Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:59

Slim!

Ik ben vanmorgen niet gegaan. Was te slecht qua weer.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:01

Snap ik.
Ik ga vanavond niet, ik ga vrijdag overdag en dan even wat langer, daar dan ook de loopband meepakken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:33

Ik hoop zaterdagochtend weer te gaan.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:56

Ik train ook gewoon altijd door (tenzij ik in het buitenland zit voor werk), juist ook op feestdagen of in de vakantie omdat ik dan lekker de tijd heb :D

Ik wilde vanavond gaan boksen maar mijn man ziet het niet zitten om de weg op te gaan dus ik denk dat we thuis blijven. :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:06

Mijn PT is verplaatst naar vrijdag. Zit ondanks de sneeuw al wel op 10.000 stappen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:10

Faringo schreef:
Mijn PT is verplaatst naar vrijdag. Zit ondanks de sneeuw al wel op 10.000 stappen.

Lekker bezig!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:28

Ik heb gisteren voor het eerst een les Tae Bo gedaan, jeetje wat is het moeilijk om pasjes te onthouden :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:30

Vroeger zat ik op showdance, daar deden we ook dansjes maken en opvoeren. Toen vond ik dat heel makkelijk. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:37

Oh dansen kan ik echt niet :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:38

Vroeger kon ik dat, nu niet meer en ik voel mij ook niet comfortabel om te doen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 16:45

Ik doe wekelijks een lesje dance. Ben ook echt een houten klaas, maar heb er wel lol in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:26

Ik zie nu echt een houten pop voor me. _O-

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:47

Ja een pop van 1.58 in sportkleding _O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 19:00

Ook geen ritmegevoel hier dus ik vind dans dingen altijd maar ingewikkeld. Wel erg leuk.

Ik houd het vandaag ook bij de 10.000 stappen, morgen lekker ff hardlopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-26 20:19

Hier vandaag 7km hardgelopen. En een halve zak snoep achter de kiezen O:)

Morgen naar de kapper wandelen. Ben benieuwd hoe dat gaat. Ik woon in het noorden en volgens het nieuws moet ik vooral binnen blijven

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:28

Hier nabij Utrecht vooral regen. HEEL VEEL regen, de sneeuw is een grote papzooi. Jammer hoor. Heb gisteren nog een rondje hardgelopen (7 km), dat kon nu prima en toen was het echt heerlijk buiten. Hopelijk is het morgen beter, heb eigenlijk een lange duurloop op m'n planning staan..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 09:52

Ik heb gisteren inderdaad een rondje hardgelopen over het fietspad, dat was prima. Zondag staat er een wandeling van 27 km op de planning, weet nog niet of dat wat wordt :') hoop ook dat ik morgen bij de sportschool kom.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:24

Hier inderdaad ook heel veel regen. Sneeuw is zo goed als weg. Net terug van een les FunXtion. Was een pittige, heb een hoofd als een tomaat.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 10:27

Hier is de sneeuw snot geworden en ik kon de parkeerplaats bijna niet afkomen net. Auto is niet zwaar genoeg. :=

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:09

Hallo allemaal, volgens mij heb ik me nooit gemeld in dit topic. Maar zou graag mee komen kletsen. Ik heb toen ik begin 20 was heel actief in de sportschool gelopen, daar voelde ik me nooit helemaal prettig bij want dit was echt een sportschool met heel veel haantjes gedrag. Toen hebben mijn vriend en ik bij mijn ouders thuis een home gym gemaakt. Op dat moment had ik 4 paarden te rijden, dus schoot het sporten er vaak bij in. Vorig jaar heb ik het wel weer geprobeerd op te pakken maar toen kreeg ik medische problemen waardoor ik praktisch niks meer kon.

Nu staat de gym op onze eigen zolder en gezien het nu toch ellende is met het weer ben ik weer begonnen met krachttraining en een beetje touwspringen (onze crosstrainer past niet op de zolder, dus moet een alternatief aan gaan schaffen)..

