Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:35

karuna schreef:
Hier ging het net goed. Voor iemand anders een afspraak kunnen inplannen voor morgen vroeg in de middag redelijk in de buurt. Kostte wel aardig wat keren postcode intikken maar de mogelijkheden werden steeds eerder en steeds dichterbij

Kan diegene dat zelf niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:37

Nope in dit geval niet ivm weigerende internet :n . En voor mij kleine moeite het te doen toch. :) en ik ga daar ook niet over in discussie. :+

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:41

Ik heb even een beetje door het topic gelezen en het valt mij op dat heel veel mensen hele milde klachten hebben en positief bevonden worden.
En mensen met overduidelijke symptomen negatief.
Ik zelf behoor tot de laatste groep.

Ik wil mijn ervaring delen omdat ik zelf best wel gestrest was tijdens het wachten op de uitslag.
Ik werk in de zorg en een positieve uitslag bij een medewerker heeft grote gevolgen binnen de instelling.

Ik werd maandag wakker met een snotneus en een droog/vervelend gevoel in de keel. Gedurende de dag kwam hier hoofdpijn bij en begon ik mij grieperig te voelen.
Test gedaan, dinsdag al uitslag (mijn werkgever heeft een eigen teststraat) uitslag: Negatief

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik mij behoorlijk grieperig voel/een zware verkoudheid heb.
Ik heb een hoestje door de kriebel in mijn keel
Ik ben moe,
Ik heb hoofdpijn,
Zonder neusspray zit mijn neus helemaal dicht,
En ik snuit en nies mijzelf een ongeluk.

Mijn vriend en ik zeiden tegen elkaar: zonder die test zou je denken dat ik corona positief zou zijn!

Mijn vader (mee in contact geweest) had ook grieperige klachten (geen hoest of neusverkoudheid) maar wel heel moe, geur en smaak verlies, zeer lijf en verhoging!
Mijn vader is dinsdag getest en is ook negatief getest.

Ik hoop met deze ervaring bij sommigen de stress wat weg te nemen. Er heerst namelijk ook een normale griep!

Ga bij klachten altijd testen! Maar de test uitslag zal je pas vertellen of je het hebt of niet! Mijn vader en ik dachten namelijk dat we het hadden en hebben het niet!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:42

mijn collega heeft zich maandag laten testen met alleen vermoeidheidsklachten, die bleek positief en werd daarna pas ziek

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:44

xRedshift schreef:
Ik heb even een beetje door het topic gelezen en het valt mij op dat heel veel mensen hele milde klachten hebben en positief bevonden worden.

Ik wil mijn ervaring delen omdat ik zelf best wel gestrest was tijdens het wachten op de uitslag.
Ik werk in de zorg en een positieve uitslag bij een medewerker heeft grote gevolgen binnen de instelling.

Ik werd maandag wakker met een snotneus en een droog/vervelend gevoel in de keel. Gedurende de dag kwam hier hoofdpijn bij en begon ik mij grieperig te voelen.
Test gedaan, dinsdag al uitslag (mijn werkgever heeft een eigen teststraat) uitslag: Negatief

Ik kan met zekerheid zeggen dat ik mij behoorlijk grieperig voel/een zware verkoudheid heb.
Ik ben moe,
Ik heb hoofdpijn,

Mijn vriend en ik zeiden tegen elkaar: zonder die test zou je denken dat ik corona positief zou zijn!

Mijn vader (mee in contact geweest) had ook grieperige klachten (geen hoest of neusverkoudheid) maar wel heel moe, geur en smaak verlies, zeer lijf en verhoging!

Ik hoop met deze ervaring bij sommigen de stress wat weg te nemen. Er heerst namelijk ook een normale griep!

Ga bij klachten altijd testen! Maar de test uitslag zal je pas vertellen of je het hebt of niet! Mijn vader en ik dachten namelijk dat we het hadden en hebben het niet!

