GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:09

Dat is de "golden dose". Die kun je er met een insulinespuit uithalen, kijk maar eens op Google/YouTube

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:10

Wat voor pen heb je en hoeveel klikjes heb je per keer gebruikt?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:12

Ik heb ozempic en heb tot de 0,25 mg lijn omgedraaid, dat staat op de pen. Lijkt alsof er nog twee doses in zitten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:15

Ik spuit geen Ozempic, dus zou het niet weten Oyeru.

Die vermoeidheid herken ik, elektrolyten drinken helpt voor mij. Ik slaap wel onrustig sinds ik aan de Mounjaro zit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:18

Oké ik had eerder gelezen over elektrolyten, is dat een poeder die bij wijze van spreken door je koffie doet of moet je dat door water doen en welke winkel verkoopt dat?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:39

Oyeru schreef:
Ik heb ozempic en heb tot de 0,25 mg lijn omgedraaid, dat staat op de pen. Lijkt alsof er nog twee doses in zitten

Dat heb ik inderdaad ook
Vond het ook vreemd
Dinsdag maar even goed kijken of t niveau weer netjes verschuift

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 18:40

Ik kwam vanmiddag thuis met verschrikkelijke trek in een snee brood met pindakaas. Maar ik kon dit, ondanks dat het vandaag prikdag was, oplossen met een klein schaaltje magere kwark met een halve appel. Best trots haha. :Y)

Verder gaat het gewoon heel goed, eigenlijk geen klachten of bijwerkingen en medicijn doet wat het moet doen. Zelfs het 80-20 principe lukt, terwijl zonder het medicijn het altijd alles of niets was.

Alleen het sporten is echt een probleem. Zowel de motivatie als het tijdstip. Ik heb de dumbells en een kettlebell in huis en leuke youtube video's gevonden. Maar voordat ik naar mijn werk ga heb ik geen tijd, als ik thuiskom moet ik alle dieren doen, honden uitlaten, eten koken, en na het eten zit ik zo lang vol dat ik geen puf kan maken om iets aan sport te gaan doen. Hoe doen andere mensen dit?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:46

saden schreef:
Oyeru schreef:

Dat heb ik inderdaad ook
Vond het ook vreemd
Dinsdag maar even goed kijken of t niveau weer netjes verschuift

Toch maar extra naaldjes kopen en er dus wat extra doses uithalen :$

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:49

Klopt dat je van de 0.25 langer kan doen. Je kan zeker nog 3 x 0.25 eruit halen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:51

Oyeru schreef:

Was hier ook. Ik kon er zelfs 2x 0,25 uithalen waardoor ik mijn eerste dosis 0,5 nog niet uit de nieuwe pen hoefde te halen. En hij is nu nog niet leeg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:53

Padoertje schreef:
Oyeru schreef:

Was hier ook. Ik kon er zelfs 2x 0,25 uithalen waardoor ik mijn eerste dosis 0,5 nog niet uit de nieuwe pen hoefde te halen. En hij is nu nog niet leeg.

Klopt. Ik kon er nog 1 x 0.25 en 2 x 0.25 voor mijn eerste 0.5 dosis uithalen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:34

Ik ben 0.0 afgevallen deze week (2e week op 0.5) Snap er niets van, ook al weet ik dat gewicht fluctueert.
Wat ik vooral niet snap is dat ik eigenlijk geen verschil merk van 0.25 naar 0.5.
Dwz de eerste dagen wel maar de anderehalve week daarna niet. Herkent iemand dat?

Enige dat wel anders is, is dat ik opeens wat ergere migraine heb. Heb de neuroloog even gesproken, maar zij denkt niet meteen dat de Ozempic daar iets mee te maken heeft.

Ik kijk het deze week wel even aan.

Vermoedelijk zou Mounjaro beter werken voor mij, ook ivm geen schildklierwerking maar dat kan ik me eigenlijk niet veroorloven. Werd het maar wat goedkoper. Of had ik maar een huisarts die het voorschreef, dat had al gescheeld.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:43

Afbeelding

Ik had voor het eerst ook dat ik niet ben afgevallen. Mijn gewicht fluctueerde enorm deze week, dat heb ik niet eerder zo gehad. Gisteravond wel gewoon nog steeds de 2,5mg gespoten (11e dosis), ik kijk het nog even een week aan. Af en toe even stilstaan is niet erg immers.

Vervelend van je migraine koekie, heb je dat normaal nooit?
Ik zou in elk geval extra drinken.
Hopelijk is het snel weg.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:45

Mariska_28 schreef:
Ik kwam vanmiddag thuis met verschrikkelijke trek in een snee brood met pindakaas. Maar ik kon dit, ondanks dat het vandaag prikdag was, oplossen met een klein schaaltje magere kwark met een halve appel. Best trots haha. :Y)

Verder gaat het gewoon heel goed, eigenlijk geen klachten of bijwerkingen en medicijn doet wat het moet doen. Zelfs het 80-20 principe lukt, terwijl zonder het medicijn het altijd alles of niets was.

Alleen het sporten is echt een probleem. Zowel de motivatie als het tijdstip. Ik heb de dumbells en een kettlebell in huis en leuke youtube video's gevonden. Maar voordat ik naar mijn werk ga heb ik geen tijd, als ik thuiskom moet ik alle dieren doen, honden uitlaten, eten koken, en na het eten zit ik zo lang vol dat ik geen puf kan maken om iets aan sport te gaan doen. Hoe doen andere mensen dit?

Je kan dat broodje met pindakaas rustig nemen. Je zal zien dat die niet meer zo bijzonder was als je altijd dacht. Zelf had ik dit met de bokkepootjes van mijn favoriete bakker.

Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met sporten om het sporten. Ik woon op de 17e verdieping en ga 1 keer per dag met de trap. Verder wandel ik ongeveer 10 kilometer per dag met de hond. Dat lijkt super veel maar 3 flinke rondjes maken dat je al snel in die buurt komt. Of anders een loopbandje onder je bureau. En ik probeer zoveel mogelijk met mijn gewone fiets te gaan. Zo kom ik toch aan behoorlijk wat beweging. Gelukkig word het weer beter. Met mooi weer sta ik regelmatig op de sup. Het pompen en paddelen is een lekkere workout die niet als sporten voelt. Nou ja het pompen wel hoor :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:59

Koekie73 schreef:
Ik ben 0.0 afgevallen deze week (2e week op 0.5) Snap er niets van, ook al weet ik dat gewicht fluctueert.
Wat ik vooral niet snap is dat ik eigenlijk geen verschil merk van 0.25 naar 0.5.
Dwz de eerste dagen wel maar de anderehalve week daarna niet. Herkent iemand dat?

Enige dat wel anders is, is dat ik opeens wat ergere migraine heb. Heb de neuroloog even gesproken, maar zij denkt niet meteen dat de Ozempic daar iets mee te maken heeft.

Vermoedelijk zou Mounjaro beter werken voor mij, ook ivm geen schildklierwerking maar dat kan ik me eigenlijk niet veroorloven. Werd het maar wat goedkoper. Of had ik maar een huisarts die het voorschreef, dat had al gescheeld.

Bijzonder. Ik merkte echt verschil in 0,5.
Maar je eet dus nog steeds hetzelfde? Want het verschil zou je merken in eetlust. Ik had met 0.5 de eerste weken echt moeite met eten. Daarna kwam het weer terug.
In principe als je in een calorietekort eet, je genoeg eiwitten binnenkrijgt, je genoeg vitamines/mineralen binnenkrijgt en je genoeg water drinkt, zou je moeten afvallen. Dat is niet echt science.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:37

Altijd balen als het even stilstaat, maar volgende week is er dan vast extra veel af. Ik heb geen idee of je het verschil zou moeten merken, ik zit nog steeds op 0.25 mg Mounjaro.

En ja zou mooi zijn als Mounjaro goedkoper zou worden, want voor mij is het echt een wondermiddel. Nu 3 maanden (13 weken) na de eerste spuit en vanmorgen precies 14 kilo afgevallen. *\o/*. Heb nu bijna een gezond BMI, voor het eerst in ruim 25 jaar.

Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

Wat fijn Mariska!
Tot wanneer wil je doorgaan?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:53

opisop_shop schreef:
Wat fijn Mariska!
Tot wanneer wil je doorgaan?

Op dit moment weet ik dat nog niet eigenlijk... Mijn buikomvang is nu nog steeds echt veel te hoog dus mogen zeker nog kilo's af. Ik kan theoretisch nog 15 kilo afvallen en dan zou ik nog steeds een BMI in de gezonde schaal hebben.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Super prestatie! Voelt als een droom!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:23

Wat ontzettend knap Mariska! Hier 6 weken onderweg en er is nu 9 kg af (maar nog minimaal 20 te gaan voor de mensen die denken jemig wat veel eraf)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Suzanne F. schreef:
Koekie73 schreef:

Bijzonder. Ik merkte echt verschil in 0,5.
Maar je eet dus nog steeds hetzelfde? Want het verschil zou je merken in eetlust. Ik had met 0.5 de eerste weken echt moeite met eten. Daarna kwam het weer terug.
In principe als je in een calorietekort eet, je genoeg eiwitten binnenkrijgt, je genoeg vitamines/mineralen binnenkrijgt en je genoeg water drinkt, zou je moeten afvallen. Dat is niet echt science.

Dat zou je denken he, Suzanne? Ik weet inmiddels wel dat als ik maar even boven de 1200/1300 kcal eet ik gewoon niet afval. dat is denk ik wel echt de invloed van geen werkende schildklier. Plus ik ben in de overgang. Ik heb niet gesport afgelopen week maar wel elke dag meer dan 10.000 stappen. Nee ik heb echt geen verschil in hongergevoel met 0.25mg . Mss komt dat nog.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:51

Dan klinkt mounjaro inderdaad beter ivm die extra werking op je vetverbranding of hoe ze het ook omschrijven.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:22

Ja ben even aan het kijken waar het het goedkoopst is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Mag ik mezelf hier ook melden?

Ik ben deze week bij de internist geweest. Ik ben daar terecht gekomen doordat ik 9 maanden Rybelsis heb geslikt en dat echt 0.0 deed voor mijn suiker. Sterker nog, ik werd er alleen maar heel ziek van. Enorm veel bijwerkingen ervan. Het vermoeden bestond dat ik geen diabetes type 2, maar type 1 had.

Dat is gelukkig niet het geval. Het is type 2. En de internist bood mij (totaal onverwachts) ozempic of Mounjaro aan. Ik heb gekozen voor Mounjaro.

Woensdag heb ik de prik opgehaald en begonnen met 2.5. Volgende maand ga ik naar 5.

En vanmorgen, voor het eerst in 3 jaar, was mijn nuchtere suiker 9,5. En dat maakt me zo ontzettend gelukkig!

Ik heb de Mounjaro ook om af te vallen, maar primair voor de suiker. :D dus ik ga het allemaal zien de komende tijd! :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

Ik lees al een tijdje uit interesse mee in dit topic, maar omdat ik deze medicatie niet gebruik, heb ik me niet eerder gemeld.

Ik kom net een artikel tegen, wat ik toch even het vermelden waard vind om met jullie te delen:
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... gemeld-bij

Misschien was dit voor jullie al oud nieuws, maar een extra keer gewaarschuwd is ook niet perse verkeerd denk ik.

*kruipt weer terug onder meeleessteen*