Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:59

Ik gebruik ook salbutamol voor astma, maar ook veel bijwerkingen waar ik last van heb. Zou t ook niet zo snel voor krampen gebruiken. Wist ook niet dat t daarvoor gebruikt werd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:37

Even een update over de Merula cup!

Vandaag de eerste zware dag en ik was er een beetje bang voor maar het tegendeel is bewezen! Ik wilde vandaag even kijken wanneer de cup zou gaan lekken, normaal is dat op mijn zware dag zo tussen de middag na 5 uurtjes dragen. Nu was er tussen de middag nog steeds niks aan de hand en het had er ook geen tekenen van dat hij te vol zou zitten. Dus de boel lekker laten zitten en afwachten wanneer hij er uit moest. Echter was er van lekken maar geen sprake, maar omdat ik straks weg moet en ik dan in geen geval wil lekken heb ik hem er net toch uit gehaald. Cup zat echt maximaal vol en dat zonder te lekken! Dat is mij met nog geen enkele cup eerder gelukt. Kon hem er ook super makkelijk uit halen zonder ook maar 1 druppel te knoeien.

Ik ben dus tot zo ver heel erg blij met deze cup, hij is z'n geld helemaal waard. :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:32

Hoi hoi, ik kom me hier ook melden :wave:

Ik heb sinds kort een femmycycle cup en moet zeggen dat ik het nog wel wennen vind. Vooral het eruit halen is nog een dingetje... aan de ring naar beneden "trekken" gaat tot een bepaald punt comfortabel, maar bij de uitgang van mn vajeje is het toch wel echt wat oncomfortabel... iemand tips? (Ik duw er wel een vouw in met het eruit halen, maar deze cup vouwt niet helemaal uit zoals anderen)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 12:35

Misschien een beetje glijmiddel?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:18

Die Merula heb ik ook geprobeerd. Maar dat was echt geen succes. 3 cyclussen geprobeerd, maar hij zat gewoon niet comfortabel.

Blijft toch een kwestie van smaak kennelijk, wat het toch een minder concurrerend product voor weggooishit maakt denk ik.

Zo'n femmy is ook een ronde bol toch? Geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat dat niet comfortabel voelt.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 17:42

corine1981 schreef:
Die Merula heb ik ook geprobeerd. Maar dat was echt geen succes. 3 cyclussen geprobeerd, maar hij zat gewoon niet comfortabel.

Blijft toch een kwestie van smaak kennelijk, wat het toch een minder concurrerend product voor weggooishit maakt denk ik.

Zo'n femmy is ook een ronde bol toch? Geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat dat niet comfortabel voelt.

Femmy is inderdaad een bol, maar hij zit verder echt heel comfortabel, voel m niet zitten, lekt niet en makkelijk in te brengen.. alleen dat eruit halen... ik heb er mijn draai nog niet in gevonden :o

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:05

Nou dag 1 van ronde 2 voor beppy maar we zijn geen vriendinnen meer lijkt het. Misschien is onze prille vriendschap niet voldoende om mijn heftige buien al te doorstaan...
Ik heb de diva maar weer gepakt.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:16

Oh nee! Beppy moet bij mij nog wachten omdat ik nog niet ongesteld ben. Maar dit is niet het bericht waar ik op gehoopt had!

Waar zit t m in?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:22

Ik denk dat ze niet genoeg haar mannetje staat... de diva is erg stevig, beppy totaal niet, waardoor het op mijn laatste dagen wel te doen is maar nu kan er denk ik te weinig in.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:50

Speaking off which, ik mocht vanmorgen mijn eerste poging wagen, maar het is even wennen. Met de de c-fold had ik het idee alsof ik van een verfrummeld papiertje en cup moest vouwen, inwendig. Met de 7-fold ging het beter, de onderkant werd plat, maar frummelde weer in elkaar omdat ik hem veel hoger in moet brengen. De diva vouwt zo makkelijk open, maar hier wist ik even niet goed hoe ik het voor elkaar moest krijgen.
Zo nog eens de instructie lezen en een check doen.

Ik heb de diva vanwege gespannen bekkenbodemspieren, andere kregen daardoor altijd weer deuken erin. Ik ben heel benieuwd hoe Beppy daarmee om gaat. En uiteraard of ik niet ga doorlekken binnen een paar uur, zoals ik bij Diva wel heb.

