Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:02

ik heb ook last van meelezers helaas, ik wil wel een app starten voor wie wil. Stuur me maar een pb met je gegevens.

LinsxDot: misschien kun je appgroep op stil zetten? Doe ik ook altijd met groepschats en zo krijg ik geen melding en ik kan gewoon bijlezen wanneer ik daar behoefte aan heb. Ik zou het jammer vinden als je er niet bij zou zijn.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:03

Als iedereen die in de groepsapp wil mij even een pb stuurt maak ik er een aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:04

hahaha Lau, ik zal jou even de gegevens sturen!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:05

Angela_ schreef:
hahaha Lau, ik zal jou even de gegevens sturen!

Is goed lief!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:11

Lau schreef:
Als iedereen die in de groepsapp wil mij even een pb stuurt maak ik er een aan :D

Knip
Laatst bijgewerkt door Dooortje op 15-02-23 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:12

oeh doortje, pas je berichtje even snel aan!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:18

Ik zet al mijn groepsapps ook standaard op dempen, dan krijg ik geen melding.
Wat je ook kunt doen is de app archiveren. Dan zie je ook niet dat er nieuwe berichten zijn als je WhatsApp opent. Dan moet je dus echt bewust naar de map "archiveren" gaan om te zien of er nieuwe berichten in die app zijn, een beetje hetzelfde als met een topic..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:41

Angela_ schreef:
oeh doortje, pas je berichtje even snel aan!

Oeps! Dacht dat ik een PB had gestuurd :+

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:29

Ik snap de reden maar vind het persoonlijk wel jammer als daardoor het topic stopt. Ik heb al enorm veel groepsappen en ondanks gedempt.. blijft hij toch steeds met ongelezen meldingen boven aan komen.

Vaak werkt het ook niet met een app en topic omdat er dan toch weer dingen gedeekt worden in het één en in t ander niet etc.

Maar voor ieder zijn ding. Hebbwel de behoefte om soms wat te delen dus denk ik denk er nog even over na

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:04

Ik hoop ook wel dat het topic nu niet leeg gaat lopen hoor. Maar dat hebben we zelf in de hand natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:52

Precies, we kunnen hier ook nog gewoon praten.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 09:53

Ik wil toch even aanhaken op wat hier word gezegd over het topic en wie er inzit. Ik snap het op alle fronten heel goed.

Je hebt hier mensen in het topic die nog in de spanning zitten die komt kijken bij het uitspreken aan je partner of aan je zelf(als bewust alleenstaande moeder) dat je aan kinderen wilt beginnen en je jouw pilstrip in de prullenbak gooit.

Je hebt er die al paar maanden onderweg zijn maar verder nog niet toe zijn aan medisch traject.

En je hebt er verdrietig genoeg mensen in het zelfde topic zitten die wél in het medische zitten en waar niets meer over is van de spanning en enthousiaste van het allereerste begin.

Het probleem alleen dat doordat alles door elkaar zit er geen kleine raakvlakken meer zijn.

Ik, die door hoogstwaarschijnlijk ADD (psycholoog is bezig met diagnostiek bij onderzoekcentrum maar wachttijd is gelukkig maar 10 maanden :/ ), heb veel meer last heb van emoties en chaos die bij deze beslissing komt kijken. Voor jullie beeld; Mijn leven staat echt sinds we dit hebben besloten volledig op zijn kop. Ik vergat al alles maar nu al helemaal, heb 0 focus, ik raak om niets in paniek, heb een depressie die mijn hoofd mezelf aanlult(stemmetje in mn hoofd; je lijf werkt niet, het gaat nooit gebeuren, die snoezige babyspullentje ga jij nooit kunnen kopen) en als mijn lijf dan er ook nog eens @;&:!€ 39 dagen over doet om 1 cyclus af te ronden is bij mij het feest compleet…

Ik vind het gek genoeg juist wel fijn om verhalen te horen van mensen die na een kortere periode “gewoon” zwanger zijn. Dat geeft mij een soort van rust dat het goed komt.

Maar ik kan me ook heeeel goed voorstellen dat als je na bijna 2 jaar nog steeds met lege handen staat dat je dat absoluut niet wilt horen.

