Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:00

Met shampoo doe ik dat ook nooit. Conditioner doe ik erin en dan laat ik dat zitten terwijl ik me verder was en dan spoel ik het uit.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:11

Ik laat alleen mijn deepco 30 minuten trekken. De rest is inderdaad erin, in geval van een cowash kam erdoor en er meteen weer uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:52

ik heb zojuist een nieuwe shampoo en detangler besteld. Ben heel benieuwd. Ik was op vakantie mijn shampoo vergeten en ben dus even noodgedwongen op sulfaten overgestapt geweest en merk meteen wat voor een zooi dat eigenlijk is :=

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:32

Tijdje niks gepost. Ben overgestapt naar de ecru new york. Na geruime tijd de flora&curl gebruikt te hebben. Opeens kreeg ik enorme last van haaruitval, wat nu na paar weken ecru, weer heel erg verminderd is.
Hebben jullie er last van met de CG Methode? Of met bepaalde producten?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:53

Hoor dat inderdaad vaker bij cg. Ik heb ook heel erg haaruitval, maar ben 7 maanden geleden bevallen. Merk wel dat het aan de achterkant erg dun wordt :( zijkanten zit nog wel veel haar.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 23:30

tylando schreef:
Tijdje niks gepost. Ben overgestapt naar de ecru new york. Na geruime tijd de flora&curl gebruikt te hebben. Opeens kreeg ik enorme last van haaruitval, wat nu na paar weken ecru, weer heel erg verminderd is.

Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring, sinds ik begonnen ben met de CG methode lijkt mijn haar wel verdubbeld. Heb nu echt een flinke bos haar, ervoor was mijn haar bijvoorbeeld binnen een kwartier droog, nu duurt het wel anderhalf tot 2 uur. :?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 04:13

Mss ligt het ook wel aan de producten. Ecru noemen ze net geen CG , omdat er minimaal alcohol inzit voor bepaalde ingrediënten.
Tot nu toe gaat het weer veel beter.
Ben benieuwd!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:16

JJ4 schreef:
tylando schreef:

Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring, sinds ik begonnen ben met de CG methode lijkt mijn haar wel verdubbeld. Heb nu echt een flinke bos haar, ervoor was mijn haar bijvoorbeeld binnen een kwartier droog, nu duurt het wel anderhalf tot 2 uur. :?

Same. Het was altijd een triestig bosje haar, fijn en weinig. Nu is het echt veel (maar wel nog fijn :') ) Ook m'n porositeit is drastisch veranderd. Voor CG was mijn haar instant nat onder de douche en ook binnen het half uur droog erna. Ongeveer een jaar na het begin begon ik te merken dat mijn haar moeilijker nat werd onder de douche. En het diffusen duurt eeuwig. Vandaag was ik lui, enkel lichte leave-in en luchtdrogen. En dan hoop ik dat het morgenochtend droog is :7

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 07:57

Mijn haar is er zeker wel beter qua structuur van geworden hoor.
Maar op gegeven moment kreeg ik veel haaruitval.
Nu met deze producten is het al zoveel verminderd en eigenlijk zijn deze ook CG , alleen zit er 0,03% alcohol in om de bestanddelen goed te houden ofzo.
Denk gewoon dat die andere niet goed meer was voor mijn haar. Dat je toch moet switchen op den duur.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:42

Hebben er bokkers trouwens ervaring met deze “nieuwe” kruidvat lijn? Leek mij CG, maar weet het niet zeker.

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 10:17

je kunt de ingredientenlijsten kopiëren naar curlsbot, dan krijg je een opsomming of het cg is

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:04

Ik was ook al nieuwschierig, het staat in de winkel hier vlak bij de CG producten. Had niets ervan meegenomen, maar heb nu een paar dingen over die curlsbot gegooit (thanks Kinke voor de tip, was die website kwijt) alleen de natures repair shampoo bar is CG friendly. De rest is allemaal met een vorm van alcohol die de bot niet cg vindt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 11:09

rina schreef:
Ik was ook al nieuwschierig, het staat in de winkel hier vlak bij de CG producten. Had niets ervan meegenomen, maar heb nu een paar dingen over die curlsbot gegooit (thanks Kinke voor de tip, was die website kwijt) alleen de natures repair shampoo bar is CG friendly. De rest is allemaal met een vorm van alcohol die de bot niet cg vindt.

Hmmm dat is dan toch jammer..

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:55

Zonde dat er zo weinig goedkopere producten CG zijn. Kost wel echt klauwen met geld.

Ik begin hier er inmiddels iets keer handigheid in te krijgen *\o/* Ben er nog lang niet, maar we maken progressie

Afbeelding

Afbeelding

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 14:43

Ik vind het er heel mooi uit zien!

Wat een handige tip Kinke, ga ik onthouden wanneer ik nieuwe producten wil gaan gebruiken. Ik lees hier wel bij maar merk dat ik wisselend ben in de CG methode gebruiken. De producten die ik gebruik zijn CG maar ik merk dat ik nog zoekende ben met de Denman brush en refreshen tussen de wasbeurten in.

Daarnaast heeft de kapper mijn haar (in overleg) flink uitgeknipt waardoor de helft weg is en merk ik dat ik daar heel erg aan moet wennen. Mijn krullen vallen mooi behalve de bovenlaag, ik heb echt 2 haartypen. Ik heb heel veel haar waardoor de bovenlaag de onderlaag flink weg drukt. Mijn krullen zijn niet beter geworden na het uitknippen maar wel beter zichtbaar geworden omdat de bovenlaag zeer weinig is geworden.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen, is het beter om wel of niet uit te knippen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:21

Ik zou het voor mezelf niet snel doen denk ik maar ik weet er eigenlijk niets over.

Mooi hoor dideh!

Voor wat alcohol zou ik niet altijd iets laten staan. Stond het hoog op de lijst?

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 16:18

Ik lees al eventjes mee omdat ik sinds kort ook mijn natuurlijke krullen/waves een kans wil geven.
Ik ben net 36 jaar oud en heb mijn haar hier voor altijd stijl gefohnd na het douchen, en de dagen erna de stijltang er door.
Maar ik heb dus blijkbaar best mooie krullen van mijzelf. Helaas ben ik niet zo handig dat ik hier een foto kan plaatsen.

Omdat ik mn puntjes wil laten knippen ben ik gaan zoeken op internet naar methodes om krullen te laten knippen, en kwam op de curlsys methode uit. Maar als ik dan foto's van de resultaten zie, lijkt het alsof er best een flinke laag uit je haar word geknipt.
Ervaren jullie dit ook zo? Want als dat zo is, vind ik het alleen maar zonde omdat mn haar wel lang is, maar ik niet heel veel haar heb.
Dan zou er aan de onderkant weinig over blijven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:45

DideH ik haal mijn producten bij de Action daar is het echt niet duur, cg producten zijn echt niet allemaal duur.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:49

er zijn verschillende verhalen over curlsys knippen. Zijn ook echt slechte ervaringen bij, maar 't is denk ik net als met hoefsmeden, je hebt goede en slechte. Dus of het perse aan de knipmethode ligt...
MirandaDvG, een foto plaatsen is eenvoudig. klik op 'voeg foto's toe'. Kies bij bestand de foto, doe dan 'upload'. Dan verschijnt je foto onder 'afbeeldingen'. Dubbelklik op je foto en die wordt dan in het tekstveld geplaatst.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 21:09

marleen_usar schreef:
DideH ik haal mijn producten bij de Action daar is het echt niet duur, cg producten zijn echt niet allemaal duur.

Tot nu toe merk ik helaas wel dat de mindere dure producten wel echt minder doen voor mijn haar, maar wie weet vind ik nog eens wat goedkopers :j

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:02

marleen_usar schreef:

Wat gebruik jij dan zoal? En zijn die niet vaak tijdelijk verkrijgbaar?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 09:13

Zou ik mijn vraag hier ook mogen stellen?

Sinds juli ben ik begonnen met de CG methode voor mijn 2A haar die snel breekt, dun is en snel nat/droog is. Ik gebruikte altijd aleppo zeep maar ik ben bang dat mijn haar te dun is geworden daardoor. :o

Ik heb toen deze producten gekocht:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als ik nieuwe producten heb gevonden, ga ik deze verkopen. Er zit nog ruim driekwart of meer in per pot. Pb bij interesse. :o

De shampoo is ok. Maar de cowash en de leaf in maken mijn haar onwijs vet wat dan weer roos en jeuk veroorzaakt.

Welke producten zouden jullie kunnen aanraden die lichter zijn? Liefste die ik bij een Kruidvat/Etos kan kopen.

Ik heb geprobeerd om eens per week met schampoo te wassen en om de dag met de cowash. Maar ik vind het nu gewoon te smerig zo vet en dun. :o

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:06

magda_90 schreef:
Zou ik mijn vraag hier ook mogen stellen?

Sinds juli ben ik begonnen met de CG methode voor mijn 2A haar die snel breekt, dun is en snel nat/droog is. Ik gebruikte altijd aleppo zeep maar ik ben bang dat mijn haar te dun is geworden daardoor. :o

Ik heb toen deze producten gekocht:
[ [url=m/IfGJ7w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nUCYgk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QNenTR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik nieuwe producten heb gevonden, ga ik deze verkopen. Er zit nog ruim driekwart of meer in per pot. Pb bij interesse. :o

De shampoo is ok. Maar de cowash en de leaf in maken mijn haar onwijs vet wat dan weer roos en jeuk veroorzaakt.

Welke producten zouden jullie kunnen aanraden die lichter zijn? Liefste die ik bij een Kruidvat/Etos kan kopen.

Ik heb geprobeerd om eens per week met schampoo te wassen en om de dag met de cowash. Maar ik vind het nu gewoon te smerig zo vet en dun. :o

Ik vind de petal fresh erg licht. Conditioner is erg luchtig, en shampoo zelf vrij reinigend (voor CG shampoo)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:09

Dankjewel. Gebruik je dan ook de conditioner als cowash? Ik lees namelijk net dat als je erg dun haar hebt, dat soort dingen waarschijnlijk too much zijn en je tussen de wasbeurten beter loo poo kunt gebruiken (eigenlijk dan niet gebruiken :P ). Nu ben ik heel hard aan het nadenken wat mijn regime kan worden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 10:18

magda_90 schreef:
Dankjewel. Gebruik je dan ook de conditioner als cowash? Ik lees namelijk net dat als je erg dun haar hebt, dat soort dingen waarschijnlijk too much zijn en je tussen de wasbeurten beter loo poo kunt gebruiken (eigenlijk dan niet gebruiken :P ). Nu ben ik heel hard aan het nadenken wat mijn regime kan worden.

ik heb zo'n dun haar dat co-wash voor mij niet werkt. Mijn haar wordt na 1 dag al vet en ben dat nu aan het uitbouwen naar 1x in de 2 (heel soms 3) dagen wassen met een CG shampoo. Daarnaast gebruik ik 1x in de twee weken een final wash om toch build-up te verwijderen. Hierdoor hou ik volume in mijn haar. De meeste mensen schrikken als ik al m'n haar in een staartje doe, hoe weinig het dan is (1 vinger dikte ongeveer :')

Ik gebruik overigens de:
- kruidvat daily mild cremespoeling
- petal fresh rosemary mint shampoo
- jumbo elke dag shampoo als final wash