Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:58

Rebel_Jits schreef:
Relaxed schreef:
Euh, geen idee hoe het heet.. Maar het is steeds een afwisseling tussen cardio en kracht en nooit langer dan 30 sec rust tussen de oefeningen.. Ik heb dan bijvoorbeeld 2 verschillende krachtoefeningen in setjes van 3 (bijvoorbeeld lunches en bench press) en dan weer 45 sec met de touwen slaan en dan daarna weer 2 rondes kracht.. Maar dat wisselt ook weer per schema.

Supersets dus :D Dan doe je twee (of drie) oefeningen, elk een andere spiergroep, zonder rust ertussen. Werkt als een trein, haha.

Ah, weer wat geleerd :+

Ik vind het ook wel grappig dat de spieren die ik altijd met paardrijden gebruikte nog steeds heel sterk zijn en de vooruitgang hierin veel sneller gaat. Terwijl ik toch al 10 jaar niet meer heb gereden..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:01

Goed bezig Cer!

16% lies, netjes hoor! Wel een sicpack zeker nu?

RJ, ik heb meestal in de avond een afspraak staan en moet 4 L water drinken op een dag. Nu wordt er wel 0,6 kg afgetrokken maar goed.. Dus op de dag van de meting gewoon geen water drinken :P

Cer

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:04

Ja ongeveer 3jaar geleden heb ik een periode met een PT gesport, maar daar heb ik zo'n trauma van over gehouden dat ik uiteindelijk gestopt ben :+
maar ja, sporten is wel superleuk om te doen, dus na een hele periode het zelf halfslachtig gedaan te hebben, ga ik maar weer naar een sportschool.. ik ben heel benieuwd en ik heb er superveel zin in!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:05

Ojee dat klinkt niet fijn. Helemaal afgemat en tot het uiterste gaatje moeten gaan toen?

Leuk, komt vast goed :) Ik vind sporten ook enorm fijn zeker om mijn hoofd leeg te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:08

ja nou ja, het was een soort hele fanatieke kerel, en dat is prima, maar hij hield zich niet aan de gemaakte afspraken..
En inderdaad, als ik me gewoon keurig aan mn eetvoorschriften had gehouden, toch op maandag beginnen met "zo, heb je weer lekker vette pizza zitten vreten van het weekend?"
En dan na een hele ronde arm oefeningen ook nog denken dat ik aan een optrekstang mezelf omhoog krijg en dan schreeuwen dat ik door moet zetten etc etc... Ja ik ben best fanatiek maar dat is echt debiel hoor :+ ik heb het nog best lang volgehouden :')

ja precies, lekker even jezelf afmatten en daarna ben je altijd veel energieker!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:12

Vreselijk zo iemand. Daar zou ik het ook niet lang mee volhouden hoor. Haha knap dat jij dat wel kon!

Ja inderdaad, heerlijk! Loopt altijd met een goed gevoel de sportschool uit.
Train nu met een aantal jongens die ook fanatiek zijn en dat is wel grappig en goed voor de motivatie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:14

Bij mij pusht ze net genoeg, dat heb ik ook echt nodig.. Ze wordt ook niet boos als ik ff pauzeer, maar motiveert wel om snel weer verder te gaan en plust er dan 1 of 2 herhalingen bij :') Verder benadrukt ze vooral echt wat je goed doet en dat werkt veel beter dan de negatieve benadering.. Als iemand tegen mij gaat staan schreeuwen kan ie echt de hoogste boom in en doe ik het niet.. :n

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:38

Nee inderdaad dat gaat niet werken. Hier zeggen ze wel van; he dat kan zwaarder :')
Maar goed daar kan ik wel om lachen, zo motiveren we elkaar en blijft het ook leuk gezien wel elkaar toch dagelijks zien..

Vanavond doe ik schouders. Eens zien of ik al wat zwaarder kan gaan.
2 maanden reizen en dan geen krachttraining is toch wel een aanslag op je lijf.
Merk dat ik wat kracht verloren ben.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:46

Ik was maandag naar een half uur BBB les, was flink afzien (spieren van niets hihi). Heb nu nog steeds flinke spierpijn aan de achterkant van m'n bovenbenen. Vanavond een uurtje bodypump. Als m'n lijf het toelaat wil ik morgen nog een uurtje gaan spinnen. Zondag een wandeling van 15 km op de agenda.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:48

merken jullie ook iets aan je lijf? (ik heb nog niet het hele topic doorgelezen).. maar mijn sportschoolervaring van vóór de PT is dat ik maanden dezelfde mensen zag die niks veranderden.. ik dacht dat uiteindelijk iedereen daar strak rond zou lopen :P
(dat was bij de PT-er dan wel weer zo, daar moest er wat veranderen anders bracht je zn gemiddelde omlaag 8-) en dat was slechte reclame)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:50

Cer schreef:
merken jullie ook iets aan je lijf? (ik heb nog niet het hele topic doorgelezen).. maar mijn sportschoolervaring van vóór de PT is dat ik maanden dezelfde mensen zag die niks veranderden.. ik dacht dat uiteindelijk iedereen daar strak rond zou lopen :P
(dat was bij de PT-er dan wel weer zo, daar moest er wat veranderen anders bracht je zn gemiddelde omlaag 8-) en dat was slechte reclame)

