Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Show je schaaf/snij/whatever wonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:07

Brutaal? Omdat ik om een foto vraag? :+
Als ze nee zegt is het ook goed hoor. :D

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:08

Bellatrix schreef:
Ik zou niet te lang wachten hoor met bellen...

Heb doodsangsten voor tandarts.

Ik ga morgen met mijn vader overleggen hoe het zit met de tandarts waar mijn moeder eerst heen zou gaan voor narcose en alle tanden trekken voor kunstgebit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:09

Er zijn ook angst tandartsen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:10

Bellatrix schreef:
Brutaal? Omdat ik om een foto vraag? :+
Als ze nee zegt is het ook goed hoor. :D

Brutaal is ook een groot wordt.

Kom vaak nog dingen om sociaal media tegen.

Waar kon jij niet tegen.

Want he al wat dingen opgeslagen.

Maar dan weet ik 3v3n weer wat ik je wel kan pben er wat niet.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:10

Bellatrix schreef:

Die zou ik hebben.

Die heeft het juist erger gemaakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:11

Ezellover25 schreef:
Bellatrix schreef:

Die zou ik hebben.

Die heeft het juist erger gemaakt.

Dat is jammer, dat zou niet de bedoeling moeten zijn. :(:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 08:43

ik heb een hele fijne angst tandarts, een vrouw, maar toch ga ik alleen als er weer eens een vulling uit valt of een kies afbreekt. Als ik er dan ben, dan denk ik, wat is ze toch lief en geduldig en kundig..... maar dat gevoel is snel weer weg, helaas

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 09:02

Ezellover25 schreef:
Bellatrix schreef:
Ik zou niet te lang wachten hoor met bellen...

Heb doodsangsten voor tandarts.

Ik ga morgen met mijn vader overleggen hoe het zit met de tandarts waar mijn moeder eerst heen zou gaan voor narcose en alle tanden trekken voor kunstgebit.

Dat was voor mij de oplossing. :j

Ook mede omdat tandarts niet meer wilde trekken vanwege lange en kromme wortels die er haast niet uit te krijgen zijn zonder kaakbot verder open te boren.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 09:09

Haha sorry jongens, heb geen foto gemaakt. Zag er niet super smakelijk uit :') De boel zat vol oud bloed van het bloeden na de vorige vervanging vorige week vermengd wat nieuw vocht en er was zich een drukplek aan het vormen.

Conclusie gipskamer: goed dat je gebeld hebt :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 09:11

Omdat het er onsmakelijk uitzag had ik het graag willen zien. _O-

Maar goed, weer gips eromheen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 09:50

goed dat je gebeld hebt!! jammer van de foto, maar begrijpelijk hoor! :) Sterkte verder, heb je er ook last van? of was het alleen vies

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:05

juval schreef:
goed dat je gebeld hebt!! jammer van de foto, maar begrijpelijk hoor! :) Sterkte verder, heb je er ook last van? of was het alleen vies

Als ze eraan lopen rommelen voelt niet fijn, dus nu wel weer even boel meer pijn. Ze hebben de wond schoongemaakt, beter ingepakt, extra zacht materiaal ertussen om die drukplek tegen te gaan en mijn voet weer een stukje verder richting 90 graden gebracht. Dat laatste doet altijd even godsgruwelijk veel pijn, dus dat voert nu nog even de boventoon :')

Volgens mij heb ik straks alleen nog een "flubbertje" over aan kuit en bovenbeen. Bizar hoe snel dat gaat...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:57

sterkte Dide, dat spierverlies gaat heel snel, na 8 weken gips had ik ook amper nog kuit over, terwijl ik behoorlijke klapkuiten heb, is allemaal weer teruggekomen. Wat ze mij niet verteld hadden, was dat je als het gips eraf gaan na een nachtje slapen je hele bed vol schilfers hebt en dat gaat nog een tijdje door. Ze hadden alleen gezegd dat ik dat been een paar weken niet mocht scheren......

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:16

Hier nog steeds schilfers na het douchen aan het been wat ingepakt heeft gezeten. Spierverlies bij mensen begint volgens mij al na twee weken. Althans, is mij verteld.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:22

Morrie schreef:
sterkte Dide, dat spierverlies gaat heel snel, na 8 weken gips had ik ook amper nog kuit over, terwijl ik behoorlijke klapkuiten heb, is allemaal weer teruggekomen. Wat ze mij niet verteld hadden, was dat je als het gips eraf gaan na een nachtje slapen je hele bed vol schilfers hebt en dat gaat nog een tijdje door. Ze hadden alleen gezegd dat ik dat been een paar weken niet mocht scheren......