2 jaar later en inmiddels 5 cups verder geloof ik :o
Vind het wel fijn dat Beppy zo zacht is overigens. Dat vind ik comfortabel in en uitbrengen dan de diva.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:14

Op cupkiezer.nl kun je een review vinden van de Beppy (bij blogs). Die persoon heeft ook contact gehad met de klantenservice van Beppy en tips gekregen. Misschien nuttig, weet niet of jullie dat al hadden gezien.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:26

Ik heb van de week mijn cups eens allemaal naast elkaar gezet, 2 verschillende Meluna's, 1 Diva, 1 Lunette, 1 organicup, beppy dan en verkocht zijn de mami, sckooncup en Merula... kortom 9 cups. De diva werkt over het algemeen het best maar vannacht alsnog doorgelekt. Nu heb ik ook weer belachelijke krampen en bloedverlies, dus denk dat ik een emmer in zou moeten :+

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:34

Klijntje schreef:
Op cupkiezer.nl kun je een review vinden van de Beppy (bij blogs). Die persoon heeft ook contact gehad met de klantenservice van Beppy en tips gekregen. Misschien nuttig, weet niet of jullie dat al hadden gezien.

Goeie tip, ik lees wat overeenkomsten, behalve dat c-fold juist absoluut niet werkte hier. Wist niet dat er ook een harde versie is. En lees dat je met sterke bekkenbodemspieren deze beter niet kan gebruiken. Schoonmaken vind ik ook onhandig idd door die rand.
Juist vanwege de zachtheid en hoop op niet doorlekken hoop ik toch dat we vriendinnen worden. Dus ik geef niet gelijk op :)

Edit: de eerste checkronde. Niet doorgelekt en ze zit nog keurig uitgevouwen op haar plek. Moet er wel bij vermelden dat ik nu nog heel licht ongesteld ben, ik verwacht morgen en overmorgen het zwaardere geschut.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:50

Schiet mij maar lek, nu weer niets aan de hand met Beppy.
Ik kreeg als tip om te checken of de onderkant plat zat, dat is wellicht een goede.
Het uithalen met die ring vind ik nog niet zo, mijn nagels staan dan in de krabstand zogezegd, dus die dan maar kort houden :+

Schoonmaken vind ik ook ingewikkelder dan bij de diva...
Maar ja, je krijgt er 2 dus mocht ik hem houden is er dan wat gedoe om.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:16

Ja, die platte onderkant stond in de gebruiksaanwijzing. Maar dat vond ik al best een uitdaging om voor elkaar te krijgen met zo’n flexibel propje :D ook omdat hij zo hoog moet.

Eruit halen vond ik juist weer handig met die ring. Ik heb lange nagels en heb dan last van velletjes er tussen, nu niet :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:21

Hoe gaat het vandaag slmt9??
Ik heb beppy gister toch weer uit gegooid.
Ik vind het teveel gedoe, Diva is plop naar binnen en die zit gelijk goed, die lekt eigenlijk alleen in de nacht maar wanneer je nagaat dat ik ruim 30 ml per 12 uur bloed op dag 1 en 2 en dan vooral in de nacht is dat wellicht niet zo gek.

Misschien toch ook eens zo'n femmycycle proberen.

Beppy ga ik toch terug sturen, het is me teveel gedoe met inbrengen én schoonmaken, vind ik echt te omslachtig, zeker voor op mijn werk (zonder spoelmogelijkheid).

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:29

Het is even worstelen om de onderkant plat te krijgen, ik denk dat dat gewoon oefening is. Want als hij zit, lek ik helemaal niet door. Legen en schoonmaken vind ik wel mega irritant.
Diva lekte bij mij de twee zwaarste dagen altijd door, dan kon ik elke 1-3 uur verschonen, met Beppy nergens last van. Bij andere cups had ik dat veel erger, bij Diva het minste en bij Beppy vooralsnog helemaal niet. Ik denk dat dit komt door de lekrand. Want ik heb het idee dat mijn baarmoedermond de eerste twee dagen in de cup zakt.
Dit was voor mij de belangrijkste reden om nog verder te kijke dan de diva.
Vandaag is mijn eerste zware dag, dus ik ben benieuwd. Ik vind hem ook veel zachter en prettiger inbrengen, dragen en verwijderen. Als in dat het bij mij gewoon wat gevoeliger is. Had ook vaak velletjes per ongeluk vast, nu ook geen last meer van.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:35

Misschien niet heel erg ontopic, maar heeft iemand hier misschien ervaring met een goede app op je cyclus bij te houden? Mag een betaalde app zijn.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:46

Ik gebruik al jaren Flo. Hele fijne app, voorspellingen kloppen vaak ook.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:02

Ik gebruik Clue. Best fijne app :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:45

Lynnepinny schreef:

Ik ook :)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:24

Beppy dag 2: ik heb me de hele dag afgevraagd of ik wel echt ongesteld was. Was een medium dag qua hoeveelheid bloed, weinig krampen. Nul keer doorgelekt en 10 uur gedragen.

Misschien deze keer gewoon minder zwaar ongesteld of misschien werkt Beppy gewoon heel goed voor mij.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:27

Ik ga eens kijken, dank jullie wel!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 03:08

Lynnepinny schreef:

Gebruik ik ook! Fijne app idd :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:35

Hmmmm, misschien moet ik toch maar even doorzetten dan met Beppy...
Ga alleen nu een weekend kamperen dus dan is dat toch minder comfortabel denk ik met uitspoelen enzo :+