Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:39

Mij kun je alleen blij maken met spa rood, blauw,fruit,... en thee. :')

Hier hele week goed gegaan. Dit weekend wel een verjaardag. Maar gewicht gaat prima dus ik ga lekker genieten.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 23:47

Ik drink ook graag water uit de sodastream, vind ik lekkerder dan plat water en ons water uit de kraan in Brabant smaakt meer dan prima.

Dat is best veel toch Lola, in 2 weken tijd 3,5kilo minder? Knap hoor!

Ik weeg mezelf iedere dag. Ik heb dat nodig om goed bezig te blijven. Ik heb nu een heel goed overzicht over mijn schommelingen in gewicht door hormonen, sporten (met spierpijn houd ik blijkbaar veel vocht vast) en ik heb een reëel overzicht in de gewichtsschommelingen voor en na het weekend.
Ik schrijf mijn gewicht alleen op wanneer het lichter is dan de vorige keer dat ik het genoteerd heb. Voor mij werkt dit goed,ik blijf overzicht houden en raak niet meer in paniek of gedemotiveerd wanneer ik een keer zwaarder ben terwijl ik toch niet gezondigd heb.

Deze week heb ik nog geen missers gehad, was wel af en toe moeilijk maar toen maar naar bed gegaan. Mijn zwakke moment is als ik s avonds thuis kom en dan nog even een kwartiertje ga zitten, dan neig ik heel makkelijk naar een drankje en hapje. En dat zijn meestal wel gezonde nootjes, maar een halve zak is dan ook niet de bedoeling natuurlijk.

Het minimaal een kwartier sporten of paardrijden lukt me niet iedere dag, maar dan sport ik de dag daarna maar iets langer. Nu net 50 minuten op de crosstrainer gestaan, dat vind ik toch wel een fijn apparaat, filmpje op de tablet en gaan!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 08:37

Nou, het eerste weegmoment was vanmorgen. Gisterenavond nog intensief gesport dus spieren zullen ook nog wel wat vocht vasthouden en was ook nog niet naar het toilet geweest _O-. Maar alsnog 0.8 eraf sinds maandag. Dat is een keurig begin vind ik zelf. Zo even boodschappen doen en dan nog aan het werk tot 17 uur. Geen zin.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 09:56

Mooi resultaat Faringo!

Indymouse - herkenbaar dat snacken als je alleen thuis bent. Blij dat ik die gewoonte inmiddels aardig kwijt ben :j

Ik stond gisteren ondanks slecht geslapen en drukke dag op kantoor tóch om 19 uur in de sportschool voor een lesje SCLPT cycle - ik was trots op mezelf :))
Mn spieren zijn vandaag iets minder blij met me maar hee alles voor het goede doel _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:03

Nou daar mag je ook wel trots op zijn hoor! :D

Jij ook goed bezig Faringo!

Mijn vriend helpt mij heel erg met het gezond eten door gezonde dingen in huis te halen, zo min mogelijk snacks en gezond koken. Hij let er ook op dat ik niet te veel ongezonde dingen snack als hij thuis is.
Maar daardoor heb ik ook regelmatig de neiging om stiekem te snoepen als hij er niet is :Y) .
Het gaat inmiddels steeds beter, maar het blijft een dingetje..

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:05

Ik lees ook graag mee, doe ook weer een poging...moet wat meer stok achter de deur hebben eigenlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:07

Jullie gaan snel zeg!

Ik ben al de hele week elke dag de mist in gegaan. Ik moet echt beter gaan plannen en bij houden.

Heb wel bij toeval een erg lekker en fris sausje weten maken met weinig cal. Ideaal voor als ik ‘s avonds nog snackdrang heb. Wat groenten erbij snijden en klaar.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:25

Goed bezig faringo en Ingrid! :D

Ik heb gisterochtend ook even een slecht moment gehad, maar vervolgens wel gewoon fanatiek wezen sporten dus volgens mij heb ik het wel weer recht getrokken.
Wilde vanmorgen wegen, was de batterij leeg. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:07

Moestuin schreef:
Jullie gaan snel zeg!