Haha wat klinkt dat heerlijk :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 14:26

Beetje offtopic, maar vind dat zelf zo bizar om te zien. Heb best wel gespierde bovenbenen normaal van 4/5x sporten in de week. Links is nog gewoon helemaal stevig, maar rechts begint mn broek bijv al een stuk losser te zitten :')
Heel benieuwd hoe lang dat gaat duren om dat weer terug op te bouwen

Afbeelding

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 15:33

Ik vond het toen ook zo bizar hoe snel ik spierverval had. Ik heb direct na mijn ongeluk zo'n 36h helemaal niet bewogen, door het wachten op de operatie en de operatie zelf en kon mijn been nog amper buigen, zoveel krachtverlies had ik toen. Na 6 weken passieve oefeningen kon ik al wel weer redelijk buigen, maar kon 5 maanden na het ongeluk pas weer fietsen.
Na mijn andere 2 operaties was het spierverval vele malen minder, maar nog altijd wel een significant verschil met mijn niet-geopereerde been. Het is bij mij ook niet meer helemaal goed gekomen, zit nog altijd wel een kleine beperking in mijn aangedane been.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 15:34

Ik heb er niks aan gedaan w.b. trainen en mijn rechterbeen is weer even dik als mijn linkerbeen. De voet staat scheef, daar iis nu niets meer aan te doen. Let niet op de blauwe plekken, ik ben nogal lomp….Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:04

leintje_ schreef:
Ik vond het toen ook zo bizar hoe snel ik spierverval had. Ik heb direct na mijn ongeluk zo'n 36h helemaal niet bewogen, door het wachten op de operatie en de operatie zelf en kon mijn been nog amper buigen, zoveel krachtverlies had ik toen. Na 6 weken passieve oefeningen kon ik al wel weer redelijk buigen, maar kon 5 maanden na het ongeluk pas weer fietsen.
Na mijn andere 2 operaties was het spierverval vele malen minder, maar nog altijd wel een significant verschil met mijn niet-geopereerde been. Het is bij mij ook niet meer helemaal goed gekomen, zit nog altijd wel een kleine beperking in mijn aangedane been.

Ik heb jouw topic toen gevolgd ja! Wat een pech heb jij gehad...

Die staat idd flink scheef Morrie! Geen last van?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:29

DideH schreef:

ik heb wel last van die knie, maar ik kan er niets aan laten doen, want ik ben 24/7 mantelzorger voor mijn man en dan zou ik zeker een half jaar uit de running zijn. Dat scheve been ziet er raar uit, maar ik ben eraan gewend. Ik zie wel eens iemand ernaar kijken, maar ik ben op een leeftijd dat dat me niet meer boeit. Zolang ik kan fietsen en autorijden en kleine stukjes lopen, vind ik het prima

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:42

DideH schreef:
leintje_ schreef:

Ik heb jouw topic toen gevolgd ja! Wat een pech heb jij gehad...

Het is nu een leuke anekdote, laten we het positief benaderen :')

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 17:38

Kan mijn vorige post niet meer editen, maar om ontopic te blijven, zo zag mijn been er 2 jaar geleden uit na operatie 3.

Afbeelding

En mijn bekken er dan ook maar meteen bij :+

Afbeelding

Ik heb ook foto's van mijn been tijdens OK. Vooral van de orthopeed vaker zien dan je beste vriendin is dat hij me wel een beetje leerde kennen. Zijn woorden toen hij langskwam op zaal waren: "Ik dacht dat je het wel leuk zou vinden en ging er vanuit dat het wel mocht." :') Die foto's houd ik alleen wel voor mezelf.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:35

hemeltjelief hoeveel hechtingen zijn dat wel?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:50

2, maar het zijn doorlopende hechtingen, dus dat is een beetje valsspelen :'). Het jaar daarvoor zaten er iets van 80 agraves in, ik weet het niet meer precies.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 18:59

leintje_ schreef:
2, maar het zijn doorlopende hechtingen, dus dat is een beetje valsspelen :'). Het jaar daarvoor zaten er iets van 80 agraves in, ik weet het niet meer precies.

O brrr nietjes. Ergens in de vorige eeuw kreeg ik nog krammen in mijn buik, was een hel toen ze eruit moesten