4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:51

Genieten is minstens zo belangrijk :j En zolang het niet verandert in een vreetfestijn kan het ook prima :D

Ik heb vanochtend mijn krachttraining weer gedaan. bij ons op zolder is het wel aardig warm (al valt het nog mee tov buiten), maar ben toch blij dat ik mn training gewoon heb kunnen doen.
Voel me wel wat opgeblazen, maar dat heb ik wel vaker als 't warm is :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:09

Goed bezig al zo lekker op de ochtend! Wel lekker om het dan al gehad te hebben. Ik moet dus vanavond nog de warmte in, maar wel al om 18.00, dus om 19.00 ben ik weer klaar met de inspanningen voor vandaag.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:11

Succes alvast voor vanavond :j
Als ik na mn werk nog moet sporten, valt het me altijd zoveel zwaarder. Voordeel van mn thuiswerkdagen, kan ik voor het werk nog sporten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:17

Ik sport niet zo lekker als ik net wakker ben. Toch minder kracht. Liefst ga ik rond 10.00 uur, maar dan ben ik dus aan het werk :')
Dus dan is na werk fijner dan voor het werk. Maar is wel jammer, want voor werk en dan dus het al gehad hebben is ook wel erg lekker.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:24

Ja is zeker lekker. Ik ben na mijn werk vaak echt gesloopt. Zit de hele dag op mn kont, maar de telefoontjes komen non-stop binnen, vaak boze mensen. En ondanks dat ik fysiek niets doe, put dat toch uit. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:28

Sorry jongens, ik ben qua eten niet meer gemotiveerd genoeg om hier mee bij te lezen en reageren. Ik merk dat ik er beter aan doe om gewoon een kilo meer te wegen en alles te kunnen eten wat ik wil. Dus misschien als ik de motivatie weer vind dat ik mij hier weer meld :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:47

@Travel_me, Ik herken die honger met dit weer wel hoor, alleen bij mij wel heel erg in vlagen. Vooral cravings naar lichte gerechten en zoet haha.

@Jumerenik, Welkom! Goed dat je de knop weer wil gaan omzetten :) Het is voor iedereen even zoeken welke aanpak het best bij je past. Het is daarom al goed dat je herkent dat je snel doorslaat, dan kan je daar direct rekening mee houden voor jezelf. Op welke manier wil je sport gaan oppakken vanaf woensdag? Van de voorraadkast afblijven is vooral een kwestie van discipline denk ik zolang je nog in quarantaine zit. Daarna zou ik er zelf voor kiezen alles weg te geven zodat het gewoon niet meer in de buurt is. Daarmee maak je het jezelf een stuk makkelijker! Succes in ieder geval :D

@Dilan, Je bent lekker aan het sporten zeg! Ik vind in de ochtend sporten ook het allerfijnst. Ik heb ook het geluk dat ik een vrij flexibele baan heb, als ik mijn uren maar maak op acceptabele tijden. Dus ik kan op thuiswerkdagen heel makkelijk schuiven en een workout op een fijne tijd inpassen :D

@Linoleum, Heerlijk weekend dus! En een hapje en drankje kan zeker geen kwaad als je heel de week netjes eet, zo lang het met mate is :D Ik ben benieuwd hoe het eten na het sporten bevalt. Persoonlijk merk ik echt positief verschil als ik vlak van te voren juist wel heb gegeten.
Overigens terechte opmerking over veilig sporten. Het staat op mijn planning om komende maand een beter squatrek, of in ieder geval hogere houders voor mijn stang, te kopen. Ik merk dat ik daar echt wel behoefte aan heb nu ik steeds zwaarder ga :)

@Kimmie, Netjes qua kcal gebleven dus! En wat meer ongezondere keuzes in de nasleep van je vakantie is helemaal zo gek niet :D Wat goed dat je een eetbui hebt kunnen voorkomen!Hoe is je dat gelukt?

Ik ben gisteren echt súper lekker uit eten geweest. Ik heb het bij wat lichtere gerechtjes gehouden, met wat lekkere wijntjes. Omdat ik nu met een gemiddelde per week werk, was het qua kcal ook prima in te passen. Daarnaast dit weekend ook naar de bioscoop geweest met mijn moeder en zusje en daar mijn dag qua eten wat op aangepast en een relatief kcal-arme snack genomen. Waar normaal gesproken een dergelijk uitje echt op een eetfestijn uitliep lukt het me nu steeds beter het goed in te passen, zonder het idee te hebben vanalles te moeten laten. Fijn dus! :D

Vandaag een wat kariger lijstje gepland, om wat ruimte te houden om wat toe te voegen waar ik op dat moment zin in heb :)
O: 250gr magere kwark met een wilde perzik
T: Stukje gezonde chocoladecake met 50gr magere kwark en 100gr galiameloen/aardbei
L: Bruine boterham met ham en kaas en 200gr Isey skyr stracciatella
T: Body & fit pro bar
A: Gevulde zoete aardappel met zwarte bonen, tomaat en avocado
T: 200gr isey skyr stracciatella
Totaal nu 1395 + waar ik nog zin in heb

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:53

Lino, klinkt lekker! Gezellige avond gehad dus :j Genieten is minstens zo belangrijk! Succes alvast voor vanavond. Voor mij maakt het eigenlijk niet zo uit wanneer op de dag ik sport, ik merk alleen nu wel met de hitte dat thuis me helaas niks lukt.

Leonie, wat balen van de hitte bij jou thuis :( Ik heb helaas ook gewoon honger met dit weer hoor. Alleen wat minder als ik echt bezig ben, maar als ik stil zit (wat ik veel doe deze dagen) krijg ik snel trek.

Dilan, oh dat is naar zeg. Hier in West-Brabant zijn er ook nog wel een paar, maar er worden er idd helaas ook weer veel geschrapt. Echt zonde. Goed bezig al zo lekker vroeg in de ochtend! Je bent lekker aan het sporten zeg.

Jumerenik (moeilijke naam haha!), welkom :)

Mara, dit kwam ten eerste doordat mijn zusje me aansprak, dat hielp al. Verder heb ik wel een stuk brood gepakt en een glas cola zero. Zodat ik wel iets te eten zou hebben, maar niet al te veel kcal. Verder constant tegen mezelf gezegd dat ik geen honger had en er geen zin in. Op wonderbaarlijke wijze hielp dat haha.

