[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:23

Krullen zakken helaas uit als je lang/zwaar haar hebt. Zeker als je niet van nature krullen hebt en geen berg haarlak wil gebruiken.

Wat je kan proberen is veel mouse in nat haar aanbrengen en dat scrunchen zodra het helemaal droog is.
Maar zo lang zo blijven zitten gaat denk ik niet lukken :(:)

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:30

Shanna schreef:
Dat stond je wel echt onwijs goed, dus ik zou zeggen; Doen! <3

Ik ga het doen vanavond :D

@Dustyenmax18:
Misschien kun je een zoutspray proberen na het krullen en daarmee een beetje scrunchen inderdaad voor wat textuur. Maar ik denk dat het vies tegen gaat vallen, zoals Mondy al zegt. Het beste haar om te krullen is halflang met laagjes, en als je dat niet hebt gaat het al heel snel uitzakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:01

Douchen, en de nacht met vlechten slapen.. dat is denk ik de beste manier waarop je je haar in zo'n rustige krul kunt krijgen voor lange tijd

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 05:37

Ik heb haar tot voorbij mijn schouders en de enige keer in mijn leven dat krullen langer dan een uur zijn blijven zitten, was op onze trouwdag. En toen zaten er zeker 2 bussen haarlak in := Ik denk dat je met zo’n lang haar onmogelijk krullen kan laten houden zonder dat je ze met heel veel lak fixeert.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:53

Afbeelding
Het is er weer af! M’n hoofd is koud _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:11

<3 staat je zo mooi he, jij kan dat echt onwijs goed hebben! Daardoor vallen je ogen nog meer op, beetje elf-achtig..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:06

Oh wat ontzettend gaaf <3

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:26

Aaaah dankjulliewel! :o

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:40

Ja, ik vind het je ook heel mooi staan !

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:42

Wauw, dit staat je ZO mooi! <3

Ik heb gisterenavond een poging gedaan om het rood uit mijn haar te krijgen. Best goed gelukt vind ik zelf :) er zitten nog wat warme stukken in maar dat vind ik niet zo storend eigenlijk.
Afbeelding

Afbeelding

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:52

Aaah thanks!

Ik vind deze kleur eigenlijk best wel gaaf, Frummels. Het is echt mooi geworden! <3

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:53

Frummels, hoe heb je dat gedaan ? Je haren zijn nu best licht !

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:24

E_J schreef:
Aaah thanks!

Ik vind deze kleur eigenlijk best wel gaaf, Frummels. Het is echt mooi geworden! <3

Thanks! :)

Maris schreef:
Frummels, hoe heb je dat gedaan ? Je haren zijn nu best licht !

Vorige week colorremover van kruidvat gebruikt voor donker haar. En gisteren kruidvat verf ultra licht blond gebruikt, daarna as blond er overheen :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:33

Mooie kleur Frummels!

Gewaagd, maar het staat je leuk zo kort E_J!

Ik heb zelf nu last van mijn haar en mijn enige oplossing is een mini-staartje erin doen om het uit mijn gezicht te houden. Langer laten groeien is best vervelend soms.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:22

En Frummels. de colorremover werkt dan als bleken ? En dan nog 2 producten erna ? Ultra licht en as blond ? Sorry voor alle vragen , ik weet niets van haren verven/ bleken ....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:00

Omg Frummels. Wil jij je haar noooooit meer afknippen!! <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:36

Dustyenmax18 schreef:
Hallo allemaal!!

Ik heb jullie hulp nodig.
Op internet had ik zitten lezen over krultangen, uiteindelijk uitgekomen bij de jose eber krultang 32 mm.
Deze besteld en gister proberen te krullen.
Ik heb vooraf een beetje haarlak in gedaan en achteraf ook ( loreal satin extra sterk)
Rond 19:00 gekruld en om 21:00 was het alleen nog maar slag onderin en bovenin gewoon recht.

Nu komt denk ik het grootste probleem, ik heb haar totaan mijn billen, geen dik haar wel redelijk veel haar.
Onderaan krult het redelijk omdat ze daar wat droger zijn, maar bovenaan zakt het meteen uit omdat mijn haar daar super glad en zacht is.

