Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:36

Gefeliciteerd Daphne <3 Fijn om te horen dat alles goed gaat!

En ook voor jou van de controle Jolliegirl!

Hier was ook alles goed tijdens de wekelijkse controle. Ik droomde vannacht dat hij in 2 uur geboren was en ik 0 pijn had... die zal wel niet uitkomen :') Ik was vandaag nog even naar de kringloop en ze hadden zoveel leuke babykleding, kon het niet laten om wat dingen mee te nemen. Helemaal blij :D

Ik werk de lijst ook even bij:

Iselda - 4 januari - meisje - geboren
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend - geboren
Solleke_Noah - 2 februari - jongen - Hektor - geboren 27 januari
Hagelslag - 5 februari - meisje - geboren
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje - geboren
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 24 februari - meisje
Adamootje - 1 maart - meisje
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje
Iirrssjjee - 2 maart geboren - Sander
Nienketje17 - 11 maart - meisje
Eske_B - 20 maart - jongen
Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - meisje Lize - geboren 24 februari
Dieseltje09 30 maart - geslacht nog onbekend
Miepp - 10 april - geslacht nog onbekend
Floko - 20 april - meisje
Roulette_ - 20 april - geslacht nog onbekend
Venthe - 20 april - jongen
PeerAppel - 8 mei - geslacht nog onbekend

mylittlejoy

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 19:31

Gefeliciteerd Daphne!

Ook hier de wekelijkse controle weer in orde. We hebben besproken hoelang we afwachten en wat we wanneer doen. Mijn gevoel zegt volgende week kijken of er al wat verstrijken is en in week 41 strippen als er niets gebeurt. Maar het kan zomaar zijn dat of m'n gevoel ineens wat anders zegt, of het niet nodig blijkt te zijn en hij spontaan komt. Ik sta er eigenlijk wel relaxed in.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:20

Gefeliciteerd Daphne! *\o/* mooie naam

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:44

Gefeliciteerd Daphne!

Ik heb me er al bij neergelegd dat ik eeuwig zwanger blijf. -O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:13

Gefeliciteerd!!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:49

Van harte gefeliciteerd nieuwe mama's. En succes met de laatste loodjes voor de mama's to be.

Wij zitten in een rollercoaster al 2 weken. Elyna heeft een virus opgelopen waardoor ze voor een korte tijd stopt met ademhalen. Een paar keer achter elkaar. We zijn net terug in het streek ziekenhuis na 2 nachten IC in het Sophia in Rotterdam. Gelukkig gaat het nu met zuurstof weer de goede kant op, maar jeetje, wat is dat spannend en emotioneel heftig.

Vandaar dat t wat stiller is vanaf mijn kant. Ik lees en leef wel nog steeds mee met alle mama's en baby's van het topic! :*

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:30

He jakkes Jitske. Dat is niet hoe je je kraamtijd voorstelt. Sterkte, hopelijk kunnen jullie snel weer de roze wolk op!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:27

Gefeliciteerd Daphne! <3 <3

Adamootje, echt de aller, allerlaatste loodjes! :(:)

Jeetje JetskeJeldau, dat moet een heftige periode geweest zijn. Hopelijk gaat het vanaf nu weer bergopwaarts en kunnen jullie weer genieten van deze bijzondere periode :(:)

Goed nieuws van mijn kant: Lize had om 8u vanmorgen 24u al haar voedingen zelf gedronken en ze was goed gegroeid. Dat betekende dat wij Lize mee mochten nemen naar huis.
Vanmiddag hebben we haar samen opgehaald <3
De hond vond het allemaal maar gek, maar reageerde heel rustig en lief op haar.
Kleine fotospam:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu gaan we lekker thuis genieten van onze kleine meid <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:43

Heerlijk zeg!! Geniet ervan!

Wij morgenochtend extra controle..
Gisteren was alles nog in orde...vandaag heftige hoofdpijn en een verhoogde bloeddruk..

Niet direct reden tot zorg, maar toch morgen even handmatig meten bij de VK en hartje luisteren

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:57

JitskeJeldau schreef:
Van harte gefeliciteerd nieuwe mama's. En succes met de laatste loodjes voor de mama's to be.

Wij zitten in een rollercoaster al 2 weken. Elyna heeft een virus opgelopen waardoor ze voor een korte tijd stopt met ademhalen. Een paar keer achter elkaar. We zijn net terug in het streek ziekenhuis na 2 nachten IC in het Sophia in Rotterdam. Gelukkig gaat het nu met zuurstof weer de goede kant op, maar jeetje, wat is dat spannend en emotioneel heftig.

Vandaar dat t wat stiller is vanaf mijn kant. Ik lees en leef wel nog steeds mee met alle mama's en baby's van het topic! :*

Jeetje wat heftig. Heel veel beterschap

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:58

Jolliegirl schreef:
Heerlijk zeg!! Geniet ervan!

