Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karl66 schreef:Omdat dat haar verhaal onderuit haalt. En daar zit ze vanzelfsprekend niet op te wachten.
Pocca_Locca schreef:Karl66 schreef:Omdat dat haar verhaal onderuit haalt. En daar zit ze vanzelfsprekend niet op te wachten.
Wat vriendelijk dat je voor MIJ antwoord geeft. Misschien is het wat respectvoller om mensen (ook al zijn het maar minderwaardige Pieter Baan patiëntjes zoals ondergetekende) dat zèlf te laten doen. Dank u. Afgezien van het feit dat jouw insinuatie, Karl66, ons een prachtig inkijkje geeft in JOUW manier van denken, hoe de waard is, etcetera.. klopt het gewoon niet wat je beweert. Het feit dat zorgpersoneel de griepprik massaal weigert, maar haar/ zijn eigen kinderen wèl aan het rvp laat meedoen, ( cijfers??) haalt helemaal geen enkel verhaal onderuit. Het zegt heel veel over de schijnbare willekeur van meerdere partijen.
secricible schreef:Overigens zou het wel tof zijn als je ook mijn vraag dan eindelijk ook eens beantwoord. Als naar jou mening de mate van vaccineren van zorgpersoneel leidend is in de vraag hoe belangrijk enten is. Waarom vind je het argument dat >95% van het zorgpersoneel hun kinderen vaccineert dan niet leidend?
tiwi1969 schreef:De meeste zorgmedewerkers zijn gezonde mensen die buiten de risicogroepen vallen op ernstige complicaties bij het krijgen van de Griep, dat zal voor veel van die medewerkers een belangrijke overweging zijn om zich niet te laten vaccineren.
Voor jouw moeder (@pocca locals)kan ik alleen maar hopen dat mocht ze de griep krijgen ernstige complicaties uitblijven. Ze kan nu voor haar leeftijd gezond en fit zijn, een griep kan er met complicaties voor zorgen dat ze verzwakt en nooit meer op dit niveau terugkomt.
Hoe ouder, hoe moeilijker herstel en revalidatie.
Pocca_Locca schreef:Nou, ik vind het niet erg sterk hoor, deze redenering dat mensen “ uit gemak” of vanwege het druk hebben, een inenting niet nemen en daarmee [...] bewust het risico op de koop toe nemen dat ze kwetsbare groepen in gevaar zouden kunnen brengen
Pocca_Locca schreef:Als je, zonder te twijfelen het nut ergens van inziet, dan máák je er tijd voor...
Citaat:Over mijn vader: wij hebben als familie niet aangedrongen bij de artsen om de link met de griepprik (officieel )te onderzoeken of te bevestigen. Mijn moeder zit sowieso totaal niet zo in elkaar, buiten het feit dat we het te druk hadden met rouwen, het is ook zo dat in ons geval, pas later stukjes op hun plaats zijn gevallen. En dan heb je nog het simpele feit dat je tegen zo’n enorme muur van onwil oploopt bij artsen, dat je er niet eens aan begint. Daar kan iedereen over meepraten die in een soortgelijke situatie heeft gezeten.
Pocca_Locca schreef:@Magrathea ik zeg ook niet dat artsen iets verzwijgen. Maar in het geval van mijn vader is gewoon de griepprik geadviseerd,oftewel hij kreeg een oproep ervoor vanaf zijn 65ste.
Zoals alle 65 + ers hem aangeboden krijgen.
bigone schreef:Pocca_Locca schreef:@Magrathea ik zeg ook niet dat artsen iets verzwijgen. Maar in het geval van mijn vader is gewoon de griepprik geadviseerd,oftewel hij kreeg een oproep ervoor vanaf zijn 65ste.
Zoals alle 65 + ers hem aangeboden krijgen.
En, niet vervelend bedoeld, je vader had daarvoor nooit de griep?
Pocca_Locca schreef:Één keer is toeval. Vier keer is wel héél toevallig..Of is een keer toeval, tweede keer toeval, derde keer ook toeval en vierde keer met de dood als gevolg ook gewoon stom toeval. Tja... het heeft mij deze kijk opgeleverd op de griepprik: als je gezond bent kun je een griep heel prima aan. Dus is een griepprik onzin. Als je zwak bent is het risicovol. Dan zal je in elk geval goed op moeten passen dat je niet met het virus in aanraking komt en heel goed voor jezelf zorgen in de wintermaanden vooral. Dus als je zwak bent, is het óók risicovol om de griepprik te nemen, want het is geen water wat ze inspuiten. Ik vind dat er wel héél véél verdachte omstandigheden rondom vaccinatie aan puur toeval worden geweten. Het is natuurlijk wel een mooie dooddoener om geen verder onderzoek te doen naar een doodsoorzaak, als je het gewoon als toeval terzijde kan schuiven. Op die manier wordt het beeld wel nogal vertekend w.b. bijwerkingen. Dat komt ook zeker niet in de laatste plaats omdat de meesten zo’n rotsvast vertrouwen hebben ( met de paplepel ingegoten gekregen) in de werking en het nut van vaccins en de artsen die ze voorschrijven, dat een eventueel verband zelfs niet in ze op komt als er ineens allerlei rare onverklaarbare klachten ontstaan na vaccinatie. Niet na één keer, twee keer of drie keer. Wat je niet voor mogelijk houdt, KUN je namelijk niet eens zien.
Even over de vergelijking die jij gebruikt tussen ooievaars die voorbij vliegen en baby’s die geboren worden, versus een inenting die ingespoten wordt in een lichaam en een ziekte of de dood daarna als gevolg. Ik vind hem rammelen hoor. Iets dat seizoensgebonden voorbij vliegt ( ooievaars) als oorzaak zien van de geboorte van baby’s ( niet seizoensgebonden) versus iets dat geïnjecteerd wordt en een (plotselinge) verandering in de gezondheidstoestand van het geïnjecteerde onderwerp. Nee..ik vind hem aan alle kanten rammelen.