Ik ben al de hele week elke dag de mist in gegaan. Ik moet echt beter gaan plannen en bij houden.

Heb wel bij toeval een erg lekker en fris sausje weten maken met weinig cal. Ideaal voor als ik ‘s avonds nog snackdrang heb. Wat groenten erbij snijden en klaar.

Ik heb mezelf gisteravond ook nog tegoed gedaan aan autodrop na mn ontdekking dat ik mijn sauzen vergeten was mee te tellen. Dus 2000+ kcal zal het wel zijn geweest, daar val je niet echt mee af. :')

Dus je bent niet alleen -O-

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:07

Wat zijn jullie goed bezig allemaal! Toppers *\o/*

Ik ga deze week ook wat minder helaas. Ik wil ook op vrijdag gaan wegen ipv maandag, maar ben er vandaag niet op gaan staan. Het is toch niet goed, dus ga mezelf daar niet mee pesten.
Ook veel gewerkt in verschillende filialen en wat stress door 't werk. Ik wou ook na het werk wandelen, maar het was zo'n pokke weer hier :')
Dus nouja. We gaan het wel zien haha.
Ik word wel gemotiveerd door jullie! Dus lekker doorgaan :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:08

Ik heb gisteravond onbeperkt Japans gegeten. :=
Maar wel voor de rest alleen lunch gehad dus niet zo heel veel kcal denk ik.

En vandaag lekker naar de sportschool en weer normaal eten. Dat kunnen jullie ook dames!!!

Slecht gegeten? Vandaag is weer een dag en een extra rondje wandelen kan nooit kwaad.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:09

Ik ga zaterdag wegen, zondag een nieuwjaarsborrel en een etentje. Morgen werken, open dag op school....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:25

MarlindeRooz schreef:

En vandaag lekker naar de sportschool en weer normaal eten. Dat kunnen jullie ook dames!!!

Slecht gegeten? Vandaag is weer een dag en een extra rondje wandelen kan nooit kwaad.

Hier staat er de 21ste AYCE op met familie. Heb nu al stress hoe ik daarmee moet om gaan qua cal :')

Echt chapeau aan iedereen hier die ook naar de sportschool gaat. Toppers!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:28

MarlindeRooz schreef:

Dat inderdaad! Dat is echt de fijnste les die ik geleerd heb afgelopen jaar - een keertje uitschieten kan prima, daarna weer oppakken en weer doorgaan en dan valt de 'schade' reuze mee.

En toen bleek dat ik op vakantie prima lekker kon genieten met lekker eten en hapjes en wijntjes en dat me dat eigenlijk amper kilo's opleverde op de weegschaal en als ik het dan na de vakantie weer oppakte viel ik gewoon weer af. Die wetenschap gaf echt zoveel rust!

Moestuin - gewoon overdag wat rustiger aan doen, licht ontbijten en lunchen en wellicht dag erna ook even rustig aan doen. Dan kan dat echt prima

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 11:52

Dat is het vooral ja, het is echt niet erg om af en toe eens lekker te genieten van dingen of een dag minder gezond te eten. Daarna gewoon de draad weer oppakken en dan komt het helemaal goed.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:23

Moestuin schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hier staat er de 21ste AYCE op met familie. Heb nu al stress hoe ik daarmee moet om gaan qua cal :')

Echt chapeau aan iedereen hier die ook naar de sportschool gaat. Toppers!

Herkenbaar probleem.

Maar hoe harder je gaat stressen hoe slechter het eromheen ook gaat (is mijn ervaring).
Probeer het los te laten, je gaat echt niet kilo's groeien door 1 avond AYCE.
Zolang je het niet wekelijks doet, moet je gewoon kunnen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 13:41

Haha, ik moet ergens wel lachen om ieders berichten. Tuurlijk gaat het op en af. Ik vrat ff een hele zak chips leeg met een blikje cola on the side, maar de kunst zit hem in het steeds opnieuw jezelf herpakken en niet te lang blijven hangen in frustratie dat het even niet gelukt is.

