Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Ik vermoed omdat het personeel al langer met de bewoners in contact komt en er geen covid-gevallen waren tot de goedheilige man op bezoek kwam.
besita schreef:Muppet met minder dan 48 uur hoef je niets te doen ..
Met meer dan 48 uur moet je het formulier invullen en in quarantaine gaan ..op dag 7 testen ( en daar zou controle op komen want je krijgt een bedank sms dat je de test gedaan hebt ..krijg je die niet dan gaan ze je opbellen ) meer grenscontrole komt er niet ,men kan bij gewone controles wel naar het formulier vragen bvb
purny schreef:Ninette schreef:Morgen extra overleg met mogelijk dinsdag een ingelaste persconferentie lees ik op verschillende nieuwssites.
Er is elke week overleg in het catshuis op zondag dus wat is er extra aan?
Tenzij je niet in NL woont?
Edit: ik zie het nu, ben benieuwd met wat ze nu aan gaan komen
Morrie schreef:ze gaan zelfs bij Rutte thuis vergaderen, las ik bij de NOS.
Ik denk dat ze dinsdag in de persconferentie hard BOE gaan roepen en aankondigen dat als de besmettingen niet dalen er vanaf ** december een totale lockdown komt van 3 weken, net zoals in Duitsland. Geen kerst en geen oud&nieuw.
SusanH schreef:Nou dan ben ik heel blij dat onze paarden vanaf volgende week op 1 plek staan. Maakt het een stuk makkelijker als er straks bijna niks meer mag. Want ik denk wel dat we strengere maatregelen gaan krijgen.
Muppett schreef:Zijn hier bokkers die bij de grens met België wonen?
Ik woon in Brussel en had me verheugd om met kerst maximaal 48 uur coronaproof naar familie in NL te gaan. Wij zijn al braaf vanaf september niet meer in NL geweest, al mocht het wel. We missen ze inmiddels heel erg.
Helaas blijkt dat de Belgische regering per 18 december weer grenscontroles gaat doen en dat het reizen naar een rood gebied standaard 10 of 14? dagen quarantaine betekent en op dag 7 een coronatest. Er gaat ook gehandhaafd worden. Dat betekent dus weer een aantal maanden er bovenop niet naar Nederland.
Hoe gaan andere bokkers hiermee om? Wat moet ik mij voorstellen bij die handhaving? Gaat er gecheckt worden of mensen zich aan quarantaine houden en hoe?
mag schreef:Woon op de grens, tijdens de eerste golf hebben ze blokkades (containers ed) op de grens gezet (ook op landwegen) en kon je er niet langs (er waren wel wat smokkelroutes bijv door het bos). Er is gezegd dat ze de grens niet meer fysiek gaan sluiten. Of ze bij iedere weg een mannetje gaan zetten om naar papieren te vragen lijkt me lastig. De grote wegen waarschijnlijk wel.
lenaa_tje schreef:SusanH schreef:Nou dan ben ik heel blij dat onze paarden vanaf volgende week op 1 plek staan. Maakt het een stuk makkelijker als er straks bijna niks meer mag. Want ik denk wel dat we strengere maatregelen gaan krijgen.
Ik denk dat pretparken etc weer gaan sluiten. Dus wat vergelijkbaar met die vorige periode van 2 weken.
besita schreef:Pandora2 schreef:Ik vermoed omdat het personeel al langer met de bewoners in contact komt en er geen covid-gevallen waren tot de goedheilige man op bezoek kwam.
Personeel kan toch ook van de ene dag op de andere positief zijn
Snap trouwens echt niet dat ze als wzc 1. de regel overtreden want de Sint mocht nergens binnenshuis op bezoek en 2. Geen sneltest/test uitgevoerd hebben op de heilige man
moonsparkle schreef:Wel weer een flinke stijging qua besmettingen. Ben benieuwd naar de nieuwe maatregelen, zou mij toch niks verbazen als je nog minder bezoek mag. Aangepaste openingstijden van winkels lijkt me in de vakantie juist niet handig, dan gaan er juist meer mensen tegelijkertijd shoppen.