Gisteren kwamen wat vrienden langs. Toch weer te veel gegeten. Ik merk dat gezond eten goed gaat, behalve als er andere mensen bij zijn. Dan eet ik toch snel te veel.
O: twee boterhammen met Maestrichter fruitstroop en suikerstroop.
T: bruin brood met halvarine en salami en stokbrood met Maestrichter fruitstroop.
L: twee boterhammen met halvarine en jonge kaas en Maestrichter fruitstroop, chocomel 0% suiker toegevoegd.
T: sprits.
T: chips en nootjes.
A: broodje hamburger, pastasalade en huzarensalade.
T: magnum.
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen, 90 minuten paard verzorgen en zwemmen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:51

Gelukkig meerdere mensen dus die niet echt minder eten door dit weer.

@Jemerenik: Welkom! Lastig dat je nu thuiszit met zoveel lekkere dingen.

@Dilan: Uh ja dat onkruid komt wel een andere keer hoor. Tis echt niet te doen deze dagen.
Heel herkenbaar dat opgeblazen. Ik heb dat ook behoorlijk. Heel irritant, maar gaat wel weer weg zodra de temp zakt.

@Linoleum: Ben heel benieuwd of het je bevalt qua eten. Ik vind na het sporten eten zelf echt het fijnste

@Mara: hmm ja dat heb ik ook wel. In de ochtend heb ik weinig honger, maar vooral in de avond veel. En dan kan ik ook niet slapen door de warmte. Helpt ook niet echt.
Volgens mij heb jij op dit moment de juiste weg gevonden :) Klinkt echt heel fijn!
Ik zag in je lijstje gevulde zoete aardappel staan. Goed idee, heb ik ook even gehaald voor vanavond :)

@Kimmie: Hmm das wel lastig ja! Zit je verder wel gewoon goed vol? En wat voor brood eet je? Want ik merk daar echt een groot verschil in. Ene brood kan ik uren op doen en andere heb ik een half uur later al weer honger.

--------------------
Ik heb vanochtend weer lekker getraind en verder best wat gewandeld vandaag. Ook werd mijn gitaar opgehaald (verkocht). Verder is het een lui dagje, want heb het bloedheet. Gelukkig nog maar een paar dagen volhouden.
Heb wel bedacht om deze week 5x crossfit te gaan doen en niet te gaan boksen. Der stond tot nu toe daa 1 ingeschreven en heb gewoon geen zin in weer zo'n gare krachttraining.
Verder wel wat werken, maar heb extra vrij omdat der echt niks te doen is.

Lijstje:
T: eiwitshake
O: havermout met water, klein beetje sojamelk, banaan en beetje pindakaas
L: tosti met kipfilet en plakje cheddar
T: 250 gr magere kwark met 100 gr aardbei, 10 gr whey poeder, 5 gr gepofte tarwe en klein beetje rijstsiroop (soort honing)
A:Gevulde zoete aardappel met tomaat, kidneybonen, mais, cheddar en cottage cheese
T: magere kwark met brinta, pindakaas en witte chocopasta

Totaal 2102
B: uur Crossfit en 3x uur wandelen.

Wel een beetje veel kwark vandaag, maar daar heb ik echt zin in. Helaas krijg ik dan altijd wel een wat meer opgeblazen buik daarvan, maar ach die is nu toch al opgeblazen van alle vocht XD

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:04

Dilan, ik herken het, heb vergelijkbaar werk gedaan een paar jaar. Mijn ervaring is dat het op termijn wel beter wordt! Maar dat is natuurlijk niet jouw ambitie, om het nog veel langer te doen :')

Fading, groot gelijk! Mocht je wel weer aan toe hebben, ben je altijd weer welkom :D

Mara, jaloers op jouw flexibele uren. Grootste deel van mijn werk kan ook prima in flexibele uren, maar wij draaien ook telefoondiensten en daarvoor moet ik toch echt binnen openingstijd werken :') Anders zou ik dagelijks lekker vroeg beginnen, uurtje sporten en daarna nog even door tot 15/16 uur. Maar helaas..
Ik ga gewoon eens tijdje proberen om na een iets vullende snack gelijk na werk te gaan sporten en daarna pas avondeten te doen, misschien bevalt het me totaal niet, misschien ook wel. Het voelt wel lekker om nu thuis te zijn en sporten al klaar te hebben. Hoef alleen nog even te eten en verder helemaal niks meer, dus lekker met boek op de bank en later vanavond hopelijk nog even buiten als donker is.
Fijn hè zo'n weekgemiddelde! En klinkt goed, gerechten met wijn erbij :+

Kimmie, thuis lukte mij sowieso al niet. Ik ga zonder problemen 3/4 keer per week naar de sportschool, maar thuis kan ik echt de motivatie er niet voor vinden. Vind het echt knap als mensen dat wel lukt :')
Veel endurance wedstrijden en vergelijkbaar (zoals TREC) verdwijnen omdat ze niet rond krijgen qua vrijwilligers en vergunningen volgens mij. Wel erg jammer, maar ook wel logisch.

Leonie, ik had nu dan gereserveerd om 18.00 en was om 17.00 officieel al vrij. Dus zit nog wel even tussen. Kwam vandaag wel goed uit want kwam nog even wat spoeds voorbij om 16.55, dus was uiteindelijk pas om 17.30 klaar. Maar wel even gevraagd of ik ook twee uur na elkaar mag reserveren en dan halverwege eerste uur komen. Dat is geen probleem. Dus een volgende keer kan ik wel echt gelijk door.
Groot gelijk ook dat je rustig aan doet vandaag. En lekker gaan crossfitten in plaats van boksen, veel leuker.

