Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 15:23

Ziet er goed uit :j

Zoiets wil ik ook voor als ik straks langere duurlopen ga doen. Veel makkelijker dan die drinkgordels denk ik

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:27

Supervixen schreef:
Ik heb net een nieuw trailvest besteld, van instinct.
Zitten wat grotere softflasks bij dan bij mijn salomon en er kan een waterzak achterin. Dat kan bij de mijne ook, maar die beweegt dan veel te veel, dus ligt mijn rug daardoor meteen open.
Hopelijk zit deze beter en anders heeft hij heel veel zakjes waar ik extra softflasks in kan proppen die dan hopelijk niet teveel bewegen.
Dan hoef ik bij langere afstanden niet meer langs de auto om te drinken. Ben heel benieuwd.
Hij was nu met 20% korting, dus dat vond ik wel een mooie deal.

[ [url=m/TDynpG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit. Hoop dat deze dan beter bevalt dan degene die je hebt :) korting is altijd mooi meegenomen. Zeker op grote(re) bedragen.

Hier m'n rondje van vandaag er alweer op zitten. 6km gedaan met 10 x 10 seconden sprint en dan een minuut rust. Niet perse een bepaald tempo willen halen, gewoon gedaan wat ik voor elkaar kreeg. Ergens tussen 3:09 en 3:45 :Y) heerlijk in de zon {:} wat knapt een mens daar toch van op!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:43

Vandaag was eigenlijk mijn rendagje weer maar ik heb me vanmorgen gestoten op het werk en dat doet best zeer. Nu wel minder dan vanmorgen toen t gebeurde dus denk dat het morgen wel beter gaat.
Van het weekend veel tijd (eindelijk een keer) dus dan kan ik zowel zaterdag als zondag wel weer gaan.
Evy wordt denk niet boos als ik 2 dagen rust neem toch (:P)

En nog een vraag. Kan ik deze schoenen wassen? Kijk hoe ze er uit zien xD
Zand er al afgeborsteld intussen ^^ maar ik zie geen verschil xD

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:08

Thanks voor de tips voor HM's. Amersfoort ga ik eens heel serieus bekijken :)

Poes wat een prachtig plaatje! Zo is het lopen wel echt genieten.

Puera ook weer goed bezig, natte schoenen is een thema de laatste weken :7 gelukkig lijkt het er op dat er nu goed weer aan komt!

SV kalm aan, gezondheid gaat voor. Hopelijk knap je snel genoeg op om volgende week je ultra te kunnen lopen. Mooie praktische trailvest heb je gekocht! Zo'n waterzak die beweegt vind ik ook altijd heel irritant.

Mooie afstand alweer Dilan!! Het gaat nu echt goed met je knie zo te lezen. Die vestingloop komt goed en ook de najaarsmarathon gaat je lukken!

Musli wat een snelle korte sprints joh! Goed zeg! Had die Garmin van jou dat van de week blijkbaar goed bedacht dat je dat kunt.

JesdaJinn een extra dagje rust kan geen kwaad en twee dagen achter elkaar lopen ook niet dus dat komt vast goed. Schoenen schoonmaken doe ik niet aan, dat is onbegonnen werk :+ dus ik heb geen idee of ze gewassen kunnen.

Hier ook weer terug van een uurtje lopen met 6*800m intervallen. De rest was gewoon een beetje rondhuppelen }:0 De eerste kieviten van het jaar zijn luid en duidelijk aanwezig, dus de lente is nu echt onderweg! Ik zag ook nog iets dat uit de verte op een grutto leek, ook mooi vroeg in het jaar weer in het gebied aanwezig. Nog wat dreigende luchten vanmiddag maar het bleef gelukkig droog.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:10

JesdaJinn schreef:
Vandaag was eigenlijk mijn rendagje weer maar ik heb me vanmorgen gestoten op het werk en dat doet best zeer. Nu wel minder dan vanmorgen toen t gebeurde dus denk dat het morgen wel beter gaat.
Van het weekend veel tijd (eindelijk een keer) dus dan kan ik zowel zaterdag als zondag wel weer gaan.
Evy wordt denk niet boos als ik 2 dagen rust neem toch (:P)

En nog een vraag. Kan ik deze schoenen wassen? Kijk hoe ze er uit zien xD
Zand er al afgeborsteld intussen ^^ maar ik zie geen verschil xD

[ [url=m/PQ7bqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niks aan doen joh, slijt er vanzelf wel weer af :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:12

Kylan schreef:
Hier ook weer terug van een uurtje lopen met 6*800m intervallen. De rest was gewoon een beetje rondhuppelen }:0 De eerste kieviten van het jaar zijn luid en duidelijk aanwezig, dus de lente is nu echt onderweg! Ik zag ook nog iets dat uit de verte op een grutto leek, ook mooi vroeg in het jaar weer in het gebied aanwezig. Nog wat dreigende luchten vanmiddag maar het bleef gelukkig droog.

[ [url=m/ps6ESe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat 6x 800m zwaarder is dan 10x 10 seconden hoor :j die tien seconden zijn zo voorbij en dan heb je weer een minuut om op adem te komen ;) dat lukt bij die 800m niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:23

Schoenen schoonmaken doe ik ook niet JesdaJinn, alleen een borsteltje erover als er veel modder aan zit.

Dilan als je eenmaal met zo'n trailvest hebt gelopen wil je niet meer anders. Het is zo practisch. Je zou voor een wat kleinere salomon of instinct kunnen gaan. Die zijn ook niet zo schreeuwend duur. Deze instinct was zonder korting 175 euro.
Mijn vriend wilde net dezelfde bestellen, maar ze zijn op. Misschien had ik net de laatste..

