor. Ben echt uitgeput en lig eigenlijk de hele dag op bed. De pijn valt wel mee. Ik heb alleen last van de band van de sportbh die op wonden onder de borsten drukt. hadden jullie dat ook? Ik heb er al een extra verband tussen gedaan.
Verder jeuken mijn borsten enorm. Dat is geloof ik een goed teken van genezing.

Ik ben ook heel moe geweest van de narcose hoor, heb echt 2 weken heeeeeeeeeeeeel veel geslapen. En die bh zal alleen nog maar vervelender worden, was ook blij toen ik 's nachts zonder bh mocht slapen. Voor nu gewoon wat extra lappen verband ertussen doen. Veel sterkte nog.

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:08

De eerste week zit er bijna op. Ben iets minder duf, maar lig nog wel veel op bed. verder gaat alles volgens mij naar wens. Ik heb wel een gedeelte op mijn rug (overgang rug/zijkant) die gevoeloos is, maar dat zal nog wel bijtrekken denk ik.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 18:55

dat kan prima bijtrekken hoor, dat soort dingen hoor je wel vaker. Die vermoeidheid houd ook nog wel even aan, duurde bij mij tenminste wel een paar weekjes!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:02

Ik heb nogsteeds plekken die gevoelloos zijn hoor Nagelbijten / Gniffelen Dat is geloof ik ook 1 van de risico's van de operatie..

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:12

de gevoelloosheid maakt mij ook niet zoveel uit. Ik had alleen niet verwacht dat het op mijn rug zou zijn. Begin iets meer energie te krijgen. De bh blijft een crime met name aan 1 kant irriteert het de wond wel. Op zich zou ik wel willen beginnen met iets te gaan smeren. De wonden lijken wel dicht, maar hoe lang staat er eigenlijk voor dat de wond echt dicht is en ik dus veilig iets kan smeren.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:54

ik zou het toch minstens 2 weken, 2 weken en half geven hoor meid Ach gut

die gevoelloze plekken heb ik ook. op zich vind ik die absoluut niet erg, het weegt echt niet op tegen hoe het ervoor was

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:16

ik kijk en lees ook wel eens op borstenforum.nl alleen kan ik er al dagen niet op. Er is geen verbindingsprobleem. Mijn pc geeft verder alle site die ik maar wil. Heb al aan iemand gevraagd en die kan er bij haar thuis wel op. Weten jullie misschien hoe dat kan of hoe ik daar achter kan komen.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:21

krak schreef:
ik zou het toch minstens 2 weken, 2 weken en half geven hoor meid Ach gut

die gevoelloze plekken heb ik ook. op zich vind ik die absoluut niet erg, het weegt echt niet op tegen hoe het ervoor was

Bij mij is het gevoel zelfs pas 4 jaar na dato op een plek teruggekomen!

Ik kan wel gewoon op het forum komen, dus ik kan je helaas niet helpen...

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:54

Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. De wonden deden mij zo pijn en 1 kant werd ook steeds roder. Ook had ik dat er bij een tepel het open geknapt was en steeds vuil uit kwam. Ze voelde ook een bobbel in de borst. Ik heb nu antibiotica gekregen. Hoop dat het nu snel weg zal trekken.Ik moet maandag weer terug komen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:48

he bah naffie, klinkt als een nare onsteking! Heeft mijn moeder toen aan beide borsten gehad, gelukkig is alles weggegaan en nu zie je er niks meer van!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:53

Kom ook maar weer eens om de hoek kijken.. mijn operatie is nu net iets meer dan een jaar geleden.. en wat lijkt dat alweer lang zeg Lachen Ben nog steeds heel tevreden en nog steeds herstellende.. gevoel begint steeds meer terug te komen. De littekens zien er goed uit alleen is aan één kant mijn tepel doorgelekt.. maar geen rugpijn meer door die twee bumpers Haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:05

Hmm, ik moet morgen terug naar de kliniek naar aanleiding van mijn littekenbehandeling! Ben benieuwd, er is helaas wel een reeële kans aanwezig dat ik onder het mes moet..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:34

Ik ben ook heel lang erg moe geweest van de narcose, en de jeuk Lips are sealed Maar het komt allemaal goed. Lachen

Spannend Petulan, ik duim dat ze je goed kunnen helpen. Ach gut

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:18

Zo na een hele lange tijd hier niet te zijn geweest kom ik maar weer eens kijken!!
Precies hetzelfde als MissJ hier.. Heel erg moe en jeuk. Calendula mag je ook op schaafwonden smeren dus je hoeft niet heel lang te wachten tot je het kan smeren. Ik heb dat gesmeerd totdat mijn wonden echt helemaal dichtwaren en toen ben ik vitamine-E olie gaan smeren. En dat was pas lekker, kon toen echt een beetje krabben Clown Lekker dat dat was Ja
Ook is vitamine-E olie heel goed voor de huid en littekens.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:45

Ja Ik weet er alles van!

Maar dat punt ben ik helaas al voorbij, dus nu is het wachten wat de chirurg voor me kan betekenen morgen.. ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:12

Ik ben ook benieuwd Lisette! Hoop dat het voor jou beter uitpakt dan bij mij Lachen

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:42

MissJ schreef:
Ik ben ook heel lang erg moe geweest van de narcose, en de jeuk Lips are sealed Maar het komt allemaal goed. Lachen

Spannend Petulan, ik duim dat ze je goed kunnen helpen. Ach gut

Ik heb vooral last gehad van de narcose.. duurde heel lang voordat ik niet meer moe was en ik was soms ook duizelig.. durfde dus ook niet helemaal alleen te zijn.. gelukkig is daar de hond voor hihi Haha!