-----
Ik heb dus net gesport, het was wel goed warm, maar er stond een precies een windje op de deur. Dus tussendoor telkens even bij de open deur gestaan. Was prima te doen. En nu wel erg lekker dat het nog maar 19.00 is en ik niks meer hoef te doen vanavond. Dus tot nu toe bevalt het me wel om gelijk na werk te gaan sporten.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:37

linoleum leuk dat je het vraagt! Ik doe/deed aan roeien. Dat heb ik een jaar echt wel intensief gedaan maar aan het einde van het seizoen werd het fysiek een beetje te zwaar. Nu doe ik dat lekker 1 keer per week. Veder zo nu en dan wat wielrennen en bootcampen. Dat wil ik als ik straks weer naar buiten mag wel uitbreiden naar 2 keer per week roeien/ergometeren) en daarnaast 1 keer per week bootcampen en 1 a 2 keer per week wielrennen. Vanaf september ga ik 1 keer per week tenissen en 1 keer per week gewichtheffen. Dus dan ga ik waarschijnlijk minder wielrennen en misschien minder roeien. Dat ligt er ook een beetje aan hoe intensief het tenissen en gewichtheffen gaat zijn en of ik daar naast uni nog tijd voor heb.

Ik heb niet per see een hele strakke planning als het om eten gaat. Hieronder is een beetje een algemeen overzichtje van de dingen die ik eet. Ik merk dat ik het niet zo goed doe als ik mij echt aan een shema moet houden. Als ik dan toch een koekje eet wat niet op het schema staat ben ik sneller geneigt om dan maar nog 10 koekjes te eten.

O/L (ik kan momenteel uitslapen): Havermaud met een appel en pindakaas erdoorheen. Als ik niet zo veel honger heb eet ik alleen de appel met eventueel pindakaas.

T: Iets aan groentes (vaak komkommer of paprika) en/of nog een appel en/of een paar maria biscuitjes

Als ik echt honger heb eet ik nog een broodje of tosti als lunch. Als ik sport eet ik er nog een halve bak kwark bij.

A: Vaak iets van pasta/wraps/taco's/salade. Ik doe niet aan toetjes

T: iets ongezonds zoals een bakje chips of een aantal tukjes.

Momenteel heb ik ook een fase waar ik water niet zo super lekker vind 8)7 (met dit weer komt het ook lauw uit de kraan %) ,daardoor drink ik best wel veel limonade. Verder heb ik ook een kleine waterijsjes verslaving. Daar kan ik er verdeeld over de dag zomaar een stuk of 5 van opeten (a 33 kcal p/s).

Vaak werkt bij mij het ongezonde eten niet in huis hebben heel erg goed. Bij mij gaat het vooral mis als ik vind dat ik het wel verdient heb "je hebt de hele dag gestudeerd/gezond gegeten/gesport dus dan mag je dit wel eten" is gedachten die vaak door mijn hooft gaat. Y)(^)

oef... ik ben heel jaloers op jouw koude huis. Bij mij is het nu 32 graden binnen. -O-

Voor het eten tijdens het sporten heb ik vorrig jaar van mijn choaches een aantal tips gekregen. Nu is dit voornamelijk bedoelt voor soon to be topsporters (lees: 6 tot 11 keer per week) die onbeperkt kunnen eten. Maar misschien heb je wat aan deze tips. Bij mij werkt het heel erg goed (vooral om niet flauw te vallen of juist heel misselijk te worden tijdens het sporten. Maar ook heb als ik mij hieraan houd meer energie daarna.)

- Eet afhankelijk van hoe intensief je gaat sporten 1.5 tot 2 uur ervoor geen grote maaltijd.
- Eet vanaf 2 uur van tevoren geen dingen met veel vet of proteine. Eet in plaats hiervan iets met kolydraten. Bijvoorbeeld een banaan/appel broodje met jam of appelstroop ect...
- Eet een uur van tevoren banaan/appel broodje met jam of appelstroop. Eet hierna niks meer.
- Drink, tijdens het sporten, voordat je dorst krijgt, je verliest veel vocht door te zweten.
- Als je heel intensief en/of lang gaat sporten kan je een fles met iets van limonade helpen om goed scherp te blijven.
- Als je veel zweet tijdens het sporten en/of merkt dat je niet genoeg drinkt kan je eventueel iets aan zout door je water/limonadefles doen. Dan houd je het vocht beter vast.
- Eet gelijk (binnen 25 minuten) na het sporten iets met veel proteine bijvoorbeeld kwark. Eet drink ook iets met suiker als je dit tijdens het sporten niet gedaan hebt.
- Eet binnen 2 uur een maaltijd met genoeg kolidraten en eiwit. Dat helpt met het hongergevoel en spierpijn.

m9ara Ik ben van plan om alles aan ongezonde dingen die ik nog over heb straks aan mijn huisgenootjes te doneren. Tot nu toe is het van de voraadkast afblijven best wel goed gelukt dus daar ben ik wel blij mee! Jouw avondeten klinkt ook heel erg lekker trouwens! :9

Travel_me Jaa ik heb er af en toe wel een beetje moeite mee. Zeker als ik mij verveel kan ik een op automatisme naar de koelkast lopen om te kijken of ik nog wat lekkers heb :+ .
wauwww crossfit wat leuk!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:55

@Kimmie, Wat goed dat je op die manier jezelf hebt kunnen inhouden! Dat veel eten bij sociale gelegenheden herken ik heel erg hoor. Ik zou dit voor jezelf deels proberen te accepteren en daarin kleine stapjes te maken. Blijkbaar hecht jij veel waarde aan gezelligheidseten, dus is het minder slim om er steeds teleurgesteld over te zijn. Kleine aanpassingen daarin maken en daar trots op zijn is dan een betere aanpak :D Zelf probeer ik bijv. tegenwoordig in dat soort gelegenheden bijv. 1 chipje, of 1 m&m te pakken per keer in plaats van een aantal. Klein stapje, maar toch iets om trots op te zijn!

@Travel_me, Grappig dat je bent aangestoken door de zoete aardappel :D Hij viel hier erg in de smaak, had alle toppings koud gehouden en dat beviel goed in die hitte haha.
Slim dat je de bokstraining skipt, waarschijnlijk wordt het met zo weinig inschrijvingen inderdaad een training waar jij niets aan hebt en niet leuk vind. Kun je je lichaam beter een dagje extra rust gunnen! Kwark kan ik heel goed inkomen met dit weer, bij mezelf valt het me ook op dat het extra veel terugkomt.