Kylan heerlijk om de vogels weer te horen zingen hè! De lente komt eraan!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 18:36

Thanks! Ga ik dat ook mooi niet doen xD

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-22 18:50

Ik zou hardloopschoenen niet wassen in de wasmachine iig. Deed ik met mijn obstacle run schoenen wel, maar daar gaan ze niet langer van mee.

Als ze bij mij echt vies zijn, spoel ik ze wel eens met warm water af en laat ik ze aan de lucht drogen. Niet bij de verwarming, is ook niet goed voor ze. Nou hebben wij geen verwarming, dus kan ik die fout niet eens maken :))

SV, een kleinere variant volstaat voor mij wel denk ik. Als er zo'n anderhalf a twee liter in kan, dan is dat voldoende. Meer drink ik toch niet onderweg

Musli, ik vind 800m interval ook zwaarder dan 10 sec sprint. Voornamelijk omdat ik vrij gauw buiten adem ben naarmate ik langer hardloop en ook een hogere hartslag krijg.
Mijn gemiddelde hartslag zat lager van de week bij mijn 8x 200m op 4:42 min/km dan vandaag bij de 8x 1000m op ongeveer 6:30 min/km :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:59

Vanmorgen eindelijk weer gelopen, het was te mooi om niet te gaan, dus een kort rondje van 6km gedaan en wat foto's gemaakt. Vannacht weer veel gehoest, maar tijdens het lopen had ik daar gelukkig geen last van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:18

Mooie foto's sv! Toch wel lekker gelopen dus. Ik vind het knap na een hele nacht hoesten..

Ik heb net 8km gedaan, met maar 2x wandelen op mijn moeders verzoek. Ging echt lekker, mooi weer ook. Alleen erg koud, ik heb gewoon in spijkerbroek en wollen vest hardgelopen plus handschoenen en had het alsnog echt koud.. :brr: en dan kom ik andere mensen tegen in een t shirt en korte broek! HOE DAN

Ik had trouwens gewoon goed ontbeten en gedronken een uurtje van tevoren

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:39

In een spijkerbroek hardlopen? Wow. Lijkt me superoncomfortabel.

Mijn vriend heeft net ook in korte broek gelopen, die loopt daar altijd in.

Wij gaan zo indoor skydiven. Zin in!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:54

Die sportbroeken zijn zo koud.. En m'n spijkerbroek knelt nergens ofzo hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:23

*kruipt onder steen*

Een spijkerbroek wordt afgeraden om te dragen als het koud is omdat de koude daar in kruipt. Dan kan je beter een comfortabele joggingbroek of sportbroek dragen met wat fleece aan de binnenkant. Of een fleece legging onder je sportbroek. Zo heb ik ook die paar keer gelopen toen ik begonnen was. Warm en toch comfortabel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 13:28

Sv, mooie foto's :j
Fijn dat je weer kon lopen.

Spijkerbroek lijkt me echt niet comfortabel :=

Hier geen hardlopen op de planning.
Wel geboulderd, weer routes geklommen die ik vorige week niet durfde of kon. :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:31

SV, je hebt het steeds over de trails die je loopt en je post er mooie foto's van waar je zelf ook vaak op staat. Wie maakt die foto's? Je vriend gaat niet altijd mee toch? Of zet je dan de camera ergens neer en zorg je dat je nog een keer door het beeld rent?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:32

Waar kan je die vinden? Klinkt wel lekker, een fleece binnenkant van een sportbroek. Ik heb wel een nieuwe legging gekocht bij de decathlon maar die is ook echt voor de zomer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:32

Sintara schreef:
Waar kan je die vinden? Klinkt wel lekker, een fleece binnenkant van een sportbroek. Ik heb wel een nieuwe legging gekocht bij de decathlon maar die is ook echt voor de zomer.

Decathlon heeft er hoor! De meeste merken wel. Zoek op winter tight bvb.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:49

Idd, ik heb een winter tight van kiprun en die is wel echt lekker om mee te lopen in de kou.
Decathlon heeft er ook een paar die gevoerd zijn, en zijn ook niet belachelijk duur oid.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:52

De Nike Epic Luxe Trail is ook een dikke tight. Geen fleece voering, maar van nature wel een dikke/stevige stof! :j

Mysterieuze wereld zo @SV.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:04

Ik vond mijn Nike epic trail vandaag al te warm :)

In mijn t-shirt met korte mouwen gelopen vandaag, was echt heerlijk.

Afbeelding

Afbeelding
Wel veel blubber :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 15:50

Lekker bezig allemaal weer. Hier had ik een trui aan maar dat was echt super warm. Voor mij nog echt zoeken qua kleding.

Hier weer geweest. Die 2 dagen even niet was ook fijn en geen last meer van de plek waar ik gestoten had.
Vandaag was echt super easy. 0 moe. Hartslag snel omlaag dus wordt echt tijd voor les 2.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jinn en Jaxx krijgen hierdoor natuurlijk ook betere conditie en hun hijgen niet eens xD

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:35

Ik ga ff zoeken, bedankt voor de tip! Het is nu ook wel een stuk warmer dan het om 8u was :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 16:43

Ik heb een legging van de decathlon met fleece aan de binnenkant. Was heerlijk ook als thermo afgelopen winter.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 17:12

Maflinger_S schreef:
SV, je hebt het steeds over de trails die je loopt en je post er mooie foto's van waar je zelf ook vaak op staat. Wie maakt die foto's? Je vriend gaat niet altijd mee toch? Of zet je dan de camera ergens neer en zorg je dat je nog een keer door het beeld rent?

Ik zet mijn telefoon ergens neer en dan gebruik ik een app met timer die daarna 100 foto's achter elkaar maakt.

Sportbroeken koud? Ik heb het nog nooit koud gehad tijdens het hardlopen. Ja alleen de eerste kilometer :P