Wij morgenochtend extra controle..
Gisteren was alles nog in orde...vandaag heftige hoofdpijn en een verhoogde bloeddruk..

Niet direct reden tot zorg, maar toch morgen even handmatig meten bij de VK en hartje luisteren

Hopelijk morgen een goede bloeddruk

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 09:37

Wat enorm heftig Jitske, veel sterkte/beterschap!

Wat een goed nieuws Jitske, geniet ervan!

Hopelijk is alles goed Jolliegirl, fijn dat ze je zo in de gaten houden!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:42

Allereerst: dikke proficiat Daphne <3 *\o/*

JitskeJeldau schreef:

Oh wat erg! Wat moeten jullie een zorgen gehad hebben :knuffel: Hopelijk vanaf nu de goede kant op maar kan me zo voorstellen dat de schrik er nog een tijd in zal zitten..

Jolliegirl: vervelend dat je zoveel pijn hebt, hopelijk is het wel verder in orde en ben je geen zwangerschapsvergiftiging of iets aan het ontwikkelen..

@Simonee: wat fijn zeg dat Lize naar huis mag! En hoe lief samen met de hond <3

@Adamootje: ze komen er allemaal uiteindelijk een keer uit :j :')

@mylittlejoy: relaxed er instaan is idd het beste (goh haha) maar niet altijd het makkelijkste. Maar denk wel goed om in week 41 te gaan strippen. Ook een verschil tussen Nederland-België trouwens, in ons ziekenhuis (groot universitair) leiden ze altijd in voor 41 weken, je "mag" daar niet over gaan.

@Eske: haha je weet nooit! Ik heb een vriendin die 2 x ongepland thuis bevallen is (één keer op haar bank en één keer op haar toilet := ) omdat het beide keren heel onverwacht en razendsnel ging!
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 08-03-25 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:51

Hier gaat alles goed! Hektor is een hele flinke baby, slaapt overdag goed, drinkt goed, komt heel goed aan. Wij zijn met z'n allen constant ziek (griep, verkoudheid, nu weer keelontsteking) maar hij heeft nog niks opgepikt ervan, oef!

De nachten zijn wel vrij zwaar, hij wilt om de 3 uur eten, wat vrij normaal is, maar het hele riedeltje van flesje geven, omhoog houden voor boeren, terug in slaap helpen en dan nog zelf gaan kolven voor de volgende voeding begint echt door te wegen. Omdat onze kleuter (2,5 jaar) de dag liefst om 5u 's ochtends begint, hebben we afgesproken dat mijn vriend telkens opstaat met de kleuter en ik de nachten alleen doe met de baby. Ook al omdat ik toch elke 3 uur sowieso moet kolven. Die 6 weken slaapgebrek + keizersnede + griep + nu een borstontsteking (geen pretje :+ ) beginnen zich te laten voelen.

Wél leuk is dat we met het krokusverlof een weekje naar Centerparcs gegaan zijn. Hektor deed het super! En we hebben wat babyzwemmen in de jacuzzi gedaan <3 We hadden meer werk aan onze kleuter :') Hektor sliep overal doorheen haha. Maandag alweer 6 weken oud <3

Afbeelding

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:52

Alles is okay!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 11:13

Wat heerlijk Solleke! Ik hoop wel dat je je snel beter voelt fysiek gezien :(:)

Goed om te horen Jolliegirl!

Ik voel me de laatste dagen mentaal wat beter, bekken gaat iets beter, niet pijnvrij maar kan wat langer op m'n benen staan, en had wat leuke dingen gepland. Hopelijk komt de baby in de komende 2 weken ergens, hij is zo actief en aan het stretchen en draaien. Ik zeg dan tegen hem dat ie eruit moet komen als ie meer ruimte wil, maar dat snapt ie niet :+

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 12:10

@Daphx93 gefeliciteerd met Sarah! Hoe is het nu met haar misselijkheid?

@Eske lekker geshopt dus! Ik heb ook veel kleding via Vinted gekocht, voor die korte tijd dat ze die mini maatjes aan hebben scheelt dat zoveel geld. Hopelijk besluit de baby snel dat de buitenwereld ook leuk is ;)

@mylittlejoy fijn dat de controle goed was. Fijn dat je er zo relaxed in staat.

@Jitske pff wat heftig zeg, sterkte! Hopelijk gaat het snel beter en kunnen jullie weer gaan genieten.

@Simone wat fijn dat Lize naar huis mocht! En wat een lieve foto's <3

@Solleke_Noah wat fijn dat Hektor niet ziek is geweest, maar wel rot dat jullie dat wel waren... En die nachten klinken zwaar. Wel lekker zon weekje weg!

@Jolliegirl wat fijn dat alles goed is!