@Linoleum, Oh ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat het heerlijk is een vrije avond over te houden! Na het avondeten is vaak ook zo'n inkakmoment waarbij je jezelf bij elkaar moet rapen om nog te gaan. Goed dat het sporten voor het eten je tot nu toe goed bevalt! Het was erg rustig in de sportschool zeker met die hitte? :+
Zoals jij het omschrijft werk ik inderdaad vaak haha! Uiteraard heb ik ook een aantal dagen per week dat ik vol zit met meetings/gesprekken/ etc. Maar het lukt me ook vaak wel 2 dagen om bijv. om 07:00 te starten, tussendoor even 1,5 uur om te sporten en daarna door tot ik mijn uren heb gemaakt/het werk af is. Het voordeel aan thuis sporten is dat het ook wat sneller tussendoor kan :D

@Jumerenik, Zo dat zijn een flink aantal sporten die je doet. Is het wel goed te combineren, om in alles op te bouwen? Of gaat het je puur om de beweging en streef je niet bepaalde doelen na?
De slechte gewoontes die je noemt zijn ook echt een kwestie van gewoontes veranderen denk ik. Als je daar aandacht aan besteed zal het steeds makkelijker worden toch betere keuzes te maken. Ik zou echt wel proberen af te stappen van het idee dat je jezelf moet belonen met eten. Dat is toch iets dat snel averecht gaat werken.

Ik heb gisteravond nog een klein rondje (30 km) op de racefiets gedaan met mijn vriend. We gingen rond 18:30 weg en jeetje wat was het warm :oo Ik heb lekker in zijn wiel gehangen haha! Uiteindelijk wel een lekker gevoel dat we zijn gegaan. Ik twijfel of ik vandaag nog een rondje zal doen, aangezien er zoveel regen/onweer wordt voorspeld, maar misschien is 2 dagen in die hitte ook wel wat teveel van het goede. Anders wordt dit naast paardrijden een rustdag.

Mijn eetplanning voor vandaag:
O: 250gr Kvarg framboos
T: Bosvruchten-kwarkkoek en 100gr meloen
L: Bananenpannenkoek van 1 banaan, 1 ei en 10gr wheypoeder, met 75gr magere kwark en een halve boterham met ham en kaas uit de oven
T: Smart bar crunchy
D: Babi smoor met rijst en zoetzure komkommer
T: 200gr melkunie protein
Totaal 1598 kcal, wederom nog wat ruimte over voor iets waar ik zin in heb. Ik vermoed dat mijn vriend gaat voorstellen een ijsje te halen :Y) Normaal kan ik me daar erg druk om maken, maar nu ik met een weekgemiddelde werk weet ik dat ik nog voldoende ruimte kan maken :D En anders heb ik ook het AH huismerk kcal-armer ijs in huis gehaald om te proberen. Wie weet dat ik die anders openmaak.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:16

Jumerenik, hou jij ook je kcal bij? Ik ben wel benieuwd hoeveel kcal je eet namelijk op een dag. Je twee hoofdmaaltijden kunnen best wel kcal bevatten, maar zou ook net zo goed best weinig kcal kunnen zijn, met als gevolg dat je bijvoorbeeld 's avonds honger krijgt en dan niet kan inhouden als je maar één koekje wilde pakken.
En ik ben niet op zoek naar hoe ik wil eten voor wat zogenaamd beter zou zijn om te sporten (veel informatie daarvan is tegenwoordig ook alweer achterhaald), maar om te voorkomen dat ik na het sporten vreetbuien krijg.

Mara, hoe maak je de zoete aardappel precies klaar? Ik heb het in het verleden wel eens geprobeerd, maar mislukt en daarna nooit weer opnieuw geprobeerd :')
Het was zeker heel rustig in de sportschool, normaal zijn er wel iets van 6/8 aan het sporten en dan volle groepslessen, momenteel ben ik vaak alleen. Spinning gisteren waren maar 2 deelnemers, normaal stuk of 10-15.
Hopelijk kan je nog even wielrennen vanavond, ik zou even voorspellingen afwachten. Kan goed zijn dat het nog weer veranderd.
Ik kies zelf nog wel eens vaak voor één bolletje sorbetijs. Zeker met dit warme weer is dat erg lekker. Is toch alweer een stuk gunstiger dan roomijs.

-------
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en was 74 kilo -O- Ik snap er echt niks meer van. Ik had niet verwacht af te vallen gezien mijn kcal inname, maar ik ben gewoon een kilo aangekomen. Ik hoop maar gewoon dat ik vocht vasthoud van de warmte en blijf netjes eten, hopelijk gaat het er dan weer snel af. Maar het is wel beroerd om op de weegschaal te zien staan terwijl ik begin dit jaar 67 kilo woog..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:46

Ik woog van t weekend ook 500 gram zwaarder hoor. Ga er vanuit dat het vocht is. Voel me ook best opgelazen en er staan afdrukken van sokken en rijbroek in mn benen als ik die uitdoe :+

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:21

Linoleum vervelend joh van de weegschaal! Kan toch even een naar gevoel geven.. Ik zou je over deze kilo inderdaad niet teveel zorgen maken, ik geloof dat vrijwel iedereen wel wat zwaarder is met dit warme weer door vocht vasthouden etc. Hoe voel je je als je in de spiegel kijkt? Dat is toch de belangrijkste leidraad!
Overigens ben je lekker bezig qua sporten en eten, dus zolang je lekker in dat ritme blijft komt het helemaal goed :D

Ik maak zoete aardappel op allerlei mogelijke manieren klaar, vind het echt lekker!
Ik moet zeggen dat gisteren een beetje de makkelijke weg kiezen was, omdat ik geen zin had om lang de kookplaat aan te hebben. Dus gisteren heb ik de zoete aardappels ingeprikt met een vork en ongeveer een kwartiertje gepoft in de magnetron. Normaal gesproken zou ik voor dit gerecht de zoete aardappels eerst +/- een half uurtje koken en daarna opensnijden en vullen met je toppings.
Maar mijn lievelings zoete aardappeltjes zijn toch de als frietjes gesneden zoete aardappel uit het koelvak (ik vind zoete aardappel zelf snijden zo rot haha) en dan een half uurtje in de oven met peper/zout/knoflook en paprikapoeder. Jammie!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:29

Zoete aardappel snijden is echt niet fijn nee.