Sinds deze sportschool weet ik dat veel mensen het in de normale sportscholen gewoon heel verkeerd doen.. Neem die jongens die met zijn 5en bij 1 apparaat bezig zijn. Doen wat herhalingen en staan weer 5 minuten stil :n Ikzelf ook, 1 toestel, aantal herhalingen en dan wacht je een minuut ofzo en weer hetzelfde. Totaal niet efficiënt en had ook nooit echt het gevoel dat ik iets had gedaan.. Begon met cardio, terwijl ik nu weet dat cardio achteraf veel effectiever is :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:53

ja dat geloof ik zeker.. dat daar echt wel verschil in zit.. daarom ben ik ook heel benieuwd naar de nieuwe sportschool en hoe ze het daar doen. Omdat het groepslessen zijn heb ik er wel vertrouwen in, niet dat ik dan voor mezelf sta te rommelen ofzo..

Maar ik ben heel benieuwd of het lichamelijk ook wat doet, ofdat ik gewoon een paar avonden in de week aan het zuurstof moet en thatsit :D

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:55

Ik dacht voor ik naar de sportschool ging nou dat fitnessen vind ik vast na paar keer niks meer en ga maar groepslessen doen, maar nu blijkt het andersom te zijn en vind ik de fitness cardio en krachttraining veel fijner om te doen :) ik vind het echt leuk :) krijg er daarna ook een heel voldaan gevoel van :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:57

Hier wachten ze soms ook wel een ronde maar dan doen ze het om en om. Soms wat rust tussen herhalingen is wel fijn maar geen 5 min :P

Cardio doe ik ook altijd achteraf, soms wel even 5 min opwarmen voordat ik aan kracht begin.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:57

liespower94 schreef:
Ik word alleen maar zwaarder :+
Ondertussen wel een vetpercentage van 16% :j
Nog 1 procent en dan is her tijd voor een nieuw doel.
Ik ben echt verslaafd aan sporten, heerlijk.
Voel me ook super fit.
Zijn er meer die groepslessen volgen ?

Oef dat is er weinig. :oo Voor een vrouw is 16 echt de minimale ondergrens voor een gezond lichaam om te kunnen functioneren. Waarom wil je nog lager? dan zit je zoveel te laag dat je grote kans loopt dat je lichaam oa menstruatie gaat stopzetten en zo.

Cer ik zie bij mezelf wel verschil, anderen ook (ok buik zal altijd een slap vodje blijven) maar kwa gewicht blijf ik zitten waar ik zit. :+ ope sportschool hier is het een mix tussen strak en geen sprietje vet die weinig trainen, fanatieke mensen die een buikje hebben en alles ertussen in. Zal ook deel wel aanleg zijn denk ik

Ik zie het aan de twee waarme ik gelijkertijd train, twee mannen die met minder oefeningen vaak langer bezig zijn, de hoor je soms door de hele zaal heen oh en :P

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:05

karuna schreef:
liespower94 schreef:
Ik word alleen maar zwaarder :+
Ondertussen wel een vetpercentage van 16% :j
Nog 1 procent en dan is her tijd voor een nieuw doel.
Ik ben echt verslaafd aan sporten, heerlijk.
Voel me ook super fit.
Zijn er meer die groepslessen volgen ?

Oef dat is er weinig. :oo Voor een vrouw is 16 echt de minimale ondergrens voor een gezond lichaam om te kunnen functioneren. Waarom wil je nog lager? dan zit je zoveel te laag dat je grote kans loopt dat je lichaam oa menstruatie gaat stopzetten en zo.

Cer ik zie bij mezelf wel verschil, anderen ook (ok buik zal altijd een slap vodje blijven) maar kwa gewicht blijf ik zitten waar ik zit. :+ ope sportschool hier is het een mix tussen strak en geen sprietje vet die weinig trainen, fanatieke mensen die een buikje hebben en alles ertussen in. Zal ook deel wel aanleg zijn denk ik

Ik zie het aan de twee waarme ik gelijkertijd train, twee mannen die met minder oefeningen vaak langer bezig zijn, de hoor je soms door de hele zaal heen oh en :P

Ikk functioneer ook gewoon nog :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:09

Maar meten jullie zelf je vetpercentage of laat je dit meten door iemand met het juiste apparaat?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:14

Ik heb nu niet gemeten maar zal rond 18% zitten. Maar ben nu ook pas weer maand bezig naar jaar gestopt. Toen ik fanatiek trainde hiervoor zat ik altijd rond 15/16%