Ik wil graag met carnaval mijn haar krullen ( beach waves dus niet krullen krullen).
Alleen hoe blijft dit zitten zonder dat het uitzakt? Van 9:00 tot 21:00 savonds :’)

Iemand dé tip?

Edit:
Mijn haar: gekruld door de kapper, dit wil ik dus niet nu, echt beach waves en niet dat je haar niet meer beweegd van de haarlak.

[ [url=m/V5Eqps.png]Afbeelding[/url] ]

Hier werkt krullen met een stijltang veel beter.
Pluk bovenaan tussen de stijltang, halve slag draaien en dan in die positie de pluk bewerken door naar beneden te gaan. Beetje hetzelfde effect als een cadeau-sliertje krullen met de zijkant van een schaar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:42

Maris schreef:
En Frummels. de colorremover werkt dan als bleken ? En dan nog 2 producten erna ? Ultra licht en as blond ? Sorry voor alle vragen , ik weet niets van haren verven/ bleken ....

De colorremover verwijdert de oude verf. Hierna was het knal oranje bij mij :') De ultra licht blond verf heeft ervoor gezorgd dat het licht oranje/geel werd, daarna de asblond eroverheen gedaan om de warmte er soort van uit te halen. Alleen op de aanzet is het nog wat koper, de rest is goed gelukt geloof ik. Oja en een heleboel zilvershampoo na het verven. Half uur laten intrekken. Dat heeft ook geholpen :)

@Iris: Wat lief :D Nee ik ga het niet meer knippen hoor haha. Ben veel te blij dat het weer wat langer wordt nu!

@Fenna: thanks! Irritant is dat uitgroeien he.. Maar even volhouden!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 16:43

Frummels schreef:
Maris schreef:

De colorremover verwijdert de oude verf. Hierna was het knal oranje bij mij :') De ultra licht blond verf heeft ervoor gezorgd dat het licht oranje/geel werd, daarna de asblond eroverheen gedaan om de warmte er soort van uit te halen. Alleen op de aanzet is het nog wat koper, de rest is goed gelukt geloof ik. Oja en een heleboel zilvershampoo na het verven. Half uur laten intrekken. Dat heeft ook geholpen :)

@Iris: Wat lief :D Nee ik ga het niet meer knippen hoor haha. Ben veel te blij dat het weer wat langer wordt nu!

@Fenna: thanks! Irritant is dat uitgroeien he.. Maar even volhouden!

Heb je een foto van de verpakking?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:20

Lau: Die heb ik weggegooid := Zal straks thuis even in de prullenbak kijken, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:23

Redelijk gefixt!

Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 18:33

Even voor de beeldvorming, dit is hoe ik nu rondloop qua staart, want anders heb ik constant die dikke pluk in mijn gezicht hangen. Het is al een heel stuk gegroeid ten opzichte van oktober. Pluk past niet onder een speldje en is daar ook te glad voor. Invlechten zou misschien ook kunnen, maar daar ben ik niet kundig genoeg voor.
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 19:29

Frummels, dus zonder bleken zijn je haren zo licht geworden ? Dus ook jou met verf lichter dan dus ( ipv blonderen ) ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:19

Maris schreef:
Frummels, dus zonder bleken zijn je haren zo licht geworden ? Dus ook jou met verf lichter dan dus ( ipv blonderen ) ?

Volgens mij is ze blond van zichzelf. De colorremover verwijdert verf maar is geen bleekmiddel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:40

Ik ben inderdaad blond van mezelf. Colorremover verwijdert oude verf.
De verf die ik heb gebruikt is Kruidvat 11.0 Ultra blond. Dat is een soort blondeer spul (kan ook worden gebruikt op donkerbruin haar). En daarna heb ik er 10.16 as blond overheen gedaan. :) Als ik niet blondeer en lichtblonde verf over mijn eigen blonde haar doe dan wordt het knaloranje of groen, maar absoluut niet blonder helaas..