Ik vind het ook heerlijk, echt op alle manieren. Lekkerste vind ik een half uur ingeprikt in de oven :9

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:24

Dilan, ik snap wel dat je dat onkruid een andere keer gaat doen :=

Lino, ik ben heel benieuwd of het je bevalt qua eten. Dat idee heb ik idd ook. Bij ons op stal werd er eerst ook één georganiseerd, maar helaas door het vele regelen nu ook niet meer. Erg jammer. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heerlijk is om een vrije avond over te houden! Ik heb geen idee hoeveel ik nu weeg (ik wil me morgen weer even wegen), maar ik merk wel dat ik me erg opgeblazen voel. Ik denk dat dat vocht is en dat zal bij jou wss ook het geval zijn. Niet gek met dit weer. Wel een heel vervelend gevoel natuurlijk!

Leonie, dat ligt er een beetje aan. Als ik echt iets intensiefs gedaan heb, krijg ik wel snel honger, maar normaal gezien heb ik er eigenlijk wel genoeg aan. Ik eet meestal brood van de bakker. Ik heb het idee dat ik met dit brood lang vol zit, het is meer dat ik vaak de neiging heb om te eten, ook als ik geen honger heb. Puur omdat dit moet van mezelf, ook weer één van mijn regeltjes, ik leer iig veel bij de psychosomatisch therapeut hahaha! Grappig dat je bent aangestoken om ook zoete aardappel te eten :D

Fading, groot gelijk!

Jumerenik, ik vraag me af of dit lijstje wel genoeg voor je is. Zeker als je eerste maaltijd je lunch is, zou ik die niet schrappen naar alleen een appel met pindakaas. Dat is vrij weinig. Ik lees eigenlijk dat je tussendoor vrij weinig voedzame dingen eet, waardoor je 's avonds de neiging hebt om te gaan snacken of heel veel waterijsjes te eten. Ik zou ervoor kiezen om zeker een voedzamer ontbijt/lunch te eten. Die havermout waar je voor kiest is dan prima. Het ligt natuurlijk aan de tijd of je dan ook nog een lunch eet. Maar ik snap dat als je tussendoor alleen komkommer eet, je snackneigingen krijgt. In komkommer zit namelijk bijna niks. Als ik zo je normale lijstje globaal gezien uitreken, kom ik om en nabij de 1200 kcal uit. Dat is gewoon te weinig. Heb je de openingspost gelezen? Het is logisch dat je hierbij nog waterijsjes of andere dingen gaat pakken, want je komt zo niet aan genoeg voedingsstoffen. Het zijn ook een flink aantal sporten die je doet. Zeker als je sport is het belangrijk om genoeg binnen te krijgen. Voel je je nooit flauw worden? Zou je misschien eens een echt lijstje van je dag kunnen delen ipv dit voorbeeld? Ik ben idd ook benieuwd of je zelf je kcal al had uitgerekend. Misschien zit ik er namelijk wel helemaal naast :)

Mara, bedankt voor je fijne tip! Dat ga ik zeker uitproberen als ik weer eens voor zoiets kom te staan. Je recepten met zoete aardappel klinken heerlijk! Ik hak idd ook altijd heel fanatiek in mijn aardappel als ik hem wil snijden, maar met een scherp mes is het te doen.

Gisteren een gewone dag gehad en weer netjes uitgekomen qua kcal.
O: twee boterhammen met eiersalade en halvarine met jonge kaas. (296)
L: drie boterhammen met eiersalade, halvarine met jonge kaas en duo penotti hazelnootpasta, halfvolle melk. (549)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
T: watermeloen. (44)
A: Italiaanse pastasalade, scholfilet, paprika, komkommer, verse tomaat, mozzarella, verse basilicum en als toetje een cornetto classic. (915)
T: bonbon. (69)
B: 3000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1969.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:10

Ik eet heel regelmatig zoete aardappels. Meestal schil ik er een en snij ik hem in grove blokken. Dan met een theelepeltje olie 20 minuten in een voorverwarmde oven van 200° en dan zijn ze klaar.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:29

m9ara Jaa het zijn inderdaad best wel veel sporten! Het gaat mij niet per see om de beweging. Ik vind sporten leuk om te doen en ook heel erg gezellig, ik sport veel met vriendinnen. Het roeien en fietsen doen ik naast de gezelligheid ook wel om te bewegen. Het is leuk als ik merk dat ik harder ga maar ik heb daarin geen doelen. Het gewichtheffen ga ik in september voor het eerst mee beginnen. Dat ga ik doen omdat ik graag wat nieuws wil leren en dit leek mij leuk om te doen. Het tennissen ga ik doen omdat ik ook graag een spel-sport wil doen; roeien en fietsen vind ik zo nu en dan een beetje eentonig.

Mijzelf belonen met eten is inderdaad niet zo een hele goede gewoonte dus ik ga er mee aan de slag! Al denk ik wel dat dat een hele uitdaging wordt!

linoleum Ik houd niet mijn kcal bij maar heb dat in het verleden wel gedaan. Ik probeer met die ervaring een beetje balans te zoeken. Mijn 2 hoofdmaaltijden zijn wel echt goede maaltijden. Dat compenseert een beetje dat ik niet extreem veel eet tussendoor.
Wat vervelend dat je weer zwaarder bent maar ik zou je er zeker niet teveel zorgen over maken! Het is toch een momentopname. Misschien heb je gister net wat meer zout binnen gekregen dan normaal en in combi met het warme weer weeg je dan gewoon wat meer.

