Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:02

Ik voelde me de tweede helft van de dag toch wat vervelend, alsof ik weer corona had (beginfase met verhoging en enorme spier/gewrichtspijn), maar met ibuprofen goed uit te houden. Ik heb trouwens ook de uitstralingspijn naar mijn oksel, nog nooit eerder gehad na een vaccinatie :+

Mijn paard staat in Duitsland, daar is 2G verplichting. Zowel mijn eerste vaccinatieronde als herstelbewijs zou vanaf februari niet meer geldig zijn. Ik kon de booster vandaag al in de app zetten, dus mag zonder problemen naar stal :D

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:06

Ik ook vandaag geprikt, vorige 2 keer met Pfizer maar nu geen idee, waar zien jullie dat? Vooralsnog geen klachten behalve zere arm. En ik kon m ook vrijwel direct in de corona check app zetten dus dat is fijn!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:12

DearDarling schreef:
Ik ook vandaag geprikt, vorige 2 keer met Pfizer maar nu geen idee, waar zien jullie dat? Vooralsnog geen klachten behalve zere arm. En ik kon m ook vrijwel direct in de corona check app zetten dus dat is fijn!

Aangezien hij al in je coronacheck-app staat: ga naar internationaal en zorg dat je op dosis 3/3 staat. Druk bovenin op details.

Daar staat bij het 4e kopje "vaccin".

Comirnaty is Pfizer. Pfizer is het merk, comirnaty is de prik tegen covid19.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:17

Ohhhh dan heb ik nu ook weer Pfizer gekregen!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:32

Kijk net in de app, was mijn boostervermelding weer weg. Kon hem overigens wel zo weer ophalen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:51

Lithya schreef:
Kijk net in de app, was mijn boostervermelding weer weg. Kon hem overigens wel zo weer ophalen.

Nou! Dat had ik dus ook toen ik de booster erin zette (de ochtend na de prik). Was een paar uur later ook ineens weg, maar ik kon 'm ook zo terugzetten. Net even gekeken, nu twee weken later staat-ie er nog steeds in :))

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:07

Maar dat niet in quarantaine is ook voor mensen die het afgelopen jaren corona hebben gehad toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:12

Liezel1 schreef:
Maar dat niet in quarantaine is ook voor mensen die het afgelopen jaren corona hebben gehad toch?

Nee alleen bij een zeer recente besmetting

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:12

Liezel1 schreef:

Nee alleen bij besmettingen tot maximaal 2 maanden geleden

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:14

Ik zie het ja.
Gisteren werd er nog gezegd een jaar, nu is het 8 weken......

Dus er gaat wel druk gezet worden vanuit werkgevers op die booster te nemen.
Ik was het pas eind april van plan, bummer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:17

Gisteren zeiden ze ook al een zeer recent besmetting.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:09

Moet je de booster zelf in de check app zetten?
Het gaat nog steeds goed na de derde moderna gisteren. *\o/*

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:15

Ja je moet je inloggen met je digid en dan haalt de app je booster op.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:24

friezenfan2 schreef:

Ah, dankje!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:27

Ik moet nog paar dagen wachten. Blijft toch bizar hoeveel verschil er door het land heen zit. Zag mensen alweer roepen dat iedereen die wil de booster gehad kan hebben, eh nee? Ja, mensen die jonger zijn en na mij afspraak konden maken konden ineens eerder terecht, maar ik kwam er niet doorheen om afspraak te verzetten... afgelopen zomer was dat hetzelfde verhaal.

Nog maar even voorzichtig blijven...

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:29

huricane schreef:
friezenfan2 schreef:

Ah, dankje!

Gelukt!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:32

Kan je niet zonder afspraak je booster halen? Dat gebeurt hier in Breda nu ook en op meerdere plaatsen in nederland geloof ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:41

Ik mocht vanaf 2e kerstdag een afspraak maken en de derde optie die ik kreeg was op 1 januari in Utrecht.

De eerste optie was de prikstraat praktisch om de hoek, maar dan had ik nog twee weken langer moeten wachten. Dan was ik gisteren aan de beurt geweest.

Het verschilt idd nogal, maar het is handig als je er wat verder voor wilt en kunt reizen. Ook fijn dat er nu locaties zijn met vrije inloop.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:44

Vrije inloop dit weekend heeft weinig voordeel voor mij, stuk verder weg en ik zie er eigenlijk tegenop om dan in eventuele rij te moeten staan. Dat kan ik niet, dus voor die 3 dagen eerder is het wat te veel gedoe met vervoer regelen, rolstoel meenemen en afspraken omzetten (want ik lig altijd paar dagen plat na elke vaccinatie). Die paar dagen eerder maakt dan ook geen verschil meer nu. Als dat 2 weken geleden was, ja.

Ging meer over het verschil, ik kon op de dag dat ik kon afspreken pas na 3 weken terecht en met mij nog meer mensen uit deze omgeving van mijn leeftijd of wat ouder. Die wilden allemaal wel die booster, maar konden niet eerder terecht. Ik heb toen ook verder weg gekeken, niet alleen dichtbij, want dan kan je vervoer plannen. Dus niet iedereen die wilde kan hem ook al gehad hebben. Eind januari wel waarschijnlijk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:49

MyWishMax schreef:
Ik moet nog paar dagen wachten. Blijft toch bizar hoeveel verschil er door het land heen zit. Zag mensen alweer roepen dat iedereen die wil de booster gehad kan hebben, eh nee? Ja, mensen die jonger zijn en na mij afspraak konden maken konden ineens eerder terecht, maar ik kwam er niet doorheen om afspraak te verzetten... afgelopen zomer was dat hetzelfde verhaal.

Nog maar even voorzichtig blijven...

Hier in Friesland kan je zo binnen lopen en geen rij te bekennen. Direct aan de beurt. Ik dacht dat dat op meerdere plaatsen door het land wel zo was.. Ik had al een afspraak ergens anders maar deze konden zij toen zo annuleren voor me.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:53

Hier hadden ze dat ook vorig jaar al, als 1 van de 1e. Toen half Nederland hierheen kwam en toen werd het dus gestaakt. Nu zijn ze weer begonnen dit weekend, maar ik ben dinsdag aan de beurt dus weinig nut of voordeel om nu te gaan. :+

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 13:18

Hier in Deventer kon ik als ik wilde zelfs op dezelfde dag nog een afspraak maken :') Zo gek hoe verschillend dat is.. Ik heb woensdag de boosterprik gehad en mijn vriend ook, gezet door dezelfde persoon. Ik ben er echt flink ziek van geweest (koorts, hoofdpijn, misselijk vooral) en mijn vriend alleen wat spierpijn. Het is zo verschillend hoe je er op reageert. De eerste twee heb ik overigens helemaal geen last van gehad. Dat zegt trouwens ook weer niks, want mijn collega is heel ziek geweest van de eerste twee en nu met de booster niks geen last. Het heeft daardoor denk ik ook niet zoveel zin om je daar vooraf druk over te maken, want je weet het niet.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:29

Regio Utrecht heeft ook vrije inloop behalve 1 locatie in Amersfoort.Wacht dus vooral niet op je afspraak en kom langs!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:38

Toevallig zat net een uur geleden de uitnodiging bij de post. Inmiddels ben ik dus al twee weken geleden geholpen :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 17:31

Ik heb nog steeds geen uitnodiging en ben 2e Kerstdag al geprikt.