Maar dat zorgt voor wrijving, en dat zorgt ervoor dat iedereen die (snel) zwanger is geworden met stille trom verdwijnen om de andere niet te kwetsen. Zorgt ervoor dat diegene het gelukkige nieuws wel melden en deze reacties krijgen waarschijnlijk behoorlijk poedersuiker voelen. Maar nieuwe aanwas zal zich ook niet zo op hen gemak voelt om hun eigen zorgen te kunnen uiten, want hoeveel problemen kan je hebben als je na de 1e maand proberen weer gewoon je menstruatie hebt?

En het zorgt ervoor dat de “langzitters” afhaken omdat ze die pietluttige probleempjes niet kunnen plaatsen tegenover hun (terechte) verdriet.

De oplossing? Helaas die weet ik ook niet, behalve dan dat het misschien logisch is om mensen in het medische traject ook naast dit topic hun eigen groepje te bieden zodat je steun hebt aan elkaar

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:18

Natuurlijk is iedereen welkom, maar ik snap wel dat als je nooit echt mee hebt gekletst en dan alleen komt melden dat je zwanger bent is natuurlijk best een klap. Het zou wel zo leuk zijn als je je even voorstelt en enigszins mee kletst aangezien we ondertussen best een hechte groep zijn.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:36

Eens met Lau! Wij gunnen het iedereen in dit topic heel erg om zwanger te worden. Dat vind ik juist fijn aan dit topic, dat we elkaar kunnen steunen in moeilijke tijden, maar ook blij voor elkaar kunnen zijn als we positief nieuws krijgen!

Ook ik vind het vreemd om hier binnen te vallen dat je snel zwanger bent geworden en weer weg bent, zonder mee gekletst te hebben :+

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:26

Oud meekletser valt ook even binnen.
Ik snap de dames heel goed, ik heb na een afgebroken zwangerschap hier ook meegekletst.
De pijn die je voelt op het moment dat er iemand binnen een poep en een zucht zwanger is geworden is immens. Eigenlijk niet per se goed met woorden te beschrijven. Het gevoel van ‘waarom zij wel en ik niet’ neemt voor een moment vat op je hele wezen.
Ik las vanaf het begin de schrijnende verhalen van de andere dames mee, en had er zo onwijs veel respect voor hoe we met elkaar om gingen. Elkaar ondanks onze eigen pijn een hart onder de riem probeerden te steken.
Dat deze dames nu ook ‘rustig’ willen kletsen snap ik heel goed. Maar de argumenten die Dieseltje geeft zijn ook zeer zeker valide.
Wat ik met mijn uitspraak wil bereiken weet ik ook niet zo heel goed. Maar weet dat ik ook elke maand de spanning met jullie mee voel :knuffel:

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:56

Ik vond het erg fijn om hier mee te lezen, posten voelt minder prettig vanwege de openbaarheid. Maar ik snap jullie overweging om voor een appgroep te gaan helemaal hoor, het is inderdaad niet leuk als mensen hier alleen melden dat ze zwanger zijn als het bij het gros van de posters hier helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:22

Lau schreef:
Natuurlijk is iedereen welkom, maar ik snap wel dat als je nooit echt mee hebt gekletst en dan alleen komt melden dat je zwanger bent is natuurlijk best een klap. Het zou wel zo leuk zijn als je je even voorstelt en enigszins mee kletst aangezien we ondertussen best een hechte groep zijn.

Ik ben het hier ook zeker mee eens.

Ikzelf hield mij ook even afzijdig door mijn omstandigheden. Gelukkig gaat het lichamelijk beter en mentaal heb ik het een plek kunnen geven. Echter moet de cyclus weer op gang komen en dat komt tot nu toe niet, althans een menstruatie. Ovulatietesten doe ik liever niet gezien dat weer een dagelijkse bezigheid is.

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:47

Ik heb mij wel voorgesteld, maar daarna een tijdje alleen meegelezen.

Toch voel ik ook wel een drempel om mijn ervaringen/gevoelens te posten, omdat ik nog niet zo lang bezig ben als sommigen hier. Voelt dan al snel als 'zeuren' en ik wil ook niemand kwetsen. Maar dan is de vraag, wanneer ben je lang genoeg bezig om wel te delen?

Ik ben bij dit topic aangesloten omdat het mij fijn leek om met mensen te kunnen praten die ook met een kinderwens/zwangerschap bezig zijn. Ik heb ondertussen ook haast geen vrienden meer die niet zwanger zijn of al een kind hebben. Met hun is praten erover toch anders..

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:39

Voor mij is iedereen welkom in elk stadium van proberen. Maar het zou fijn zijn dat we in elk geval weten van ieders aanwezigheid zodat we ook oprecht kunnen feliciteren als je zwanger bent - ook als dat binnen 1 maand al is en het eigenlijk onverwacht komt. We kennen iemand dan.