Kimmie25501 Ik ben zeker waakzaam dat ik genoeg blijf eten. Ik probeer balans te vinden door bijvoorbeeld als ik als ontbijt alleen een appel eet dat weer te compenseren door later op de dag weer een tosti te eten ect. Hieronder vind je wat ik vandaag gegeten heb. Als er een vraagteken bij staat weet ik niet zo goed hoeveel het precies is en doe ik een globale inschatting

O: 40 gram havermout (150) + 350 ml melk (160) + 1 pink lady appel (110) + pindakaas (130) = 550
T: 1 paprika met humus (75?) en een stuk of 5 mariabiscuitejes (135)= 760
T: 4 waterijsjes (120)= 880
A: wok gerecht: 60 gr Mie (260) + wok saus (100?) + olijfolie (50?) + champions ,tauge, cougette (?) + eitje (65) = 1290
Drinken: (340?)= 1630
Voorlopig totaal= ongeveer 1630

Verder komt er vanavond nog wel een ijsje en een bakje chips oid. Bij.
Misschien vinden jullie dit niet superveel maar ik ben ook helemaal niet in beweging; Ik heb vandaag niet gesport wel een klein stukje 4 km gefietst (heen en weer naar de coronatesttraat -O- ) veder voornamelijk binnen of op mijn balkon gezeten. Dan verbrand je ook niet zo heel veel kcal.
Als ik sport word er ook meer gegeten natuurlijk! Ik kan soms wat duizelig worden tijdens het sporten. Maar dit heb ik altijd al gehad (hele lage bloeddruk), een fles limonade+zout mee naast mijn normale water bied uitkomst.

Veder was de weegschaal mij vanmorgen wel verdacht goed gezind 79.2 was de stand. Nu is dit denk ik gewoon vocht tekort (gisteren niet genoeg gedronken). Dus we gaan zien hoe dat over een paar dagen is.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:20

@Linoleum: Oh dat is wel fijn ja! Dan heb je toch iets langer de tijd en ook wat meer speling. En als er toch weinig mensen zijn moet dat wel prima kunnen ja :)
Fijn dat je 's avonds sporten je bevalt :) Wel heel chill dat je dan inderdaad daarna klaar met je dag bent :)
Hmm ja de weegschaal is hier ook niet bepaald lief. Ik gok dat er door het warme weer echt veel vocht wordt vastgehouden, dus dat kan bij jou ook heel goed het geval zijn.

@Jumerenrik: Hmm ja dat is lastig. Ik heb daar niet heel veel last van gelukkig. Maar heb ook weinig dingen in huis XD Had laatst van die snack en jacks gehaald. Dat was meteen de laatste keer, want die kon ik wel blijven eten.
Qua lijstje zou ik zelf vooral die waterijsjes schrappen. Die dingen zijn misschien wel lekker koud, maar vullen echt niks. Daarvoor in de plaats zou ik iets gaan lunchen. Zelf kies ik dan bijvoorbeeld voor iets met havermout, ei of bijvoorbeeld brood met avocado. Vult wel erg en daardoor heb ik later minder zin in iets.

@Mara: Jaa hij was echt heel erg lekker. Ik maak het normaal met pulled chicken, maar dat kostte mij nu echt teveel tijd. Ik had wel alles warm gedaan, behalve de cottage cheese. Dat maakte het mooi fris :)
Wat heb je uiteindelijk gedaan vanavond? En huismerk calorie arm ijs? Welke is dat? Ben erg benieuwd of die je smaakt :)

@Kimmie: AH okee nee dan is het top iig dat je goed vol zit :) Dan is het inderdaad aan jezelf werken en niet iets pakken als je honger hebt, maar dat kost ook gewoon tijd om dat eruit te krijgen.

----------------------
Ik had hier een zware Crossfit training. Het was nog behoorlijk warm en de WOD was gewoon pittig. 6 rondjes en bij ronde 4 ging ik al bijna over mijn nek.. Nu kan ik het fietsen goed en dat was vandaag een nadeel XD Want na ronde 4 kregen we te horen.. Iedereen die wil mag nu evt een ronde overslaan....... Alleen Leoni mag niet... Oké janken XD
Hahah maar heb het overleefd. Wel echt moeten vechten om niet over te geven, maar het was wel echt heerlijke workout.

Vlak ervoor had ik tegen een vriendin gezegd dat ik echt heel graag regen wou.. Ik met mijn grote mond... Op de terugweg lopen (half uur) kreeg ik mij toch een stortbui over mij heen. Echt blubber tot aan mn knieën... XD

En heel mooi. Je kunt bij Crossfit RX doen (gewicht wat vaststaat) of terugschalen. Vandaag deed ik samen met n ander meisje RX. Zij is echt beste van de box en beetje een voorbeeld. Nu was ik vandaag sneller en kreeg ik vet veel complimenten.. Echt heel blij :) (vooral omdat ik het nu precies 2 maanden pas doe).

Lijstje:
O: Kwark met havermout, whey, appel, pindakaas en blauwe bessen
L: 2 broodjes met philadelhia en kipfilet
T: 2 rijstwafels, 1 met pindakaas + Ice tea green (normaal drink ik alleen water, maar verging van de hitte op het werk
T: Eiwitshake (voor de training)
A: Pitabroodjes met falafel, tomaat, komkommer en cottagecheese
T: Smoothie van sojamelk, banaan en pindakaas

Totaal 2109
B: 8 uur werken horeca, 1 uur wandelen en 1 uur Crossfit

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:48

@Kimmie, Jouw avondeten klinkt altijd zo uitgebreid en lekker <3

@Jumerenik, Ik vind niet dat je perse heel weinig eet qua kcal, maar wel te weinig voedzame dingen. Zoveel waterijsjes bijvoorbeeld zijn vooral loze kcal. Het lijkt mij een goede stap om de loze kcal te gaan vervangen voor producten die je lichaam ook daadwerkelijk goed voeden en een positief effect hebben. Ik kan me voorstellen dat je jezelf, naast je lage bloeddruk, ook sneller slap voelt als je je kcal uit dingen zoals waterijsjes haalt. Het is uiteraard echt niet zo dat je nooit een ijsje kan nemen, maar balans is wel belangrijk.

@Travel_me, Oeh met pulled chicken, ook lekker ja! <3 Ik heb nu deze meegenomen: https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... aramel-ijs Ik heb hem nog niet geproefd, maar zal jullie updaten als hij getest is :D
Jeetje je hebt echt hard gesport als je op het randje van overgeven zat! Wel fijn dat het achteraf gewoon chill voelde :) Ik kan me voorstellen dat het echt een opsteker is als je haar niveau aankan. Heerlijk om zoveel vooruitgang te boeken :D Krijg je alleen maar energie van!

