Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:56

Kwark, pure chocolade (minimaal 70% geloof ik), nootjes, zoiets?

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:46

Zo donderdag meting gehad.
1,6% van het vetpercentage eraf, maar ben er niet tevreden mee (heb het idee dat het meer kon zijn)

Nu dan nog maar de rest van het jaar doorkomen zo goed mogelijk, zonder al te veel te “zondigen”, al ga ik echt wel genieten want ja het is maar 1 x kerst en vanaf volgend jaar gaat het anders worden :D

Wel had ik een enorme vooruitgang gemaakt in mijn romp en beide armen, 1 was 2,5 % vetpercentage of en de andere 3,5%, dus dat was wel goed zeiden ze.

Wel nieuw, heel leuk, schema gekregen voor fullbody (nu nog)… dus ben super gemotiveerd
Begin volgend jaar heb ik afspraak voor mijn voedingsschema

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:47

enamorada schreef:
Iemand tips/oefeningen om lovehandles weg te werken? Ik ben voor de rest aardig in vorm, maar daar op / net iets boven mijn heupen zit nog zo'n grote kwab. -O-

Helaas kun je geen "plaatselijk" vet verbranden, ging dat maar zo makkelijk :=

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 15:55

xxsaffieraxx schreef:
enamorada schreef:
Iemand tips/oefeningen om lovehandles weg te werken? Ik ben voor de rest aardig in vorm, maar daar op / net iets boven mijn heupen zit nog zo'n grote kwab. -O-

Helaas kun je geen "plaatselijk" vet verbranden, ging dat maar zo makkelijk :=

Dat weet ik hoor :j Maar er moet toch een manier zijn om het eraf te trainen?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:39

Dan moet je je vetpercentage verlagen dus ikn zou zeggen: spiermassa vergroten. Maar je figuur hou je toch. Door mijn bovenbenen heb ik n grotere broekmaat nodig dan voor mn taille en heupen nodig is... helaas kan trainen en afvallen wat ik wil maar dat blijft. Nu of toen ik 30kg zwaarder was

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 14:27

Mag ik me melden?
Zit er erover na te denken om het boek van Fajah aan te schaffen. Vriend en ik zijn nu een maand of 5 gestopt met roken. Ikzelf hoef niets kwijt qua kilo's, maar wil graag wel meer spiermassa gaan creëren en ook gewoon bewuster, meer divers en gezonder gaan eten.

Mijn vriend wil wel graag kilo's kwijt.
Aangezien we ons waarschijnlijk ergens in maart/april of zo weer aan willen gaan melden bij een sportschool, lijkt het mij fijn om tot die tijd alvast iets te hebben waar we mee bezig kunne zijn wat betreft voeding.

Vanuit de sportschool willen we uiteindelijk een eetschema en trainschema zodat we dit in de gaten kunnen houden.

fijnste is natuurlijk als we beide ongeveer hetzelfde eetschema hebben, alleen dan uiteraard in verschillende hoeveelheden.

Iemand tips/tricks? :)

Moet daar even bij vermelden dat vooral ik een enorme suikerverslaving heb :oo En hier uiteraard graag voor een heel deel vanaf wil!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 17:30

Ik heb toetsenweek, 3x raden waar mijn studie-ontwijkend gedrag zich tegenwoordig in uit? Juist sporten :')
Heb vandaag gewandeld en 4 circuitjes gedaan. 12 oefeningen 30 seconden met 10 seconden rust ertussen. Ben lichamelijk moe maar heb eindelijk de concentratie om aan school te beginnen!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:00

Bedankt voor het warme welkom.

Ik sport aardig wat in de week. Ik korfbal op aardig hoog niveau, train dus 3x in de week 1,5 uur, waarvan 1x kracht, speel elk weekend 1 of 2 wedstrijden en loop daarnaast nog hard. Elke dag fiets ik in totaal 30 kilometer naar school. Sinds deze zomer trainen we 3x in de week en dat merk ik echt wel. Ik ben helaas een aantal kilo's verloren, maar heb wel weer veel meer spiermassa gekregen. Echter vind ik het zelf niet mooi meer, ik weeg nog net een paar kilo in de 50, maar toch wil ik graag weer iets meer body. Ik eet al veel meer dan dat ik verbrand, ik ben gek op eten en tussendoortjes, maar toch wil het niet echt slagen.

Hebben jullie nog tips/tricks?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 00:30

Leuk topic! Mag ik me hier melden?
Ik ben 26, 1.67m en ik weeg 73 kilo. Mijn doel is om richting de 65 kilo te gaan, en in ieder geval 2 kledingmaten kwijt te raken :) Mijn uitdaging: ik eet/snoep te veel. Ik weet precies waar het aan ligt en wat ik eigenlijk wel/niet zou moeten eten, maar ik heb er zo'n moeite mee! Wel sport ik al een aantal maanden 2x per week (nou, ongeveer dan :P). Bootcamp, pittige interval training, maar ik vind het heerlijk! Alleen in deze periode van het jaar is het een beetje doorbikkelen.
Hebben jullie misschien tips om mijn motivatie een beetje omhoog te houden?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:51

@Ayla_4Ever en @_hedi: Het werkt goed om niet alleen te kijken naar het doel op lange termijn maar om ook kleine doelen te stellen die voor jou realistisch zijn. Dat geldt zowel op het gebied van voeding als op het gebied van sporten.

