Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:27

Die opmerking over de tunnel was toch duidelijk van een ex ... die ook duidelijk gewoon een klootzak was.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:29

Ik verbied niks he, ik zeg alleen wat ik er van vind, Evelijn. Humor is een manier om iets bespreekbaar te maken dat klopt, alleen niet in het geval van geïnstitutionaliseerde problemen. Je helpt er niemand mee om als man grappen te maken over vrouwen, als witte over zwarten of als hetero over homo's. De argumentatie dat het "zelfspot" zou zijn (voor vrouwen door vrouwen?) vind ik geen steek houden, je vervaagt alleen de grenzen. Wanneer is het oké om over vrouwenlichamen te grappen? (Antwoord zou moeten zijn: zolang het maatschappelijk gezien nog problematisch is niet)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:30

lieveli schreef:
Niks dialoog, die vent was zo stoer om dat over zijn ex te zeggen achter haar rug. Gewoon smakeloos.

Die vent heeft die vergelijking niet verzonnen hè? Die bestond al. (Kende m namelijk zelf ook al).
Om t over je ex te zeggen is idd gemeen. Dat ben ik wel met je eens...

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:31

Wel een opmerking die bijval kreeg schijnbaar (en gelukkig ook kritiek)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:32

Urona447 schreef:
@lilith zodra er in je poes gehecht moet worden kun je mij niet wijs maken dat bevallen goed voor je is.

Kunnen we nu weer off topic gaan?

Onzin, het is iets natuurlijks, natuurlijk kan het finaal fout gegaan, maar een vrouwenlichaam is in principe, uitzonderingen daargelaten, gemaakt om te baren. En mijn moeder is 3 keer bevallen, nooit uitgescheurd, ingeknipt of gehecht. Dat record hoop ik te verbreken *D
mairead schreef:
lieveli schreef:
Niks dialoog, die vent was zo stoer om dat over zijn ex te zeggen achter haar rug. Gewoon smakeloos.

Die vent heeft die vergelijking niet verzonnen hè? Die bestond al. (Kende m namelijk zelf ook al).
Om t over je ex te zeggen is idd gemeen. Dat ben ik wel met je eens...

En gewoon meestal niet waar, om het even grof te zeggen, die poedersuiker trekt vanzelf wel weer recht.

Vrede op aarde mensen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:34

lieveli schreef:
Harde grappen maken nare situaties luchtig en bespreekbaar. Om die reden kan ik ook over de WW2 en kanker grappen maken. Maar miljoenen vrouwen krijgen kinderen en die eindigen niet allemaal als zwarte oneindige gaten, net zoals iedereen die aan anale seks doet niet per definitie een luier nodig heeft. Zolang je dat voor ogen houdt is er niks aan de hand. Overigens schaar ik hier het knakworst tunnel ex verhaal niet onder, die jongen moet gewoon een high five in z'n gezicht, met een stoel.

Dat dus.
Goed om te onthouden dat zo'n kerel dus ook zo over jou zal praten als ie je ex wordt want dat is toch echt aard van het beestje. Zulke kerels zouden het deksel op de neus moeten krijgen, niet aangemoedigd worden onder het mom van 'bespreekbaar maken' en'wees geen zuurpruim'

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:34

Als je als volwassen vrouw nog niet eens het woord vagina (de correcte, nette bewoording van het betreffende lichaamsdeel) voluit kunt typen maak ik me zorgen over de mate van taboe of preutsheid die er kennelijk op rust. Dus snap ik ook dat grappen erover heel schokkend zijn. Maar zoals al eerder benoemd, grappen over zulke zaken halen het lekker uit de taboesfeer en zorgt ervoor dat het wel bespreekbaar wordt. Door het vooral NIET te bespreken maak je het nog zwaarder beladen en maak je er er erger op in plaats van beter

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:36

Maar jij,Lilith, geeft aan dat je het tegen valt dat dat hier naar voren komt in het topic... (en eigenlijk interpreteer ik dat alsof hier posters zich moeten schamen) ipv te beargumenteren dat zulke grappen over de vagina vrouwen terugbrengt tot een object... want dat kan ik wel indenken... en een man die dit soort grappen in mijn buurt zou maken heeft ook zeker een probleem.... maar hier in dit topic... was dit meer een anekdote dan een grap... en misschien geeft het wel aan dat veel vrouwen ook moeite hebben om een goed en menselijk beeld te hebben van de vagina... dat dat toch in deze maatschappij iets is waar veel schaamte omheen hangt.

@Qimm... ik had daar zelfs overheen gelezen dat er allemaal * stonden ipv gewoon vagina... maar goed misschien is dat inderdaad een teken hoe raar er in de maatschappij met het vrouwelijke geslachtsdeel wordt omgegaan.

Brengt me op ander onderwerp :+ Ken je die thee-zakjes met vragen... eentje daarvan luidt : Wat zou je doen als je 1 dag van het andere geslacht zou zijn? En ik kan dan niks anders verzinnen dan ik dan maar beetje met die penis zou lopen zwaaien :+
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 02-05-17 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:38

Sunrise_ schreef:
Ik neig ook heel erg naar nee, niet omdat ik kinderen niet leuk vind, maar meer omdat ik het niet zie zitten om 24/7 verantwoordelijk te zijn voor een leven dat jij ook nog eens helemaal vorm moet geven. Als ik uit mijn werk kom vind ik het af en toe heerlijk mijn schoenen uit te trappen en met een pizza of een snelle salade op de bank te ploffen. Dan nog wat voorbereiden voor de volgende dag, wat afwassen en douchen en dan ben ik gewoon echt klaar met de dag. Als ik met kinderen ook nog elke dag een soort van verantwoord zou moeten koken, huiswerk maken, kinderen badderen, voorlezen, etc. etc. Ik geloof dat ik na 3 weken zou instorten. Ook het continue moeten 'voorleven' in mijn eigen huis zou ik erg vermoeiend vinden. Ik ben een best wel introvert persoon, en heb echt regelmatig 'me-time' nodig om op te laden. Gewoon even niks hoeven en met een serie of boek op de bank zitten. Heerlijk die rust en opgeruimdheid in huis.

Ook vind het zo fijn om altijd zomaar de deur uit te kunnen gaan. Even naar de bibliotheek, even naar de kaaswinkel wat lekkere dingetjes halen, even een weekend naar een Waddeneiland gaan etc. Dat gewoon zorgeloos kunnen doen.

Oohhhhh jij bent echt mij :') :D dit heb ik dus ook exact

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:44

Het enige wat ik smakeloos vind om hier te lezen zijn dingen als 'ik heb leedvermaak als een vrouw tijdens de bevalling uitscheurt, ze kiest toch zelf voor een kind?'' Ja nee natuurlijk, maar dat vind ik hetzelfde als iemand uitlachen die van z'n paard flikkert en een hersenschudding oploopt. Diegene is toch zelf op dat beest geklommen?

Maar goed, ik lees dat, haal mijn schouders op en focus me op mensen die hun kindvrijheid en frustratie wél op een leuke manier uiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:49

Dat gaat mij ook te ver maar lees ik op zich niet zo?
Ik gun elke vrouw een "" prettige"" zwangerschap en bevalling.
Zo sadistisch ben ik ook weer niet

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:50

Ik las zoiets een paar pagina's terug maar ik geloof dat er ook niet echt op in werd gegaan.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:55

Ik was in de veronderstelling dat vagina gecensureerd werd. My mistake.

In ieder geval, ik heb m'n argumenten verwoord, niet iedereen hoeft het er mee eens te zijn maar ik vind het alsnog smakeloos en raar om er grappen over te maken. Net als dat ik grappen over zwarten, homoseksuelen, patiënten en de holocaust ook smakeloos en raar vind.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:10

Die censuur kan je ook gewoon uitzetten als je de scheldwoorden wel wil zien :D

Smakeloos en raar... oke prima ... maar dat is eigenlijk wel erg oppervlakkig argument. Zoals ik al schreef heb ik ook niks met die grappen... met dit soort grappen smakeloos en raar te vinden kan je geen dialoog meer hebben over het onderliggende probleem omdat je degene die de grap maakt al diskwalificeert... en dan nog vindt ik het inderdaad problematischer dat andere mensen schade toegewenst wordt met wat voor keuzes ze ook maken dan met een domme seksistische grap.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:48

Lillith24 schreef:
Ik zeg nergens dat bevallen "goed" voor je is, die onzin dat v*g*n*'s met de Coentunnel vergeleken worden e.d. (en daarbij de negatieve connotatie dat dat slecht zou zijn even bevestigend!) dat is pas slecht voor je.

Waarom is die negatieve connotatie verkeerd? Waarom zou het verkeerd zijn wanneer man en vrouw het een fijner idee vinden als hij tijdens de geslachtsgemeenschap met zijn knakworst (sorry, ik schijn 'k*a*w*r*t' te moeten schrijven want het is blijkbaar verschrikkelijk aanstootgevend om zoiets voluit te schrijven) rondom de wanden van haar Coentunnel kan aanraken en niet slechts als bij zo'n zenuwenspiraal midden door het luchtledige beweegt?
Mag dat laatste misschien voor hem en haar een schrikbeeld zijn?

Zelfs wanneer het uitpersen van die meloen maar gedeeltelijk blijvende lichamelijke veranderingen veroorzaakt na een zwangerschap, dan zijn dat toch nog steeds wel reële, bestaande veranderingen? Veranderingen die zonder die zwangerschap waarschijnlijk niet, minder hevig of minder vroeg zouden optreden en waar mensen misschien niet heel erg naar uitkijken?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 00:58

Als alleen maar het idee daarvan je tegenhoudt om kinderen te willen is dat ook wel iets oppervlakkig... als mens blijf je niet het zelfde goddelijke lichaam hebben die je had toen je 20 was... en daar naar streven wordt ons wel ingepeperd door de media/maatschappij/commercie.

Ik kan me veel beter verplaatsen in een Sunrise_ die aangeeft dat ze veel behoefte heeft aan rust om haar heen, veel me-time nodig heeft om tot zichzelf te komen en erg geniet van de vrijheid om zorgeloos uitstapjes te maken.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:06

lieveli schreef:
Het enige wat ik smakeloos vind om hier te lezen zijn dingen als 'ik heb leedvermaak als een vrouw tijdens de bevalling uitscheurt, ze kiest toch zelf voor een kind?'' Ja nee natuurlijk, maar dat vind ik hetzelfde als iemand uitlachen die van z'n paard flikkert en een hersenschudding oploopt. Diegene is toch zelf op dat beest geklommen?

Maar goed, ik lees dat, haal mijn schouders op en focus me op mensen die hun kindvrijheid en frustratie wél op een leuke manier uiten.

Ik haak toch even in, ik ben kindvrij maar ik uit géén frustraties. Laat ik daar heel duidelijk in zijn, dus géén frustraties. Want ik heb géén frustraties tbv kinderen, bevallen etc.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je postst nu niet in topic iets bijdragen.

En laten we het luchtig houden, dat is wel net zo leuk. :j

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:04

Hmm even denken oomens wat is er slecht aan grappen maken over vagina's die "normaal" altijd extreem strak moeten zijn. Ten eerste: je zegt iets over vagina's van vrouwen, hoe die "horen" te zijn, dat is schadelijk voor een grote groep mensen (niet op de laatste plaats jonge meiden die misschien wel meelezen hier op Bokt).
Ten tweede, je maakt een "grap" die gebaseerd is op onwaarheden, namelijk dat een vagina een uitgelubberd, verzakt en uitgescheurd gapend gat wordt na een bevalling. Wat dus onzin is.
Ten derde, door het maken van dit soort grappen vergroot je de kloof (pun intended) voor mensen die proberen anderen te overtuigen eens te stoppen met telkens maar over vrouwenlichamen te blijven grappen. Het is geen grap als het een serieus probleem is, dat vrouwen er onzeker over worden en sterker nog dat mensen in het algemeen denken dat ze het recht hebben te oordelen (elke niet strakke vagina is slecht, vies, bah!). Dát vind ik problematisch.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:34

Lillith, lach jij ooit wél ergens over? Goeie god, doe niet zo serieus. Het is HUMOR. Misschien niet jouw gevoel voor humor, maar alsnog, humor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:40

Bedankt ibbel. Ik probeer hier al de hele ochtend op te reageren, maar ik ben zo verbluft over de manier van denken dat ik niet wist wat ik moest zeggen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:43

Alsjeblieft zeg kunnen we weer ontopic...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:43

Volgens mij ontstaat alle humor uit controversies, vooroordelen en taboes. Tot en met die ouwe moppen met baarden van 10 meter van het type: "hoe is het koperdraad uitgevonden?" "Door twee Nederlanders (of Schotten als de mop in het Engels wordt verteld) die om een cent vochten."

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:49

Als je schade op loopt door een grap als deze, ben je wat mij betreft sowieso niet geschikt om me te draaien in de hedendaagse maatschappij.
Je kan ook alles te serieus nemen...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:15

Anoniem schreef:
Alsjeblieft zeg kunnen we weer ontopic...

Bevallen is een van de redenen waarom ik kinderen krijgen geen aantrekkelijk plan vind. Niet alleen vanwege het vooruitzicht op mogelijke uitscheuringen (van voor, naar achter, van links, naar rèèèhèèchts) maar ook omdat een bekende van mij bij beide bevallingen zelf in serieus levensgevaar is geweest. Ik weet dat de kans daarop niet heel enorm is, maar brrrr. No thanks

En dan laat ik het mogelijk poepen in bijzijn van anderen nog buiten beschouwing.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:19

Ik was even heen en weer naar de VS voor m'n werk, en wat ik op luchthavens, in hotels en restaurants weer aan kindergedrag heb gezien, heeft mij regelmatig aan dit topic doen denken. :+