Ik lijk nu de draad weer opgepakt te hebben, ben echt heel benieuwd wat de weegschaal morgenochtend aangeeft.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:01

Als ik het hier zo lees is zo'n beetje iedereen aan het proberen om de draad weer op te pakken. Heel goed!

En helemaal eens met bovenstaande reacties, een misser of gewoon een keer een dag echt lekker/ongezonder eten is helemaal niet erg, als je daarna de draad maar weer oppakt.

Volhouden dus. Succes allemaal, wij kunnen dat gewoon :j (en nu mis ik de spierballen smiley).

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:31

Renee1991 schreef:
Haha, ik moet ergens wel lachen om ieders berichten. Tuurlijk gaat het op en af. Ik vrat ff een hele zak chips leeg met een blikje cola on the side, maar de kunst zit hem in het steeds opnieuw jezelf herpakken en niet te lang blijven hangen in frustratie dat het even niet gelukt is.

Ik lijk nu de draad weer opgepakt te hebben, ben echt heel benieuwd wat de weegschaal morgenochtend aangeeft.

Precies dit :j mensen zijn dan als het met 1 lekker ding op een dag mis is gegaan vaak geneigd om dan te zeggen "ja nu heeft het toch al geen zin meer, ik heb het al verpest, nu kan ik net zo goed die zak chips ook nog leegeten".
Dan is het einde zoek inderdaad :) Gewoon accepteren en doorpakken als het even niet helemaal goed gaat

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:33

Ja en je moet gewoon niet denken in "verboden eten". Want dan houd je het niet je hele leven vol. :=

Hier vanmorgen niet met brinta ontbeten maar met drie liefde en passie broodjes met kaas. Daarbij voor het eerst in weken een keer 2 nachten achter elkaar goed geslapen. Dus ik kon opeens veel liften in de sportschool joh. :oo Was helemaal verrast van mezelf. Ben zo gewend aan vermoeid gaan sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:53

Dat is hier inderdaad een grote valkuil: Het is toch al mis gegaan dus wat maakt het nog uit?

Sporten ga ik momenteel niet mee beginnen. Ik poets 6 tot 8 huizen per week + beestenboel dus ik beweeg genoeg. Ik wil eerst terug rust in mij zelf gaan zoeken en eindelijk eens een boek lezen

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:56

Moestuin schreef:
Dat is hier inderdaad een grote valkuil: Het is toch al mis gegaan dus wat maakt het nog uit?

Ja, dat ook inderdaad. 'Vanmorgen al een slecht onbijt gehad. Dan kan die zak chips ook nog wel.' Of 'de week was slecht, dan kan vandaag ook nog wel. Morgen weer een dag.'
Dat is mijn grootste valkuil :')

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:45

plus dat het sowieso heel makkelijk is om in falen te denken.
bv: Ik zit op de bank en heb zin in koekjes. 5x denk ik dat, en sta níet op om koekjes te pakken.
En een 6e keer heb ik al mijn weerstand opgebruikt en ga ik toch koekjes pakken.
Voor je gevoel heb je gefaald, want je hebt toch koekjes gehad. Maar ondertussen is het wél mooi 5x gelukt om geen koekjes te nemen.

Het is uiteindelijk geen excuus want je hebt wel koekjes gehad ;) Maar die 5x succes moet je niet vergeten.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:50

Easydailyfoodcom (Instagram) heeft zojuist een post over chips met minder kcal :)

Ik haal veel tips van Instagram. Maar al die plaatjes die voorbij komen… krijg er zo’n trek in :')

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:52

Zoooo herkenbaar allemaal :+ ..
Ik ga ook een beetje af en aan qua eten, maar ben de afgelopen weken in elk geval niet meer elke avond helemaal los gegaan met een zak chips+halve zak snoep+reep chocolade etc. Plus meer bewogen dus ik hoop dat dat toch wel z'n vruchten afwerpt.