@Ayla_4Ever ik zou wat meer kijken naar de balans van koolhydraten, vetten en eiwitten. En daar mee gaan spelen wat voor jou fijn is. En bekijk ook welke producten je eet, vraag jezelf af of dat voedzame producten zijn of dat er ook alternatieven zijn.
Ik zou een aantal dagen een voedingsdagboekje bijhouden want dat kan ook helpen bij het aankomen, dan krijg je meer inzicht waar je aan kunt werken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:04

ILoveJip: de tip om kleine doelen te stellen is ook een goede voor mij.

Ik ben inmiddels in het bezit van een activity tracker. 'Vroeger' gebruikte ik apps zoals endomondo, runtastic en runkeeper om mijn beweging bij te houden. Als ik het aantal verbandde kcal bekijk, zit er toch wel een groot verschil tussen. Bij de apps verbrandde ik veel meer kcal dan met de activity tracker.
Op het zelfde rondje wandelen zit er al gauw 50 kcal verschil in, dit rondje is 1.7km lang.

Dit geeft mij dus wel inzicht dat ik toch echt iets beter op de verhouding beweging/eten moet letten.
Ondanks dat we nu de kerst voor de deur hebben, ga ik toch alvast een beetje opletten. Uiteraard ook lekker genieten hoor, maar wel letten op het snoepen en het drinken.
En lekker wandelen :)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:45

Prettige Kerst allemaal! {:)
Ik heb nu een fitbit charge 2 te leen om te kijken of het wat is en tot nu toe ben ik erg enthousiast. Zijn hier meer mensen die m hebben?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:14

Loolotte: oh daar heb ik ook eens naar zitten kijken! Ik ben benieuwd naar je ervaringen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 22:27

Ik heb de normale charge hr (niet de 2) en ben er echt heeeeel blij mee!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:38

Ik heb 'm ook en hij bevalt goed!

Moest vd week ff nieuwe werkkleding passen, was ook wel nodig.. heb zo'n 2 a 3 maten kleiner :+
Afbeelding
Afbeelding

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:49

Heel verschil dreamteam!

Ik krijg donderdag een meting op de sportschool, zie er wel tegenop, maar hopelijk een goede stok achter de deur...

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:49

Lekker bezig Dreamy!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 09:02

spottedponie schreef:
Heel verschil dreamteam!

Ik krijg donderdag een meting op de sportschool, zie er wel tegenop, maar hopelijk een goede stok achter de deur...

Het kan alleen maar beter worden, als je het echt wilt (en je lichamelijk niks mankeert dan, want dat kan ook nog natuurlijk)!
Je kunt het! :)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:05

Wauw dreamy wat goed zeg!

Ik was ziek tijdens de kerst, dat heeft me wel geholpen om niet teveel te snaaien :')
Vandaag ben ik weer verder gegaan waar ik was gebleven. Nog geen topconditie doordat ik nog steeds ziek ben. Heb een korte work-out gedaan maar vooral lekker wat yoga.

En ik heb vandaag mijn kledingkast opgeruimd. Heb een hele vuilniszak verzameld dus dat kan weer naar het goede doel!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:12

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hebben jullie nog goede voornemens? :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:25

Ik ben echt toe aan nieuwe muziek om op te sporten, dus aan jullie de vraag: welke playlist heb jij opstaan/welke liedjes vind jij echt fijn om naar te luisteren tijdens het sporten? :)
En iedereen nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:13

Het enige waar ik echt lekker op kan sporten is hiphop. En dan het liefst lekker obscuur met een goede flow.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:41

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Dreamy: :wow: wat een verschil. Knap zeg!

Enamorada: ik sport (nog) niet, dus kan je er niet mee helpen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:50

Heb je een paar specifieke nummers voor me Emma? :D

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 11:46

Iedereen nog de beste wensen en een sportief 2017 gewenst.

@ dreamy, ziet er goed uit :) ....

Hier erg druk geweest. Tijdens kerst natuurlijk wel veel gegeten.
Ik ben een tijd bang geweest teveel te eten en vond het dan zonde van mijn vooruitgang. Nu moet ik zeggen naar mate dat ik redelijk veel gegeten heb vanaf kerst tot zaterdag := (wel gewoon gesport wat ik anders niet deed) zie ik er niks van _/-\o_
Maar nu heb ik dus het gevoel dat ik wel vaker iets "ongezonds" kan pakken, dat had ik dus vooral vorige week heel erg.
Nu vanaf 1 januari weer strikt maar 1 x in de week "zondigen" of "belonen" (net hoe je het wilt noemen) :D
Morgen heb ik gesprek ivm voedingsschema en opbouw spieren, weet eigenlijk niet goed wat te verwachten dus vind het wel spannend.

Ik luister met sporten niet vaak muziek, maar als ik iets op heb staan is het eigenlijk altijd Slam FM (vooral met hardlopen).
Vorige week wel 2 x 5 km wezen rennen, maar echt de hele week spierpijn ervan gehad.

Vorige week nog even rustig aan gedaan. Die week met mijn vriend genoten (wij werken beide 40 uur, hij meer) en hij hoefde vorige week niet zoveel te werken dus was lekker op tijd thuis, waardoor we ff lekker quality time samen hadden <3
Laatst bijgewerkt door SiSi1984 op 03-01-17 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt