Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:27

Ik heb geen ervaring met schoenen van de decathlon. Ik loop zelf op saucony triumph iso 2. De meeste schoenen zijn wat te smal voor mij, deze zijn wat breder.

Als de fysio zegt dat het goed is, zou je er toch vanuit kunnen gaan dat dat zo is. Je zou ze eens mee kunnen nemen naar een goede hardloopshop waar ze ook schoenen aanmeten.
Wel vervelend dat je zo'n last hebt, dat haalt het plezier er wel een beetje uit.

Piekosjj een sneeuwpop maken is ook leuk toch :P

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:10

Supervixen schreef:
Plus dat een halve marathon voor jezelf lopen heel anders is dan in een wedstrijd. Tenminste, ik vind een wedstrijd altijd veel pittiger en daar ben ik veel vermoeider van dan als ik zelf loop

Komt dat door de drukte?

Ik had vanavond privé training :D
Heerlijk over de hei gelopen, zo'n mooi uitzicht <3

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:28

Niet door de drukte, maar wel de druk om te presteren die ik mezelf opleg, extra hard lopen, de reistijd van en naar de wedstrijd, enz.

Lopen over de hei is heerlijk!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 22:01

Supervixen schreef:
Ik heb geen ervaring met schoenen van de decathlon. Ik loop zelf op saucony triumph iso 2. De meeste schoenen zijn wat te smal voor mij, deze zijn wat breder.

Als de fysio zegt dat het goed is, zou je er toch vanuit kunnen gaan dat dat zo is. Je zou ze eens mee kunnen nemen naar een goede hardloopshop waar ze ook schoenen aanmeten.
Wel vervelend dat je zo'n last hebt, dat haalt het plezier er wel een beetje uit.

Piekosjj een sneeuwpop maken is ook leuk toch :P

Ja klopt doet het zeker! Zowieso ben ik niet verliefd op hardlopen maar heb me opgegeven voor viking run 13 km met mijn vriend dus dat is wel een goede stok achter de deur, maar dit motiveerd me niet nee

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:43

Ik zou sowieso schoenen laten aanmeten. Hardlopen is zo'n blessure gevoelige sport. Bij een goede running winkel kunnen ze precies zien hoe jij loopt, en hoe de druk op jouw voet is bij het landen, dit kan een fysio met blote oog nooit zien. Ik zou met je schoenen naar 1 van de running winkels gaan (ik heb geen idee of ik reclame mag maken maar mijn vriend werkt bij een goede running shop waar je gratis looptest kunt doen, ongeacht of je er schoenen koopt, met apparatuur die net even een stapje verder is dan veel andere winkels)..

Wel balen hoor, denk je net lekker weer van start te gaan, toch jammer dat je dan meteen last krijgt. Leuk trouwens dat jullie de viking run meelopen! Ik loop ze ook altijd, al zal ik dit jaar nog even geduld moeten hebben in verband met mijn geblesseerde arm -O-

Mijn spierpijn van de 12 km van zondag was gister echt heftig, gister avond wat oefeningen gedaan om de boel te stretchen, en met de foamroller bezig geweest, de pijn is vandaag bijna weg! Hoop donderdag weer een rondje te kunnen doen :)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:30

Ik loop niet vaak hard dus daardoor niet zo heel veel geld voor dure hardloopschoenen over.. ik train nu voor de viking run maar denk dat daarn geen doel meer heb dat ook snel over is haha..

Ja vind vikingrun echt leuk! Leuke sport om samen te doen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:37

Haha ja ik snap als je niet vaak loopt dat je geen dure schoenen koopt, zou ook zonde zijn want zelfs als je ze weinig gebruikt heb je na verloop van tijd weer nieuwe nodig in verband met uitdroging. Maar wellicht kun je met je huidige schoenen (of andere nieuwe schoenen) evengoed zo'n test laten doen, dan weet je wel even of je hiermee door kunt lopen. Misschien kunnen ze met een zooltje nog iets corrigeren.

Ik heb echt een corrigerende schoen nodig, al zou ik weinig lopen op een niet corrigerende schoen krijg ik gegarandeerd last...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:07

Ik had voor de strong viking op marktplaats salomon trailschoenen aangeschaft. Van iemand die de verkeerde maat had gekocht. Stuk goedkoper dan in de winkel. Die bevallen eigenlijk heel goed voor zulke runs.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:54

Ik ren de obstacle runs ook alleen nog maar op trailschoenen, mijn hardloopschoenen gingen er stuk van en ik kwam amper door de bagger heen zonder glibberen haha... maar ik loop/liep ze ook vrij fanatiek dus dan is dat de moeite wel waard. Ik wil dit jaar nieuwe, misschien kan ik de mijne ook nog wel kwijtraken op marktplaats, zijn maar weinig gebruikt, zonde om ze weg te gooien maar ze zitten me niet lekker genoeg, heb een breder model nodig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:56

Waar werkt je vriend Anne? :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:03

Anthea schreef:
Waar werkt je vriend Anne? :D

All4running

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:35

Afbeelding
Afbeelding
Deze heb ik. Bevalt super goed :j Is een rugzak van 10 liter.

https://nl.raidlight.com/rugzakken/4844 ... leur-zwart
Je hebt ook deze en die is denk ik nog veel fijner voor o.a. marathons / training maar ik had die andere al voor m'n trails en geen zin om 2 keer een bak geld uit te geven.

Waar woon je Piekosjj?

Ik mag vanavond weer naar atletiek voor een duurloopje met versnellingen. Ben nog even zin aan het verzamelen.. ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:44

In het kader van voor het geld hoef je het niet te laten..
Ben heel benieuwd naar deze. Van aliexpress.

Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:03

Mwah.. moet wel iets hebben wat als een huis zit.. niet een hobbezak en dat zijn die van Decathlon bijvoorbeeld wel. Dus verwacht van Ali niet veel beter ;) Maar als je je daar niet aan stoort is 't helemaal mooi natuurlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:23

Nou deze ziet er eigenlijk van alle kanten bijna hetzelfde uit als mijn camelbak. Alleen de waterzak is duidelijk anders. Maar mijn camelbak was 100 euro. Misschien bestel ik hem binnenkort; gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.

Afbeelding

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:25

Ja daar lijkt ie wel mega op inderdaad. Maar ik vind Camelbak ook best wel schudden eigenlijk.. := Zal voor iedereen verschillend zijn ook.

Vind eigenlijk alleen een race vest fijn zoals hierboven of zo eentje van Salomon; https://irunfar-irunfarllc.netdna-ssl.c ... image2.jpg dan merk je gewoon echt niet dat je een rugzak op hebt. Heerlijk!

Zaterdag liep ik echt een prachtige trail, maar daar moest ik ook iemand inhalen omdat diegene gewoon echt een irritant hupsende / klotsende rugzak op had. Vreselijk :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:04

Ik heb helemaal geen last van dat hij raar beweegt, gewoon goed laten aansluiten op je lijf door de bandjes te verstellen. En klotsen doet hij ook niet, want ik zuig de lucht er van tevoren uit.
Die van salomon had ik ook bekeken, maar dan kan je zo weinig water/spullen meenemen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 20:43

Kiwi, ik woon in Zweden <3

Ik heb een hele simpele rugzak van een of ander Engels outdoor winkeltje :)) Erg fijn ding, weegt niks en heeft zo'n elastieken 'web' op de voorkant zodat je super makkelijk nog een jasje mee kan nemen. Helaas heb ik laatst een van de banden er bijna af getrokken, dus die moet even naar de schoenmaker. Deze is het; https://www.mountainwarehouse.com/track ... spx/black/

Zo, wat een wind hadden we vandaag! Er is hier altijd heel weinig wind, dus dat was wel weer even wennen zeg. In combinatie met een spekglad laagje onzichtbaar ijs op de weg en bevroren regen had ik het best zwaar :+ Uiteindelijk 35min op tempo gelopen - waar ik best bang voor was - maar wat uiteindelijk gewoon met twee vingers in m'n neus ging. Ik vind het altijd lastig/'eng' om mezelf te pushen om langer in de wat hogere tempo's te lopen, maar het gaat gewoon elke keer weer hartstikke prima :roll:

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:09

Kiwipitje schreef:
Nu alleen een ander dilemma. Zou eigenlijk zondag 30-33 km lopen, maarrrrr nu wil ik liever een halve marathon in de buurt lopen op zaterdag. Vooral ook omdat het op zondag weer flink koud wordt en dat gewoon niets toevoegt aan m'n training. Nu sprak ik een hardlooptrainer die zegt dat het juist wel goed kan zijn je lange duurloop eens in twee delen te lopen dus bijvoorbeeld 15 km in de ochtend, 15 km in de middag. Dat zou voor zaterdag betekenen 10 km in de ochtend en 21 km in de middag.. óf 21 km in de middag en de dag erna in de ochtend 10 km. Maar voor mijn gevoel is het hele nut van een lange duurloop dan weg.

Ik zou gaan voor extra lang inlopen (5km ipv de gebruikelijke 3km voor een have marathon) en extra ang uitlopen. Kom je ook aan je duur.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:13

afgelopen zaterdag mijn 75km trail gelopen. Het was superzwaar maar het is goed gegaan. Iets sneller dan twee jaar terug (8hr09) en weer derde geworden bij de dames. Gisteren een heel rustig rondje met de hond gedaan van 8km en vandaag al weer de gewone training op kunnen pakken. Op 400m na al weer 20km waaronder ook wat tempo werk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:17

Jezus wat knap!
Hoe bereid je je daar nou op voor? Loop je al jarenlang? En hoe kom je erop om 75km te gaan lopen? :oo

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:26

Doubtless schreef:
Jezus wat knap!
Hoe bereid je je daar nou op voor? Loop je al jarenlang? En hoe kom je erop om 75km te gaan lopen? :oo

De organisatie had bedacht de trail 75km lang te maken.
Ik loop al 12 1/2 jaar. Na een aantal marathon's mijn eerste ultra gelopen. De jaren erna mij nog wel gericht op de marathon afstand. Maar de laatste twee jaar richt ik mij echt op ultra afstanden dus afstanden voorbij de 50km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:00

Greetje63 schreef:
Doubtless schreef:
Jezus wat knap!

De organisatie had bedacht de trail 75km lang te maken.
Ik loop al 12 1/2 jaar. Na een aantal marathon's mijn eerste ultra gelopen. De jaren erna mij nog wel gericht op de marathon afstand. Maar de laatste twee jaar richt ik mij echt op ultra afstanden dus afstanden voorbij de 50km.

:')

Respect weer greetje! Wat fijn dat je weer zulke afstanden kunt lopen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:51

Hahaha prachtig antwoord Greetje! Knappe prestatie weer!

Piekosj ik vind mezelf pushen qua snelheid ook lastig, daarom probeer ik in ieder geval 1x per week naar de atletiek te gaan, dan loop ik met een groepje de trainingen en gaat het makkelijker. Al vind ik het wel altijd een drempel om te gaan en komt het vaak niet helemaal lekker uit met mijn planning

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:16

Wow 75km?! Ongelooflijk! Echt heel knap. Ik heb afgelopen zomer een wandeltocht gedaan van 110 km in 24 uur en letterlijk door mijn benen gezakt op 86 km. Moet er niet aan denken daarvan 75 te hebben hardgelopen.