Klinkt alsof je een flinke verkoudheid hebt gehad, geen griep.
Verkoudheid gaat idd ook weer flink rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:48

Er gaat inderdaad meer rond nu. Ik ben negatief getest, maar heb al sinds zondag verhoging. Het hoesten, hoofdpijn en de meeste keelpijn is wel over. Maar die verhoging wil nog niet weg en is dus ontzettend vermoeiend. En ik ben echt heel slecht in uitzieken, heb ik geen geduld voor. Maar mezelf verboden vandaag alweer te gaan werken. Morgen wel wat proberen.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:51

Majabeestje schreef:

Haha ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik vind het lastig griep en een zware verkoudheid te onderscheiden.
Ik kan meestal wel doorwerken met een verkoudheid maar heb mij deze keer wel echt 2 dagen zwaar lamlendig gevoelt en ziek thuis gezeten.

In mijn omgeving worden veel mensen met overtuigende corona klachten negatief getest. Dus hier heerst sowieso een flink verkoudheidsvirus!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:01

Ik was ook flink verkouden geen stem keelpijn hoofdpijn flinke verstopte en volle neus . Negatief gelukkig. 2 weken later nog wat verkouden. Maar keel ect was redelijk snel over

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:08

xRedshift schreef:
Majabeestje schreef:

Haha ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik vind het lastig griep en een zware verkoudheid te onderscheiden.
Ik kan meestal wel doorwerken met een verkoudheid maar heb mij deze keer wel echt 2 dagen zwaar lamlendig gevoelt en ziek thuis gezeten.

In mijn omgeving worden veel mensen met overtuigende corona klachten negatief getest. Dus hier heerst sowieso een flink verkoudheidsvirus!

Ik heb ooit 1 keer de echte griep gehad en toen wist ik opeens wat het onderscheid was tussen een zware verkoudheid en de griep :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:15

yep, same here. Een echte griep vergeet je niet zomaar

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:20

Haha dan gaat het om een verkoudheid idd!
Is ook wel logisch want ik ben daar best vatbaar voor.
Heb best vaak een luchtweginfectie gehad!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:22

Fijn dat blijkbaar de gewone griep ook aanwezig is, heeft viruswaanzin weer een poot minder om op te staan. Niet zo fijn voor de mensen die nu griep hebben, beterschap.
En conclusie, ipv griep had het wel degelijk Corona kunnen zijn want de verspreiding gaat op dezelfde manier.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:27

bigone schreef:
Fijn dat blijkbaar de gewone griep ook aanwezig is, heeft viruswaanzin weer een poot minder om op te staan. Niet zo fijn voor de mensen die nu griep hebben, beterschap.
En conclusie, ipv griep had het wel degelijk Corona kunnen zijn want de verspreiding gaat op dezelfde manier.

Ik ben niet zo op de hoogte van de Viruswaanzin groep. Claimen die wat anders betreft de griep/verkoudheid?
Griep/verkoudheid lijkt net zo vlug rond te gaan..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:58

xRedshift schreef:

Het is ook lastig te onderscheiden als je nog nooit griep (influenza) hebt gehad. Van een flinke verkoudheid kan je je zeker ziek voelen, helemaal als er een luchtweginfectie achterweg komt..
Maar griep is een andere categorie ziek zijn, dat vergeet je idd nooit weer :')

Wel vervelend hoor, want corona kan ook klachten geven die lijken op een verkoudheid. Ik had het afgelopen maandag, mijn man ook. Dinsdagochtend gebeld en we kunnen vrijdag testen.. Inmiddels hebben we nergens last meer van.. Maar blijven braaf binnen.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:04

Majabeestje schreef:
xRedshift schreef:

Het is ook lastig te onderscheiden als je nog nooit griep (influenza) hebt gehad. Van een flinke verkoudheid kan je je zeker ziek voelen, helemaal als er een luchtweginfectie achterweg komt..
Maar griep is een andere categorie ziek zijn, dat vergeet je idd nooit weer :')

Wel vervelend hoor, want corona kan ook klachten geven die lijken op een verkoudheid. Ik had het afgelopen maandag, mijn man ook. Dinsdagochtend gebeld en we kunnen vrijdag testen.. Inmiddels hebben we nergens last meer van.. Maar blijven braaf binnen.