Hier gisteren dus, zoals ik voorspelde, een ijsje gehaald. Nu de afgelopen weken 2x gedaan, maar eigenlijk bevalt het achteraf totaal niet :+ Ik hield altijd echt mega erg van schepijs van dat zaakje, dus van te voren denk ik steeds: lekker, die kcal vind ik het waard. Maar nu heb ik eigenlijk al 2x na 3 happen genoeg en ben ik erna gewoon misselijk van de zoetigheid. Niet meer doen dus :)

Verder vanochtend op de weegschaal gestaan, gewoon om even een tussencheck te doen. Ik schrok een beetje van hoe laag het gewicht was, terwijl ik eigenlijk de komende 2 dagen nog wat lager in kcal zou moeten zitten om mijn weekgemiddelde te halen..
Nu een beetje in twijfel wat te doen. Ik denk dat ik mijn week gewoon volgens het gemiddelde afmaak en dan vrijdagochtend nog maar een keer weeg, om te kijken of het een schommeling was, of dat het structureel laag was. Anders mijn weekgemiddelde nog maar wat opschroeven. Ongelofelijk hoe 'veel' je kan eten als je veel sport :oo Ik zit nu op gemiddeld 2150 per dag en val dus nog steeds af, terwijl ik een kantoorbaan heb.

Planning voor vandaag:
O: 45gr havermout met 50gr zomerfruit, 5gr wheypoeder en 50gr magere kwark
T: Body & fit pro bar en een wilde perzik
L: 2 bruine boterhammen met 2 plakken lightlife kaas, tomaat en spinazie
T: Bosvruchten-kwarkkoek met 250gr magere kwark
D: Pasta met geroosterde paprika en mierikswortel-broodkruim + 200gr melkunie protein
T: 100gr AH gezouten karamel ijs
Totaal 1659 kcal
Wellicht dat we in plaats van pasta de grill aanzetten. Wat ik dan ga eten heb ik ook al gepland dus dan zal ik uiteindelijk ongeveer hetzelfde uitkomen :)

B: 1 paard rijden, 1 uur krachttraining, 40km op de racefiets

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:22

Mara, de zoete aardappel in de magnetron klinkt ideaal, maar ik heb geen magnetron :') Maar dus halfuurtje koken of halfuurtje ingeprikt in de oven en dan toppings Ga ik dat eens proberen.

Kimmie, ik heb inderdaad een paar jaar geleden ook nog wel als vrijwilliger geholpen bij endurance Dwingelderveld, maar volgens mij is die ook maar 1 of 2 keer georganiseerd.

Imay, jij ook bedankt voor jouw manier!

Jumerenik, wel knap dat je zoveel sporten door elkaar heen kan doen. Ik train nooit voor wedstrijden, maar als ik het leuk vind, wordt ik wel fanatiek. Dus nu met powerlifting wil ik wel graag continu mijzelf verbeteren en focus ik dus helemaal daar op.
Ik ben het met Leonie en Mara eens dat je niet echt voedzaam eet. Je aantal kcal zijn voor een dag zonder beweging wel prima, maar het is heel weinig nuttige kcal. Je zou bijvoorbeeld de ijsjes, chips, koekjes kunnen vervangen door een bak kwark met fruit, cracker met avocado of gekookte/gebakken eieren. Dan zit je aan net zoveel of misschien wel minder kcal en zit je ook veel langer vol, waar door je snaaidrang waarschijnlijk minder is, aangezien je minder snel weer trek hebt.

Leonie, wat tof dat crossfit zo goed gaat! Wel echt leuk dat je zo gigantisch verbeterd, moet helemaal goed voelen :D En jullie hebben in het zuiden volgens mij flink regen gehad ja. Hier is geen druppel gevallen.
Ik las het even alsof je ice tea green op je rijstwafel had gedaan, dacht al, hoe krijgt ze dat nou voor elkaar, lijkt me heel raar 8)7 die was natuurlijk los

Mara, wauw, hoe kan je nou snel genoeg hebben van schepijs! Heb ik nooit :') Maar thuis kan ik vaak net zo genieten van een waterijsje trouwens. Ik heb nu de mini Twisters gevonden, maar 45 kcal per stuk en veel smaak.
Wist trouwens niet dat AH tegenwoordig ook eigen kcal arm ijs had. Is die beetje lekker? Er zit nogal verschil in bij alle merken of ze beetje lekker zijn of niet.
Ik zou je week volgens gemiddelde afmaken en desnoods dan hierna het aanpassen. Zo lastig om op basis van een tussentijdse weging daarin een afweging te maken. Dan kan je bij de echte weging kijken of de trend zich doorgezet heeft of dat het gewoon een toevalstreffer was.

------------
Ik zou gisteravond helemaal niks te doen hebben en was van plan om met een boek op de bank te kruipen, maar dat is mislukt. Mijn zusje vroeg einde van de middag of ik zin had om mee te gaan naar Giethoorn met haar en haar vriend, ze hadden bootje gehuurd. Dus met hun mee en 1,5 uur bootje gevaren, zon begon net onder te gaan en was heerlijk qua temperatuur op het water. Daarna hier in de stad nog 1,5 uur op het terras gezeten en haar vriend bitterballen en mini kaassoufflés laten eten. En wijzelf dus ook. Paar drankjes erbij. Was erg gezellig en hij vond Giethoorn fantastisch.

Vandaag ben ik vrij, ga zo in de stad ontbijten en koffie drinken met mijn beste vriendin. Lekker vroeg, dan is het nog niet zo warm. Vanmiddag maar weer met boek op de bank en nog even met mijn studie bezig. Vanavond wil ik eigenlijk sporten, maar ik heb wat last van mijn schouders en net, dus wacht even af of dat nog bijtrekt gedurende de dag.