@Gribaldi met tang altijd gedaan

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:14

Ik merk helemaal niks van het minder functioneren :)
Ik heb mij nog nooit zo fit gevoeld, ik spring ‘s morgens uit bed, heb een goed ritme en eet veel en gezond.
Ik train denk ik heel anders dan een gemiddelde sportschool ganger (leuk hoe jullie dat omschrijven, heel herkenbaar :+ )
Ik volg 1 x per week pump 2 x per week Grit (HIT) en 1 x combat omdat ik dat leuk vind.
Als ik zelf train heb ik er een moordend tempo in zitten met vooral veel herhalingen op kracht en conditie.
Beetje crossfit achtig. Ik doe altijd 14 oefeningen in een uur en daarna lekker strekken.
En zo af en toe lekker hardlopen om mijn drukke dubbele studie hoofd leeg te maken <3

En een sixpack, check :+ , nog even en ik heb zo’n mooie V die kerels ook hebben :’)
Ik ben vooral blij met mijn benen en bips, ik heb 7 jaar lang een ES gehad en door die gewichtsschommelingen had ik veel cellulite. Dat is nu bijna weg. Goed, plantaardig eten en sporten is the key <3

Meten doe ik met 3 dingen, je moet wel zeker zijn :+ tang, handdoormeter en voetdoormeter

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:19

Haha goed bezig Lies! Ja ik dacht vraag het maar even want sommige gaan van een weegschaal uit en die klopt bijna nooit kan ik je vertellen :')

Maar lekker bezig! Nu zijn jullie ook nog jong scheelt ook haha.

Gina jij wilde aankomen toch? Meende zoiets gelezen te hebben :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:20

Oh crossfit, dat lijkt me echt supervet, als ik beter ben in sport wil ik dat misschien gaan doen. Maar laat ik niet overdrijven gelijk met mn 40+ :')
Maar met crossfit heb ik wel het idee dat dat alleen door mensen gedaan wordt die al superfit zijn :\ kom je daartussen met je midlife-modelletje..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:23

gribaldi schreef:
Haha goed bezig Lies! Ja ik dacht vraag het maar even want sommige gaan van een weegschaal uit en die klopt bijna nooit kan ik je vertellen :')

Maar lekker bezig! Nu zijn jullie ook nog jong scheelt ook haha.

Gina jij wilde aankomen toch? Meende zoiets gelezen te hebben :)

Zeker :) daarom hou ik ook alleen maar met schuin oog in de gaten. Ga niet mijn best doen om omlaag te trainen.

15/16% was toen ik zwaarstre woog ooit en mij beste voelde zelfs

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:44

Cer schreef:
Oh crossfit, dat lijkt me echt supervet, als ik beter ben in sport wil ik dat misschien gaan doen. Maar laat ik niet overdrijven gelijk met mn 40+ :')
Maar met crossfit heb ik wel het idee dat dat alleen door mensen gedaan wordt die al superfit zijn :\ kom je daartussen met je midlife-modelletje..

niet teveel denken dat het 'too much' is..
ik ben ook 40+ (half jaartje boven de 40 is ook + toch rofl)..
en had daarvoor ruim twee jaar eigenlijk geen bal uitgevoerd.

iedere oefening is scaled down uit te voeren.. en zelfs ervaren crossfitters pakken hier wel eens een lege stang omdat ze ineens leeg zijn, of net teveel gevergd hebben..

ik ben inmiddels een half jaartje bezig en kan nog niets dat op een pull up of toes to bar lijkt.
wel gisteren ineens tijdens een wod redelijk moeiteloos knees to chest, in plaats van knieen net aan tot heuphoogte kunnen brengen.. en in plaats van met lege stang, nu 25kg powerclean in mijn wod.

of je nu weinig kan of zeer ervaren, maakt niet uit.. is echt een 'wij gevoel'..
tijdje terug was ik als laatste nog bezig, en een van de jongens die al even klaar was heeft mijn laatste burpees nog even meegedaan in mijn trage tempo, naast mij op de mat.. dat helpt echt enorm.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:04

Vind de sfeer tussen crossfitters en powerlifters altijd zo fijn. Mis dat nu ook echt bij mijn sportschool

Ik ben zo happy! Nu net maandje bezig na jaar niets doen en squat 45kg lukt weer. Niet waar ik op zat maar gaat goede kant op!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:56

Absoluut verschil hier! Ik heb eerder nooit gesport, behalve paardrijden, maar mijn merrie is alweer even geleden overleden. Dusse... conditie was 0,0.
Begin juli begonnen met sportschool, 1x per week prive training en 2x per week zelf klussen. De andere dagen wandel ik minstens 3 kwartier in straf tempo en in het weekend minstens 1x anderhalf uur. Ik gebruik op de sportschool bijna geen apparaten meer, maar werk met eigen gewicht, ballen, elastieken en dat soort dingen. Cardio met fiets of roeiapparaat.
In januari een weekje wezen wandelen in de Eifel, bergje op, bergje af, met twee vingers in mijn neus! Dat was in het verleden wel anders hoor, stond ik te puffen bovenaan. Nu wandelde ik meteen door naar de volgende helling :j
Qua kracht ook al flink vooruit gegaan, ik druk mezelf bijvoorbeeld makkelijker op dan de meesten bij ons (ook tov mannen). De pull-up wil nog niet, maar die gaat een keer lukken, want ik ben al zoveel sterker aan de ringen en de stok.
Meten doe ik niet aan O:)