Ik denk dat er nu voornamelijk over gevallen wordt dat we de persoon ik kwestie nog nooit gehoord of gezien hadden in dit topic en dan voelt het wellicht niet zo fijn om zo'n aankondiging 'ineens' te krijgen.

Ik persoonlijk hield een felicitatie ook af met die reden, niet omdat ik het jullie niet gun! Maar omdat het wrang voelt dat iemand 'ineens' 8 weken zwanger is. Dat is iets waar ik alleen maar op kan hopen en dan geef ik eerlijk toe dat ik groen zie van jaloezie. Als dat zou gebeuren bij iemand uit het topic die we spreken/erbij hoort zou ik juist blij zijn omdat de gunfactor bij hun hoger ligt.

Oneerlijk? Ja wellicht, maar zo werken mijn hersenen helaas na onze rollercoaster... En veel rollercoasters hier met mij vrees ik.
Dat maakt niet dat iemand hier niet welkom is - maar even voorstellen is dan wel op zijn plek denk ik.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:30

Ik merk ook dat ik het lastig vind. Ook al is het "pas' ronde 4 en zitten er een aantal in beel zwaarder traject.

Maar wat jullie zeggen.. kenbaarmaken zodat je blijdschap en verdriet kan delen. Ik persoonlijk hield mezelf daar weer meer door op de achtergrond omdat sommige het gewoon zwaarder hebben.

Hopelijk kunnen we elkaar gewoon steunen en houden we t topic actief!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:44

Dat hoeft helemaal niet Linn, ieder zijn eigen traject en ieders traject mag daar zijn :knuffel: ook als dat al na 1 maand k*t aanvoelt. Het mag ook niet weg weggeschoven worden dat zwanger worden überhoupt een rollercoaster kan zijn omdat sommige nu wel of niet langer bezig zijn dan andere

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:43

Nu komt beetje over als of niemand welkom is. Ik weet zeker dat dat niet de insteek is van de mensen hier. Iedereen is welkom alleen is dan fijn als je je even soort van voorstelt en dan niet in de trant dat we alles willen weten maar van goh we proberen zwanger te worden sinds kort of al jaar of weet ik het. Zodra dat niet gebeurd in een best wel “hechte” lange groep is dat wel pijnlijk als iemand dan alleen komt verkondigen we zijn zwanger.
Dus schroom je niet om te reageren en iedereen is echt van harte welkom langdurig kortdurende proberen zwanger te worden het leven is zoals het is.
Maar hou wel rekening met meiden die al aantal jaar met lege handen staan.

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:58

Ik ben ook binnen komen rollen en heb al even meegepraat, maar mij echt voorstellen heb ik niet gedaan, misschien moet ik dat ook nog even goed doen.

Wij zijn vorig jaar vaderdag begonnen met proberen, het was bij ons direct raak echter kwamen we er na 7 en halve week achter dat het kindje niet goed groeide en weinig hartactie had. Ik had in die zwangerschap heel veel tussentijds bloedverlies. Na een week opnieuw een echo gehad en toen helemaal geen hartactie meer. Wij zijn toen de dag erna bij de gyn geweest en hebben medicatie gekregen. De miskraam kwam vrij vlot op gang alleen is niet helemaal geweest. Ik heb 6 weken gebloed en toen weer een menstruatie gehad.

Na 4 maanden ben ik opnieuw zwanger geraakt, dit ging de eerste week direct weer mis. Nu zitten we in de cyclus erna en zou ik afgelopen woensdag mijn menstruatie moeten hebben. Menstruatie is er nog niet wel licht bloedverlies. We gaan vanavond testen, ik vind het alleen dood en dood eng. Wat nu als het weer misgaat, weer zoveel verdriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:05

Netjuh6: super herkenbaar, ik ben nu gewoon bang om zwanger te worden. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt namelijk. Ook na 4 maanden weer raak, en meteen weer mis. Mijn cyclus was de eerste maand ook een puinhoop met tussentijds bloedverlies, weet je wanneer je ovulatie is geweest? Mijn LF was wel redelijk gelijk. We zijn nu 3 maanden verder en nu is de cyclus weer normaal.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:35

:knuffel: dikke knuffel Netjuh. Miskramen zijn echt onderschat heftig. Ik duim voor je mee vanavond!