Mijn doel is om echt wat kilo’s (8-10 kilo) te verliezen zodat ik lichter ben voor mijn paarden, dit is ook een stok achter de deur. Ik wil dit jaar een van mijn paarden starten, maar voor ik dat van mezelf mag moet ik wel eerst minstens 2,5 kilo kwijt. Gewoon ter motivatie om weer aan de slag te gaan. Ik hoop uit dit topic dan ook motivatie en inspiratie te halen. *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 11:28

Hier ook veel regen... Ik ga proberen morgenochtend weer te sporten. Ben maandagavond voor het laatst geweest en dinsdagavond nog een wandeling gemaakt. Echt veel te weinig. Nu heb ik woensdag een afspraak bij een andere fysio voor mijn knie, heup en rug. Want geen idee meer wat nu wat is :')

@Sabbaber: welkom! :D mooi doel ook.
Ik wil ook afvallen alleen januari is hier nog een drukke maand. Mijn broertje jarig, ik jarig. Nog drie andere feestjes...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 15:11

Welkom Sababber! Leuk dat je mee komt praten.

Zertab, ik snap je gevoel! Misschien helpt het om het wat positiever te benaderen. Je hebt 5 dagen waarop je sociale gelegenheden hebt. Dat betekent dus dat je maarliefst 26 dagen hebt waarop je je wél volledig voor het afvallen kunt geven. :D
Wat voor mij heel goed werkte, is keuzes maken: niet op elk feestje alles nemen (taart, chips én wijn), maar kiezen waar je écht zin in hebt en de rest laten.
Sinds augustus ben ik 10 kilo afgevallen, mét etentjes, feestjes en festivals tussendoor. Juist bij afvallen helpt het om na een feestje direct weer door te pakken en op de lange termijn consistent te blijven. Bijkomend voordeel: als ik nu een keer chips eet of wijn drink, geniet ik er echt meer en bewuster van dan dat ik voorheen deed. :j
Een paar dagen in de maand wat boven je kcalbehoefte zitten maakt op de lange termijn weinig verschil. Het verschil zit hem juist in wat je doet op al die andere dagen, en of je jezelf daarna weer herpakt. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 15:53

Ja dat is ook zeker waar. Maar ik ga op mijn eigen verjaardag en die van mijn broertje niets laten. Wie weet is het de laatste verjaardag :o

Maar ik snap je punt, en je hebt zeker gelijk. Er zijn dan nog 26 dagen om normaal te eten :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 16:03

Snap ik hoor, en het is ook helemaal niet erg om het af en toe even los te laten. Dat moet ook gewoon kunnen. :D

Wat mij ook heeft geholpen, is om het idee van “laten” anders te benaderen en het positiever te maken. In plaats van te denken: “dat mag ik niet eten/drinken”, stel ik mezelf de vraag: “maakt dit me op de korte of op de lange termijn gelukkig?”
Etentjes, festivals en leuke avonden met vrienden zijn voor mij echte langetermijnmomenten. Dat zijn herinneringen die ik koester en die het voor mij waard zijn om mijn progressie even te laten stagneren.
Een bak chips of een halve fles wijn op een willekeurige verjaardag of sociale gelegenheid voelt voor mij meer als korte termijn. Dat zijn niet per se de momenten waar ik later met mooie herinneringen op terugkijk, en op die momenten kies ik er dan ook liever voor om de chips/wijn/whatever te laten staan.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:29

Eens met Esmee, dat zijn goede tips :j
Het gaat namelijk niet om enkele dagen, maar om consistentie over langere tijd of misschien wel je hele leven.

ik probeer bij verjaardagen/ergens uiteten/koffiedrinken oid echt te denken 'vind ik dit nu echt een 9 of 10 waard'.
Dus als er bijvoorbeeld taart is die ik niet mega lekker vind, ja dan liever geen taart.
En soms is het dan met uiteten juist wel een toetje kiezen en er ook mega van genieten :D

Ik merk dat ik door die afweging van is het een 10 waard wel met sommige dingen denk nee, dit is het me niet waard. Dan laat ik het makkelijker liggen.

Dus als je al weet dat je een verjaardag hebt gewoon de rest van de dag 'normaal' eten, en dan in de avond een lekker gebakje om van te genieten.
En de dag erna weer een normale dag en niet compenseren oid, dan is er niks aan de hand :)