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: mini Twister ijsje, 6 melba toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade
A: kleine salade van couscous met gegrilde groenten, ricotta en hummus
T: 2 kaasstengels, stukje chocola, 3 bitterballen, 3 mini kaassoufflés, 2 biertjes en 1 glas wijn
Totaal 2.027 kcal, 81 gram eiwit

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:30

@Mara: Oehh ben benieuwd! Zag dat die iig een stukje goedkoper is dan de rest. Das iig wel top, want vind ze behoorlijk aan de prijs normaal
Haha ja moest echt heel diep gaan, maar wel redelijk snel erna weer hersteld. Dus dan vind ik het prima :) Ennn jaaa maakt mij echt gemotiveerd om nog beter te worden :)
Wat jammer van je ijsje zeg! Maar wel echt herkenbaar! Ik nam gister een mini magnum op te werk, omdat ik kapot ging (zag dat ik die niet hierboven had opgeschreven), maar vond hem eigenlijk niet heel lekker. Dus volgende keer mooi overslaan.
Qua gewicht zou ik denk ik inderdaad even over een paar dagen kijken. Is die dan nog steeds laag dan kun je der wat bij doen, maar kan natuurlijk ook een momentopname zijn :)

@Linoleum: Jaa voelt echt heel goed en wordt steeds fanatieker :) Wij hadden echt mega plensbuien hier inderdaad. Wel fijn, maar had even kwartier later gemogen XD Mijn Crossfit schoenen zijn nog zeiknat en moet vanavond weer.
Wat leuk Giethoorn! Snap wel dat hij dat leuk vond :) Heb daar zelf 3 zomers gewerkt, maar zal nu wel echt een stuk rustiger zijn zonder al die bussen Chinezen.
Hmm ja eve kijken idd. Misschien anders andere spiergroep trainen?

Ik ben heerlijk vrij vandaag. M'n baas heeft besloten de tent een dagje dicht te gooien, want het is toch echt heel rustig in de stad met dit weer. Ik wou lekker uitslapen, maar dat werd half 7....... Ga vandaag alleen even opruimen en stukje wandelen en dan vanavond weer Crossfit. :)

Lijstje:
O: Kwark met havermout, whey, appel, kaneel en blauwe bessen
L: bananen/pindakaas tosti (ben echt benieuwd)
T: Kwark
T: 2 maiswafels met philadelphia en kipfilet
A: Rijst, tofu en komkommer

Totaal: 2107
B: 2 x uur wandelen en 1 uur Crossfit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:20

Jumerenik, zoals anderen al zeiden, niet zoveel kcal, wel weinig voedingsstoffen. Ik zou bvb 3 waterijsjes schrappen en daarvoor iets voedzaams nemen, zodat je niet zo gauw trek krijgt en voldoende goede stoffen binnenkrijgt.
En ik zie dat je 340 kcal uit drinken haalt. Is het geen optie om je drankjes (deels) te vervangen voor calorievrije varianten? Dat scheelt ook een goeie hap kcal die je kunt besteden aan vulling voor de maag :)

Mara, jammer dat het ijs tegenviel.
Kan idd een schommeling zijn als je gewicht ineens veel lager, maar je kan ook gewoon veel uitgezweten hebben natuurlijk. Of toch zijn afgevallen als je veel sport.

Ik vind de weegschaal zo'n saboteur eigenlijk :') Vanochtend begon ik wel mn buikspieren te zien, maar als ik op de weegschaal ga staan, zal het niet ineens veel schelen met een paar dagen geleden. Of met een week geleden, toen ik nog geen lijntjes op mn buik zag :+

Mijn lichaam is sowieso aan het veranderen. Ben sinds mei natuurlijk krachttraining weer aan het oppakken. Was best veel spiermassa kwijt, dus die zal toch enigszins weer gewonnen worden. Daarbij eet ik wel gezonder dan een paar maanden geleden en pak ik sinds kort het hardlopen weer op. Dus in die zin zou er juist vet af moeten gaan.
Dus qua gewicht vind ik het heel lastig om een goed beeld te krijgen. Wil me daar ook zo min mogelijk op focussen. Al zou ik het wel fijn vinden om net een kilo of 3-4 lichter te zijn.

Lino, ohh Giethoorn staat ook echt nog op mn lijstje van plekken in eigen land die ik gezien wil hebben :D

Travel, mjah met die warmte zal er in de stad idd niet zo veel te doen zijn. Iedereen ligt op het strand of in de tuin :)

Hier vanochtend weer krachttraining gedaan. Wil morgen nog een rondje op übertraag tempo hardlopen (proberen de hartslag lager te houden voor vetverbranding). Dat zal dan mijn laatste training zijn voor deze week, want zondag lopen wij onze eerste etappe van rond de 22 km. :D
Heb er zoveel zin in! De weersvoorspelling vliegt alle kanten op. Het kan regenen, onweren, 30 graden worden. We zien het wel.
We hebben ons sowieso voorgenomen dat genieten voorop staat. Lukt dat niet door een en al onweersbuien of hitte, dan is terug gaan altijd een optie. Liever niet natuurlijk, maar we willen niet een week alleen maar afzien.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:35

Leonie, ik ben best vaak in Giethoorn geweest, ligt hier natuurlijk om de hoek, maar nog nooit zo rustig gezien in de zomer. Was heerlijk!
Last van nek en schouders is bijna weg, dus ik ga gewoon trainen vanavond. Komen beide vanavond niet aan beurt, maar prettig trainen was het anders niet geweest ook.
Jij bent nog wel knap fanatiek met wandelen met dit weer. Ik wacht daarmee weer tot het wat koeler is, dan ga ik wel weer wat meer bewegen om mijn verbranding wat op te hogen.

Dilan, heerlijk om je lichaam zo te zien veranderen, maar die weegschaal blijft toch lastig met wat het tussen je oren doet.
Giethoorn is absoluut moeite waard om keer heen te gaan. En kan nu met corona het helemaal aanraden. En als je dan toch onderweg bent ook vooral Meppel even bekijken.
Ik duim voor jullie dat het weer beetje lekker is vanaf zondag, dus niet te warm en droog.

Ik heb de hele ochtend in de stad doorgebracht. Ontbeten met caramel macchiato en appelgebak, geluncht met boerenomelet op brood, daartussenin nog even paar winkels in geweest. Rest van dag maar even rustig aan doen, zit ook gigantisch vol nog. Ga denk ik gelijk om 17.00 sporten en erna eten, ben toch vrij vandaag.