Alleen maar goed dat ik het onderscheid niet weet dan :') :D

Goh wat duurt het lang voor jullie voor dat je getest kan worden! Succes met afwachten..
Voor mij was binnen blijven wel makkelijk gezien ik mij ook niet goed voelde. Maar het lijkt mij moeilijker als je je verder gewoon oké voelt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:45

xRedshift schreef:

Ik ben moe,
Ik heb hoofdpijn,

Hier hoor ik idd ook bij. Zonder de negatieve testuitslag zou je zo denken dat ik het had!
Ik kan nog geen 200 meter lopen zonder buiten adem te zijn, loop de hele dag te rillen van de kou (maar geen koorts), lig nu ook onder 2 hele dikke dekens en de verwarming flink aan. Verder hoesten, snotterig, gebrek aan reuk en smaak en soms ook wat duizelig. Behalve het koud hebben heeft manlief dezelfde klachten.
Maar toch allebei negatief getest.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-10-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:45

Viruswaanzin/viruswaarheid claimt dat de griep er niet meer is omdat alles onder corona word geschoven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:46

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 12:47

Zijn er hier mensen die zich totaal niet ziek voelen maar verminderde reuk/smaak hebben en positief getest zijn voor Corona? Dit verhaal hoorde ik gisteren toevallig op de radio.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:00

Ik word zaterdag getest, ik ben met verlof, maar werk in het ziekenhuis. Ik weet niet of ik dan wel in het ziekenhuis getest kan worden

Ik heb nnu maar via de normale weg aangevraagd

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:03

Ik ken iemand die haar man een test moest doen omdat hij naar Italië voor werk moest. De man was positief getest helaas dus Italië ging niet door maar hij had dus geen enkele klacht. Voelt zich kip lekker. Puur toeval dus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:57

-O- p o e p dit verzin je toch niet. Mijn enige contact afgelopen tijd. Heeft sinds vanmorgen klachten. Zijn test is morgen. Hij kreeg net bericht dat er een of meerdere collega's positief getest zijn. Aangezien we elkaar nadat ik ben vrijgelaten weer wel gezien kregen we van de ggd te horen beiden in quarantaine gaan. Nu zit ik niet alleen gelukkig maar weer binnen. Pffff. Heb net drie dagen van mijn vrijheid genoten weer :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:17

Petrichor schreef:
Zijn er hier mensen die zich totaal niet ziek voelen maar verminderde reuk/smaak hebben en positief getest zijn voor Corona? Dit verhaal hoorde ik gisteren toevallig op de radio.

Ik had alleen die klachten en moest testen Ivm zeer specifieke klacht voor Corona en dat was negatief...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:19

Petrichor schreef:

2 vrienden van mij hadden dit. In contact geweest met een positief getest persoon. Zelf getest positief en enige symptoom verlies van reuk en smaak

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:20

Cayenne schreef:
xRedshift schreef:

Ik ben moe,
Ik heb hoofdpijn,

Hier hoor ik idd ook bij. Zonder de negatieve testuitslag zou je zo denken dat ik het had!
Ik kan nog geen 200 meter lopen zonder buiten adem te zijn, loop de hele dag te rillen van de kou (maar geen koorts), lig nu ook onder 2 hele dikke dekens en de verwarming flink aan. Verder hoesten, snotterig, gebrek aan reuk en smaak en soms ook wat duizelig. Behalve het koud hebben heeft manlief dezelfde klachten.
Maar toch allebei negatief getest.

Wat naar! Hopelijk voel je je snel beter. Zou in dit geval uiteraard ook thuisblijven, je wil ook mensen niet aansteken met wat je wél hebt :P