Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
saden schreef:Oyeru schreef:Ik heb ozempic en heb tot de 0,25 mg lijn omgedraaid, dat staat op de pen. Lijkt alsof er nog twee doses in zitten
Dat heb ik inderdaad ook
Vond het ook vreemd
Dinsdag maar even goed kijken of t niveau weer netjes verschuift
Padoertje schreef:Oyeru schreef:Ik heb ozempic en heb tot de 0,25 mg lijn omgedraaid, dat staat op de pen. Lijkt alsof er nog twee doses in zitten
Was hier ook. Ik kon er zelfs 2x 0,25 uithalen waardoor ik mijn eerste dosis 0,5 nog niet uit de nieuwe pen hoefde te halen. En hij is nu nog niet leeg.
Mariska_28 schreef:Ik kwam vanmiddag thuis met verschrikkelijke trek in een snee brood met pindakaas. Maar ik kon dit, ondanks dat het vandaag prikdag was, oplossen met een klein schaaltje magere kwark met een halve appel. Best trots haha.![]()
Verder gaat het gewoon heel goed, eigenlijk geen klachten of bijwerkingen en medicijn doet wat het moet doen. Zelfs het 80-20 principe lukt, terwijl zonder het medicijn het altijd alles of niets was.
Alleen het sporten is echt een probleem. Zowel de motivatie als het tijdstip. Ik heb de dumbells en een kettlebell in huis en leuke youtube video's gevonden. Maar voordat ik naar mijn werk ga heb ik geen tijd, als ik thuiskom moet ik alle dieren doen, honden uitlaten, eten koken, en na het eten zit ik zo lang vol dat ik geen puf kan maken om iets aan sport te gaan doen. Hoe doen andere mensen dit?
Koekie73 schreef:Ik ben 0.0 afgevallen deze week (2e week op 0.5) Snap er niets van, ook al weet ik dat gewicht fluctueert.
Wat ik vooral niet snap is dat ik eigenlijk geen verschil merk van 0.25 naar 0.5.
Dwz de eerste dagen wel maar de anderehalve week daarna niet. Herkent iemand dat?
Enige dat wel anders is, is dat ik opeens wat ergere migraine heb. Heb de neuroloog even gesproken, maar zij denkt niet meteen dat de Ozempic daar iets mee te maken heeft.
Ik kijk het deze week wel even aan.
Vermoedelijk zou Mounjaro beter werken voor mij, ook ivm geen schildklierwerking maar dat kan ik me eigenlijk niet veroorloven. Werd het maar wat goedkoper. Of had ik maar een huisarts die het voorschreef, dat had al gescheeld.
Suzanne F. schreef:Koekie73 schreef:Ik ben 0.0 afgevallen deze week (2e week op 0.5) Snap er niets van, ook al weet ik dat gewicht fluctueert.
Wat ik vooral niet snap is dat ik eigenlijk geen verschil merk van 0.25 naar 0.5.
Dwz de eerste dagen wel maar de anderehalve week daarna niet. Herkent iemand dat?
Enige dat wel anders is, is dat ik opeens wat ergere migraine heb. Heb de neuroloog even gesproken, maar zij denkt niet meteen dat de Ozempic daar iets mee te maken heeft.
Ik kijk het deze week wel even aan.
Vermoedelijk zou Mounjaro beter werken voor mij, ook ivm geen schildklierwerking maar dat kan ik me eigenlijk niet veroorloven. Werd het maar wat goedkoper. Of had ik maar een huisarts die het voorschreef, dat had al gescheeld.
Bijzonder. Ik merkte echt verschil in 0,5.
Maar je eet dus nog steeds hetzelfde? Want het verschil zou je merken in eetlust. Ik had met 0.5 de eerste weken echt moeite met eten. Daarna kwam het weer terug.
In principe als je in een calorietekort eet, je genoeg eiwitten binnenkrijgt, je genoeg vitamines/mineralen binnenkrijgt en je genoeg water drinkt, zou je moeten afvallen. Dat is niet echt science.