Hier gaat het goed met Mila, afgelopen woensdag had ze regeldag en dat was verschrikkelijk :+ Ze was alleen stil als ze bij mij lag en op sommige momenten zelfs alleen als ze aan de borst lag. Maar dat hebben we overleefd en ze is nu weer heel makkelijk. Vannacht heeft ze voor het eerst in de co sleeper geslapen ipv tussen ons in. Ze komt meestal rond een uur of 23 en dan rond 2/3 uur en dan weer rond 6/7 uur. Nu ligt ze sinds 7.15 nog steeds heerlijk te slapen en hebben wij ook lekker uit kunnen slapen :)

En het lijstje nog

Iselda - 4 januari - meisje - geboren
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend - geboren
Solleke_Noah - 2 februari - jongen - Hektor - geboren 27 januari
Hagelslag - 5 februari - meisje - geboren
s_v - 6 februari - meisje
Renee - 8 februari - meisje
Naomi_Jortje - 8 februari - meisje - Mila - geboren 19 februari
JitkseJeldau - 9 februari - meisje
Daphx93 - 24 februari - meisje
Adamootje - 1 maart - meisje
Mylittlejoy - 10 maart - jongen
Jolliegirl - 10 maart - meisje
Iirrssjjee - 2 maart geboren - Sander
Nienketje17 - 11 maart - meisje
Eske_B - 20 maart - jongen
Marlis - 25 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - meisje Lize - geboren 24 februari
Dieseltje09 30 maart - geslacht nog onbekend
Miepp - 10 april - geslacht nog onbekend
Floko - 20 april - meisje
Roulette_ - 20 april - geslacht nog onbekend
Venthe - 20 april - jongen
PeerAppel - 8 mei - geslacht nog onbekend

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-25 15:07

JitskeJeldau schreef:

Wat heftig! :knuffel: heel veel sterkte

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:39

@Jitske, wat heftig zeg! Veel sterkte!

Jolliegirl, fijn dat alles goed gaat! Morgen ben je zo te zien uitgerekend? De geboorte komt steeds dichterbij! *\o/*

Gistermiddag is op Internationale Vrouwendag onze Éowyn thuis geboren! Ze maakt het momenteel goed, al is ze nog wel heel misselijk van de stortbevalling. Het bevalbad heeft als decoratie in de woonkamer gediend, want tijd om 'm te vullen was er niet meer. Gelukkig had ik ook een matras in de woonkamer gelegd waarop ik kon bevallen.
De weeën begonnen eergisteravond al, maar ze werden maar niet krachtiger. Gisterenochtend belde ik daarom de verloskundige om te vragen of zij mij een handje wilde hebben door mij te strippen. Tijdens de strippoging bleek ik op 2/3 cm ontsluiting te zitten en gelukkig kon ik succesvol gestript worden. Dat extra zetje had ik net even nodig, want snel daarna werden de weeën krachtiger en konden we de verloskundige weer bellen. Een kwartier na haar aankomst werd onze kleine meid geboren. Ik kijk positief terug op de bevalervaring, onder andere omdat ik deze verloskundige kende en zij mij echt mijn ding liet doen zonder het proces te verstoren. Bovendien kwam mijn wens om thuis te bevallen uit. Er bleek zoals verwacht wel meconium in het vruchtwater te zitten en dat is denk ik, naast de stortbevalling, mede de reden dat ze nog misselijk is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:48

Gefeliciteerd!!

Wat fijn dat het zo verlopen is, hopelijk zakt de misselijk snel af!

Jep, morgen uitgerekend, maar die blijft nog wel ff zitten denk ik hoor :')

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 13:51

Gefeliciteerd Adamootje.
Wereld vrouwendag is wel een leuke dag om verjaardag te vieren.
Ik duim dat ze snel minder misselijk is.
Je schrijft dat er al verwacht werd dat er meconium in het vruchtwater zit, weet je ook waarom dat verwacht werd? Ben benieuwd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:24

Proficiat Adamootje, en wat een leuke naam zeg <3

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:56

carika schreef:
Gefeliciteerd Adamootje.
Wereld vrouwendag is wel een leuke dag om verjaardag te vieren.
Ik duim dat ze snel minder misselijk is.
Je schrijft dat er al verwacht werd dat er meconium in het vruchtwater zit, weet je ook waarom dat verwacht werd? Ben benieuwd.

Omdat ik 41 weken zwanger was en mijn zoon ook geboren is met meconiumhoudend vruchtwater. Ik verwachtte eigenlijk dat dat nu niet anders zou zijn. Er waren van tevoren geen aanwijzingen dat ze in het vruchtwater had gepoept, dus het had evengoed niet het geval hoeven zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 18:42

Wat fijn dat het zo positief is verlopen Adamootje, gefeliciteerd met jullie dochter!

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:11

Gefeliciteerd Adamootje *\o/*